16 t/m 31 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop2016

Hoop2016 Lid

7 feb 2016
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen bloedverlies meer gezien. Gelukkig maar! Toch wel schrikken op dat moment

2. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Liesjuh: leuke dingen voor het kamertje zeg!

@Mieleke: oh nee, spannend! Ik duim heel hard dat de rust voldoende helpt!

@MN: hè bah, nee, zeker te hopen dat alle kleintjes wat langer blijven zitten!

@Brabomama: logisch dat je dan bang ben voor zwangerschapsvergiftiging inderdaad. Ik duim dat het je bespaard zal blijven!

@Hoop: nee, bloed, wat eng! Sterkte meid, ik gun je dat je wat meer kunt gaan genieten.

@Noux: vreselijk dat je zo'n pijn hebt dat je nu al moet stoppen met werken! Sterkte!

@Gabbel: zeker spannend! Hoe sta je zelf tegenover een eventuele keizersnede?

Vandaag was de laatste dag van m'n ab-kuur (voor een blaasontsteking) en ik heb me er goed beroerd van gevoeld. De benauwdheid van met name gisteren in combinatie met m'n lage bloeddruk hielp natuurlijk ook niet mee, dus vanaf hier gaat het hopelijk beter haha. Moe blijf ik, maar als ik op tijd eet is de misselijkheid zo goed als over.

Volgende week bellen met het ziekenhuis voor een Glucose Tolerantie Test rond de 26 weken. Iemand ervaring mee? Zie er best tegenop namelijk.

3. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dutch diva:
    Ik heb maandag een Suikertest, ben ook erg benieuwd. Het zou me niets verbazen als ik suiker blijk te hebben. Ik drink veel en moet veel plassen. Maar ja, hoort dat ook niet een beetje bij zwanger zijn. Ik houd mezelf lekker bezig. Maar ondanks dat maak ik me niet echt zorgen. Als het zo is, nou dan zien we wel verder. Je hoort het maandag.

Vervelend die kwaaltjes bij sommigen van jullie, bah! Ik heb gelukkig nog weinig last. Hoop dat dat nog even zo blijft.

Fijn weekend allemaal

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik moet 18 juli ook een test doen, ook geen ervaring mee. 3 weken terug zat m'n suiker na een broodje hagelslag nog op 3.6 dus denk niet dat ik suiker heb, ach ja we gaan 't zien!

5. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig een uitzonderlijke gynaecoloog die alleen maar suikertesten laat uitvoeren bij vermoeden van zwangerschapsdiabetes. Dus ik hoefde nooit. En sinds mijn gbp zijn zulke resultaten niet betrouwbaar dus moet ik nu ook niet meer! Gelukkig maar.

6. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop, hoe gaat het ondertussen met jou?

7. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Glucose test kon ik nu onderuit komen gelukkig.... ik vind 'm walgelijk. Bloedprikken glaasje suiker en dan 2 uur stil zitten en dan weer bloedprikken

8. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgende week heb ik de suikertest. Vorige keer ook gehad, omdat mijn bmi op de grens ligt.

9. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Dat is wel uitzonderlijk laag zeg! Hoelang na het eten had je geprikt?

10. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Idd zo'n suikertest is niet echt gezellig. Maar t is ook niet het einde.. Alleen schijnt het dus zo te zijn dat "ze" er twijfels bij krijgen of t echt wel zo'n goeie test is omdat je normaal na eten vaak juist energie krijgt om wat te doen en je met die test praktisch niks mag doen dus ook minder verbrand.. Waardoor het hoog/hoger kan uitvallen.. Vorige zwangerschap heb ik m gedaan en bleek toen te hoog. Klopte wel want moest daarna elke dag zelf prikken en met bepaalde dingen eten schoot ie omhoog maar t werd nooit echt mega veel gelukkig! Heb toen ook geen insuline hoeven spuiten.
    Meet het nu ook zelf af en toe en dat is tot op heden netjes

11. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Hee allemaal heb al tijdje nix gepost ben zo druk maar lees wel mee haha !! Fijn dat alles goed gaat bij bijna iedereen :)
    Ik had vannacht super erge buikpijn denk me darmen maar toch heel eng en vandaag nog een rot gevoel in me buik pfff hopelijk is het morgen weg hou het maar even op drukke dagen maar het maakt je wel onzeker (ook al is het me derde zwangerschap)
    Herkenbaar voor iemand?

12. Hoop2016

Hoop2016 Lid

7 feb 2016
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Ninii, vorige week donderdag had ik ook erge buikpijn en dacht dat het mijn darmen waren.. Even later toch bloedverlies te merken. De gyneacoloog vertelde mij dat dit kan komen door de groei van de baarmoeder. Een eventuele groeispurt. Probeer rustig te blijven want ik weet uit ervaring dat wanneer je je meer focust op de buikpijn, het nog erger wordt door de stress... Indien het niet zou over gaan zou ik toch een contact opnemen met de VK/gyn. Trekt dr pijn door tot aan je rug?

13. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    @ninii hier ook wel buikpijn door m'n darmen. Merk wel duidelijk dat het m'n darmen zijn dan hoor. Is een andere pijn dan harde buiken zo vergelijk ik het

14. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Zo, wij hebben vannacht voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen. Nou ja, heel veel geslapen had ik niet. We hebben nog geen bed (dus lattenbodem en matras op de grond gelegd). Lag wel lekker, maar toch echt even wennen. We hebben sowieso echt hard gewerkt om alle meubels enz. mee te krijgen in het weekend. Dus ik heb echt geen zin om te gaan werken. ;) Heb ook nog het hele weekend last gehad van mijn bekken, voel tot nu toe niets en ik hoop dat dat zo blijft...

15. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit in de wachtkamer, heb net dat glucosemengsel op. Ik moet eerlijk zeggen, het viel me best mee. Het smaakt een beetje naar hoestsiroop. Ik moet het nog binnen zien te houden, maar tot nu valt het me mee.

Bloed wordt opgestuurd dus ik krijg helaas niet direct de uitslag.

16. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    een uurtje denk ik, heb altijd een laag glucose gehalte dus vind het vreemd dat ik nu die test moet doen. Heb nog nooit boven de 4.1 gezeten. Komt omdat ik nu een BMI van 30 heb en dat zit op de ondergrens voor zo'n test.

17. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    HmmmZ de test viel dan wel reuze mee, de uitslag is alleen wat minder.
    Ik blijk suiker te hebben, m'n waardes zijn verhoogd. Voorlopig mag ik nog bij de vk blijven, omdat m'n verhoogd zijn, nog niet helemaal buiten proporties. Moet wel naar de diëtiste en naar iemand van het diabetescentrum.

Balen, maar het is niet anders.

18. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Balen zeg! Hopelijk blijft het op 't randje en kun je het met een dieet onder controle houden!

19. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Ik had vorige week maandag ineens vanuit het niets enorme last van mijn zij, echt stekende pijn dat ik bijna dacht dat ik weeën had. Ik ben er de dag erna zelfs voor naar de HA geweest. Het bleken achteraf mijn volle darmen te zijn die mijn nieren aan de kant duwden. Dit is eigenlijk een kwaaltje van later in de zwangerschap begreep ik van de HA maar ik had het dus nu al. Vanaf nu dus enorm goed op letten dat als ik aandrang heb ook direct een wc op zoek en mijn darmen leeg. Ik kon dat die maandag niet omdat ik op de fiets zat toen ik aandrang kreeg en toen ik in de buurt was van een toilet was dat dus weer weg. Met deze pijn tot gevolg. Dikke kans dus dat het je darmen zijn. En anders gewoon de ha/vk bellen hoor voor advies.

Daar ben ik dus ook weer een keertje, heb wel meegelezen hoor, maar verwaarloos jullie hier wel een btje geloof ik. Sorry!

Vandaag heb ik het halve Kruidvat leeggekocht omdat ze zulke enorm leuke dingen in de folder hadden staan in de roze/groen kleurtjes die ook op ons kamertje gaan kopen. We hebben gelukkig 3 filialen hier want ik heb ze alle 3 moeten zien om alles te kunnen vinden wat ik wilde hebben.

Over een uurtje lekker weer naar de kleine meid luisteren en hopelijk ook spieken bij de vk. Bram mag gezellig met ons mee.

We zijn hier waarschijnlijk toch uit de naam voor ons meisje. Ik had weken geleden al eens een naam genoemd aan Thijs. Die vond hij toen niks, kleine 2wkn geleden nog eens en toen vond hij hem leuk en later weer wat minder. Ik had die naam dus al losgelaten en was weer verder aan het denken. Komt hij vh weekend naar me toe vraagt hij wat ik van de naam .... vind. Laat dat nou de naam zijn die ik hem al meerdere keren voorgelegd heb. Hahahaha, ik moest zó hard lachen! Gisteravond heb ik hem nog eens gevraagd wat hij van die naam vind en hij begint er steeds meer aan te wennen zegt hij. Zouden we er dan echt uit gaan zijn, kunnen we eindelijk op zoek naar proefdrukken van geboortekaartjes.

Weet iemand trouwens met hoeveel weken de man ook alweer het kindje moet erkennen? Dat moet toch ook bij een 2e kindje als je ongetrouwd bent?

20. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    ♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡

-15 oktober
    ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje

-16 oktober
    ♥ Sam4hope - 28 jaar - 3e kindje

-17 oktober
    ♥ Roodwang83 - 32 jaar - 1e kindje

-18 oktober
    ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje
    ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Mojito07 - 32 jaar - 2e kindje

-19 oktober
    ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje
    ♥ Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje
    ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje

-21 oktober
    ♥ Fabace - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje
    ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje
    ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje
    ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje

-22 oktober
    ♥ DutchDiva - 33 jaar - 2e kindje
    ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje
    ♥ Averna - 29 jaar - 1e kindje
    ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje
    ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje

-23 oktober
    ♥ Trotsemoeder90 - 26 jaar - 2e kindje

-24 oktober
    ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje
    ♥ Mieleke - 34 jaar - 4e kindje

-25 oktober
    ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje
    ♥ hibiscuss - 29 jaar - 2e kindje

-26 oktober
    ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje

-27 oktober
    ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje
    ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje
    ♥ Gabbel - 31 jaar - 1e kindje

-30 oktober
    ♥ BlondGirl - 26 jaar - 2e kindje

-31 oktober
    ♥ Debq - 33 jaar - 2e kindje

-1 november
    ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje

Jongen (11) | Meisje (17) | Verrassing (3)

Totaal: 32 mama's 33 kindjes

♡ Afspraken ♡

Juni

30 juni: Mieleke - 24 weken echo
    30 juni: Vlinderr - 3D echo

Juli

02 juli: Schorpioen79 - pretecho
    04 juli: Roodwang83 - controle vk
    05 juli: Noralie87 - controle vk
    06 juli: Brabomama - 24-weken controle gynaecoloog
    06 juli: Hoop2016 - 24-wekenecho & resultaat suikertest
    07 juli: Schorpioen - glucose test en kweekafname GBS