Hier gaat t ook moeizaam allemaal. Vreselijke last van maagzuur. Slaap enorm slecht, erge last van m'n bekken en veel harde buiken. Nog 1 week werken. Word er depressief van als ik de weersvoorspellingen zie voor de komende week. Ik moet op die hete dagen werken, benieuwd of ik dat volhoud. Einde klaagmodus... Zo blij als het 29 augustus is en ik niks meer moet!!
Mieleke, hoe ging je weekend? Hopelijk kwam de steen/stenen zelf. Een operatie terwijl je zwanger bent lijkt me wel gek. Hier gaat alles nog steeds goed. Kleine hier ligt ook in stuit, Averna. Ik ben toch ook wel al aan het duimen dat ze gaat draaien! Vandaag veel gestaan, zo'n beetje de hele middag. Dat voel ik wel, krijg er dan ook harde buiken van. Maar verder gelukkig nog weinig last. Maar goed ook, want ik ga pas 20 sept met verlof.
Nou dit gaan jullie niet geloven maar hier ligt ik ook dan in mijn ziekenhuisbedje met bijna hetzelfde probleem. Eergisteren vervelend gevoel van onderen plus buikpijn dus de verloskundige maar gebeld. Die gaf aan dat de baby waarschijnlijk aan het indalen was. Mocht het erger worden moest ik opnieuw aan de bel trekken. Uurtje later kreeg ik vanuit het niets ontzettende pijn in mijn rug, ter hoogte van mijn nier. Wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn. Plus dat de buikpijn ook heviger werd. Ben meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze in eerste instantie wilde uitsluiten of en hoeveel cm ontsluiting ik zou hebben. Dat zag er verder goed uit. Ik werd aan de monitor gelegd want ze wilde de baby controleren. Die doet het gelukkig supergoed. Daarna zijn mijn nieren gecontroleerd en op de echo zagen ze nierstuwing in mijn rechter nier. Die was ook ontzettend vergroot. Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn; of nierstenen of dat de groeiende baarmoeder de urinewegen afsluit. Ik ben uiteindelijk aan het infuus gelegd, heb ik weet niet hoeveel morfinespuiten gehad maar niks hielp, de pijn was ondraaglijk, echt met geen pen te beschrijven. Op een gegeven moment zelfs mijn bewustzijn verloren, ik trok het niet meer. Uiteindelijk hebben ze besloten om de volgende dag een dubbele j catheter in te brengen en gelukkig is de pijn daarmee weggaan. Ik voel me inmiddels herboren! Hopelijk blijft het zo. Heb me nog zorgen gemaakt over de hoeveelheid medicijnen die ik in zo'n korte tijd heb gekregen maar de artsen hebben me gelukkig weten gerust te stellen dat het met de baby goed gaat en hij hier geen last van zal ondervinden. Momenteel lig ik weer aan de baby monitor, het wachten is op de verpleegkundige die me zal loskoppelen en dan mogen mijn man en ik weer naar huis!
Hopelijk houden de baby'tjes nog even vol. Toch heel wat meiden met problemen al dan niet door de zwangerschap. Ergens wel benieuwd wie de eerste zal zijn maar hopelijk pas binnen een paar weekjes .
Wow heftig zeg... dat is vreselijk schrikken. Ben ook benieuwd naar Mieleke... Hoe gaat t met de rest van de dames... Wij zijn momenteel n weekje op vakantie.... lekker op n landal greenpark... bedden blijven een issue maar t gaat allemaal wel goed. Alleen mijn bekken houden t amper en ik moet bij iedere stap die ik zet al naar de wc wordt gillend gek. Kunnen dus alleen leuke dingen doen met wc''s in de buurt.
Wow jessy!!!!! Heftig, de pijn is inderdaad vreselijk. Gelukkig ben je geholpen en heeft je baby'tje er geen last van. Beterschap van een lotgenoot! Ik ben inmiddels van mijn gigantische steen verlost, ik plaste hem zondagavond laat uit, net op tijd want maandagochtend zou hij operatief verwijderd worden. Mocht gisterenmiddag dan ook weer naar huis na controle. Vandaag moest ik wel mijn bloed nogmaals laten nakijken Door de huisarts, als mijn bloedwaarden nog gedaald zijn tov vrijdag, zal ik toch weer naar het ziekenhuis moeten. Dus hier blijft het spannend.....
Jessy wat vreselijk zeg!! Super balen! Beterschap!! Mieleke gelukkig zeg! Nog even blijven duimen wel dus!
Omg dat klinkt zo erg heh... gigantische steen uitplassen Ik denk dan gelijk aan n kiezelsteentje ofzo... zal vast niet zo groot maar t idee alleen al! Fijn dat je in ieder geval weer naar huis mocht.. hopelijk mag je ook lekker thuis blijven.
Sterkte voor de gene met nier stenen brr Hier ook slecht slapen veel harde buiken maagzuur en moe. Voor de rest hoor je me niet klagen hihi heb nu ook al lekker vakantie en aansluitend verlof dat scheelt al een hoop Gister begonnen met geboorte kaartje en de tekst Hebben jullie dat al klaar?
Geboortekaartje is hier eindelijk af! Nu nog bekijken hoeveel we echt nodig hebben Hebben er niet echt iets qua tekst op, puur "informatief" en leuke afbeeldingen. Heb m "zelf" ontworpen via hippe geboortekaartjes, aanrader!
Hier kwam ik gisteren bij de vk een ander mooi tekstje tegen voor het geboortekaartje. Nu gaan we nog ff samen kijken welke we de mooiste vinden. Kaartje is al wel helemaal af! Wij hebben wederom het kaartje via gupje.com laten ontwerpen speciaal voor ons in dezelfde stijl als van onze dochter.
Het geboortekaartje is in grote lijnen af. Alleen nog dubben over het lettertype van de naam, dat wordt anders dan die van de rest van de tekst. We willen daar een schrijfletter voor gebruiken, maar sjonge jonge wat is het blijkbaar lastig om een leesbare S te schrijven ☺️ Hier ook een kaartje met weinig tekst. De kaartjes van gupje.com zien er leuk uit trouwens! Ons kaartje lijkt op de 'vintage letterpers' types.
Hoe gaat het hier dames? Hoewel ik van die helse koliek aanvallen verlost ben merk ik dat de catheter ook geen pretje is. Voel constant de drang om te plassen (pijnlijk!) waardoor mijn buik heel de tijd gespannen en hard aanvoelt. Laat ik daarnaast ook een mega hypochonder zijn dus de oorzaak van mijn nierstuwing is in mijn beleving vast een hele ernstige ziekte. Zit me ook nog eens druk te maken om de bevalling want wat als er iets heel erg mis gaat met de baby of met mij. Zit mezelf zo gek te maken dat genieten er niet meer inzit. Voel me haast depressief, zo stom! De bekkenpijn en vermoeidheid maken het er ook niet beter op. Volgende week weer op controle en dan maar eens mijn angsten bespreken. Al is het maar gewoon om te horen dat ze het allang aan mijn bloeduitslagen hadden kunnen zien als er idd iets ernstigs aan de hand was bv..dat zou al een hoop stress wegnemen. Voel me zo ontzettend stom maar het lukt me gewoonweg niet om die knop om te draaien Hebben jullie verder nog bepaalde angsten of ben ik de enige die momenteel zo labiel is?
Nou meid je bent absoluut niet de enige... voel me echt een uberaansteller! Ik zat laatst huilend bij de controle.... ik zie overal spoken... alles kan fout gaan en ik lijk me nu met een derde vreslijk bewust van hoe goed het met de andere dames was gegaan. Ik ben overigens bang geworden van het bevallen terwijl ik toch bevallingen heb uit een boekje. Toch heb ik dat niet zo ervaren en ben ik er nu gewoon bang voor. Depressief was ik vanaf t begin al een beetje omdat deze zwangerschap zo onverwachts was. Te snel..te vroeg .. trek het soms amper. Dus ben gewoon blij als het voorbij is en wij mogen genieten van onze baby. En daarna wil ik nooit maar dan ook nooit weer zwanger zijn.
Wel fijn dat je van die aanvallen af bent... Nu die katheter nog meis. Hopelijk wordt t voor jou ook allemaal beter straks... nog even vol houden.
Naar is dat he als je niet onbezorgd kan genieten? Ben wel 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben met die gevoelens. Ik sta er precies in zoals jij Miracles, zal ook opgelucht zijn als het allemaal voorbij is. Ben ontzettend blij dat ons nog een kindje gegund is maar de zwangerschap an sich zal ik denk ik niet zo snel missen. We moeten heb idd nog eventjes volhouden, we zijn er bijna!
Jessy, hier ook angsten dat het mis zit of gaat. En nu de gyn laatst zei goed de beweging in het oog houden als ze minder beweegt onmiddellijk laten controleren. Wat is minder bewegen. Dus elke keer in stress als ik ze even niet meer voel.
Nou idd... die baby is meer dan welkom. Blijft n heel mooi wondertje.... maar helaas is genieten gewoon niet mogelijk. Dus ik verschijn vaak stralend met een lach.... niemand die ziet wat er in werkelijkheid in mijn hoofd afspeelt... je wordt zo gauw afgestraft vanwegen negatieve gevoelens... alsof je een ondankbaar mens bent😣