sorry die rotmeldigen doen t niet maar heb een krijsend mannetje al de hele dag en avond dus even geen tijd te reageren
Gelukkig maar! Het blijft altijd lastig Geniet lekker van je kleine mannetje Ik moet nog wachten tot april haha
@Panter super dijn dat ie nu tevreden is. hier krijgt tygo 5x120/4 en dat gaat goed. al spuugt ie steeds meer terug helaas. @1548 poeh dat is toch wel scrikken zeg! ben benieuwd morgen! @Ting86 ahh regeldagjes zijn stom. hebben er hier gelukkig geen last van. osteopaat ging goed ofja hij zat niet helemaal vast. wel denk ze misschien dat ie gevoelig of intollerant is voor koemelk door zn uitslag in zn gezicht, daar zijn we nu dus een beetje mee aan het stoeien, over gegaan op ha voeding en nog prebiotica voor zn darmpjes. hij heeft sinds mn berichtje toen 1x gepoept en nu helaas weer 1.5 dag niet... gisteren hele dag krampjes gehad. vermoeiend en vooral sneu voor hem. gelukkig lijkt ie er snachts minder last van te hebbeb (gek toch???) komt netjes 1x per nacht.
hier trouewens nog maat 50 vandaag maar ga deze week nog over op 56. denk na de volgende verkleedpartij haha begint toch wat klein te worden.
Nou voor het eerst in tijden eens tijd om te reageren via mijn laptop. Goedemiddag allemaal, hoe is het? @sabagirl Hoe was het bij de osteopaat? Hopelijk heeft het geholpen. Ik ben na de zwangerschappen ook vaker bij de fysio geweest om mijn nek/ schouders/ ribben los te laten maken, kwam bij mij door het dragen van de maxi cosi.. Hoe gaat het met je dochter? Groeit ze goed? @Ting86 Ook al zo'n grote jongen, maat 62 alweer. Langzaam aan leren we onze kindjes kennen he, fijn dat hij er baat bij heeft om kleine beetje voedingen te krijgen. Flink gedronken afgelopen dinsdag, ach soms hebben ze dat gewoon nodig. Is hij nu weer wat rustiger? @denanja Hoe was het bij de osteopaat, idee dat zijn krampjes al wat minder zijn? Mijn kraamhulp had het ook over probiotica, het schijnt te helpen. Fijn dat je kraamvisite er bijna op zit, ik ben er ook helemaal klaar mee. Hij had gisteren niet zo'n lekkere dag dus, is hij nu wat rustiger? Ik word soms tureluurs van die dagen . Zie nu je bericht over de osteopaat, heeft ze wel iets kunnen doen voor hem denk je? Toen wij van ha overstapte op nutramigen merkte we 2,5 dag later verschil aan hem, het duurt volgens mij min. 48 uur voordat je verschil merkt. Hopelijk heeft hij voldoende aan ha, mocht hij het daar nu beter op doen en bijv. volgende week begint het weer van vooraf aan dan is het dus niet voldoende en kan je volgende stap (pepti) proberen, en zo kan je dus stapje voor stapje verder mocht het nodig zijn. @2012mama Luuk is ook al zo'n grote jongen, we hebben allemaal beren gemaakt .. Fijn dat het zo goed gaat met hem. @Panter Fijn dat je overleg hebt gehad en je gewoon kan aanbieden waar hij behoefte aan heeft. Soms is het echt zoeken he. @ellada He meis, hoe gaat het bij jullie? Sorry voor mijn egoistische berichten de afgelopen dagen.. We zijn weer thuis. Hij heeft een slappe luchtpijp, op moment van drinken wordt hij benauwd omdat zijn luchtpijp deels wordt afsluit. Dat zal beter worden op het moment dat het kraakbeen gaat groeien. Ik ben echt ontzettend gaar thuis gekomen uit het ziekenhuis, mijn man heeft vannacht beneden geslapen met Yven, ik heb 10 uur geslapen en nog ben ik moe.. Maar goed, vanavond maar weer op tijd naar bed en hopen dat meneer zich maar 1 x komt melden. @Sinterklaas(journaal) Leven jullie kinderen ook zo mee? Die van mij zitten al helemaal in het verhaal. Zo leuk, waarschijnlijk het laatste jaar voor de oudste dus nog maar even van genieten. Morgenvroeg pepernoten bakken met mijn zoon en de intocht op tv kijken. Volgende week komt ie hier in het dorp, voor het eerst in de avond met lampionnen, zullen de kinderen leuk vinden. En volgend weekend gaat Yven een dagje naar mijn ouders zodat wij een dagje weg kunnen met de andere 2. Even de aandacht aan hun geven, hebben ze ook hard nodig .. Nou, kleine man ontwaakt dus ik ga afsluiten en nog even gauw de was ophangen voordat het feest weer begint..
Ik leef nog... de eerste 2 volle dagen met zoon en dochter overleefd. Al mis ik wel mijn rust momentje overdag. Morgen naar intocht van de Sint. Zoon is al giga zenuwachtig. Leuk maar ook vermoeiend hihi. @sinterklaasjournaal zoon kijkt vol spanning. Zo leuk dat hij het steeds bewuster mee maakt. @slapen gaat hier steeds beter. Avond en snachts vaak om de 3/4 uur drinken maar soms wel een uur of langer wakker door spugen/krampjes. In de ochtend was ze vaak 3/4 uur aaneengesloten wakker maar sinds ik haar draag doet ze gewoon 2 slaapjes van 45 minuten. Smiddags slaap ze vaak 3 uur in de wandelwagen. Stiekem heeft ze best al een ritme en dat had zoon helemaal niet. @maat hier nog steeds maatje 50. Al groeit ze goed door want afgelopen week weer 300 gram aangekomen @1548 geniet van de Sint morgen! Heerlijk als ze nog geloven. En schrikken van de luchtpijp zeg. Hopelijk groeit hij er snel overheen. Osteopaat hielp wel maar nu zit het Al weer vast. Doe denk ik teveel. @Panter fijn dat je gewoon meer mag geven. Niks zo vervelend als een hongerig kindje. Hopelijk is hij nu weer tevreden. @denanja wat sneu de hele dag krampjes en vermoeiend voor jullie. Hopelijk gaat de andere voeding helpen. @Ting86 fijn dat jeje mannetje steeds beter leert kennen. En maat 62 alweer. Dat gaat hard! @2012mama fijn dat hij zo goed groeit! @slaaptekort pff dat valt me wel tegen... Doe veel dingen op auto piloot en vergeet veel.
Natuurlijk! Mijn zoon uitgerekend 19/10 kwam op 29/9 ter wereld. Dus 4/10 is zeker geen probleem. Welkom! Ik reageer hopelijk norgen ff uitgebreid op iedereen als ik de laptop aan heb. Nu op foon en dat scrolt zo lastig terug.
Ja hoor dochter is op 6 oktober geboren gezellig dat je mee komt schrijven. Het andere topic is volgens mij aardig stil gevallen? Zo hier nog even een rustig momentje voordat we met een heel zenuwachtig mannetje naar de intocht gaan Mama.... sinterklaas komt MAMA SINTERKLAAS KOMT MAMMMAAAA Fijne dag iedereen!
Thanks! Ja klopt ze zitten op whatsapp maar dat is behoorlijk lastig bij houden! @sabagirl Wat leuk! hier hebben de kids het op tv gekeken maar het interesseert ze volgens mij niet heel erg haha @Panter Ooh dus jij hoefde niet lang te wachten met 37w hihi
Hoi meiden, toch ff tijd gevonden om te reageren op iedereen voor zover ik dat kan met mijn demente hoofd haha. @1548 wat schrikken joh. Hoe komt zo'n slappe slokdarm, is dat aangeboren? Is het verder niet gevaarlijk? @Ting86 zijn de regeldagen inmiddels bedwongen? Hier heeft Sam het om de zoveel dagen op middag dat ie ineens vaker kleine beetjes wil drinken. Zo om de 2 uren en dan max 70-100cc. Verder dan ook onrustig en huilerig. Is dat dan ook een regeldag? Ben een first time moeder dus geen idee wat een regeldag inhoud. @denanja op zich zou het en logische verklaring zijn mbt krampjes en de nacht als het kma zou zijn. In de nacht minder voeding dus minder krampjes dan overdag. De krampen zullen dan door de kma heviger zijn denk ik. @sabagirl wat fijn dat jullie meisje zo goed groeit. Hoe was de sinterklaasintocht? Fijn ook dat de nachten beter gaan qua slaap van jullie meisje en er een ritme is. Qua eigen slaaptekort, mss je man een flesje gekolfde melk laten geven en eens zelf lekker doorslapen een optie? Lijkt me echt loeizwaar om alle voedingsmomenteh zelf te moeten doen. Hier doen we het samen. Lief maakt de fles terwijl ik sam verschoon. Hij geeft de fles, en ik verzorg mezelf mbt het stoma wat ik kado kreeg bij de bevalling. Daarna laat ik sam boeren en spoel de fles om. Daarnaast mag mijn man op zaterdag uitslapen en ik op zondag. En dat is heerlijk @2012mama leuk is dat he als ze zo alert worden? Maakt Luuk ook al kreetjes? Sam lijkt zijn stem ontdekt te hebben en maakt steeds meer geluidjes. Volgens mij nog deels onbewust maar het is wel superschattig. Ook kijkt ie heel helder naar bepaalde zaken en lacht ie bewust naar ons. Gaat zo snel qua ontwikkeling!! @kleinebeer hoe gaat het met jou en jullie meisje? Bevalt het om lekker thuis te zijn? @ellada hoe gaat het met jou? @Donutlover nogmaals welkom! Van dit topic zit een groot gedeelte op facebook. Ik vind het best jammer dat een aantal gestopt is hier te schrijven, maar snap dat niet alles bijgehouden kan worden. Ik vind fb en de app toch iets eng qua anoniem zijn en schrijf dus alleen hier. Wat betreft het vers moeder zijn, heb jij al een ritme gevonden? Was dit je eerste kindje of heb je er nog meer? Hier gaat het best aardig. Mijn wonden zijn bijna dicht, liggen nog op 2 plekken open maar dat is gelukkig nog alleen oppervlakkig. Verder lukt het aardig mijn stoma zelf te verzorgen, en word in het voorjaar de hersteloperatie gepland als in januari mijn darmonderzoek goed is. Ik hoop zo dat ik weer van dat stoma word verlost. Het beperkt me enorm, bij het voeden schopt sam erop...en dat doet zeer. De wonden trekken nog, mijn buikspieren zijn op 2 manieren doorgesneden: zowel de keizersnee die ook nog eens van heup tot heup open gemaakt is, en de verticale wond van keizersneewond tot 6cm boven mijn navel. Echt verminkt ben ik....dat vind ik erg moeilijk ondanks dat het mijn leven heeft gered. Ik durf nergens naartoe want ben bang dat mijn stoma gaat lekken of het zakje vol zit en ik het moet legen. Omdat het op de dunne darm zit stinkt de ontlastign die eruit komt als een bunzing. Maar goed, verder geniet ik wel heel erg van Sam en ben ik heel erg blij om moeder te zijn. De rest zal ook weer goed komen, al vind ik het heel erg lastig allemaal.
even snel een ego berichtje... de ha voeding lijkt aan te slaan vandaag stukken minder krampen gisteren al minder maar vandaag nog veel minder en zn rode uitslag is ook stukken minder. helaas onze dochter ziek, vanmiddag 39,9 :O word morgen dus geen intocht voor ons helaas maja daar snapt ze toch nog niet zoveel van. verder is ze wel vrolijk dus kan best een kies zijn die doorkomt.
Het was heel koud en nat maar zoon heeft genoten en dochter heb ik met 3 lagen in de ringsling gedragen. Was zo bang dat ze het koud zou krijgen. Daarna nog wezen eten in een pannenkoekenrestaurant en bij thuiskomst was piet ook nog geweest. Echt super leuk. Jammer dat mijn man daarna alleen een actie had die zorgde voor een verdrietige zoon. (Lang verhaal) Bv geven en nachten is vermoeiend maar komt goed. Met zoon 22 maanden gebroken nachten gehad dus kan me er deze keer ook wel doorheen komen..mits man niet zoveel stomme acties meer heeft. Met fv is het verdelen wel handig en kan me voorstellen dat er bij jou ook.nog veel energie zit in herstellen want het klinkt allemaal wel heel heftig. Lijkt me dat je toekomst plannen ook helemaal anders worden met zo'n herstel. Maar gelukkig is er Sam en een lieve man om van te genieten. Een kind is echt een rijkdom. En de eerste lachjes zijn geweldig. Hier doet dochter het ook steeds meer <3
@Panter Wat heftig zeg! snap dat je nu 'anders' kijkt of denkt over jezelf maar dat heeft echt tijd nodig. Je bent er nog en bent een goede mama dat is het belangrijkste! Hoop dat de pijn snel minder word in de loop der tijd! Nee dit is de 3e, en tevens de laatste We hebben nog een dochter van 5 en een zoontje van bijna 3. Af en toe is 3 best pittig maar M.ias is best relaxt eigenlijk. Ik merk wel dat ik 'geleerd' heb van de andere twee kids en doe dingen nu heel anders dan toen. De onzekerheid ect is er ook niet meer zo dat scheelt enorm. Bij de andere kon ik nog wel eens onzeker zijn over voedingen,hoeveelheid,gewicht,ontwikkeling ect maar ik heb al die boekjes en regeltjes deze keer maar los gelaten haha. Nog niet echt een ritme hoor ook dat heb ik los gelaten M.ias drinkt 6x per dag en probeer hem af en toe overdag in zijn bedje te leren slapen. Hij komt snachts meestal 1x rond 4/5 u. @sabagirl Jaa dat verdelen is wel handig he.. of als je even geen zin heb dat iemand anders het kan doen. Fijn dat het leuk was! @denanja Hopelijk is je kleine meisje snel weer fit!
@Donutlover Welkom! Iedereen mag hier meekletsen hoor! Zelf zit ik ook op FB (wat aardig stil valt merk ik) en op de app, maar vind het ook leuk om te weten hoe het met iedereen gaat die alleen op zp kletst. @Panter Een regeldag is dat je kleine de hele dag om de 1 a 2 uur om voeding vraagt, ook s nachts. Dat is best vermoeiend. Wat Sam doet, klinkt meer als clusteren. Dan heeft je kleine af en toe momentjes dat hij om wat meer voeding vraagt. @denanja Wat fijn dat de voeding aanslaat! En heel veel beterschap voor je dochtertje. @hier Nog niet echt echte lachjes ontdekt, wel stuiptrekkingen. Wel is hij bezig zijn nekspieren te trainen, want hij tilt zijn hoofdje af en toe al op. Wel heel ongecontroleerd, maar toch. Ik kan niet wachten op de de eerste lachjes, eerste keer zelf zitten, etc. C. heeft nu wel veel last van krampjes nu we volledig op fv over zijn gegaan. Maar dat schijnt normaal te zijn. Hopelijk is dat snel over. Ook poept hij nu veel minder, maar werd ik vannacht verblijd door een flinke poepluier .
Hey meiden, fijn om weer even te lezen hoe het met jullie gaat. @Panter je bent zo een bikkel. Als ik lees dat je wonden npg steeds niet helemaal gesloten zijn en je nog een stoma hebt besef ik hoe zwaar jij het eigenlijk we niet hebt. Nog even volhouden en dan ben ook jij hopelijk klachtenvrij. Dikke knuffel vanaf hier. @sabagirl wat een fijne dag heb jij gehad met de kids. Kan me ind goed voorstellen dat je bang bent dat die kleine het te koud heeft. Aangeven doen ze helaas niet zelf. Ik heb ook de hele tijd dat probleem dat ik bang ben dat hij het te koud heeft ook gewoon hier thuis wanneer hij in zn bedje ligt. Temperatuur hem dus ook nog bijna elke dag 1 x. @denanja fijn dat de voeding wel aanslaat. Kon je geen inflacol geven? Zo heet dat middeltje tegen buikkrampjes toch? Heb het zelf ook gehaald op advies van de kraamverzorgster. Ik heb het nog nirt gebruikt maar ga straks eens de bijsluiter even lezen. Hoe is het nu met je dochter want 39° vind ik behoorlijk hoog? @1548 wat zul jij geschrokken zijn de afgelopen dagen. Gelukkig groeit het gewoon weer dicht. Heeft je kleintje er nu nog steeds zichtbaar last van of heb je er wat tegen gehad om het te verminderen? @Ting86 schattig is dat he als ze hun hoofdje optillen en je ziet hem echt heen en weer bewegen omdat het nog eigenlijk te zwaar is voor hun nekspiertjes. @Donutlover welkom en klets lekker mee. Aangezien het je laatste is zou ik er lekker dubbel van genieten. Uhhh ik las net dat iemand 10 uur geslapen had wowww. Ik heb sinds de komst van de kleine niet langer kunnen slapen dan 3 uur achter elkaar. Ik sta dus in de nacht meestal 3x op voor n8voeding en hoop dan dat hij gelijk in slaap valt. Voor de rest geniet ik volop van mini. Het moederschap is zoiets moois en bijzonder.
Zo een heerlijke rustige zondag gehad. Zoon heeft de hele dag met zijn cadeau gespeeld en dochter sliep heerlijk en als ze wakker was lekker spelen in box of speelkleed en veel lachen. Het wordt echt steeds leuker! En ik heb vanmiddag ook een broodnodig uur geslapen haha. Morgen weer lekker meiden dag. Niks op de planning yes! @Donutlover ik herken helemaal wat je schrijft. Bij zoon telde ik de voedingen en hoe lang etc. Nu leg ik aan en hou ik alleen in de gaten of ze er niet langer dan 4/5 uur tussen laat. Verder weet ik nog net of ze links of rechts heeft gedronken haha. Echt zoveel fijner om niet zo onzeker te zijn en het is genieten om zoon te zien genieten van zijn zusje. @Ting86 jammer van de krampjes.. zo vervelend..misschien probitiotica proberen? En knap van zijn hoofdje optillen. Hier heeft dochter daar absoluut nog geen zin in. Blijft gewoon liggen haha. Buik op buik wil ze het wel proberen. @vrouwvan hier ook max 3 uur slaap en vaak maar 2 uur en soms 1 uur. Ach ja als ik alles bij elkaar op tel haal ik vaak gelukkig wel 5/6 uur. Het went is het enige wat ik erover kan zeggen en je leert ermee functioneren. Geef je bv of fv? En hoe gaat je herstel?
mn batterij is bijna leeg maar @vrouwvan het gaat stukken beter met dochter, denk dat er kiezen doorkomen. smiddags had ze zelfd 39.9. inflacol niet geprobeerd. heb probiotica maar een paar krampjes hoort er bij dus dat is niet erg. vandaag was het iets erger dan gisteren maja hoopgewoon dat t snel klaar is allemaal. hier ook nog niet echt lachjes. wel oefent ie goed met zn hoofd. morgen reageer k even op de rest. owja ben ongesteld geworden bleh veel te snel als je t mij vraagt