16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Komende week ook heerlijk weer! Doet me enorm goed.

Bij mij zou die combi test ook vergoed worden..
    En nipt moet je volgens mij idd 175 zelf betalen.. De vk is denk ik nog niet op de hoogte want die gaf aan dat het verzekeringstechnisch hetzelfde is. Naja we gaan het zien!

2. 2107

2107 Actief lid

20 nov 2015
    188
    43
    28
    Wij hebben voor de Nipt gekozen en bewust de termijnecho met 12 weken. Dan neemt ze gelijk de nekplooi en dergelijke mee. Hebben we voor m'n gevoel 2 in 1 :)

3. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nekplooi doen ze niet met een gewone termijn echo.
    Misschien bij sommige bureaus, maar meestal niet.

Ivm verleden met klompvoetje kies ik dus bewust voor de nekplooi. Dat kunnen ze met de nipt niet zien.
    Mijn verzekering vergoed de combinatie test helaas niet, dus qua financiën maakt het niet uit welke test ik zou kiezen. Beiden ongeveer 170 euro.

4. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ja ligt eraan of de vk het 'kan' en/of 'mag'.
    bij ons word de nekplooi in het ziekenhuis gedaan door een speciale echoscopiste.
    maar hier idd word dat ook niet met de termijn echo gedaan.

newdreams ik ben ook geboren met klompvoetjes, daarom mogen we kiezen voor een guo met 20 weken.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij doen de nipt. Die is volgens de voorlichting die wij gehad hebben betrouwbaarder. Met de 20wk echo zien ze andere lichamelijke afwijkingen wel, daarnaast krijgen we voor het bloedprikken voor de nipt nog echo waarop ze naar markers gaan kijken. Dit omdat de nipt nog een studie is, vandaar nog die echo.

6. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denanja, hier idd ook een guo (bij dochter zelfs guo2 gehad, hopelijk nu niet nodig!)
    Toch een echo bij de nipt panter? Dat wist ik niet. Maar heb ze überhaupt hier in het ziekenhuis en echo centrum niet over de nipt gehoord. Raar dat dat zo verschilt!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Vreemd want op site rivm staat al dat het vanaf 1 april aan iedere zwangere word aangeboden.
    Hier krijg ik ook guo ivm icsi. Dan krijg je altijd een guo.

8. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien komen ze er na 1 april mee bij ons ziekenhuis 😂 Hoop geen nipt te hoeven. Zou namelijk betekenen dat de uitslag van de nekplooi niet goed was. Been there before, hoop het nooit meer mee te maken.

Heb net nog een keer geprobeerd het hartje te vinden. Denk misschien heb ik een avondbeeb haha. Maar helaas, beeb verstopt zich nog goed haha. Hopelijk laten ze het hartje met de termijn echo horen!

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik kon het hartje ook met moeite vinden gisteren hoor...en het was nog best zacht omdat het ver weg zit achter schaambot nog. Maar wel mooi 145 slagen per minuut dus het was echt mn beeb.
    Heb de neiging elke dag te luisteren maar dat doe ik maar niet, ik weet niet hoe schadelijk dat zou kunnen zijn?

10. Idgz

Idgz Lid

23 mrt 2017
    58
    11
    8
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en kom mij toch maar even melden.
    Mijn zwangerschap is een totale verrassing en ben inmiddels 9 weken zwanger.
    29 oktober ben ik uitgerekend. Tenminste dat was de voorlopige schatting. 13 april krijgen wij weer een echo.
    Hoop dat ik ook met vragen bij jullie terecht kan want echt voorbereiding heb ik niet gehad heb gelukkig nog wel een tijdje.

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ja wij krijgen idd ook guo door de icsi maar twijfelen nu of we voor seo of guo gaan. vorige keer guo gedaan (moeten naar maastricht ervoor) en dat was zo'n raar mens enja geen goed gevoel aan over gehouden. als we seo doen kan dat gewoon in ons eigen ziekenhuis dus we neigen daar naar.

panter volgens mij zijn daar de meningen over verdeeld hoe schadelijk t is. ik zou zoiezo niet elke dag luisteren en als je luisterd niet te lang (maar dat deed je al).

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    welkom Idgz gefeliciteerd.
    en natuurlijk mag je hier alles vragen!

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien werkt die vrouw daar wel helemaal niet meer denanja. Ik zou wel voor de guo gaan, icsi kindjes hebben nog wel eens afwijkingen aan de niertjes nml. Daarom krijg je de guo aangeboden als je zwanger bent geworden via icsi. Bij de guo kijken ze nog beter naar de organen en hun werking dan bij de seo.

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Welkom!! Weet je pas sinds kort dat je zwanger bent? In de zin van dagen ipv weken?
    Spannend hoor! Je hebt iig nog even voor alle voorbereidingen. Is het je eerste kindje?

15. 2107

2107 Actief lid

20 nov 2015
    188
    43
    28
    Hier stelde de echoscopiste het zelf voor, late termijnecho zodat ze de nekplooi mee kunnen pakken. Zal dan wel per bureau verschillen inderdaad.

Welkom Idgz!

Ik vind het zo bizar hoe snel het deze keer gaat, de zwangerschap. Is hier echt de laatste, probeer er extra van te genieten, maar het vliegt voorbij!

16. Idgz

Idgz Lid

23 mrt 2017
    58
    11
    8
    Dank jullie wel.
    Had eigenlijk nog helemaal geen kinderwens maar ben door de pil heen zwanger geraakt. Zwangerschaptesten gaven niks aan toen ik nog niet ongesteld werd. Dmv van bloedtest zijn we erachter gekomen toen bleek ik al bijna 6 weken te zijn en toen begon het kotsen 😋
    Het is ons eerste kindje en inmiddels aan het idee gewend geraakt en blij mee al is het besef er nog niet helemaal.

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bijzonder idgz, wat een kadootje. Nu nog steeds zo misselijk of zakt het al wat af?
    Ik ben van week 6 tot 8 kotsmisselijk geweest en daarna was het over. Nu bij vlagen nog misselijk of bij bepaalde geurtjes.

18. Idgz

Idgz Lid

23 mrt 2017
    58
    11
    8
    Ja inderdaad ren kadootje. Als ik jou onderschrift lees besef ik het alleen maar meer. Jeetje wat heftig zeg!
    Hier gaat het de ene dag beter dan dan andere dag. Heb nu ook pilletjes al heb ik niet echt het gevoel dat het veel helpt.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier de vorige zwangerschap echt zo misselijk geweest dat ze me bijna hadden opgenomen en aan de sondevoeding hadden gezet. Ik heb toen gemerkt dat de misselijkheid prikkelgevoelig was. Drukte, moeheid, geluid, geuren en emoties zorgden voor extra misselijkheid. Ik lag toen de helft van de dag in bed in een stille en donkere kamer.

Vreselijk was het zo misselijk zijn. Ben zo blij dat het me nu bespaard is gebleven. Dat had ik niet gedacht. Je hebt emesafene gekregen? Er zijn nog andere middelen mochten ze niet afdoende helpen. Hou je nog wel wat binnen?

20. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hey dames, beetje afwezig geweest ivm weekendje weg maar nu weer lekker thuis! Heerlijk gehad, zo genoten! Dubbel omdat we vrijdag natuurlijk een mooi frummeltje met hartslag hebben gezien! :D

Voor de lijst, mijn volgende afspraak is 6-4 voor echo en counseling NIPT. Ik wilde het pas daarna vertellen aan de omgeving, maar we hebben besloten deze week onze ouders in te lichten, we zijn veel te enthousiast haha!

Wij krijgen ook een GUO. Bij onze dochter ook gehad en toen bleek er een probleem met de niertjes, maar gelukkig bij controle bij 31wk was het weer helemaal prima!

@Idgz, welkom en gefeliciteerd! Hopelijk kun je nu je aan het idee gewend bent nog 31wk lekker genieten!

Deel Deze Pagina