@juna ik bedoel de groeicurve. Als je die bekijkt zijn er 3 lijnen een gemiddelde een bovenste en een onderste
Ow sorry. Ze zit erboven de bovenste. Zojuist belde de assistent vd vk en ze willen me de volgende x nogmaals een suikertest laten doen. Ben hier al.opgetest met de 20 wk echo. Kan dit dan toch nog ontstaan?
Geeft niet toch! Hihi Ja kan zeker later ontstaan! Als er signalen zijn testen ze vaak tussen de 24 en 28 weken nogmaals als er twijfels over zijn..
Juna, wat bizar, het is net alsof ik m'n eigen verhaal lees. Afgelopen maandag bleek dat de kleine op de hoogste curve zit. Maar omdat m'n baarmoeder niet vergroot is (23cm), m'n waardes oke zijn en ik niet te veel vruchtwater heb, zei ze eerst dat alles op zich nog oke is, niet verontrustend. Aan het eind vh gesprek vroeg ze opeens of ik nogmaals een glucosetest wil doen. Ik heb nee gezegd. Toen ik vroeg waarom zei ze: een gevoel... Ik heb over 1,5 week weer een groeiecho (met 30weken), dan kijk ik verder! Kan je ook vergelijken met de vorige keer! Knap dat je je er niet druk om maakt, het zit mij toch niet lekker! Komt omdat er elke keer iets anders gezegd wordt.
@zoesje, ik heb totaal geen klachten na een ietwat verhoogde bloedsuiker. Vanmorgen was hij nuchter ook 0.3 te hoog. Was de eerste keer in een week tijd. 's-avonds niks gegeten na het eten dus snap niet hoe dat dan kan. Soms eet ik s-nachts nog een boterham oid en dan is hij prima. Straks naar de diëtiste, dan ga ik toch om uitleg vragen wat nu wel te eten en wat niet om m'n waardes niet te hoog te laten worden. Heb maandag de groeiecho ben heel erg benieuwd hoe zwaar onze boy geschat gaat worden...
Hier ook weer goed gekeurd door de gynaecoloog 😊 meneer lag weer lekker eigenwijs Hahaha. Hij lag dubbel met zijn voetjes bij zijn hoofd. Kan iemand mij op de lijst zetten voor een controle afspraak voor 15 augustus, thanks.
Jah......ik ben vrij nuchter. Ik weet niet. Bij mijn zoon was er toen ook een hoop ophef. Ik heb wel abnormaal veel vruchtwater. Dus alles lijkt gewoon groot. Baby. Buik. Vruchtwater. Ze hebben nog niet geschat. Daarom krijg ik nu elke x echo. Ze doet het verder prima en dat vind ik t belangrijkste. Ik heb 2 vk die het allemaal extreem vinden. En ik heb er 1 (een wat oudere, die denk ik al 40jr in t vak zit) en die zegt je zult wel gewoon gemaakt zijn om grote kinderen op de wereld te zetten ghehe. Alles zit al in de weg en heb er echt last van. Maarjah hoort erbij.
♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡ -15 oktober ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje -16 oktober ♥ Sam4hope - 28 jaar - 3e kindje -17 oktober ♥ Roodwang83 - 32 jaar - 1e kindje -18 oktober ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje ♥ Mojito07 - 32 jaar - 2e kindje -19 oktober ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje ♥ Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje -21 oktober ♥ Fabace - 31 jaar - 2e kindje ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje -22 oktober ♥ DutchDiva - 33 jaar - 2e kindje ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje ♥ Averna - 29 jaar - 1e kindje ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje -23 oktober ♥ Trotsemoeder90 - 26 jaar - 2e kindje -24 oktober ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje ♥ Mieleke - 34 jaar - 4e kindje -25 oktober ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje ♥ hibiscuss - 29 jaar - 2e kindje -26 oktober ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje -27 oktober ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje ♥ Gabbel - 31 jaar - 1e kindje -30 oktober ♥ BlondGirl - 26 jaar - 2e kindje -31 oktober ♥ Debq - 33 jaar - 2e kindje -1 november ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje Jongen (11) | Meisje (17) | Verrassing (3) Totaal: 32 mama's 33 kindjes ♡ Afspraken ♡ Augustus 01 augustus: Noralie87 - groeiecho 03 augustus: Noralie87 - 3D/4D pretecho 04 augustus: DutchDiva - 1e groeiecho 04 augustus: Debq - controle vk 05 augustus: Schorpioen79 - controle gyn + groeiecho 08 augustus: Noralie87 - controle gyn 09 augustus: Liesjuh1977 - controle vk 15 augustus: Gabbel - controle gyn 17 augustus: Brabomama - controle arts-assistent of klinisch verloskundige 19 augustus: Schorpioen79 - 3D/4D echo 25 augustus: Debq - controle vk 31 augustus: Schorpioen79 - controle verpleegkundige September 02 september: Brabomama - groeiecho + 32-weken controle 02 september: Schorpioen79 - controle gynaecoloog 07 september: Brabomama - controle verpleegkundige 07 september: DutchDiva - 2e groeiecho 09 september: Debq - controle vk 14 september: Brabomama - controle gynaecoloog 23 september: Brabomama - controle gynaecoloog 23 september: Schorpioen79 - controle gynaecoloog Oktober 07 oktober: Schorpioen79 - controle gynaecoloog 21 oktober: Schorpioen79 - controle gynaecoloog ★ Sterretjes ★ ★ leinrob - 5w3d ★ Morgenzon - 6w3d ★ Summerbloom - 7w5d ★ Pandavliegen - 9w4d ★ Knuff - 10w3d ★ A Daydream - 13w5d
Hoi dames, Ik lees nog steeds mee hoor, maar heb zo weinig puf om te reageren op het forum. Vooral fijn om te lezen hoe het andere vergaat. Heerlijk aan het aftellen tot het verlof. Ik ben gisteren weer eens bij de VK geweest, gelukkig geen zwangerschapsdiabetes. Ben nu 7 kilo aangekomen dus dat is netjes volgens de verloskundige. Daarnaast hebben ze mn ijzer geprikt en even bloed afgenomen om te kijken naar de bloedgroep van de baby aangezien ik a negatief ben en mijn partner o positief. Verder weinig te melden, vooral heel erg vermoeid waardoor ik erg op zie tegen werken. Nu nog 2 weekjes en dan weer een weekje vakantie en dan is het nog maar 3 weken tot mijn verlof. Morgen de afspraak voor de 3d/4d echo, ben erg benieuwd!
Ik moest vandaag ook weer op controle bij mijn gynaecoloog. Alles was prima ik was weer 1,5 kilo bij, maar dat vindt hij gewoon prima. Gek Hoe verschillend er gescreend wordt tussen nl en be eigenlijk. Bij jullie zoveel ophef over suikerwaarden, dat heb ik echt niet. Ik heb zelfs nog nooit een suikertesten laten doen... ook ket nodig, gezien mijn kindjes, ook dit, steeds mooi gemiddeld zijn. Ze was er eens mooi voor gaan liggen, mijn meiske, heb weer heel mooie beelden. Dit X ook een mooie snoet in 4d, wat meestal niet zo lukt omdat ze zo actief is. Ze weegt nu ongeveer 1150 gram, wat boek op de p50 zit. Alleen maar leuk nieuws dus. Geven ze in Nederland het kinkhoestvaccin ook aan zwangere vrouwen? Ik ga het niet laten zetten. Wat is jullie mening hierover? Mijn gynaecoloog zegt dat ik meer kans heb om dood neer te vallen op de tram dan dat ik of de kleine kinkhoest krijg. En met het vaccin ben ik en de baby wel tijdelijk beschermd, maar mijn omgeving kan het alsnog doorgeven. .. T is allemaal wat 😉
♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡ -15 oktober ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje -16 oktober ♥ Sam4hope - 28 jaar - 3e kindje -17 oktober ♥ Roodwang83 - 32 jaar - 1e kindje -18 oktober ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje ♥ Mojito07 - 32 jaar - 2e kindje -19 oktober ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje ♥ Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje -21 oktober ♥ Fabace - 31 jaar - 2e kindje ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje -22 oktober ♥ DutchDiva - 33 jaar - 2e kindje ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje ♥ Averna - 29 jaar - 1e kindje ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje -23 oktober ♥ Trotsemoeder90 - 26 jaar - 2e kindje -24 oktober ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje ♥ Mieleke - 34 jaar - 4e kindje -25 oktober ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje ♥ hibiscuss - 29 jaar - 2e kindje -26 oktober ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje -27 oktober ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje ♥ Gabbel - 31 jaar - 1e kindje -30 oktober ♥ BlondGirl - 26 jaar - 2e kindje -31 oktober ♥ Debq - 33 jaar - 2e kindje -1 november ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje Jongen (11) | Meisje (17) | Verrassing (3) Totaal: 32 mama's 33 kindjes ♡ Afspraken ♡ Augustus 01 augustus: Noralie87 - groeiecho 03 augustus: Noralie87 - 3D/4D pretecho 04 augustus: DutchDiva - 1e groeiecho 04 augustus: Debq - controle vk 05 augustus: Schorpioen79 - controle gyn + groeiecho 08 augustus: Noralie87 - controle gyn 09 augustus: Liesjuh1977 - controle vk 15 augustus: Gabbel - controle gyn 17 augustus: Brabomama - controle arts-assistent of klinisch verloskundige 19 augustus: Schorpioen79 - 3D/4D echo 25 augustus: Debq - controle vk 25 augustus: Mieleke - echo 31 augustus: Schorpioen79 - controle verpleegkundige September 02 september: Brabomama - groeiecho + 32-weken controle 02 september: Schorpioen79 - controle gynaecoloog 07 september: Brabomama - controle verpleegkundige 07 september: DutchDiva - 2e groeiecho 09 september: Debq - controle vk 14 september: Brabomama - controle gynaecoloog 15 september: Mieleke - echo gynaecoloog 23 september: Brabomama - controle gynaecoloog 23 september: Schorpioen79 - controle gynaecoloog Oktober 07 oktober: Schorpioen79 - controle gynaecoloog 21 oktober: Schorpioen79 - controle gynaecoloog 21 oktober: Mieleke - geplande keizersnee ★ Sterretjes ★ ★ leinrob - 5w3d ★ Morgenzon - 6w3d ★ Summerbloom - 7w5d ★ Pandavliegen - 9w4d ★ Knuff - 10w3d ★ A Daydream - 13w5d
Aah wat mooi! Wat betreft het vaccin. Ik zou echt niks laten zetten als je zwanger bent, lijkt me niet goed voor het kindje (en voor jezelf) zit zoveel rotzooi in! Daarnaast is het een cocktail een los vaccin voor kinkhoest bestaat niet, ookal doen ze dat wel zo overkomen vaak.. De hulpstoffen die in de cocktails zitten kunnen schadelijk zijn.. Maar ik ben geen expert hoor. M'n gevoel zegt gewoon niet doen
Net daarom hoef ik m inderdaad ook niet, al die extra rommel in mijn lijf terwijl daar ook een kwetsbaar kindje in zit.... Ik hoop gewoon dat zieke mensen het verstand hebben om niet op bezoek te komen bij een pasgeborene. ..
Ja daar zit ik ook mee hoor, mensen zetten soms hun belang voor dat van het kind. Ook met een koortslip bijv!
Hier groei echo gehad. Kindje zat keurig op termijn gelukkig! Heb wel een suikertest gevraagd. Ze belt me maandag wanneer ik terecht kan en zei wel binnen 2 weken soms zelfs sneller. Terwijl de andere vk vorige week zei dat duurt dan wel 2 maanden dus het heeft geen zin meer om aan te vragen?! Heeeel vreemd allemaal..
Wat fijn dat het ziekenhuis wel meedenkt! Hopelijk kan je snel! Vind het nog steeds een rare opmerking van je vk! Over het kinkhoest vaccin, ik kan me herinneren dat het vorig jaar in het nieuws was, dat ze het in Nederland ook willen introduceren, maar heb er eigenlijk niks meer van gehoord. Maar ik zou het ook niet doen hoor!
Wauw mooi Mieleke... wat n schattig snoetje! Zoesje die vk van jou is raar.... 😉 Hopelijk weet je gauw wat!
Prachtig Mieleke! En idd beetje vreemd allemaal Zoesje! Nog meer mensen die ontzettend vermoeid zijn? Dat werken eigenlijk niet meer gaat? Hb en bloeddruk zijn wel goed, ook doet de baby het goed (extra ctg en echo gehad afgelopen week). Fijne avond en slaap lekker alvast