16 t/m 31 oktober 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Jessy: salami kun je beter niet eten, omdat het gemaakt wordt van rauw (gedroogd) vlees.

@Juna: ik voel ook (nog) niet veel. De ene dag wat krampjes, dan weer helemaal niet. Ik slaap wel slechter dan normaal en gisteravond had ik veel last van maagzuur, maar dat zijn ook weer van die dingen die niet noodzakelijk door de zwangerschap komen. Ik zou me niet te veel zorgen proberen te maken (maar ik weet hoe moeilijk dat kan zijn) en als je je maandag nog steeds ongerust voelt, even bespreken met je verloskundige.

2. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Juna ik snap je ongerustheid, maar probeer inderdaad om je niet al te druk te maken en afleiding te zoeken. Geen of weinig symptomen hoeft echt niet iets slechts te betekenen.

Salami mag inderdaad officieel niet maar die richtlijn is pas kort geleden ingesteld. Toen ik zwanger was van m'n oudste mocht het nog gewoon en heb ik het dus ook met enige regelmaat gegeten want ik ben er gek op! Nu ik weet dat t niet meer mag zal ik t waarschijnlijk voor de zekerheid maar laten staan maar eigenlijk vind ik t onzin...

Noralie bandenpijn heb ik nog niet, maar ik verwacht het ook binnenkort want bij m'n tweede had ik het ook eerder dan bij de eerste. Wat mij erg hielp was zo'n ondersteunende band om m'n buik, ben de naam ff kwijt maar ik zal t even opzoeken!

3. Hbz

Hbz Actief lid

23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Die bandenpijn herken ik hoor! Heb het vooral als ik lig of zit.. Zijn jullie ook al aan het aftellen? Ik heb vakantie dus bij mij gaat de tijd niet zo snel. Blij als ik 1 maart weer ga werken.

Wat betreft afleiding zoeken. Ik haak erg veel. Super leuk om te doen en je kan vanalles voor de beeb maken. Breien kan ik dan weer niet haha!
    Ik maak nu een maxi cosi zak. Lijkt wel op een koeka zak.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      60,6 KB
      Weergaven:
      3
  4. neveah

neveah Actief lid

10 feb 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag salami niet meer? 2 jaar geleDen was dat geen probleem. En net nu ik er zo'n zin in had. Heb in 2 dagen een heel pakje salami met brood gegeten 🙈.
    Maar iets anders gaan zoeken dan, jammer hoor.

@symptomen hier nergens last van, behalve opgezette borsten. Gelukkig ben ik redelijk nuchter en doen to earth en maak me dan ook niet druk. Kijk stiekem wel bij elke toiletbezoek of er geen bloed is.

Heb alleen wel het idee alsof iedereen aan me kan zien dat ik zwanger ben haha. Alsof het op m'n voorhoofd geschreven staat. En omdat ik het idee heb dat m'n buik echt opgezet is, door de darmen natuurlijk. Maar echt veel eerder dan bij de vorige 2 zwangerschappen

5. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ik heb het met opstaan... als ik te snel ga staan dan krijg ik een fikse steek . Ah ja hopelijk is dat ook potitief...

6. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    We zijn op wintersport dus in buitenland.

Hier donderdag heel misselijk, toen dacht ik als dit maar niet elke dag zo is, vrijdag en vandaag voelde k niks dan denk k heerlijk weer als t maar goed is. ..tja...tja blijft idd heel onzeker. Deze week heb k wel lekker afleiding daarna weer gewoon werken etc dan vliegen de weken ook voorbij.

7. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Yep, bandenpijn voel ik ook! En verder een opgezette buik. Heb toevallig vandaag van een vriendin een positiebroek gekregen en die zit al heerlijk, dus denk dat ik daarin ga wonen de komende tijd ;)

En nee salami mag niet, is rauw vlees.. Al heb ik 2,5 jaar geleden bij mijn zoon heel veel cervelaat gegeten. Al was dat dan ook weer niet goed vanwege het zout enzo. Nou ja, ik doe maar gewoon normaal met eten. En eet veel wraps met kipfilet ipv brood met (rood) beleg ;)

8. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe ook aan haken trouwens. Vanmiddag allemaal mintgroene bolletjes wol gehaald om een dekentje mee te maken voor in de kinderwagen. Zo leuk om mee bezig te zijn!

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hoe voelt bandenpijn precies? Is dit altijd heel pijnlijk? Of kan het ook trekkig zijn? En waar?

10. kira88

kira88 Actief lid

7 mei 2013
    213
    1
    18
    NULL
    NULL
    Trekkerig kan het ook zijn. Ik voel het een beetje langs m'n schaamstreek het randje van m'n bovenbeen zeg maar. Vooral als ik te snel opsta.

11. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Hee wat leuk hbz ik haak ook erg veel 😅

12. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Hbz wat een mooi haakwerk, ziet er heel netjes uit en het lijkt inderdaad op zo'n (peperdure) Koeka-deken. Tel uit je winst!:D
    Zelf heb ik er het geduld en de rust niet voor, helaas...zelfs toen ik vorig jaar bijna een maand in het ziekenhuis lag had ik niet de neiging om te gaan breien of haken.

Pandavliegen, bandenpijn kan volgens mij bij iedereen weer een beetje anders voelen. Bij mij zit t namelijk juist wat hoger dan wat kira beschrijft. Ik heb t altijd echt in m'n onderbuik, net iets lager dan m'n navel en dan aan de linker- of rechterkant. Ik heb trouwens m'n buikband even opgedoken uit m'n kledingkast;) Het is een Carriwell. Je hebt er verschillende van, maar ik vond de mijne erg fijn. Geeft gewoon net wat meer steun als je last hebt van steken. En je ziet m helemaal niet onder je kleding. Denk dat ik m dus deze zwangerschap eens goed op tijd ga dragen, vóórdat ik teveel last krijg.;)

13. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Ik had het gister met kuchen, man wat deed dat pijn. Echt bij mn liezen. Was ook zo weer weg. Verder heb ik het niet gelukkig.

Mn borsten worden echt groter. Heel apart hihi en leuk!

Misselijkheid ging toch weg na wat eten. Pff, gelukkig hou ik van groente en fruit :) Wat is een normale gewichtstoename tijdens zwangerschap?

14. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Heel mooi! Heb wel zin om ook vanalles te maken, of ik ook ga haken weet ik niet. Maar er staan hele leuke diy dingen op pinterest. Dus ik ga maar eens spullen inslaan deze week :) Scheelt toch weer geld...

Juna, probeer het idd van je af te zetten. Lekker avondje met je man helpt zeker. Bij mij helpt het ook te realiseren dat die zorgen horwn bij mama worden. Die gaan na die echo echt niet ineens weg ;)

15. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    Goedenavond! Ik dacht 'even' bij te lezen voor het slapen gaan, maar laat dat even maar weg haha ;)

Bedankt voor het toevoegen aan de lijst. Zo te lezen telt iedereen af naar de eerste controle. Spannend he, die eerste weken, pff. Vind het nu wel echt trager gaan dan bij mijn dochter.

Ik heb me inmiddels ook weer aangemeld voor Moeders voor Moeders. Ver voor mijn eerste zwangerschap wist ik al dat ik mee wilde gaan doen en toen ik zelf afhankelijk werd van de medische molen was het niet meer dan vanzelfsprekend. De lucht is vreselijk, maar moeten wachten op een wonder ook, dus iedereen die mee kan doen, bedankt!

@Citygirl: de vorige keer ben ik een kilo of 8 a 9 aangekomen, maar een vriendinnetje van mij bijna 30, dus het wisselt nogal. Geloof dat rond de 12 redelijk 'normaal' is.

@Zoesje: bah wat naar! Veel sterkte!

Ik las iets over Facebook... leuk! Maar wel echt echt echt geheim toch? :)

16. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Oeh.... klinkt wel aantrekkelijk!

17. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    @aankomen volgens mij is het gemiddelde 13 kilo

@bandenpijn ik voel t ook in m'n liezen af en toe!
    Als ik zwaar moet tillen voel ik het ook in m'n buik trekken, dat voelt echt naar!

@zwangerschapsbroek vs gewone broek ik had vandaag een gewone aan met knoop nou niet te harden, vooral na het eten als m'n buik opzet! Enige voordeel is hij zakt niet af 😁

18. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Kan iemand mij trouwens nog op de lijst zetten met echo 5 maart? 😇

19. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik was 13 kilo aangekomen en scheen precies t gemiddelde te zijn. Er zitten d'r nog 8 van aan dus deze keer gaan we voor de helft ;)

20. ninii01

ninii01 Bekend lid

26 sep 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Veel gepraat !!! Zoesje veel sterkte
    Hier alles goed zit al beneden me zoontje is ziek pff dus een vroegertje merk dan wel gelijk ochtend misselijkheid. Voor de rest voel ik ook niet zoveel hoor en dat hoeft inderdaad nix te betekenen. :)

Deel Deze Pagina