16 t/m 31 oktober 2017! Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 1548, 14 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Zo het cb weer gehad. 52,8 cm en 4320 gram. Mooi gegroeid! Van de prikjes lijkt ze tot nu toe weinig last te hebben dus hopelijk blijft dat zo. Ik ben zelf wel enorm moe, gebroken nachten beginnen er een beetje in te hakken

@kleinebeer fijn dat je al zo snel echo hebt. Heb je al kwaaltjes of valt het mee?

@Donutlover fijn dat je er zo alert op bent :)

2. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @vrouwvan Op zich is C. wel redelijk makkelijk, maar is nu erg verkouden. Ook kan hij niet echt wennen aan de standaard kunstvoeding. Hij blijft veel krampjes houden en heeft best wel moeite met de ontlasting. Ook moeten we hem na de voeding minimaal 15min rechtop houden, anders geeft hij wat terug. Dus heb ik vandaag de comfort-voeding gehaald en ga dat proberen. Hopelijk wordt het dan makkelijker.

Waarschijnlijk hebben we afgelopen vrijdag een 5-weken sprongetje gehad, want hij drinkt overdag nu vrolijk zn flesje van 150+5 weer leeg. Ook krijgt hij bij het huilen nu echte traantjes.... Dat had hij daar voor niet.

Hebben jullie al een lachje gespot dames? Hier glimlacht C. sinds afgelopen weekend al een beetje. Zo leuk!

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja super schattig he! Mias doet het ook sinds 2/3 weken heerlijk!

Ben benieuwd of het werkt zou fijn zijn!

Ting86 vindt dit leuk.
  4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Wat sneu voor C zeg.

Hier wordt er al 2 weken gelachen, zo ontzettend leuk en lief!

Ting86 vindt dit leuk.
  5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hoe gaat het hier dames? hebben jullie de kerstboom al staan hihi wij wel!

Ik heb vandaag even een emo dip. M. moest vanochtend naar t cb voor de eerste prikjes. zo sneu...
    Helaas is hij maar 25gr gegroeid in 3 weken tijd :eek: en 1cm gegroeid. Baal als een stekker en voelde me zo'n loedermoeder daar.
    Beide curves buigen nu ontzettend af. hij meld zich blijkbaar niet goed, want krijst nooit om eten or whatever.
    Waarschijnlijk zit hij in een overlevingsfase volgens de LK, en is hij te zwak om goede signalen af te geven.
    Nu dus om de 2u aanleggen en volgende week weer wegen kijken of dat helpt. Zo niet, moet ik tocht gaan bijvoeden met kv.

hij woog de laatste keer 4220 gram en was 55,5 cm.
    Nu dus 4245 gram en 56,3 cm.
    Heb zelf een weegschaal aangeschaft zodat ik niet steeds heen en weer hoef met 3 kids of moet haasten, geeft me wat meer rust

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @sabagirl fijn dat ze zo goed gegroeid is! Vakanties klinken heerlijk, ik durf niet in het vliegtuig dus alle zonbestemmingen gaan aan onze neus voorbij hier.

@Ting86 hoe gaat het nu met de verkoudheid van de kleine? Zo zielig he als ze ziek zijn, ik hoop dat het ons nog even bespaard blijft.

@Donutlover wat jammer dat de groei stagneert! En gek ook dat hij niet uit zichzelf komt voor voeding, hier een kind wat elke 2 a 3 uur alles bij elkaar schreeuwt omdat meneer denkt te verhongeren. Hoop dat het gaat werken om goed aan te leggen, en ander bijvoeden hoor. Ook daar is niks mis mee. Kan me indenken dat je je zorgen maakt om je kindje.

Hier gaat alles goed, Sam slaapt sinds 2 dagen overdag boven in zijn kamertje. Dit gaat hardstikke goed. We twijfelen dan ook of we hem er in de nacht ook moeten laten slapen. Nu ligt ie nog in de wieg naast het bed, maar daar groeit ie straks wel uit. Hij is al uit mt 56 en draagt nu 62. Gaat echt snel zeg!!
    Hoe doen jullie kindjes het met het oefenen op de buik? Hier een lui kind wat gewoon gaat liggen en geen poging/ maar 1x een poging doet om zijn hoofdje op te tillen. Vraag me af of dat kwaad kan? Zou ie niet sterk genoeg zijn?
    Qua voeding gaat het als een tierelier, hij drinkt nu flessen van 180/6 en zo'n 5-7 op een dag. Met 150/5 nam ie geen genoegen meer dus maar opgehoogd. Hollands welvaren hier...hij krijgt al spekpootjes. Maak me toch wel wat zorgen om zijn eetlust en groei...hoop dat het straks bijtrekt als ie gaat kruipen.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @1548 hoe gaat het daar?

@vrouwvan ziekenhuizen mogen geen zorg weigeren aan kindjes volgens mij. Een id kaart is toch ook zinloos als die kleintjes zo snel veranderen. Sam lijkt niet eens meer op de foto's van 4 weken geleden....en daarnaast is het tovh vanaf 12 jaar pas verplicht?

8. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Donutlover Bizar dat je zoontje zo weinig groeit. Hopelijk helpt het om hem om de 2u aan te leggen en dat hij dan wat meer groeit.

@Panter Wow! Al flessen van 180! Dat is best veel. Hier zijn we net over gestapt op 150. Overdag drinkt hij ze leeg. s Nachts nog niet. En wat al een flinke jongen. Ook al in maatje 62. Gaat snel he!

@idkaart Hebben wij ook nog niet aangevraagd hoor. Dat kan nog wel even wachten. Zn koppie veranderd toch nog best vaak en is volgens mij ook nog niet verplicht nu.

Hier gaat de verkoudheid van C. op zn retour. Wordt wel iets makkelijker.
    Volgens mij heeft hij zn regeldag van 6 weken ook weer achter de rug.
    Alleen nog een dag/nacht ritme zou mooi zijn. Hij is s ochtends wakker en s avonds laat. Overdag tussendoor ook wel ff, maar vrij weinig in verhouding. De comfortvoeding doet zn werk al een beetje. In ieder geval heeft hij in plaats van 1 poepluier per 2 dagen nu 2 op 1 dag. Ook heeft hij minder moeite ermee, dus dat is superfijn.

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    @Donutlover klinkt idd als stille honger. Hopelijk krijg jeje productie opgekrikt en gaat hij weer groeien.

@Panter wat een grote jongen en fijn dat hij boven slaapt. Hier vooral slaapjes in draagzak en wandelwagen bak. Snachts wel in de co sleeper. Op de buik liggen gaat hier best aardig, als ze zin heeft kan ze haar hoofdje denk ik zo'n 30 seconden tot 1minuut omhoog houden. We oefenen het zo'n 3x per dag.

@tng86 fijn dat de verkoudheid op zijn retour is en dat de comfort voeding helpt.

Hier een paar zware dagen gehad, echt dag en nacht om de 2 uur voeden. Gelukkig was afgelopen nacht ietsjes beter, benieuwd wat komende nacht gaat brengen. Verder heerlijke dag gehad, lukt steeds makkelijker om huishouden te doen en erop uit te gaan met 2 kids. De tula is soms echt mijn redding haha.

10. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hoe is het met iedereen?

Hier is zoon heel blij met de sneeuw. Vanochtend lekker wezen sleeën.
    Verder vandaag wezen shoppen met zijn allen, wat een uitdaging om iets leuks van kleding te passen en schoenen te vinden en ondertussen dochter te voeden en zoon van eten te voorzien. Pfff doodmoe ervan maar we zijn klaar voor de kerst ;)

Morgen gaat man voor 2 dagen naar Polen voor zijn werk. Kijken of ik het ga redden met 2 kids alleen haha.

@Donutlover hoe gaat het nu?

@ellada hoe is het met jou en je kleine mannetje?

11. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    @sabagirl wat fijn ..ja heerlijk was dat he die sneeuw. Heb er zelf voorgekozen lekker binnen te blijven behalve de zondag ging ik ff snel weg met de auto..
    Wat fijn dat je meisje zo goed is gegroeid. Ze doet het erg goed:)

Hoe is het gegaan alleen met die kleintjes die 2 dagen zonder je man?

Hoe is het met de andere meiden? @Panter , @ellada , @Ting86 @Donutlover en de andere :D

Hier breken de nachten me echt op..mini slaapt nog steeds niet door en is de kaatste dagen echt erg onrustig. Ik denk dat hij oververmoeid is want hij gaapt erop los maar slaapt ho maar. Na het voeden wil hij ook absoluut niet meer slapen ook niet snachts. :rolleyes: En dat voeden op verzoek is hier volgens mij echt niet goed want soms wil hii na 2 uur alweer drinken en ben bang dat ik hem teveel geef. Volgende week cb ben benieuwd

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier gaat t goed! Tenminste afgelopen week heeft veel in t teken gestaan van voeden voeden en nog eens voeden en kijken hoe we hem kunnen leren meer te drinken.

Vandaag gewogen en helaas maar 60gr erbij. Ieder geval meer dan dat t was maar het feit blijft dat t eigenlijk te weinig is.
    Hij weegt nu 4305 gram, hoop dat hij met 3m over 3w rond de 4800gr zit
    Hij groeit nu door onder alle lijnen.

Bijvoeden doen we niet, volgens t cb heeft dat ook weinig zij aangezien hij gewoon vol zit. Na een borst of twee. Afgekolfde melk wilt hij daarna namelijk ook niet.
    Gisteren een uur bezig geweest met 70cc uit eindelijk maar 40 op om 17u
    Toen nog mn boobs proberen aan te bieden maae dar wilde hij ook niet.
    Uit eindelijk wilde hij rond 22/23u pas echt weer deinken.
    T is net hoe zn pet staat lijkt het!

Blijft een klein mannetje... kindje van mn vriendin is van 4 November, exact een maand jonger en die weegt nog meer
    Terwijl ze met t zelfde gewicht zijn geboren.
    Weet dat je niet moet vergelijken maar dat doe je onbewust toch.

Ik zie t maar positief in; voorlopig kan ik maat 56 nog bij shoppen hihi

13. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Het gaat hier goed hoor. Alleen vind C. het nodig om s avonds het heel laat te maken en s ochtends weer op tijd wakker te zijn (met 1 nachtvoeding).

De comfortvoeding slaat best goed aan. C. heeft nu minder last van krampjes en de ontlasting gaat ook makkelijker. Het is echt een schatje. Hij gaat steeds vaker lachen, dat is zoooo leuk.

Ik merk dat het hier wel erg rustig wordt de laatste tijd. Ik hoef steeds minder bij te lezen. Hopelijk gaat het goed bij iedereen en zijn jullie allemaal heerlijk aan het genieten van jullie kleintjes :).

14. 1548

1548 Niet meer actief

He meiden, even een teken van leven ;).. Ik lees mee maar kom tijd tekort om te reageren..

Maar als de kinderen zo op bed liggen, zet ik mijn laptop aan en dan zal ik even reageren xx

Donutlover vindt dit leuk.
  15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi meiden,
    Hier vanalles gebeurd. Ons makkelijke kind werd ineens moeilijk. Boos, veel huilen en op een gegeven moment stopte hij met ademen. Opgenomen in het ziekenhuis waar ze niks konden vinden.
    Ze gooien het op breath holding spells. Doodeng maae ongevaarlijk.
    Hij zit in zn 12 weken sprong en huilt ineens heel veel. Wil overdag niet meer slapen en op vooravond weer héél veel huilen.
    Geen lichamelijke oorzaak te vinden dus zal het zn sprong zijn. Maar het is vreselijk. Heb al paar keer gedacht waarom wilde ik in vredesnaam een kind.
    Bah. Maar hopelijk gaat dit weer voirbij en krijgen we ons makkelijke kind terug.

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    jeetje wat naar zeg dan schrik je je rot he!
    de oudste hier heeft dat ook regelmatig gehad maar dan door koorsstuipen brr

komt goed, sommige periodes zijn idd ff pittig!

17. 1548

1548 Niet meer actief

Sorry meiden het is niet meer gelukt om te reageren..

@Panter Wat schrikken zeg, is het niet meer voorgevallen? Hoe gaat het nu met Sam, is hij alweer uit zijn sprongetje?

Hier begint langzaam aan de rust terug te keren. Yven slaapt sinds 2 weken in zijn eigen bedje, dat scheelt een hoop.. Hij komt 6 x per dag voor een fles en drinkt 150+5 helemaal op (wat een verschil met een week of 2 geleden, toen dronk hij max 100-120 cc).

Hoe gaat het met de ontwikkeling van jullie kindjes? Yven kan zijn hoofd nog niet optillen, doen die van jullie dat al? Verder maakt ie volop geluidjes en kletsen we wat af zo samen ;)..

Zijn sommige alweer begonnen met werken? Ik moet 2 januari weer, kijk er best tegenop..

Ik blijf meelezen meiden maar kom tijd tekort om regelmatig te reageren sorry

18. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hey meiden,

Hier ook drukke dagen en allemaal verkouden geweest. Verder erg moe van de gebroken nachten.
    Verder emo momentje maat 50 wordt echt te klein. Maar iedere dag wordt leuker, babbelen, lachen en steeds meer spelen.

@Panter schrikken zeg! Ja de baby tijd kan soms erg heftig en pittig zijn maar alles is een fase gelukkig.

@1548 hoofd optillen lukt mijn meisje wel. Leuk is dat kletsen he. En fijn qua flessen en slapen in eigen bedje. Hier snachts wel in de co sleeper. Overdag vooral in tula.

@werk ik begin 1 mei pas, mijn verlof loopt de 29ste af maar ben echt nog niet toe aan werken dus ben blij met mijn ouderschapsverlof.

19. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @1548 C. kan zijn hoofd ook nog niet optillen. Als we hem op z'n buikje leggen, dan is het of krijsen of lekker liggen en niks doen. Werkt nog niet echt dus. Wij blijven volhouden.

@Panter Was dat niet z'n 8weken-sprongetje? Aangezien sprongetjes gerekend worden vanaf de uitgerekende datum...

@sabagirl Als maat 50 te klein wordt is dat een goed teken toch;)

@Hier Vrijdag bij het cb geweest en heeft z'n eerste prikjes gehad. Dat was wel een verdrietig momentje. Hij zette het op een krijsen toen de prikjes werden gegeven. Gelukkig was er een stagiaire bij de verpleegkundige en konden de prikjes in 1 keer gegeven worden, scheelde weer een keer krijsen. Maar na 5 minuten zat C. al weer vrolijk om zich heen te kijken. Wel heeft hij er gisteren wat last van gehad, door voor zijn doen weinig te drinken.
    Ook is hij weer gemeten en gewogen. Hij is ondertussen al 62,6cm! Man, man, man, straks is maatje 62 alweer te klein. Gaat veel te snel.

Hoe is het verder met alle kindjes?

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @1548 Mias kan dat ook nog niet hoor komt vast vanzelf. Maar hij is natuurlijk ook nog best klein dus wss niet sterk genoeg.

Drukke dagen he zo met kerst enzo pff ben blij dat het weer voorbij is.

@sabagirl wat leuk dat kletsen he hihi

@Ting86 Dat gaat snel zeg!!

Mias groeit nog steeds erg langzaam, ben benieuwd wat de vervolg stappen hiervan zijn.
    Heb laatst alles gekolfd een aantal dagen, steeds om de 2 a 2,5u maar ik krijg er gewoon niet meer in dan 70/80cc.
    1x is 100cc gelukt na ruim een uur en toen wilde hij ook 4,5 uur daarna niks van melk weten.
    Hij woog 14 december 4305 gram en nu 4365 gram. zo'n 60 gram erbij in 2 weken.
    Aankomende donderdag krijgt hij zijn 2e prikjes, ben benieuwd wat hij daar weegt want de vorige keren bleek steeds dat mijn weegschaal 20gr extra heeft maar goed, het is gewoon een klein ventje ofzo.
    een voordeel: zo doen we wel lang met 50/56

Hij is happy en zoet begint nu ook een beetje te brabbelen enzo

Deel Deze Pagina