16 t/m 31 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh kijk..Ik lees fitness en ik haak al meteen af😅

Ik denk dat ik net zoals Brabomama maar op de gynaecoloog ga vertrouwen. Dat zal vast wel loslopen.

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Voor de ademhalingsoefeningen etc heb je geen gym of fitness nodig hoor! Ik heb bij de eerste zwangerschapsgym gedaan, maar daar deden we verder geen ademhalingsoefeningen. De gyn of vk sleept je er idd wel doorheen! Don't worry! ;)

3. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Ja denk ik ook hoor! Je moet gewoon je instinct volgen, daar heb je veel meer aan dan een cursus!

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Inderdaad, zal vast wel goed komen:)

5. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Hier was alles goed met onze beeb.
    Ze was flink aan het bewegen zei de vk. Maar ik voel er niets van zei ik. Dat hoeft ook niet zei ze. Omdat je bm nu wat groter als de eerste zwangerschap. Dus nu is het goed. Op na de GUO volgende week.

Hoop dat erg voor je. Heel veel sterkte en beterschap natuurlijk

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Fijn nieuws Juna! Ben je iets meer gerustgesteld?

7. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Wij hadden bij zoon heel wat jongens namen en maar 1 meisjes naam, nu het een meisje is zal het ook de naam krijgen die we toen hadden. Of we moesten echt nog een naam vinden waar we beide 100% van overtuigd zijn maar tot nu toe is het nog steeds diezelfde naam als heel in begin.

Vakantie, wij gaan in juli een paar dagen bij schoonmoeder en schoonzus langs (zitten in een huisje in Frankrijk) en rijden dan door voor een weekje Frankrijk met ons 3(4)tjes.

Heb nog niets geshopt. Denk ook niet dat ik veel ga kopen. Flynn heeft alleen maar nichtjes, mijn zussen hebben al gezegd dat ze de dozen zullen langsbrengen. En weet dat die heel veel kleren hadden denk zelfs dat er veel bijzit dat nooit gedragen is geweest J.

Hier zijn de kleinkinderen allemaal op 1,5j tijd geboren aan mijn kant van de familie. Vriend zijn zus is 8j ouder en daar zijn de kinderen al tieners.

Mooie buikjes allemaal.

Hoop, ah bah. Dit kan je nu wel missen. Veel beterschap!

Na heel de miserie van mijn schildklier en de nipt mag ik morgen terug naar Leuven voor anti-D stoffen die stijgen. Loop van de ene dokter naar de andere :-s.

8. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Jeeeej wat kletsen jullie veel zeg!

Dochter werd zaterdag ineens ziek hoge koorts. Gelukkig is ze nu weer helemaal beter, maar heb er 2 gebroken nachten op zitten, kan ik er ff niet meer bij hebben.

Hier ben ik bij dochter 14 kilo aangekomen.
    Hoop nu dat het zo rond de 10 kilo zal zijn, zit nu op +2 dat vind ik eigenlijk al teveel, maarja wat doe je eraan? Eet en snoep niet meer.

9. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    ♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡[/SIZE]

-15 oktober
    ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje

-16 oktober
    ♥ Sam4hope - 28 jaar - 3e kindje

-17 oktober
    ♥ Roodwang83 - 32 jaar - 1e kindje

-18 oktober
    ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje
    ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Mojito07 - 2e kindje

-19 oktober
    ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje
    ♥ Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje
    ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje

-21 oktober
    ♥ Fabace - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje
    ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje
    ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje
    ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje

-22 oktober
    ♥ Hbz - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ DutchDiva - 33 jaar - 2e kindje
    ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje
    ♥ Averna - 29 jaar - 1e kindje
    ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje
    ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje

-23 oktober
    ♥ Trotsemoeder90 - 26 jaar - 2e kindje

-24 oktober
    ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje
    ♥ Mieleke - 34 jaar - 4e kindje

-25 oktober
    ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje
    ♥ hibiscuss - 29 jaar - 2e kindje

-26 oktober
    ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje

-27 oktober
    ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje
    ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje
    ♥ Gabbel - 31 jaar - 1e kindje

-30 oktober
    ♥ BlondGirl - 26 jaar - 2e kindje

-31 oktober
    ♥ Debq - 32 jaar - 2e kindje

-1 november
    ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje

Jongen (8) | Meisje (15) | Verrassing (3)

Totaal: 35 mama's 36 kindjes

♡ Afspraken♡

Mei

23 mei: Roodwang83 - 20 weken echo
    24 mei: Jessy77 - controle vk
    25 mei: Noralie87 - controle vk
    27 mei: Citygirl1985 - 20 weken echo
    30 mei: Noralie87 - 20 weken echo (GUO)
    30 mei: juna86 - 20 weken echo (GUO)
    30 mei: Sam4hope - 20 weken echo
    31 mei: mrsd - 20 weken echo
    31 mei: Liesjuh1977 - 20 weken echo
    31 mei: Averna - 20 weken echo
    31 mei: Noux - controle vk

Juni

01 juni: Vlinderr - 20 weken echo
    01 juni: Gabbel - 20 weken echo
    01 juni: Liesjuh1977 - controle vk
    01 juni: hibiscuss - 20 weken echo
    02 juni: Mieleke - 20 weken echo
    02 juni: Miraculum Novum - 20 weken echo
    02 juni: Debq - controle vk
    02 juni: Trotsemoeder90 - 20 weken echo
    03 juni: Schorpioen79 - 20 weken echo (GUO)
    03 juni: Rosalyn - 20 weken echo
    03 juni: Miracles - 20 weken echo
    06 juni: Zoesje - 20 weken echo
    06 juni: Brabomama - 20 weken echo
    06 juni: Noordeling - 20 weken echo
    07 juni: DutchDiva - 20 weken echo (GUO)
    07 juni: Trotsemoeder90 - controle / echo
    07 juni: Veronique86 - 20 weken echo
    08 juni: Ninii01 - 20 weken echo
    08 juni: Jessy77 - 20 weken echo
    09 juni: Zoesje - controle vk
    13 juni: Miracles - controle vk
    14 juni: Noux - 20 weken echo
    14 juni: Noralie87 - controle vk
    17 juni: Debq - 20 weken echo
    17 juni: DutchDiva - controle vk
    30 juni: Mieleke - 24 weken echo

Juli

05 juli: Noralie87 - controle vk
    06 juli: Brabomama - 24-weken controle gyn
    08 juli: Schorpioen79 - controle gyn

Augustus

05 augustus: Schorpioen79 - controle gyn

★ Sterretjes ★
    ★ leinrob - 5w3d
    ★ Morgenzon - 6w3d
    ★ Summerbloom - 7w5d
    ★ Pandavliegen - 9w4d
    ★ Knuff - 10w3d
    ★ A Daydream - 13w5d

10. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Zwangerschapsgym; bij m'n eerste zwangerschap wel gedaan, vond het vooral gezellig, niet heel nuttig ofzo. Heb de patneravond gemist omdat 'k toen net bevallen was (beetje laat begonnen en ruim twee weken te vroeg bevallen).

'k Ga 't nu niet weer doen, 'k denk wel na over zwangerschaps zwemmen eens kijken of dat hier in de buurt is.

11. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vannacht thuis gekomen na een heerlijk vakantie! Na 9 dgn zon, kwamen we aan in de regen :(
    Even een paar uurtjes geslapen, inmiddels draait de wasmachine volop!
    Vanavond lekker op tijd naar bed.

Bij de vorige zwangerschap ook aan gym gedaan, heel gezellig en nog leuke contacten aan over gehouden.
    Maar ik denk dat mijn voorkeur naar zwemmen gaat. Vorige keer ook gedaan en dat gaf meer een voldaan gevoel.

12. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik ga a.s. donderdag starten met zwangerschapszwemmen, ben heel erg benieuwd. Vind zwemen sowieso heel erg fijn maar zag dat het maar 45 minuutjes was, vind dat zo kort? Ga samen met mijn beste vriendin die nu 15 weken is dus schelen maar 3 weekjes! Allebei eerste zwangerschap dus geen idee wat we kunnen verwachten. Ik ga niet zozeer omdat het zou helpen bij het bevallen of etc. maar gewoon om lekker in beweging te blijven ipv Turnen wat we ook beide deden en niet meer kan nu. Op de bank zitten is niet echt ons ding maar ook de sportschool is niets voor ons haha. Ben heel erg benieuwd!

13. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Haha en ik heb natuurlijk vijftig procent gokkans hihi

14. Miraculum novum

Miraculum novum Niet meer actief

Wat een hoop verhalen alweer!
    Roodwang hoe ging je echo vandaag?
    Hier al bijna 4kilo aangekomen. Gaat echt hard! Maar ik mag van de vk gelukkig iets meer aankomen dan de 10-12. Hopelijk geeft dat wat buffer voor de bv straks. Hoop op 74 uit te komen.
    Vorige keer zw-yoga gedaan. Viel nogal tegen, t was meer zitten en met je enkels draaien. Ik was toch nog iets te fit daarvoor. Ondertussen verhuisd en hier zit alleen zw-gym. Denk dat ik dat ga doen, maar meer voor de beweging en gezellig.
    En ook een foto van mijn buik van vandaag!

15. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou onze echo was een beetje dubbel. De vk was alles behalve vriendelijk (bij deze praktijk zitten meerdere vk's, je krijgt iedere keer een ander) en ze heeft niet alles goed kunnen zien. De kleine lag niet optimaal en bewoog veel. Daarnaast zit m'n placenta aan de voorkant, dat belemmerde het zicht ook iets.
    Gelukkig is alles wat ze gezien heeft, dik in orde. Dat is uiteraard wel super fijn. Hopelijk is woensdag de rest ook in orde!

Toch ging ik met een vervelend gevoel naar huis, voornamelijk door die vrouw.
    Woensdag mag ik terugkomen, dan zit er gelukkig iemand anders. Ze heeft m'n navelstreng niet kunnen zien, de tussenschotwand vh hartje (de hartkamers waren wel aanwezig en de aderen ook)niet en de zijkant(de onderkant wel goed kunnen zien) vh ruggetje.

16. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat jammer dat je dubbele gevoelens hebt over de echo! Wat kan de houding van iemand bepalend zijn!
    Hopelijk krijg je woensdag een mooie echo!
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik in het begin onder controle bij een vk praktijk. Bij mijn eigen vk totaal geen klik! Ze vond dat ik teveel door vroeg (ben zelf medisch onderlegd) en vond het raar dat ik zolang onzeker was (nadat we na 3 jaar eindelijk dankzij icsi zwanger waren :x)
    Rond 24 werd ik overgedragen aan de gyn ivm hoge bloeddruk. Wat een verademing!
    Maar ik kreeg die vk wel weer aan mijn kraambed! Maakte ze weer onzeker omdat ze vond dat onze dochter te weinig dronk!

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    @ gewicht ik ben vooral aan het begin al best veel aangekomen, 6 kilo. Dat is al zo vanaf ongeveer 12 weken en nu nog steeds. Ook heb ik het idee dat mijn buik niet meer groter wordt. Rond 10/11 weken zat mijn jas net zo strak als nu, maar ik had ook wel erg snel een grote buik. Best apart dus.

@ sporten ik wilde zwangerschaps fysio gaan doen ook speciaal voor je bekken. Dit was eerst op maandag, maar nu op woensdag om 19:00 uur. Dochter heeft tot 18:00 uur dansles en daarna moeten we nog eten. Ik ga het dus nooit redden om daar om 19:00 uur te zijn. Nu dus iets anders verzinnen..

18. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier vanavond starten met zwangerschapszwemmen, bij dochter ook gedaan, zo leuk het nu weer te kunnen doen, vond het altijd heerlijk!!

Wij hebben gelukkig een super verloskundige praktijk alle 5 de vk geen problemen mee, de 1 iets prettiger dan de ander. Gelukkig werd ik mn vorige zwangerschap pas met 36 wk overgedragen aan de gyn, dus tot die tijd fijn eigen vk gehad. Hopelijk hoeft er deze zwangerschap helemaal geen gyn aan te pas te komen :)

Maar wat rot zeg dat jij je er niet prettig bij voelde roodwang, wel fijn dat alles er tot nu toe goed uit zag!

19. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja zonde he, dat een persoon zo'n stempel kan drukken. Ik had de vorige keren steeds iemand anders en die waren ontzettend aardig. Ga morgenmiddag toch aangeven dat ik niet meer door haar geholpen wil worden.

Maar goed, ben inderdaad erg blij dat alles er goed uitziet! Heb het gevoel dat ik nu echt kan 'los gaan' met spulletjes, kinderkamer enz. Begin het ook steeds meer te beseffen:)

Nu de rest ook nog goede 20 weken echo's, kunnen we allemaal 'genieten'.

20. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Wat jammer dat je zo'n dubbel gevoel hebt overgehouden aan de echo Roodwang!:(
    Hopelijk krijg je morgen een prettigere vk. Goed dat je gaat aangeven dat je geen afspraken meer bij haar wilt.

Leuk dat sommigen van jullie al gaan beginnen met zwangerschapscursussen, veel plezier alvast!

Zelf merk ik sinds deze week ineens een paar duidelijke veranderingen: Ik voel onze kleine steeds vaker bewegen (wat heel leuk is!) maar tegelijkertijd krijg ik ook af en toe last van m'n bekken. Ik was vergeten hoe naar die pijn voelt!!:( Hopelijk wordt de pijn niet erger of frequenter, anders moet ik toch naar de bekkenfysio vrees ik...

Deel Deze Pagina