Zwangerschapsvergiftiging kan dus al na de 20ste week voorkomen... lijkt me vreselijk. Hier ook vreselijk beroerd..... slechte nacht... En tijdens t rijden schiet het ook nog in mijn rug... naja passend wel op zo'n droevige regen dag. Ben wel benieuwd naar de namen van de kleintjes... haha heb je al die maanden samen dingen gedeeld... maar onze naam was ook al bekend vanaf het begin. Blijft hebreeuws met een hele mooie betekenis.... maar tot de geboorte hou ik het toch stil.
Mieleke wat schrikken meid.... doe rustig aan heh. Ben blij dat je in ieder geval rustig aan mag doen...
@MN wat eng van die zwangerschapsvergiftiging van het schoonzusje van je vriendin bij 30 weken! Dat is en blijft toch ook voor mij een schrikbeeld, ik heb het bij m'n eerste gehad (gelukkig was ik toen al 39 weken zwanger maar toch ben ik er zelf heel ziek van geweest) en ik ben nog steeds een beetje bang voor herhaling, vooral omdat ik ook bij m'n 2e vanaf de 32e week afwijkende leverwaarden had Mijn gynaecoloog gaf laatst aan dat pre-eclampsie (de medische term voor zwangerschapsvergiftiging) eigenlijk nog nooit beschreven is vóór de 24 weken. Maar ja, echt geruststellend vind ik dat nog niet want je bent echt niet blij als je kind bij 24 weken geboren wordt/moet worden!! @Mieleke wat fijn dat je 'legitiem' rust mag nemen de komende weken, doe dat ook echt hè meid!! Goed aan jezelf denken. Dat werk hervatten komt daarna wel weer, en ook echt alleen als het kan! Laat je ondertussen maar goed vertroetelen door iedereen thuis @Miracles de naam van ons kleintje wil ik je t.z.t. best in een PB geven zodra ze geboren is hoor, alleen niet hier open en bloot op het forum Ben ook wel heel benieuwd straks naar de naam voor jullie dochter!
Hier was het vorige week een erg drukke week, verjaardag lekker rustig aan gedaan maar niet echt gevierd. Van mijn zusje wel geld gehad om te besteden voor een extra (3D) echo en verder wat andere leuke dingen. Kamertje gaan we in onze vakantie pas verder afmaken, dat zal begin augustus worden. Afgelopen vrijdag 20 weken echo gehad, alles was helemaal goed. Alleen ligt de placenta nog (gedeeltelijk) voor de uitgang dus daar moet nog een keer een extra echo voor gemaakt worden. Bij de vorige zwangerschap was dat ook rond die tijd en dat is ook gewoon goed gekomen dus daar ga ik nu ook van uit. De echo was in het Radboud, erg kundig allemaal maar ook onpersoonlijker vond ik. Het kindje is ongeveer 330 gram en alle metingen vielen ook binnen de marges, daar wordt je dus niet echt wijzer van.. De navelstreng lag al wel voor haar hoofd en ze had haar handjes erbij. De oudste had de navelstreng bij de geboorte om haar nek, denken jullie dat dat op deze manier ook makkelijker kan gebeuren? En de kleine meid was weer erg druk, maar dat voel ik nu ook echt bijna continu. Gaat nog wat worden dus... De naam wil ik hier pas na de geboorte vertellen, het is in elk geval een naam die gemiddeld minder dan 20 keer per jaar wordt gegeven.
Haha deal Brabo! Doen we... ik deel m sowieso op Facebook maar idd op een forum blijft t een dingetje. Pff zit me wel echt te vervelen zo.... lang leven phone games! Ik ben ook altijd bang voor zwangerschapsvergiftiging maar heb t nooit gehad gelukkig.
Debq, nog gefeliciteerd met je verjaardag! En fijn dat de 20weken echo goed was! Volgens mij bewegen de kleintjes nog zo veel, dat de navelstreng echt niet weer rond de nek hoeft te gaan zitten. Hier trouwens ook echt een druktemaker! Voel haar ook elke dag meerdere keren.
Zwangerschapsvergiftiging heb jij bij 'n tweede zwangerschap van dezelfde man minder kans op. Schoonzusje van mij is bij de 1e met 28 weken geboren (gaat gelukkig prima met dat kind nu, 3 jaar later), 2e is ze met 37 weken bevallen. (allebei zw. vergiftiging). Tot nu toe gelukkig steeds een lage bloeddruk, dus ben er eigenlijk niet heel bang voor. Mieleke; echt rustig aan doen dan nu, best eng hoor. Naam; moeten we ook maar weer eens over gaan denken. Afgelopen weken even beetje naar de achtergrond geschoven. Morgen maar eens de gordijnen en muurverf bestellen voor t kamertje van m'n dochter, dan kunnen we tzt 't babykamertje nog van wat nieuwe accessoires voorzien. Eerst nog even 3 weekjes werken en dan aan de slag denk ik. Vanaf dan heb ik 'gewoon' al vakantie/verlof. Lekker vooruitzicht!
Oh wat gaat dat leuk worden liesjuh! Ik vind het jammer dat wij geen jongenskamertje kunnen maken simpelweg omdat we geen kamer over hebben In 2018/2019 komt er pas zicht op dat we evt zouden kunnen verhuizen naar een groter huis, dus dan pas krijgen onze kinderen een eigen kamer. Roos vind ik prachtig! Lotte ook mooi en past ook prima bij Bram. Wij vonden een jongensnaam echt heel erg moeilijk, de enige naam die m'n man heeft goedgekeurd is hem uiteindelijk geworden. Moest er eerst aan wennen maar nu past hij heel goed bij de naam van onze dochter en we noemen hem ook al zo als we samen zijn.... Voor een meisje hadden wij Rosalie, hopelijk kunnen we die naam ooit nog een keer gebruiken...
Grappig, ik zie hier een paar keer Roos en Rosalie voorbij komen. Onze dochter vindt dat erg leuke namen (zijn het ook hoor, maar niet onze keus). Dochter heet trouwens Quincy, ook een naam die maar weinig voor komt en ook voor een jongen kan / eigenlijk is.
Nee past niet echt in 't rijtje van Quincy dat is echt een ander soort naam. Onze dochter heet Féline, beetje klassiek maar toch ook wel weer hip! Dat is de jongensnaam ook!
♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡ -15 oktober ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje -16 oktober ♥ Sam4hope - 28 jaar - 3e kindje -17 oktober ♥ Roodwang83 - 32 jaar - 1e kindje -18 oktober ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje ♥ Mojito07 - 32 jaar - 2e kindje -19 oktober ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje ♥ Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje -21 oktober ♥ Fabace - 31 jaar - 2e kindje ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje -22 oktober ♥ DutchDiva - 33 jaar - 2e kindje ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje ♥ Averna - 29 jaar - 1e kindje ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje -23 oktober ♥ Trotsemoeder90 - 26 jaar - 2e kindje -24 oktober ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje ♥ Mieleke - 34 jaar - 4e kindje -25 oktober ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje ♥ hibiscuss - 29 jaar - 2e kindje -26 oktober ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje -27 oktober ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje ♥ Gabbel - 31 jaar - 1e kindje -30 oktober ♥ BlondGirl - 26 jaar - 2e kindje -31 oktober ♥ Debq - 33 jaar - 2e kindje -1 november ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje Jongen (11) | Meisje (17) | Verrassing (3) Totaal: 32 mama's 33 kindjes ♡ Afspraken ♡ Juni 22 juni: Vlinderr - controle vk 24 juni: Gabbel - groeiecho en gynaecoloog 27 juni: Averna - controle vk 27 juni: mrsd - controle vk 27 juni: Roodwang83 - GTT 27 juni: Hoop2016 - 3D echo 28 juni: Liesjuh1977 - controle vk 30 juni: Mieleke - 24 weken echo 30 juni: Vlinderr - 3D echo Juli 04 juli: Roodwang83 - controle vk 05 juli: Noralie87 - controle vk 06 juli: Brabomama - 24-weken controle gyn 06 juli: Hoop2016 - 24-wekenecho & resultaat suikertest 07 juli: Schorpioen - glucose test en kweekafname GBS 08 juli: Schorpioen79 - controle gyn 08 juli: Zoesje - controle vk 18 juli: Noralie87 - glucose test 23 juli: Liesjuh1977 - 3D/4D echo 26 juli: Noralie87 - controle vk Augustus 03 augustus: Noralie87 - 3D/4D echo 05 augustus: Schorpioen79 - controle gyn September 02 september: Brabomama - groeiecho + 32-weken controle ★ Sterretjes ★ ★ leinrob - 5w3d ★ Morgenzon - 6w3d ★ Summerbloom - 7w5d ★ Pandavliegen - 9w4d ★ Knuff - 10w3d ★ A Daydream - 13w5d
Oh Féline vind ik ook een mooie naam! Ben benieuwd wat jullie als naam voor jullie jongetje hebben gekozen!
Kan iemand mij vertellen hoe een harde buik aanvoelt ? Voelt het aan als krampen die snel wegtrekken ? Het is mijn eerste zwangerschap en heb geen idee hoe een harde buik voelt...
Als n harde bal.... je hele BM is gewoon steenhard en bukken of zitten kan dan heel vervelend voelen.
In principe zouden ze geen pijn moeten doen, maar kunnen idd wel vervelend aanvoelen. Je hele baarmoeder trekt dan samen, zoals miracles zegt dan wordt het een harde bal. Die krampen lijken me wat anders eigenlijk.
@hoop mijn darmen spelen ook weer een beetje op de laatste tijd Harde buik is idd dat je hele buik gewoon letterlijk hard is.. Krijg dan ook altijd een benauwd gevoel..
@mieleke: oeii neem idd echt zoveel mogelijk rust. Fijn de je huisarts dat ook inziet. @Debq: gefeliciteerd nog met je verjaardag. @Noralie: hoe was je vakantie? (of heb ik er overheen gelezen ?) @namen: Hier zijn wij over de naam uit. Helaas wel een veel voorkomende naam maar past wel het beste in ons gezin en bij de achternaam. Als de kleine geboren is vertel ik het pas Verder ziet het er naar uit dat ik helaas geen badbevalling mag doen. Baalde al dat ik medisch moet bevallen en nu dat er bovenop Meer mensen die nu nog steeds last hebben van moeheid?
Pfff ja, ik ben echt ontzettend moe de afgelopen dagen. Zal voor een deel ook wel door de spanning en drukte rondom onze verhuizing komen, maar het is echt erg. Last van mijn darmen heb ik ook de afgelopen dagen. Eergisteren ook echt buikpijn gehad. Ik wilde al bijna de verloskundige bellen, maar de volgende ochtend was het gelukkig over.
Debq ook namens mij nog gefeliciteerd met je verjaardag! @harde buiken: begin ik ook af en toe te krijgen. Ze doen inderdaad in principe geen pijn maar het voelt wel altijd vervelend. Ik ga ook altijd even in de 'pauzestand' wanneer ik er één heb, even zitten of stilstaan. Voelt gewoon niet fijn. Als het meer gerommel/krampen zijn lijkt het me inderdaad ook eerder je darmen. @vermoeidheid: yep, hier nog zo één die er nog veel last van heeft. Manlief trouwens ook, gisteren lagen we allebei vóór 21:00 uur in bed. Die lange nacht heeft me overigens wel goed gedaan, ik werd vanochtend zo fris als een hoentje wakker! Maar ik weet nu al dat je me aan het eind van de middag weer kunt opvegen... M'n bekken speelt ook steeds weer op helaas. Nu straalt het ineens uit naar m'n onderrug. Onze jongste staat en loopt nog steeds niet, dat maakt het er ook niet makkelijker op want ik moet haar dus ettelijke keren per dag van de grond optillen en dat is echt niet fijn voor m'n rug! Volgende week ga ik naar de bekkenfysiotherapeut, hopelijk heeft die goede tips/oefeningen voor me want ik ben pas net over de helft van m'n zwangerschap dus ik maak me wel wat zorgen...