@Donutlover wat jammer dat de groei zo matig is. Wat een verschil met Sam..die was met 4 weken al 4300gr en is nu 6500gr. Ze zijn bijna even oud. @Ting86 is er nog reactie gekomen op de prikjes? Hier op de eerste keer prikjes alleen verhoging en na de 2de keer toch wel echt hangerig geweest en uit zn hum. @sabagirl heerlijk in mei pas weer werken. Hier is het ook zo doordat ik straks weer geopereerd moet worden dat ik niet voor mei weer op de werkvloer sta. Ergens wel genieten dat ik zo lang bij Sam thuis magf blijven. Hier gaat het goed. Met mij lichamelijk steeds beter, ik doe weer van alles zelf. In januari of febr word mijn operatie gepland en dan word ik verlost van het stoma. Met sam gaat het ook weer supergoed, groeit als kool en kan steeds meer. Hij rolt al bijna op zijn zij en kletst er lustig op los. Zo lief! Qua nekje...hij wil zijn hoofd niet optillen als ie op zn buik ligt maar dat komt omdat ie er gewoon geen zin in heeft. Maar op elk ander moment laat ie zien dat zijn nek heel sterk is.
Hey meiden, Hier zware 1,5 week achter de rug. Met kerst onze zoon ziek met hoge koorts en op oudjaarsdag is ons meisje opgenomen in het ziekenhuis met rs virus. Ze was erg benauwd en had zuurstof nodig. Gelukkig mogen we vandaag weer naar huis en mag ze daar Verder uitzieken. Ik ben ondertussen gesloopt door al het slaaptekort . In een ziekenhuis gunnen ze je weinig slaap Hopelijk hebben jullie allemaal fijne feestdagen gehad en gaat het met alle kindjes goed
Goedemorgen meiden, Hoe is het met iedereen? Vandaag voor het eerst aan het werk, even wennen hoor.. Yven vanmorgen voor de 1e keer naar het kinderdagverblijf gebracht, wat was dat moeilijk .. Daarna de andere 2 voor de 1e keer naar de bso gebracht, die kwamen binnen en zagen mij al niet meer staan (gelukkig).. Nou, ben blij als mijn werkdag erop zit en ik ze weer op kan halen. Zijn er al meer aan het werk?
@1548 sterkte vandaag! Hopelijk hebben de kids allemaal een fijne Dag! Werk ze. Lijkt me echt wennen om weer te moeten beginnen :O
@sabagirl Nou dat is het zeker. Het voordeel is dat ik gewend ben om vroeg op te staan (kids moeten normaal gesproken naar school) dus daar hoefde ik niet aan te wennen. Maar voor het eerst in 10 weken geen kind om mij heen . We zijn 1 avond weggeweest sinds Yven is geboren en voor de rest is hij eigenlijk al die tijd bij mij geweest..
@1548 succes vandaag! Ik mag 8 januari weer beginnen. Mijn man heeft dan zijn "papadag". Dan gaat C. s ochtends wennen bij de kdv. Dinsdag voor het eggie. Dat vind ik ook spannend hoor.
@Panter De prikjes waren ff krijsen. Dezelfde dag ging het nog prima. De dag erna dronk C. niet zo veel en was hij heel hangerig. Maar de dag erna was alles weer toppie. 24 januari krijgt hij voor de tweede keer prikjes.
@Ting86 Oh voor jou dus ook al bijna tijd om weer te gaan werken.. Kijk je er niet tegenop? Kdv heeft net gebeld, alles gaat goed .. Yven krijgt donderdag zijn 2e prikjes, arme jongen. Gelukkig is mijn man dan vrij en zijn de andere 2 een dagje uit met mijn schoonouders.
Ik kijk er wel tegenop hoor om weer te beginnen, maar aan de andere kant ook wel weer fijn om weer aan de slag te gaan. Gelukkig gaat het goed op de kdv
Aah snap ik helemaal zeg! Hoe was je werkdag? Ik werk al een tijdje weer maar ik werk vanuit huis dus dat scheelt enorm @Panter wat een goed bericht! Straks eindelijk van de stoma af!
Gisteren bij het CB geweest en M. weegt nu 4475 gram & is 57.6 cm. Dat was weer veelte weinig, 170gr erbij in een maand tijd en nog geen halve cm. Zijn hoofdje groeide nu ook niet meer mee. We zijn met spoed gisteren meteen doorgestuurd naar de kinderarts in het zkh. Daar hebben ze hem een aantal keren onderzocht en bloedgeprikt. Volgende week weer terug. Ik moet hem nu 6x 120cc aanbieden helaas gaat er steeds 70-80-90-100 op (Ik geef hem nu Combi van kunstvoeding en borstvoeding omdat ik niet genoeg kolf) ik hoop zo dar hij t binnenkort oppakt! Ondertussen kolf ik braaf door tot ik t niet meer red T is echt een klein mannetje voor 3 maandjes oud maarja hij is wel blij en alert gelukkig!
Pfff het blijft me wat. Hopelijk gaat hij gauw weer groeien en vinden ze een reden waarom hij zo gestagneerd is. en ik weet hoe het voelt zo'n ukkie. Ons meisje staat nu alweer 2 weken stil qua groei en is nu ook zon 57 cm en 4800 gram. Vandaag komen er nieuwe kleding 56 binnen want 62 wordt het hem nog even niet. Succes met de afspraak volgende week en hopelijk pakt hij het groeien gauw weer op. Ons meisje is verder vrolijk, hoest wel veel maar drinkt al 3 dagen veel borst, maar op 3 dagen tijd maar 10 gram aangekomen. Moest er haast van huilen. Hoop echt dat ze gauw weer gaat groeien en wat reserves gaat opbouwen.
Hoi meiden, Jeetje @sabagirl wat schrikken het RS virus. Wat gebeurde er? Sam is nml ook heel heel erg verkouden. Stikt er zowat in soms..zn neus helemaal verstopt en hij hoest als een zeehond. geen koorts, dat zou bij RS wel moeten toch? Hij heeft hooguit af en toe wat verhoging maar niet boven de 38.0 @Donutlover en @sabagirl wat vervelend dat jullie kindje niet goed groeien. Zorgelijk lijkt me dat...waar denken ze aan donutlover? Stofwisselingsstoornis? Hier gaat het goed, afgezien van Sam zijn verkoudheid doet ie het super. Hij heeft een ritme ontwikkeld, eet me nog steeds de oren van het hoofd. Maat 62 is alweer te klein en hij draagt nu 68. Qua slapen vind ik het lastig....hij reist zijn hele bedje door en ik ben bang dat ie met zijn hoofd onder de dekens komt. Dus een slaapzak gekocht, alleen vind sam een slaapzak niet warm genoeg. Er moet dus een deken overheen, maar ik meende dat een slaapzak het bedegoed moest vervangen toch? Nou ja, hij ligt nu onder de dekens in een slaapzak en reist minder het bed door gelukkig. Hoe slapen jullie kindjes? Met of zonder slaapzak, en dan ook piama en beddegoed?
@1548 hoe zijn de prikken gegaan en is hij goed gegroeid? @Panter ze was Al een paar dagen verkouden maar zaterdag nacht bleef ze maar hoesten en sochtends trok ze ook haar borstkas in. Daarop de hap gebeld en we moesten met spoed komen. Ondertussen liep ze weer helemaal blauw aan tijdens een hoestaanval. Uiteindelijk is ze opgenomen met een hartslag van 200 en saturatie wisselend van 80 tot 100. Nu hoest ze nog steeds flink maar hartslag en saturatie zijn normaal. Haar groei is gestagneerd door het rs virus, het lukt haar niet om te herstellen en te groeien omdat ze reserves mist. Ze heeft 1x 38,1 gehad maar verder geen koorts of verhoging. Hopelijk is sam gauw weer fit! En grote jongen al dat hij maatje 68 past @slaap hier slaapt ze in lange mouw romper, boxpakje en slaapzak. Ze heeft geen deken.
Goedemorgen meiden! Hoe gaat het met iedereen? @Ting86 En, hoe is je 1e werkdag gisteren gegaan? En hoe vond C. het op het kinderdagverblijf? @Donutlover We hebben de 1e werkweek overleefd , zijn nu weer aan het werk. Ik vond het vanmorgen al minder erg om hem weg te brengen. Wat fijn dat je vanuit huis kan werken! Heb je al uitslagen gekregen van het ziekenhuis? En wanneer moet je deze week weer terug? Ik hoop voor jou dat hij snel beter drinkt en gaat groeien. @sabagirl Zijn de nieuwe kleertjes van je dochter binnen? Ik vind het zo leuk om die kleine maatjes te shoppen . Hoe gaat het nu met je dochter? Ik stond bij het cb (aan de late kant), had ik helemaal geen afspraak , moet de 18e pas haha.. @Panter Fijn dat Sam een ritme heeft, scheelt een hoop he! Alweer in maat 68, wat gaat hij toch hard.. Wat betreft slapen, we hebben een aantal nachten een (winter)slaapzak geprobeerd maar bakeren nu weer in. Daarover een laken en dekentje. Bij mijn andere 2 heb ik altijd een laken/ deken met een slaapzak gecombineerd. Hier gaat het zijn gangetje.. Ik geniet van de kleine man maar kan ook niet wachten tot we een jaar verder zijn . Hij heeft echt zijn ritme (eten, spelen, verschonen, slapen in bed) maar op het moment dat ik besluit om bijv. na zijn fles boodschappen te doen of de kinderen uit school ga halen, dan valt hij meestal in slaap in de kinderwagen, bij thuiskomst wordt hij altijd wakker en is niks meer goed.. Hebben jullie kleintjes daar ook last van? Ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen..
Dat is fijn! En jaa herkenbaar Ik moet ook vaan de deur uit voor de kids naar school halen en brengen en de peuterspeelzaal die op andere tijden is dus op die dagen slaapt hij weinig maar erg er om huilen ofzo doet hij gelukkig niet. Ik vind t ook geweldig shoppen voor die kleine haha Morgen moeten we weer heen. Heb gister een enorme jankbui gehad om het alles.. t is zo vermoeiejd en elke voeding is een strijd en zie je tegenop. Hij krijgt nu voor zeker 70% kunstvoeding omdat ik het nog niet bij kan houden met kolven, maar kolf wel braaf door. Morgen word hij ook weer gewogen ect Maar omdat ik zelf een weegschaal heb weet ik al dat t weer ontzettend weinig is. Hij was donderdag 4475, zondag 4495 en gisteren 4485 Nu hoop ik natuurlijk dat er vandah ineens 50gram bij komt ofzo maar dat is niet realistische. T is echt een klein mannetje, maar oh zo vrolijk en dan denk ik jeetje wat is er toch aan de hand waarom drink je niet meer? Maar na mijn idee is hij gewoon vol verzadigd en tevreden
@Donutlover Hoe is het in het ziekenhuis gegaan? Is hij wat aangekomen? Het is logisch dat je het soms even hebt gehad en moet huilen, heb ik tijdens mijn verlof ook weleens gedaan. Nu gaat het gelukkig al beter met Yven zijn luchtpijp, maar man man man die eerste weken waren verschrikkelijk. Inderdaad, elke fles een strijd, blij als de fles er weer in zat.. Die geluiden, verschrikkelijk.. Knap dat je daarnaast blijft kolven! Ik zou het denk ik allang hebben opgegeven .. Succes met de kleine jongen, hopelijk krijg je snel duidelijkheid!