16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ja bitterkoekje de meeste vinden t te lang duren tot de 20w dus dan tussendoor een geslachtsbepaling :)

2. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+

Precies dit, haha snap er zelf ook niets van. De vk zei letterlijk aan de hand van de dag dat gebeurt moet zijn en dan 2 weken erbij.. Ik weet er niets van maar een innesteling lijkt me geen 2 weken te duren?! Ze heet zich vast en zeker vergist wat de uitgerekende datum wel op de 30e gezet...

Maar ja geeft ook niet maar nu wel extra nieuwsgierig morgen.

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Wij hebben vandaag een prachtig mensje met alles erop en eraan gezien! Ook het hartje gehoord! Het was even de check voor de hartslag ivm de nipt maar de verloskundige heeft ons verwend met mooie plaatjes! :D
    Wij hebben besloten de nipt te doen, mede vanwege familiaire belasting en voor mijn man de overwegingen die DenAnja ook heeft... Ik weet niet hoe ik er in sta, Jan die keuze pas maken als ik er voor sta... Wij hebben ook gekozen om nevenbevindingen te weten,ben gewoon te nieuwsgierig van aard en een beetje beroepsdeformiteit, ben arts ;)

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oh en voor de lijst:
    -Uitgerekende datum verplaatst naar 26-10, weer een dagje erbij gesnoept! ;)
    -10 mei controle

5. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Leuk zo iedereen zijn beroep horen 😁 Heel uiteenlopend!

Mooi Ellada die goede echo én een dagje erbij gesnoept.

Succes vandaag MeisjeM. Hoe laat mag je? Ben nu wel erg benieuwd hoe ver je bent haha!

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Sterrenmama stuur mij maar pb dan voeg ik je toe.

Testen: hier geen testen, geen risico groep en bij zoon ook niet gedaan.

Succes aan diegene die vandaag een echo hebben!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Sterrenmama thanks voor felicitaties van de andere meiden. Bedank hen maar voor me :)

Ik ben weer zo duizelig. ..blegh. moet ik ook nog werken vandaag. Hou ook vocht vast geloof ik...mn vingers lijken wel worsten. Maar wie weet trekt dat vandaag nog weg.
    Kan ondanks 50ml lactulose per dag niet naar de wc. Huisarts wil niks anders voorschrijven maar ik mag toch gewoon molaxole/movicolon lijkt me? Volgens huisarts niet...maar heb nu al 7 dagen niet kunnen poepen. Dat is toch gevaarlijk!

8. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Wij hebben uiteindelijk de combi test gedaan en de uitslag is binnen. <1 op 5000 dus dat is positief maar zegt niks over zoveel andere afwijkingen.

Mijn beroep is gezinsvoogd, fysiek niet belastend gelukkig en werk 32uur. Hoop na de zwangerschap 1 dag minder te mogen, heb gehoord dat dit vanuit organisatie niet mag maar heb het er nog niet over gehad met de baas. Kind 4 dagen naar de opvang vind ik teveel (denk ik nu).

Wat vervelend panter van die stoelgang. 1 week is wel erg lang. Misschien heeft de gyn/vk advies?

9. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Inderdaad Panter lijkt me verschrikkelijk 7 dagen niet poepen! Ik moet echt elke dag anders voel ik me al rot. Ik probeer nu iedere ochtend een smoothie te maken met groenten en fruit, en hier doorheen doe ik nog een scheutje goede olijfolie voor mijn stoelgang. Ook héél veel water drinken helpt. Maarja wellicht doe je dat soort dingen natuurlijk allemaal al.

Poehhh ik probeer echt gezond te eten maar deze zwangerschap heb ik gewoon zó veel zin in fastfood en zoete dingen tot nu toe!!! Hebben jullie dit ook?

10. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hey panter, je hebt vast het farmacotherapeutisch kompas al geraadpleegd maar dit is wat er in staat over movicolon:
    Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren geen aanwijzingen voor schadelijkheid.
    Advies: Kan bij obstipatie voor zover bekend zonder bezwaar, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Bij colonlavage: alleen op strikte indicatie gebruiken.

Ik ben ook gewend dit gewoon aan zwangeren voor te schrijven... Ik zou nogmaals met je huisarts/verloskundige overleggen. Succes!

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dank! Mijn huisarts blijft stoïcijns ontkennen dat ik het veilig kan gebruiken.
    Waardeloos. Neem wel doos vh werk mee vanavond want eten lukt ook niet meet. Zit helemaal vol.

Wat ik al doe:
    2500 ml drinken
    Lijnzaad gebruiken in vla (vies!)
    Bruin brood eten
    Elke dag uur wandelen met de honden
    Rosevicee laxo drink ik en de lactulose.

Ik zit elke dag meerdere keren lang op het toilet en raak dan met heel veel moeite een konijnenkeuteltje kwijt. Keihard ist. Voel enorme prop...heb al bij drogist bij de microlax gestaan maar durfde het toch niet aan.
    Ik neem wel doos movicolon van werk mee...staat genoeg wat retour apotheek moet. Ga pas 11/4 weer naar gyn en vraag die wel om recept dan.

12. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Ik werk monenteel in het onderwijs als mediator/coach maar het ziet er naar uit dat ik heel spoedig ga overstappen naar de wereld van kinderopvang.

Hier bij voorbaat al besloten geen combinatie/nipt te laten doen.

Panter, op een lege maag een glas lauw water met een eetlepel olijfolie lijkt bij mij vaak te helpen... ik ken het vervelende gevoel! Bij de gedachte alleen al krijg ik een rotgevoel. Succes ermee&#10084;&#65039;

13. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Panter jeetje wat vervelend. Veel water drinke maar dat doe je al en veel vezelrijk voedsel eten dus rijst aardappelen groente en nootjes. Vermijnd wit brood, bananen die bevorderen de verstopping.

En probeer je knieen hoog te houden als je gaat. Pak desnoods een laag krukje en zet je benen erop zodat er minder druk komt te staan. En hou je rug recht. Zodat je darm nietnzoveel moeite hoeft te doen in al die bochten. Ga ook niet gelijk drukken maar haal geconcentreerd rustig adem. Kan ff duren maar uiteindelijk komt het goed. Ik denk ook dat je darmen verstopt zijn maar als je eenmaal die grote harde *** hebt verloren dan lukt de verdere ontlasting wel weer.

Ik slik ijzertabletten dat zorgt ervoor dat ontlasting zacht blijft. Maar dat is niet de reden dat ik het slik het is slecht een bijkomstigheid.

14. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier een prachtige echo en gewoon zoals ik zelf dacht 11 weken! Op mezelf vertrouwen dus, wist het wel!

Oh panter ik ken het van de vorige zwangerschap, had heel veel pijn en een vreselijk gevoel, kon er toen ook niet meer tegen. Heb toen een klysma gezet, en meteen was het over en erna ook (afkloppen) nog niet weer gehad. Dus gewoon doen die microlax!

15. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Super JongetjeM! Gefeliciteerd!

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    superfijn jongetjem!!!
    en ellada jij geloof k ook mooie echo.

newmom net op terugweg van mn werk cheeseburger en kipnuggetjes gekocht voor lunch haha
    ik merk dat ik vooral trek heb in frisse dingen. zoals appels en limewsterijsjes enz.

k heb een beetje last van verstopping maar laaaang niet zo erg als jou panter maar ik kan alles nog verbeteren kwa voeding tegenover jou.

17. 1548

1548 Niet meer actief

Fijn dat je echo goed was JongetjeM!

18. 1548

1548 Niet meer actief

Denanja jouw 12 weken dansje vandaag &#128131;&#127995;

19. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Ik zou als ik jou was toch eerst de microlax gebruiken, de movicolon maakt alleen de nieuwe ontlasting zacht en kan er niet uit omdat je prop dus nog hard is. Dat krijg je er uit door de microlax. Sterkte ermee, verstopping is echt klote. ( oh lees nu pas dat je de micolax niet gekocht hebt )

20. NewDreams

NewDreams Actief lid

28 feb 2017
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pas maar op voor aambeien Panter!
    Al een warme kruik of douche erop geprobeerd?
    En beweging, buikspieren trainen. Kan net dat zetje geven.

Fijn dat het goed was jongetje!

@degene met goede uitslag combi test: gefeliiii!

Wat heerlijk dat steeds meer dames de 12 weken grens overgaan nu.

Eten, hier vooral trek in gezond en anders hartigs.
    Ben normaal een enorme zoetekauw, maar moet er nu écht niet aan denken haha.

Deel Deze Pagina