@ garderobe: ik heb al best veel dingen gekregen, sinds kort ook echt 'jongens pakjes' ipv neutrale. Vooral m'n moeder kan het niet laten om steeds iets mee te nemen. Misschien komt het omdat het haar eerste kleinkind is. @ 20 weken echo, ja ik mag maandag eind vd dag al. Ben erg benieuwd. Vind het vooral leuk om de kleine weer even te zien. Ik hoop dat allee ik orde is, maar ik merk dat ik me minder druk maak. Fijn weekend allemaal.
@garderobe, Hier heb ik zelf 3 dingen gekocht. Voor de rest allemaal gekregen en ben eigenlijk al bijna klaar. Ik merk dat mijn hormonen nu de kop op steken en niet echt super enthousiast kan zijn over de kadootjes omdat ik graag ook zelf wat wil kopen ofsoiets! @Kidnerwagen, wij hebben afgelopen maandag onze wagen besteld de Mutsy Evo in het beige met alles erop en er aan! Word week 33 dus half augustus geleverd. Ben dan 30 of 31 weken geloof ik. Vandaag gaan we lekker naar de babypark om te kijken of het kamertje dat we gezien hadden nog steeds het kamertje is wat we erg graag willen en dan even vragen naar de levertijd zodat hij rond de zelfde periode geleverd word als de kinderwagen. Spannend! @20 weken echo, hier nog 2 weken wachten. Maar sinds ik de baby echt dagelijks wel een keertje voel is het eigenlijk niet zo heel lang meer tot de echo. Kom de dagen wel wat beter door nu haha
& Rosalyn, wat leuk dat je al een kinderwagen besteld hebt en dat je gaat kijken vandaag naar een kinderkamer. wij willen graag de Stokke Geo, maar wachten met bestellen tot na maandag, gewoon voor de zekerheid. Kamertje zijn we nog niet over uit. Leuk om daar straks echt over na te denken
Over 2 wkn hebben wij de 20 wkn echo. Vind het toch weer spannend. Als de 20 wkn echo goed is ga ik denk los met kopen. Een kinderwagen hebben we al, we hebben een joolz earth. Bij onze dochter ook veel kleertjes gekregen.
Hier nog 10 dagen tot de 20 weken echo en merk dat ik het heeeeel erg spannend vind worden. Bij onze dochter kwamen we in een medische molen na de 20 weken echo, ze had een ernstige hartafwijking. Haar hele leven blijven we af en aan naar 't ziekenhuis moeten, dus nog een ziekenhuis kindje kan ik er ècht niet bij hebben. Hopelijk is dit kindje wel helemaal gezond!!
Wij hebben de kinderwagen ook al van de eerste, een Joolz day earth de donkerblauwe. Maar leuk aankleden met accessoires
Hier ook over 2 weken de 20 weken echo, als ik eraan denk een klein beetje spannend of alles wel helemaal goed zal zijn maar daar ga ik voor het gevoel toch maar gewoon vanuit, wil mezelf niet onnodig druk gaan maken. Stel dat er iets niet goed is dan kan dat altijd nog!
@ 20 weken echo, daar moet ik nog 4 weken op wachten duurt best lang.. @ kinderwagen we willen de stokke trailz. We zijn een beetje rond aan het kijken waar hij het goedkoopste is..
Hier mag voor mij de 20 weken echo ook snel komen. Duurt mij te lang en wil heel graag duidelijkheid of het nu een meisje of jongen is. @shoppen: zodra wij terug komen van vakantie gaan wij de box, ledikant en kinderwagen (en aanvullende spullen) aanschaffen. Hebben echt lang gezocht welke kinderwagen maar wordt toch de Joolz day studio (donkergrijs met cognac leer). Iemand hier die ook een draagdoek/draagzak gaat aanschaffen en waar gaat jou voorkeur naar uit?
@20-wekenecho, wij hebben 'm op de dag dat ik exact 20 weken ben dus over iets meer dan 2 weken. Ik heb een beetje hetzelfde als Rosalyn: omdat ik de baby nu regelmatig een beetje voel aaien/kriebelen heb ik er wel vertrouwen in dat het goed zit. En ook doordat we vorige week zo'n super uitgebreide geslachtsecho hebben gehad waarbij een aantal van de dingen al zijn bekeken die normaal pas bij 20 weken gecheckt worden. Toch is het wel een beetje spannend, want de 20-wekenecho is en blijft een flink medisch onderzoek. @kinderwagen: we zijn er nog niet over uit of we een duowagen gaan nemen (en dan ook nog: achter elkaar of naast elkaar?) of dat we voor een soort meerijd-'zitje' voor onze 2e dochter gaan, zodat we de huidige kinderwagen gewoon kunnen houden. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe snel onze 2e gaat staan/lopen/mobieler wordt. We kijken het nog even aan! @draagdoek: ik heb vanaf de geboorte van onze 2e een draagdoek geleend van een goede vriendin van me (zij heeft er meerdere). Dat is een doek van Little Frog, een heel fijn merk. Ik heb onze 2e er, vooral in het begin, vrij veel in gedragen maar wel voornamelijk binnenshuis. Dan was ik lekker aan het rommelen/afwassen/lezen en sliep zij op m'n borst Nu heb ik toevallig gisteren een eigen (tweedehands) draagdoek besteld, omdat m'n vriendin die van haar graag terug wil na 14 maanden Ik heb deze besteld: AMAZONAS hammocks, hanging chairs and baby carrier - Baby carrier - Carry Sling laguna Ik kan me er nu al op verheugen om ook ons jongste moppie straks heerlijk bij me te dragen!!
Oh wat naar zeg! Kan me voorstellen dat je nu extra gespannen bent! Hopelijk is nu alles goed!!! Hier nog 12 dagen tot de 20-wkn echo....schiet mooi op!
Wij hebben een nieuwe kinderwagen moeten aanschaffen. De Joolz Twin gekocht. Voor degene die twijfelen over duowagen naast- of achter elkaar... Ik zou achter elkaar doen. De joolz Twin is nog compacter dan een joolz day (voor 1 kindje) en beweegt super licht. Je hebt niet door dat je een duowagen aan het duwen bent. En super handig dat je overal prima doorheen kunt lopen. Met een duo naast elkaar kun je maar moeizaam bij de winkels Door de gangpaden me. ze zijn wel prijzig, dat is dan wel een nadeel.
Ik heb geen kinderwagen. Wel heel wat doeken en dragers. En nu ik een meisje krijg koop ik zeker nog een roze doek ij. Hoewel ik de tula lorelai ook heel mooi vind...
@draagdoek je kunt beter vragen welke ik niet heb Draag m'n zoontje nu sinds een jaar echt veel minder en nu helemaal niet meer.. Maar heb het heel veel gedaan met heel veel plezier! Heb nu een Emeibaby klaarliggen, Tula met veertjes😍 en nog heel wat leuke geweven doekjes! 🙈
Oh noralie ik had je berichtje gemist... dan is het voor jou Idd extra spannend. Duimen dat alles goed gaat!
Idd spannend voor je Noralie!! Sorry meiden. . Ik lees echt niet goed mee.. 14 juni mn 20 weken echo..
Drie echoscopisten zelfs! Hier over 1.5 week de 20wkn echo, ik vind het niet echt spannend. We zijn met de NIPT al zo ontzettend uitgebreid gecontroleerd met echo en bloedonderzoek dat ik de 20wkn echo vooral als 'leuk, weer naar ons meisje kijken!' zie. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nu ineens wel afwijkingen gevonden gaan worden. Maar goed... zeg nooit nooit! Wij hebben ook de Joolz Day, nog van ons zoontje. Box en meubeltjes hebben we ook nog. We hoeven dus alleen de het kamertje opnieuw te behangen en schilderen en nieuwe gordijnen enzo. @Veronique, ik heb een ByKay rekbare doek voor in het begin, een geweven doek van Babylonia. Daarnaast een Manduca draagzak maar die wil ik graag verkopen en een Tula Baby ervoor in de plaats kopen. Bram draag ik nog wel eens in de Tula Toddler en dat zit zoveel comfortabeler! Ik heb ook een ringsling, weet even niet meer van welk merk. Dat vind ik ook wel echt heel erg fijn voor 'even snel een kort stukje' of voor onrustige nachten, ik heb Bram zoveel in slaap gekregen in de ringsling tijdens oorontsteking nachten enzo.
@ draagdoek. Ik heb een mei tai gebruikt met Ella. Ideaal! Vooral toen op de bovenwoning. 10x sneller dan de kinderwagen naar beneden en zo lekker knus. Ga ik nu ook weer veel gebruiken. Ik ga er ook een boba bij bestellen. Een draagzak, die klikt toch wat sneller om. En zonder lange banden gemakkelijker in het bos/op vakantie en zo.
@Noralie voor jullie idd extra spannend meid! @box ik heb een box op de kop getikt voor een tientje en die wil ik zelf gaan verven.. Moet alleen wel verf gaan halen op waterbasis want laat ik dat nou net niet hebben staan @Liesjuh dat is idd het fijne van de nipt!
Hallo meiden Wat word er veel geschreven hier. Gezellig hoor. Ik had bewust een klein beetje afstand genomen. Mijn onzekerheid neemt niet af. Het lijkt alleen maar toe te nemen. Ik zag berichten voorbij komen dat de meeste de beebjes al voelden. Ik heb dat nog steeds niet. En ik weet dat het niks wil zeggen maar toch. Mijn placenta ligt nu aan de zijkant dusjah. Bij mijn eerste dat ie voor hem voelde ik met 19 weken. Maar di weer controle bij vk. Ik word zo ontzettend naar van mezelf. Zwanger zijn vind ik zalig zodra ik de beeb voel dan. Grrr....wordt voor mijn ego bericht. Ik ga even terug lezen meiden