Poeh, wij zijn vandaag weer de hele dag in ons huis bezig geweest. We kregen vanmorgen te horen dat de stukadoor waarmee we contact hadden morgen al kan komen! Dus we moesten vandaag een hele kamer de muren schoonmaken, de verwarmingen er af halen en alle muren insmeren met primer. Wat een werk! Gelukkig komt de stukadoor wel lekker snel, dat betekend dat ik misschien volgende week onze slaapkamer en de babykamer al kan gaan schilderen! Volgende week worden daar ook de vloeren gelegd dus dan zit er eindelijk wat vooruitgang in! Ben ook vanmiddag even met mijn moeder naar de verloskundige geweest. Gewoon even controle, buik voelen (jeetje, mijn baarmoeder komt echt al tot mijn navel!), bloeddruk meten en hartje luisteren. Alles was zo ver in orde, dus nu op naar de 20weken echo volgende week dinsdag en dan pas 27 juni weer naar de verloskundige.
Hier sinds een paar dagen stevige pijn in mijn lage onderrok, uitstralend naar linkerbeen. Ik hoef geen genie te zijn om te beseffen dat de bekkeninstabiliteit al toeslaat. Helaas. Hopelijk hou ik het uit tot 37 weken, dan kan ik met verlof. Mijn baarmoeder komt ook al tot de navel maar ik zie of voel nog weinig van mijn buikje/baby. Waar ze zich verstopt, geen idee....
Averna, pfoe, wat een werk. Wel fijn dat je nu snel Door kan! Roodwang, hopelijk vandaag een leukere vk!
Succes Roodwang! Toch een gelukje bij een ongeluk dat je vandaag nog een keer mag, maar dan bij een andere vk!! Averna... Ik zit je verhaal te lezen en denk echt jeetje! Dat je dat allemaal nog kan! Wel super hoor! (Mijn lichaam en bekken hadden het al lang opgegeven ). Wat fijn dat alles mooi snel verloopt dan! Succes verder in je huis! Show je nog een keer iets wanneer je iets klaar hebt? @brabomama... Aj, lastig dat je last begint te krijgen van je bekken! Goed opletten met wat je doet qua tillen en houding, dat scheelt een heel stuk merk ik zelf!! @noralie.. Hoe was je eerste "zwemles"??
@roodwang succes hopelijk nu een betere vk!! @Averna goed bezig geweest zeg!! Fijn dat hij al zo snel kon komen maar wel even aan de bak dus @verbouwing bij ons komt de vloerverwarming er bijna in en dan de dekvloer.. Dan mag ik ook los met de muren
@mieleke balen zeg die last!! Ik heb wel dat soms pijnscbeuten vanuit m'n bil m'n been in trekken.. Zou dat kramp zijn of hetzelfde wat jij beschrijft? :-/
Roodwang wat jammer dat je er zo'n dubbel gevoel aan overgehouden hebt, toch wel een domper! Hopelijk vandaag een leuker iemand! Averna wat een hoop werk! Maar tegelijkertijd lijkt het Mer heerlijk om beetje bij beetje al die vorderingen te zien. Hier gisteren op controle geweest en alles vooralsnog goed. Over 2 weken de 20 weken echo en ik merk dat ik er ontzettend zenuwachtig van raak. Zo bang dat we slecht nieuws krijgen. Dat gevoel is verder nergens op gebaseerd maar het idee dat er iets met ons kindje zou kunnen zijn geeft me echt de kriebels. Het feit dat ik hem al voel en er al echt een band mee heb maakt het niet makkelijker. Herkenbaar?
@Averna jeetje wat een hoop werk, knap hoor! Maar inderdaad lekker dat je nu waarschijnlijk snel vooruit kunt, ook met de babykamer!! @Mieleke wat ellendig dat je zo'n last van je bekken hebt! Kun je er therapie voor krijgen, of heb je zo'n bekkenband? Misschien kan dat verlichting geven. Zelf had ik gisteravond bij het sporten ook last van m'n bekken, ik heb het heel rustig aan gedaan en ondanks dat kreeg ik tegen het einde van de les een pijnscheut in m'n bekken iedere keer als ik m'n linkerbeen optilde. Ook vanmorgen toen ik naar school wandelde om m'n oudste weg te brengen voelde ik het nog een beetje bij iedere stap. Jessy ik herken je gevoel heel goed. Juist omdat het allemaal prima lijkt te gaan ben je gewoon bang dat er ineens als donderslag bij heldere hemel iets 'engs' uit de 20-wekenecho komt. Ik heb dat ook heel sterk. En onze leeftijd speelt natuurlijk ook niet echt mee. Zodra je buik flink begint te groeien en je de kleine steeds vaker voelt wordt het inderdaad steeds lastiger om evt. afscheid te moeten nemen... Maar probeer er op te vertrouwen dat alles ècht in orde is, dat probeer ik ook!
@Jessy ooh dat gevoel herken ik hoor!! Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en de echo gewoon op me af te laten komen. Gelukkig mogen we al ''bijna'' (6juni) dus nog even afwachten.... En idd van het positieve uitgaan! Het is vaker wel goed dan niet!
Zo dames met verhuizingen knap hoor ik vind het kamertje opknappen al heel wat. Hier ook beetje zenuwachtig voor de 20 weken echo. Je weet maar nooit. Ook al hebben ze bij de geslachtsecho al goed gekeken. Het blijft spannend. Hier zit mijn baarmoeder ook al bij mijn navel. Ik voel van alles maar als t nu de beeb is weet ik niet.
Ik heb van mezelf nog vd vorige zwangerschap een laagje vetjes er zitten, dat verplaatst nu een beetje van zo'n hangend stukje naar het midden van m'n buik. Zo'n rare gewaarwording hahah Meer ervaringen??
Toch fijn dat mijn gevoel herkenbaar is en dat ik niet de enige ben. En idd Brabomama, het is precies wat jij zegt..de leeftijd is voor mij echt wel een issue. Dat maakt dat ik me heel bezorgd maak ook al zegt de gynaecoloog dat 38 jaar nog prima kan. Nou ja goed, we zullen zien. We gaan voorlopig maar gewoon van het beste uit!
Jessy, dit is mijn vierde zwangerschap en ondanks ik nog nooit ook maar de geringste aanwijzing had dat het mis zou kunne gaan, en ik mijn gynaecoloog volledig vertrouw als hij op 16 weken zegt dat mijn kindje perfect is, toch ben ik ook enorm zenuwachtig. Ik heb het liefst een klein luikje in mijn buik zodat ik elke dagen even kan checken of alles goed gaat daarbinnen.... Zoesje wat jij beschrijft klinkt helaas toch ook al als het begin van bekkeninstabiliteit... op tijd melden.
Ik ga nooit meer klagen dat mijn buikje niet bestaat... Na dagen van zeurende pijn zie ik dit ineens verschijnen...
Aj, dat klinkt als zwangerschaps ischias! Had mijn schoonzus ook. Google maar eens! Ik heb ook bi (bij de vorige 2 zwangerschappen ook ernstig gehad) maar nooit pijnscheuten naar mijn benen gehad.!!
Sterkte met de BI dames.... weet er helaas alles van. Vreselijk vervelend Averna meid ik heb bewondering voor je.... op fb ook al gezegd. Snap niet dat je nog energie hebt voor je huis en sporten!!!
Haha, mooi Mieleke!!! Aan de ene kant denk ik altijd, laat die buik maar zo lang mogelijk uitblijven, des te mooier/strakker ben je na de zwangerschap, maar het is toch ook wel weer heel gaaf! Het wordt veel tastbaarder, reëler! Bij de eerste zwangerschap vond ik het maar niks, dat zwanger zijn. Het aankomen, de veranderingen van je lichaam etc.. Mijn buikje bleef lang uit toen! (Toen was ik nog slank. Haha). Maar nu ben ik er trots op, ik vind het gewdig dat je de buik al kan zien! @20-wkn echo... Vind het ook spannend! Vooral met 2. Nu "dubbele zorgen" ofzo.. Wat als er met een kindje iets niet goed is... Ik probeer er niet te veel overna te denken, daar word je ook niet vrolijker van. Ik merk wel dat ik deze zwangerschap veel spannender vind dan de vorige 2. Sinds een paar dgn voel ik de beebs meer schoppen, maar tegelijktijd weet ik helemaal niet of het er twee zijn, of dat er gewoon 1 kindje schopt. Normaal is het een bevestiging dat je kindje er nog is, maar nu moet ik gewoon vertrouwen hebben dat ze er allebei nog zitten. Gelukkig heb ik wel wat vaker controle en bij elke controle een korte echo, zodat ik op die manier weer bevestiging krijg dat het wel goed zit.
Ik vind het ook wel weer spannend de 20 wkn echo. Ookal is er met 16 wkn ook uitgebreid gekeken. Ik voel ook dat er een band met ons kindje is.
Jaa inderdaad nog 5 daagjes en dan kunnen wij hopelijk ook heerlijk genieten, tel de dagen echt af. We gaan echt een feestje bouwen als onze man helemaal goedgekeurd word. Kan me nog niet indenken dat ik straks heerlijk de eerste dagen mijn mannetje aan niemand hoef af te geven. Laten we hopen dat deze droom mag uitkomen!