Zo hier flink gepoetst in huis vandaag. Komt geen eind aan. Verder druk met vakantie uitzoeken en we zijn alle 4 verkouden..zucht. @Donutlover ja ik geef bv. Ik heb geen idee hoeveel ze drinkt. 1e keer flesje oefenen ging okay maar 2e keer weigerde ze dus binnenkort maar eens opnieuw oefenen. Alleen weinig zin in omdat ik voorlopig toch nog niet ga werken. @Panter dat is inderdaad niet veel cenfimers gegroeid maar vaak groeit eerst het gewicht en dan pas weer de lengte dus grote kans dat ie nu langer gaat worden. Fijn dat je mee kon naar de supermarkt. @kleinebeer wat een kanjer is jullie meisje toch! Fijn dat ze het zo goed doet.
@Donutlover Ons mannetje was bij de geboorte 57cm. Maar in het ziekenhuis gebruiken ze een andere meetlint als in het cb. Ik houd nu gewoon de meting bij het cb aan en kijk hoe goed hij daar groeit. We hebben in ieder geval geen kleintje!
Wat een rust hier! Hier ook drukke dagen. Sint op het werk, logopedistische screening voor zoon, dan weer pietendiploma halen voor zoon op kdv dan weer Sint met de familie. Dan de gebroken nachten nog dus lange vermoeiende dagen en nachten. Ondertussen past wel mijn tula ftg en die zit echt heerlijk dus draag mijn meisje lekker veel mee. Echt genieten! Morgen is ze alweer 8 weken <3 hoe is het met iedereen?
Hier gaat het goed! Druk met sint en ook al kerst.verder in huis aan het rommelen, het word steeds meer zoals ik het wil. Schoon en netjes Sam doet het super, al bijna qua lengte uit mt 56 dus in enirme groeispurt. Het is ecgt een supermakkelijk kind, hij huilt alleen als ie honger heeft of een poepbroek. Sinds 3 nachten slaapt ie van 21:30-05:30 en dan krijgt ie een fles en slapen we daarna nig tot 8/9u. Ik ben zowaar zelfs uitgerust! Wat heerlijk zo'n makkelijk kind. Daar zijn we gezegend mee
wat heerlijk zeg! dat scheelt enorm! Mias is ook nog lekker zoet, zit nu wel in een sprongetje dus iets onrustiger. Hij slaapt meestal van 22/23u tot 6u
Wat ben ik jaloers op jullie.. Ik ben gek op het mannetje maar ben bijna de hele dag in de weer met hem. Hij kan zelf zijn speentje niet vasthouden vanwege zijn slechte zuigreflex. We zijn blij als we klaar zijn met voeden want dan is het piepen voorbij, daarna moet hij nog zeker nog 10 minuten rechtop zitten vanwege reflux. Zelfstandig in slaap vallen kan/ doet ie nog niet en hij drinkt rond 22.00/ 23.00 uur zijn fles, komt dan rond 02.00/ 03.00 uur weer en dan weer rond 05.00/ 06.00 uur, en dan kan ik meteen mijn bed uit om voor de andere 2 te zorgen. Mijn mantra -> *deze tijd gaat voorbij, deze tijd gaat voorbij*
@1548 jeetje meid...wat een belasting....dat zou ik toch niet trekken denk ik. Ben een mens wat veel slaap nodig heeft en zou onderhand omvallen denk ik. Vond het al vreselijk vermoeiend toen sam nog om 01:00 en 05:00 kwam voor fles en toen kon ik ook na 5u nog slapen tot sam weer wakker werd. Sterkte met de vermoeidheid. En ja deze tijd gaat weer voorbij! Maar man oh man ik zal toch blij zijn als Sam kan praten hoor. Dat babygebeuren is niet echt aan mij besteed (zegt ik als "ondankbare hond" ) Hier ook nieuws, vandaag bij chirurg geweest en in februari word ik als het goed is verlost van het stoma. Dan verblijf ik wel zo'n 4 dagen in het ziekenhuis en moet sam naar de gastouder als lief werken is. Maar hopelijk ben ik dan snel weer thuis en kan de operatie laparosocopisch. dan herstel ik ook sneller. Maar wat zal ik blij zijn als ik verlost ben van die poepzak aan mijn buik. Zo niet sexy...en ranzig en gedoe met lekkage etc. brrr ik zal die poepzak echt niet gaan missen.
Hier slapen we ook nog niet door hoor. Na de laatste fles in de avond komt hij na 4 uur en dan na 3 uur. Ik ben best gesloopt, aangezien ik ook veel slaap nodig ben. Maar zoals @1548 zegt, deze tijd gaat voorbij... Sinds gisteren drinkt hij zn flesje van 120+4 niet meer helemaal leeg. Dus komt hij overdag vaker.... Hopelijk gaat de fles binnenkort wel weer leeg, want ik kom bijna nergens meer aan toe. En we wouden zelfs in overleg met het cb langzaam over naar 150+5... Ff geduld dus.... gaaaaaaaaap! @Panter Hopelijk gaat je stoma er in februari ook daadwerkelijk af. Ik kan me voorstellen dat je je absoluut niet sexy voelt... Hier nog een klein nieuwtje. Hier moet C. in februari of maart een echo van zn heupjes krijgen. Allemaal dankzij mij.... ik heb vroeger in een spreidbroekje gezeten. Mijn afwijking kan erfelijk zijn, dus vandaar. Hopelijk heeft hij er geen last van. Qua kleding is maat 56 nu echt de kast uit. Die past meneer al niet meer. Nu al volledig in maat 62. Hopelijk blijft hij hier langer in. Man man man... hij groeit als kool.
He meiden..lange tijd niet gereageerd. Zwanger zijn is zoo leuk en baby's ook..maar niemand had mij verteld dat het best zwaar was zo sen kleintje. Met mini gaat het goed. Vorige week cb geweest en hij is goed aangekomen nu 4400 met 4 weken en 3 dagen. Ik voed ook op verzoek en dat is hier om de 3 uur meestal ook in de nacht. Hij slaapt dus nog niet door. Ben benieuwd vanaf wanneer dat gaat gebeuren want hij heeft nu 23:00 uur de fles gehad en komt dan rond 02:00 weer en dan 05:00 en 08:00 uur. Kortom hij houdt me goed bezig. Maandag controle in het zkhs om de hechtingen te bekijken. Ik hoop dat alles weer bij het oude was. @Ting86 wow wat een groot kindje hebben jullie en wat doet hij het goed zeg. Is het ook een makkelijke baby? @Panter ik ben normaal ook een slaapmens..heb echt mn slaap nodig maar helaas heb ik over mijn rust momenteel geen invloed. Die kleine bepaald. Wat moet je trouwens nog lang rondlopen met die stoma wat vreselijk voor je. Durven jullie na alle ellende die de bevalling met zich heeft meegebracht nog wel voor een 2e te gaan? En hoe bevalt het moederschap. @kleinebeer ja zeker een waardeloos zieke huis zoals ze mij hebben behandelt. Wat fijn dat jullie kindje het goed doet. Sliep ze bij jullie al snel door of nog niet? @1548 jij draait dus ook nachtdiensten met die kleine pff en dan heb je er ook nog de zorg van 2 andere kindjes erbij. Wat een bikkel ben je. Heb je al wel een beetje je draai kunnen vinden? @Donutlover wow die van jullie slaapt echt goed door. Sinds wanneer doet die dat? En hoe is het nu met een baby erbij zijn de kids al een beetje gewend? Ik lees net al mn reacties naar jullie en merk dat het bijna allemaal over slapen gaat Ben echt geobsedeerd en mis mijn slaap. @2012mama hoe is de operatie gegaan van je kindje? En wat fijn dat zn broers zo gek op hem zijn.
@Ting86 wat is ie al lang zeg!! Hopelijk is de echo vd heupjes gewoon goed!! @vrouwvan jee jouw nachten ook al zo heftig.... hier ging Sam rond de 7wk ineens een ruk van 6u achter eljaar slapen. Vannacht kwam ie echter om 2u en 05:30u. Ws doordat we hen gister 2x gestoord hebben in zijn slaapje door sociale verplichtingen. Een 2de kindje komt er ws niet hier. Ik mag na de hersteloperatie een jaar niet zwanger worden....dan ben ik al ruim 40. We moeten ICSI doen om zwanger te worden en ik vind de babytijd erg heftig. Stel je voor dat we gezien mn leeftijd ook nog een gehandicapt kindje krijgen. Nee hier is het "tel je zegeningen" en klaar. We moeten blij zijn dat Sam gezond is en ik nog leef en wat van ons leven maken.
Wat stom zeg, helemaal geen meldingen gekregen van jullie berichten. @vrouwvan N komt hier ook nog elke nacht twee keer en soms drie keer. Rond 20.00 krijgt ze flesje en dan gaat ze naar boven in haar wiegje. Dan komt ze rond 23.00 uur weer. Soms komt ze dan pas weer om 05.00 uur, maar meestal komt ze ook nog om 02.00 uur. Dus nog aardig gebroken nachten hier. Maar na het verschonen en flesje geven gaat ze wel weer meteen slapen. In het weekend blijf ik lekker lang liggen. Dat heb ik echt nodig, lekker bijtanken. Ze krijgt trouwens 7 of 8 flessen van ongeveer 120 ml. Verder staat onze wereld nogal op zijn kop op het moment. Ik ben er van de week achtergekomen dat ik weer zwanger ben. We hebben er hele gemengde gevoelens bij. Vooral omdat ik nog onderzoeken krijg of ik wel echt zwangerschapsvergiftiging heb gehad of dat ik iets anders mankeer. Het was de bedoeling om dat eerst echt uit te zoeken eer ik weer zwanger zou worden. Maar ja, soms loopt het zoals het loopt zullen we maar zeggen. Heb al andere bloeddruk medicatie gekregen die wel met zwangerschap kunnen. Dinsdag heb ik een afspraak met de internist in Leiden en dan 18 december de eerste echo! We gaan alles bespreken met de gynaecoloog en afwegen wat de juiste keuze gaat zijn. Als ik gezond zwanger was geweest dan had ik nu gezegd 'Ja beetje dom, maar het is nu eenmaal zo.' Maar als er een grote kans is dat deze zwangerschap weer gaat zoals bij N. dan moeten we toch gaan denken of dat wel verstandig is. Het is uiteindelijk gewoon heel gevaarlijk geweest voor zowel mij als voor N. We gaan dus een hele spannende tijd tegemoet!
Zo Sint zit er weer op. Alleen nog op school dinsdag voor zoonlief en dan aftellen naar kerst. Verder maar weer wat jurkjes voor ons meisje gekocht en warme wintersloffen. Wat kun je toch leuk shoppen voor een meisje haha. Verder hebben we onze vakanties voor volgend jaar geboekt, lekker aftellen @Panter: wat een heerlijke nachten! En wow, al uit 56 gegroeid en je had net ingeslagen, dat is snel gegaan! Hopelijk kan hij van maatje 62 langer genieten. Hier begint maatje 56 net te passen, dinsdag cb dus dan weet ik hoe lang ze is Had. S. zijn eerste prikjes al gehad? En fijn vooruitzicht dat in februari de stoma er uit mag. Jammer dat jullie toekomst er anders uit gaat zien als gehoopt maar gelukkig hebben jullie 1 prachtig wondertje mogen krijgen en kun jij er gelukkig ook dagelijks van genieten. Al zal het soms allemaal wel heel moeilijk en confronterend aanvoelen dat het allemaal zo heeft moeten lopen. @vrouwvan: fijn dat er goed gegroeid is! Hij heeft onze dochter qua gewicht ingehaald in ieder geval En ooit wordt het beter qua nachten. Succes maandag. @kleinebeer: ook vanuit hier gefeliciteerd en heel veel succes met het nemen van een weloverwegen beslissing. Het is heftig wat jullie overkomt maar hopelijk is je een mooie 9 maanden zwangerschap gegund en gaat N. een prachtig broertje/zusje krijgen! @Ting86: het is ook vermoeiend de nachten maar ooit wordt het beter. Hopelijk mag hij van maatje 62 langer genieten @Donutlover: ook al zo'n heerlijke slaper. Fijn zeg! @1548: herkenbaar, hier ook om de 2/3 uur voeden snachts. Vaak savonds vanaf 7/8 wel een ruk van 4/5 uur maar daar heb ik niet zo heel veel aan want kan moeilijk om 7 uur gaan slapen haha. Fijne zondag iedereen!
Wat zwaar zeg! maar je mantra klopt wel idd.. het komt weer goed! @Panter Dat snap ik helemaal dat je daar klaar mee bent! pff lijkt me zo naar kreeg je een stoma door de ks? @vrouwvan meestal tussen 6 en 7 nu idd maar soms ook nog 5u hoor al ben ik daar al heel happy mee. Sinds een week of 3 doet hij dat, toen is hij ook van 7 naar 6 voedingen gegaan @kleinebeer Gefeliciteerd! snel idd en in jullie geval heel onzeker. Net wat je zegt als het gewoon was geweest dan is het even een ooepsie en ga je er daarna volledig van genieten maar nu is dat natuurlijk wel anders! Hopelijk worden dit 9 heerlijke maanden zonder poespas, ik zal duimen! Wauw sommige al in 62?! gaat snel he. Mias zit nog in 56 wat ik al snel vind gaan haha de andere twee zaten denk ik ruim 1,5 a 2 maanden in maat 50 zeker onze 2e. Donderdag moeten we weer naar het cb, ben benieuwd hoeveel hij weegt. de vorige keer boog hij af van zijn eigen lijntje maar goed dat was pas de eerste meting dus hoop dat hij nu verder gaat op die lijn of weer omhoog gaat. Hij drinkt afgekolfde melk zo nu en dan en dat is 60cc, best weinig maar ze zeggen wel dat kindjes die borstvoeding krijgen minder drinken uit de fles. Hij krijgt dan ook zijn eerste prikjes brrr..zie er weer zo tegenop
@Panter wat knap dat je zo alles een positieve draai weet te geven. Ik hoop zo dat alles vanaf nu alleen naar beter zal gaan voor jullie en dat in feb alles goed mag gaan. Gelukkig is Sam wel een ideale en rustige baby. @sabagirl wat een fijn vooruitzicht nu al de vakanties geboekt. Ik geloof overigens direct dat het heerlijk shoppen is aan kledij voor een meisje. Ik heb dan wel een zoontje maar kan het nooit laten als ik in de winkel sta om toch nog ff bij die schattige roze afdeling te kijken. Mini weegt overigens ind wat meer dan je dochtertje maar hij begon ook met 3300. En die mannekes wegen sowieso wat meer dan de meisjes. Ach zolang ze maar gezond zijn. @kleinebeer pff ik ga je in iedergeval wel feliciteren want ik hoop echt dat het gewoon "pech" was dat N eerder besloot te komen. Ik gun je zo die 40 weken zwangerschap. Dat er maar een gezond kindje mag komen. Wat spannend binnenkort de 1e echo. Hou ons op de hoogte he @Donutlover ah dat is snel vanaf 3 weken al. Wat heerlijk zo een doorslapertje en wat spannend donderdag. kindjes die bv krijgen drinken volgens mij ind wat minder. Met de fles kun je gewoon spelen af en toe wat meer en af en toe wat minder geven met bv is het volgens mij wat er aan productie zit is het en meer niet. Het past zich volgens mij aan, aan de behoefte van het kindje. Ik voel me trouwens zo slecht af en toe ..alle mamas weten keurig hoeveel flesjes hun kind krijgt en ik helemaal niet. Ik geef soms 120 soms 100 dan weer 140..soms komt die na 2 uur soms na 4 uur..heb echt geen flauw idee hoeveel flesjes hij nou krijgt per 24 uur. Morgen paspoort aanvragen voor die kleine want begreep dat hij dat echt nodig heeft voor vakanties maar ook voor hier . Mn zus is zelfs een keer geweigerd voor hulp in het ziekenhuis in leiden ondat ze geen id of paspoort had van die kleine. Was notabene het zkhs waar ze bevallen was (3 jaar terug)
@sabagirl de vakantie al geboekt, waar gaat de reis naar toe? Je hebt idd leukere kleertjes voor meiden dan voor jongens in de winkels. Al moet ik zeggen dat ik voor sam ook erg leuke dingen heb geshopt. Wel online...dat wel. @Donutlover mijn dikke darm is 3 dagen na de keizersnede ontploft tgv obstipatie en een zwakke plek in de darm doordat de grote baarmoeder daar de laatste maanden van de zwangerschap op drukte. Ik heb na de operatie 3 dagen op sterven gelegen met en buikvliesontsteking en een bloedvergiftiging. Gelukkig heb ik het gehaald maar het was kantje boord.In totaal 3 weken in het zh gelegen. Nu nog een stoma maar dat mag er gelukkig in febr weer uit. @vrouwvan ik ben ook gestopt met het tellen van de voeding. Sam krijgt ongeveer een liter per dag...maar hoeveel precies weet ik ook niet (meer)
@kleinebeer jeetje alweer zwanger! gefeliciteerd! Wat een spannende en onzekere periode gaan jullie tegemoet. Veel sterkte en hopelijk geen herhaling van de zwangerschap van N. Hoe ver ben je nu?
@Panter ik shop ook veel online hoor. Hier in het dorp is de keuze beperkt en met 2 kids de auto naar een stad in is mij iets teveel we gaan naar Tenerife in april en in september naar Griekenland. Heel benieuwd hoe dat gaat met 2 ukkies. @vrouwvan klopt het ziekenhuis mag je kind weigeren als je geen id hebt maar ik ga toch echt pas een paspoort aanvragen voor de kleine als het nodig is voor een vakantie haha. Vindt het zo'n onzin regel. Ik hou ook niet bij hoeveel voedingen etc, die kleintjes weten t prima zelf. @Donutlover 6 voedingen is erg weinig bij een afwijkende groei en als je lang bv wil geven. Als je een who curve invult dan kun je zien of hij zijn lijntje volgt maar als hij op cb afwijkt dan doet hij dat helaas op de who curve nog meer. Ik zelf zou kijken voor meer voedingen of borstxompressie toepassen. Sterkte met de prikjes. Hier morgen op de planning.
@Panter jeetje zeg wist niet dat het zo heftig was! Ik shop ook veel online, vind ik een stuk makkelijker haha @sabagirl I know! daarom ff de meting afwachten donderdag en anders actie ondernemen. Als hij dan verder gaat op dit lijntje prima, dan laat ik het zo maar als hij nog meer daalt dan gaan we wat dingen veranderen. gebruik idd die curve ook! @vrouwvan haha nee niet met 3 weken hoor maar 3 weken terug dus toen was hij 5 weken oud..alsnog snel natuurlijk maar goed dat kan zo weer omslaan haha
Bedankt voor de lieve reacties meiden! Ik ben nu ongeveer 5 weken. Denk ik. Heb niet in mijn agenda gezet wat mijn eerste menstruatie dag was, en heb het niet helemaal onthouden. 18 December met de echo gaan ze dat ook wat meer bepalen denk ik. Ik shop ook veel online, is echt killing haha. Je blijft leuke dingen tegenkomen!