16 t/m 31 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Jessy dat is wel vervelend zulke antwoorden, zou ik ook niet tegen kunnen...

Ik heb geen vaste verloskundige, het is een team van (volgens mij) 5 verloskundigen, toevallig heb ik steeds een afspraak met 2 verschillende, de andere heb ik 1 keer snel gezien. De afspraken bij de gyn zijn wel steeds bij dezelfde.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.949
    113
    Ja ik vind dat echt jammer al die verschillende gezichten. En niet eens zozeer omdat ik me graag vertrouwd wil voelen bij iemand maar omdat ik het best vervelend vind om iedere keer weer mijn dossier opnieuw te moeten bespreken. De een ziet bv over het hoofd dat ik mijn 1e via keizersnee heb gekregen, de andere weet de reden daar niet van, weer een andere weet niet dat ik reeds twee keer opgenomen ben geweest. Verder zou er in mijn dossier moeten staan dat ik allergisch ben voor amoxicilline maar tot nu toe wordt er steeds gereageerd met 'oh even noteren in het dossier' wanneer er naar allergieën wordt gevraagd. Als ik dan aangeef dat dat al meerdere malen is aangegeven kijken ze me aan alsof ik de gek ben want ze kunnen daar niks van over terugvinden. Lijkt alsof ze allemaal langs elkaar heen werken en dat vind ik best ergerlijk. Ik bedoel..we hebben het niet over een zere teen of zo, het is hartstikke belangrijke informatie vind ik. Ik loop met een reden in het ziekenhuis en dan is het wel fijn wanneer ze op de hoogte zijn van mijn situatie.

Ik herken dit gewoon niet van mij 1e zwangerschap. Toen had ik ook 1 vaste gynaecoloog die me van begin tot einde heeft begeleid en overal van op de hoogte was.
    Nou ja, zal allemaal vast wel goed lopen maar even van me afmopperen is ook wel lekker.

3. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames, iets heel anders.
    Ik word volgende week maandag ingeleid. Ik moet mij dan om 16:00 uur melden en krijg een ballonkatheter. Daarna mag ik weer naar huis. Pas de dag erna, als ik minimaal 2 cm ontsluiting heb, gaat het allemaal beginnen.

Gaat dit altijd zo? Ik had totaal geen idee maar had me voorgesteld dat ik in de ochtend zou moeten komen en dat ik dan hopelijk ergens in de loop van die dag (avond/nacht), zou zijn bevallen. Ik had in ieder geval niet gedacht dat ik eerst weer naar huis zou worden gestuurd.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.949
    113
    Gee idee hoe dat gaat Roodwang maar jeetje wat spannend! Over iets minder dan 1,5 week heb je je baby! Is het besef er al of nog niet echt?

5. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Gewoon aangeven hoor Jessy! T gaat om jou lijf en jou baby..

Spannend Roodwang! Geen idee of dat altijd zo gaat.. Miss gaat het wel heel snel bij je en ben je de volgende ochtend al bevallen! ;)

En meiden bij wie er al van alles 'rommelt'..Wat spannend zeg! T gaat ineens snel he..
    Ben benieuwd hoe het lijstje zich af gaat werken..
    Bij de januari 2015 mama's stond ik in het midden van het lijstje, maar ben als 1 na laatste bevallen... :D

Lekkende borsten heb ik ook..idd vooral 's nachts, maar heb overdag wel compressen in m'n bh.. just in case..

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    ♡ 16 t/m 31 oktober 2016 mama's ♡

♡ BEVALLEN ♡

13-09-2016 - Fabace - meisje - 34w6d

Totaal: 1
    Meisje: 1 -Jongen: 0

--------------------------------------------------------

-15 oktober
    ♥ Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje

-16 oktober
    ♥ Sam4hope - 29 jaar - 3e kindje

-17 oktober
    ♥ Roodwang83 - 33 jaar - 1e kindje

-18 oktober
    ♥ mrsd - 25 jaar - 1e kindje
    ♥ Miraculum Novum - 31 jaar - 2e kindje
    ♥ Mojito07 - 32 jaar - 2e kindje

-19 oktober
    ♥ Miracles - 31 jaar - 3e kindje
    ♥ Noralie87 - 29 jaar - 2e kindje
    ♥♥ Vlinderr - 30 jaar - 3e en 4e kindje

-21 oktober
    ♥ Liesjuh1977 - 39 jaar - 2e kindje
    ♥ Hoop2016 - 24 jaar - 1e kindje
    ♥ juna86 - 29 jaar - 2e kindje
    ♥ Zoesje - 24 jaar - 2e kindje
    ♥ Schorpioen79 - 36 jaar - 2e kindje
    ♥ Rosalyn - 23 jaar - 1e kindje

-22 oktober
    ♥ DutchDiva - 33 jaar - 2e kindje
    ♥ jessy77 - 38 jaar - 2e kindje
    ♥ Averna - 29 jaar - 1e kindje
    ♥ Appeltje85 - 30 jaar - 1e kindje

-23 oktober
    ♥ Trotsemoeder90 - 26 jaar - 2e kindje

-24 oktober
    ♥ Brabomama - 36 jaar - 3e kindje
    ♥ Mieleke - 34 jaar - 4e kindje

-25 oktober
    ♥ VeroniQue86 - 29 jaar - 3e kindje
    ♥ hibiscuss - 29 jaar - 2e kindje

-26 oktober
    ♥ Ninii01 - 25 jaar - 3e kindje

-27 oktober
    ♥ Luna3 - 28 jaar - 1e kindje
    ♥ Noordeling - 32 jaar - 2e kindje
    ♥ Gabbel - 31 jaar - 1e kindje

-31 oktober
    ♥ Debq - 33 jaar - 2e kindje

-1 november
    ♥ Noux - 28 jaar - 2e kindje

Jongen (11) | Meisje (17) | Verrassing (4)

Totaal: 30 mama's 31 kindjes

♡ Afspraken ♡

September
    30 september: Brabomama - controle gynaecoloog + groeiecho
    30 september: Averna - draaipoging

Oktober

04 oktober: Juna86 - Inleiden bevalling
    04 oktober: Rosalyn - groeiecho + CTG
    06 oktober: Noralie87 - controle vk
    07 oktober: Schorpioen79 - controle gynaecoloog
    09 oktober: Rosalyn - Inleden bevalling 38 wkn
    10 oktober: Roodwang83 - Inleiden bevalling
    11 oktober: Noux - controle vk
    11 oktober: Noralie87 - controle vk
    18 oktober: Noralie87 - controle vk
    21 oktober: Schorpioen79 - controle gynaecoloog
    21 oktober: Mieleke - geplande keizersnee

★ Sterretjes ★
    ★ leinrob - 5w3d
    ★ Morgenzon - 6w3d
    ★ Summerbloom - 7w5d
    ★ Pandavliegen - 9w4d
    ★ Knuff - 10w3d
    ★ A Daydream - 13w5d

7. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Hier ware de CTG en de echo van de kleine weer in orde! Wel hebben de gyn besloten in overleg met elkaar om me te gaan inleiden met 38 weken, das is dus volgende week vrijdag. Spannend, eerst was ik blij omdat ik dan de kleine eindelijk kan zien en niet meer op van alles moet letten. Aan de andere kant een beetje bang omdat inleiden soms toch even kan duren voordat er schot in de zaak zit!

Wel gewoon nog mn afspraken gepland staan voor volgende week en dan is het vrijdag d-day!

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Rosalyn hoe was de groei nu dan?

Jessy dat zijn wel rare dingen om te 'vergeten'

9. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik had een echo om te kijken of ze al wat verder ingedaald was. Verder hebben ze der niet gemeten. Ze heeft het op dit moment nog goed in de buik, volgens de CTG dan. Ze ligt in mijn bekken maar nog niet volledig vast helaas. Ze besluiten me in te leiden met 38 weken, met de voornaamste reden dat haar conditie nu dus goed is. Dit kan natuurlijk altijd nog veranderen de komende week, maar ze leiden liever in als de conditie goed is. Dat ze pas ingrijpen als er dus tekenen zijn dat het minder goed uit te houden is daar binnen.

Heb a.s. dinsdag weer een (groei)echo gepland staan. Maar de gyn zei vandaag dat dit gewoon haast niet meer te meten is. Ze zit met haar buikje op de p15 lijn, hoofdje is niet goed te meten maar zit onder de p10 (maar kan ook gewoon p15 zijn zoals hij zegt) en bovenbeen is wat aan de korte kant p5. Ze gaat dus wel meten dinsdag maar het is gewoon niet betrouwbaar meer met 37 halve week. Zeker is dat wij ons eerste kindje voor 12 oktober mogen verwelkomen:)

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Rosalyn, ik wist helemaal niet dat ze dat met een echo doen, dacht dat ze dat alleen voelen..
    Wel fijn dat ze niet wachten met inleiden. Hebben ze ook iets gezegd over couveuse omdat ze zo klein is of dat niet?

11. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nee hebben ze niets over gezegd, ik heb a.s. dinsdag weer een afspraak en dan kon ik nog van alles vragen zeiden ze. Maar goed van jou want ik had het mezelf nog niet afgevraagd, ga hem meteen even opschrijven.

Het blijft natuurlijk lastig allemaal dat meten. Der hoofdje is niet goed te meten omdat ze daar gewoon niet goed meer bij kunnen met het apparaat. Buikje is goed en beentje is kort. Maar het blijft allemaal maar een schatting. Ze kunnen nu zeggen dinsdag ze weegt bijv. ongeveer 2400 gram. En dan komt er een kind uit van 3000 gram... En dan hebben we natuurlijk nog de cm's. Ze kan 2400 gram wegen met 45 cm maar ook gewoon 49 cm zijn. Het is dus echt allemaal heel erg afwachten

12. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Roodwang ik denk dat het overal anders is. Ik moet me dinsdagochtend om 7.00uur melden. Dan gaan ze gel in brengen. Mits ik ontsluiting heb dan gaan ze me vliezen breken. Ik moet wel in het ziekenhuis blijven. Spannend maar het einde is inzicht

13. hibiscuss

hibiscuss Lid

13 feb 2016
    47
    47
    18
    NULL
    NULL
    Super spannend allemaal meiden...!! Sterkte met de laatste loodjes en voorbereidingen. Ook wel erg leuk dat sommigen al weten wanneer ze hun kleintje ongeveer kunnen verwachten, ondanks de uiteraard erg vervelende aanleidingen.

Hier is alles nog rustig, meneer is nog niet ingedaald dus we wachten af :)

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roodwang, bij onze dochter werd ik een dag vantevoren opgenomen, kreeg gelijk een balloncatheter, maar moest wel blijven. Had bedrust met toiletfaciliteiten. De dag daarna 3 cm ontsluiting, vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers.
    Ga nu in een ander ziekenhuis bevallen (andere is gesloten)
    We horen morgen wat het plan gaat worden.

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zo veel dames die ingeleid gaan worden. Het worden spannende weken vanaf nu :).

@Jessy: Hier heb ik een vaste gyn en vk. Aangezien ik medisch moet bevallen vanwege mijn ziekte mag ik helaas niet onder mijn vk bevallen. Nu moest ik de laatste keer op controle in ziekenhuis was mijn eigen gyn ziek en kreeg ik een gyn in opleiding. Opzich geen probleem mee (iedereen moet wat leren maar ook deze was net zoals bij jou nog heel erg twijfelachtig) maar echt als ik al medisch moet bevallen vanwege mijn ziekte die al zeldzaam is en waar veel artsen niets vanaf weten wil ik dus echt niet onder een gyn in opleiding bevallen. Ik ga dat ook aangeven komende controle bij mij gyn. Dat kun jij het beste ook doen als je je er niet prettig bij voelt.

Verder vind ik het deze keer erg zwaar :(. Mijn ijzer gehalte zit op het randje. Nu blijkt dat mijn B12 behoorlijk verlaagd is naar 156 terwijl ze 'officieel' pas wat doen bij een waarde van 148 en lager. Ben doodmoe kan de kids en vriend niet zo goed meer verdragen :) en baby ligt nu zo laag (alsof het elk moment er uit floept haha) dat ik daar ook nog eens last van heb. Vooral continue naar de wc moeten gaan en wanneer blaas behoorlijk vol is verlies ik ook nog eens mijn evenwicht met lopen + combi van bekkeninstabiliteit maakt het helemaal compleet ;)

Maaar kan niet wachtten als de kleine er is!

Ik blijf hier mee lezen vind het spannend worden nu.

16. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roodwang, ik heb zelf geen ervaring met balloninleiding oid, maar ik las een tijdje mee op het bijna bevallen topic en daar waren meer meiden die een ballon kregen en weer naar huis gingen, dus ik Denk wel dat dat perfect normaal is. Blijkbaar hangt dat gewoon af van de gewoonten en protocollen per ziekenhuis.

Wel spannend, al die nakende geboortes!

Hier vandaag nog drie weken tot aan de keizersnee. Mijn waarden (ijzer, b12, hemoglobine) zijn precies weer wat aan het stijgen, ik voel me ietsje minder slap. Maar wel overdag complete platte rust want anders gaat het mis.

17. juna86

juna86 Fanatiek lid

15 nov 2011
    1.784
    0
    36
    Hier zo juist weer controle gehad. Ik heb nog geen ontsluiting en de kleine ligt net in gedaald. Nu word ik toch wel erg zenuwachtig voor dinsdag. Bij mijn eerste konden ze vruchtwater breken en ging alles volgens het boekje. Ik ben erg benieuwd nu. Iemand ervaring met inleiden zonder ontsluiting dmv gel????

18. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nope haha, hoop zoveel mogelijk van jou ervaring mee te krijgen. Hier is de kleine wel in mn bekken gaan liggen maar nog niet ingedaald. Verwacht dus a.s. vrijdag ook geen ontsluiting. Dan gaan ze of met een ballon of met gel inleiden..

19. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Hier vorige keer ook met ballon in geleid.
    Zondag ochtend er in en thuis afwachten... En maandag haarde ze 'm er zo uit en braken ze mijn vliezen. Ideaal...

20. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Begrijp dat een gel inleiding erg maar dan ook vreselijk lang kan duren....maar hangt vaak ook af welk termijn en hoever de baby is

Deel Deze Pagina