16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Het is hier in Limburg al bloedheet. Morgen wordt het nog erger zeggen ze.. Pfoe. Zelfs binnen is het nu warm terwijl ik alles potdicht heb gehouden de afgelopen dagen..
    Merk dat ik door de warmte ook ontzettend moe ben en nu al opzie tegen de slaapdienst morgen (lees 33 / 34 graden).. 17 uur werken... :(

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Panter..hier ook hoor die boobies. Vind ze ook vreselijk groot...Slaap inmiddels met beha aan omdat het anders echt niet lekker zit...maarja ben ook niets gewend..normaal b cupje, nu een d/e cup..

@linnepin fijn hoor, goede echo.

@Lycos pittig hoor, dat werken. Herken het wel, al sta ik nu niet meer in de zorg..maar deed ook onregelmatig, waardoor soms meerdere dagen achterelkaar..vind dat erg zwaar.
    Geniet nog even van je dagje vrij!
    Wat een verschil met temperaturen. Hier in Drenthe nu zo'n 24 graden denk ik..en vind dat al warm momenteel :)
    Kan me voorstellen dat je tegen die slaapdienst opziet...

@sabagirl goed dat je aan de bel getrokken hebt! Is niet niets wat er allemaal gebeurd.
    Heerlijk dat schoppen he, geeft wel vertrouwen...
    En denk goed om jezelf hoor...mijn gyn zegt iedere keer...werken kan je nog jaren!

@denanja benieuwd hoe het werken je weer gaat bevallen! Hier ook deels in de ziektewet. Werk nog ongeveer 10uur per week (normaal 28uur) maar vind dat soms toch al best zwaar...zeker in combi met die warmte

@1548 beviel het werken weer goed? Goed vol te houden?

Hier merk ik dat ik het best zwaar vind..de warmte, deels nog wat werken, de jongens die school en vriendjes en clubjes hebben...Verder houd ik ook veel vocht vast.
    Gelukkig rest van de week vrij...even weer bijkomen.
    Vanmiddag lekker bij mijn ouders in het zwembad in hun tuin.

3. 1548

1548 Niet meer actief

@Lycos Pfoe, wat een vooruitzicht voor morgen :(.. Geen airco?

@2012mama Ik ben nog aan het werk, merk dat ik max een minuut of 20/ 30 kan zitten en dan moet ik weer even lopen. Hopelijk houd ik het op deze manier nog een aantal weken vol.

Ik merk ook echt een verschil met deze zwangerschap en bij de oudste 2 kinderen. De oudste 2 schelen maar 17 maanden dus tijdens die zwangerschappen voldoende tijd om te rusten maar nu gaat alles door, idd wat je zegt school, vriendjes, zwemles, huishouden. En dan zitten we s'avonds om half 9 moe op de bank. Een uur later slaap ik op de bank, gezellig voor mijn man :roflmao::D.. Fijn dat je rest van de week vrij bent, geniet ervan!

4. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @1548 zit in de trein opweg naar huis :) net even oaar uur gewerkt en is me goed bevallen :) moet zeggen dat t echt per dienst anders is.... je kan het super druk hebben of heel rustig en dat is het vervelende eraan. mn vrouw zegt geen slapende honden wakker maken en hou het maar gewoon bij 2dgn in de week.
    de dienstindeler was er niet vandaag! balen!!! maar hebben vrijdag borrel van t werk dus ga dan nog even langs bij hem als ie er dan wel is. anders volgende week rooster maken. ga dan ook 2 halve dagen werken om in te komen.

werk normaal 36u maar heb nu dus nog 1 maand ouderschapsverlof a 4u per week. bij ons kan je helaas geen galve dagen werken dus worden 2 8uurs diensten helaas met reizen erbij wel 9.5u bezig maja die 2maanden moet dat lukken.

balen van je bekken zeg hier gaat t deze week goed met mn bekken :) volgende week weer fysio, merk dat ik wel steeds meer last heb van mn onderrug.

@Lycos warm he!! als medelimburgse snap ik dat je opziet tegen je slaapdienst!!
    lang leve de airco hier in huis! heerlijk!!

5. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Lycos Ik denk aan je meid met dit warme weer. Ik mag hier in het noorden niet klagen, maar kan begrijpen dat het niet te doen is met die hoge temperaturen.

@denanja Fijn dat het je goed is bevallen met werken. En wat een geluk met de airco in huis!

Hier: ik ben gisteren sinds lange tijd weer eens in de auto gestapt en naar mn werk gereden (50min enkele reis). In plaats van dat de bedrijfsarts mij belde, kon ik gewoon even langs komen. Daarna nog even met mijn collega's gekletst. Het was wel vermoeiend, maar vond het ook weer fijn om mijn collega's te zien. En vanaf volgende week weer 2x2 uurtjes werken. Ik ga dan met name administratief werk doen, omdat ik niet te lang kan staan (ben analist op lab). Maar toch. Ben er echt blij mee. Sinds ik de 20 weken heb aangetikt, gaat het weer stukje bij beetje beter.
    Vanavond moet ik nog even op controle. Ik heb er gewoon weer een keer zin in! :)

6. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Meiden, gelukkig zijn jullie ook niet zo actief met dit weer ;) Ik ben de afgelopen dagen echt lamgeslagen, zodra ik ook maar iets doe of eigenlijk al als ik niks doe en buiten ben breekt het zweet me uit... Ons meisje is ook nog eens niet fit dus lekker hangerig = extra zweet... Maar wel heerlijk om zo vakantie te hebben, we hoeven lekker niks! Mijn man kent die boodschap alleen niet, die heeft 3 dagen lang de tuin verbouwd, zwaar tillen, zwaar scheppen en dat in de brandende zon... Ik zei doe dat nou later, maar hij had er zin in zei die... Nou ja, het is nu wel lekker klaar en als het morgen minder weer wordt vertrekken we met de auto richting het zuiden! :)

Fijne dag allemaal! Hopelijk voor iedereen uit te houden!

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    pff ik baal stiekem toch wel. vandaag erg veel last van mn pols :( weet nu alleen niet echt of t door t werken komt of gewoon afgelopen dagen te veel gedaan. nouja hoef pas dinsdag weer een paar uur ga tot die tijd me maar een beetje rustig houden en vandaag de brace weer om doen :( lekker met dit warme weer NOT.

ons meisje gisteravond om 23.00, ja net wanneer wij de tv uit deden, kei hard krijsen! zo zielig!! knal rode billetjes! zo sneu! gelukkig kunnen kalmeren na een tijd en na een uur sliep ze weer. hoop zo dat ze snel klaar is met dr tandjes en kiezen. gaat dan echt door merg en been! ondertussen hing ik boven de wc alles uit te spugen van die dag.... waardoor dat nou weer kwam weet ik niet.

ellada lekker rustig aan doen hoor!!! dit weer is niet gemaakt voor zwangere vrouwen haha

8. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017

10 oktober

Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN

15 oktober

1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING
    Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN
    Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE

16 oktober
    Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN
    Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE

Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE
    2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN

17 oktober

18 oktober
    Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE

19 oktober
    Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN
    Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE
    Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE

20 oktober
    Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING

21 oktober

22 oktober

23 oktober
    Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN
    Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGE
    N
    Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN

27 oktober

JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING

28 oktober

29 oktober
    Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE
    Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN
    Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE

30 oktober

2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE

31 oktober

Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE
    Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE

6 november

Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN

Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3

Afsprakenlijstje:

23 juni - Sabagirl - controle vk
    26 juni - 1548 - controle vk
    27 juni - Denanja - controle vk
    28 juni - Sabagirl - echo zkh

29 juni - Kleinebeer - controle internist/gynaecoloog
    5 juli - Lycos - controle vk
    10 juli - 2012mama - controle vk
    13 juli - Louloulo - echo

14 juli - Sabagirl - intake kraamzorg
    19 juli - Ting86 - controle vk
    1 augustus - Ting86 - 3d/4d echo
    2 augustus - Lycos 3d echo
    8 augustus - 1548 - 3d echo
    10 augustus - Louloulo - echo

9. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Hallo meiden!

Hebben jullie dat ook dat jullie geen melding krijgen dat er nieuwe posts zijn? Ik merk dat ik af en toe erg veel mis.

Ook moet ik wel bekennen dat ik het soms lastig vind om op iedereen te antwoorden en dan voel ik me ook lullig als ik sommigen mis. Op FB is het wat dat betreft een stuk makkelijker te volgen.

Voor ieder die het zo zwaar heeft op het werk, gewoon aangeven! Inderdaad je kunt de rest van je leven nog werken. @Lycos hoop echt dat je dienst gaat meevallen. @denanja wat vervelend die pols! Is dat het tunnel syndroom? @ting wat fijn dat het goed voelde om weer even op het werk te zijn. Ik vind het contact met collega's ook altijd prettig!

@1548 lijkt me heel pittig met grotere kinderen waarbij alles gewoon doorgaat. Mijn zoontje van net 2 (gisteren jarig, hoera :)) slaapt nog dik 2 uur in de middag. Dan kan ik ook even "chillen". Sterkte met die hitte is het extra pittig.

@ellada, veel plezier in het zuiden!!! Ga je echt voor langere tijd? Even er tussenuit?

Ik ben de hitte zoooo zat. Hou van zijn en zonder maar alles boven 28 graden niet meer hahah. Heerlijk genieten van wat koelere dagen dit weekend een de verjaardag van onze zoon vieren. Controle vanochtend was ook goed alleen een wat lagere bloeddruk dan normaal waardoor ik me wat benauwd voel. Succes allemaal dames met deze warme!!!

10. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hoe is het hier met iedereen ? Beetje te doen met het warme weer ?
    Zolang ik niet hoef te werken vind ik het wel lekker !

Dinsdag bij de vk geweest, alles was goed, maar de kilo's gaan wel weer snel, er wordt daar altijd een beetje raar overgedaan wat ik wel echt vervelend vind.
    Ik eet normaal, beweeg genoeg maar blijkbaar heb ik gewoon de pech dat ik veel aankom.
    Gelukkig was ik het de vorige x ook redelijk snel weer kwijt.
    Ik had ook wel wat meer vruchtwater dus dat helpt ook wel mee.

Fijn al die goede 20 weken echo's!

Zijn jullie baby's ook al lekker actief ? Heerlijk dat gewiebel in mn buik.

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Newmom1986 ik heb t broertje van t carpaal tunnel syndroom namelijk het syndroom van quvain (ofzoiets) veel voorkomend bi vrouwen in de overgang, die stoppen met de pil of zwangere vrouwen ;) kan ook na de bevalling optreden, dat was bij mij dus het geval na tess. vanaf augustus last al en in januari eindelijk spuit erin gegaan (wilde niet toegeven dat ik zoveel pijn had, dacht is een spier door het kolven). dus was er net krappe 3 maanden vanaf en toen weer zwanger en kwam helaas meteen terug. na de bevalling dus meteen afspraak maken om er een spuit in te zetten :). heb vandaag mn spalk maar om maar blehhh is wel warm.

ben trouwens de hitte nu ook wel zat. willen zondag naar de dierentuin met mn neefje (voor zn verjaardag) maar als het regent of zo warm is ga ik echt niet!

net bijna al mn kleertjes maat 56 en 62 verkocht jeuj!!! voelt een beetje als een bevrijding hahaha is het straks in mn hoofd ook wat opgeruimder ;).

@meisje12345 niks aantrekken van dat gewicht hoor! als jij je toch lekker voelt boeie! wel fijn dat alles verder goed was!

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Hitte, heerlijk dat het nu na de regen zo lekker is afgekoeld! Vanavond heerlijk met vrienden gebarbecued zonder het zweet overal haha! En dan willen we dit weekend dus vertrekken om de zon weer op te zoeken, maar ik kan warmte in het buitenland vaak beter hebben dan in Nederland, is toch anders ofzo... @Newmom1986 we zijn van plan om minimaal 7 maximaal 14 dagen te gaan, we kijken wel hoe het loopt. We moeten op 10 juli weer werken dus dan moeten we terug zijn...

@Meisje@12345 wat irritant dat ze gaan zeuren over je gewicht... Ik ben blij dat ik niet gewogen wordt, alleen bij de intake gevraagd naar m'n startgewicht, dat heb ik gegokt en daarna niet meer... Zou daar ook onzeker van worden, maar jij hebt al de ervaring dat je nou eenmaal flink aankomt en gelukkig ook redelijk makkelijk weer kwijt raakt. Niks van aantrekken dus!
    Onze kleine knul is ook lekker actief, ik voel hem nu de hele dag door af en toe, met soms echt flinke schoppen, heerlijk! :)

@denanja herkenbaar ik heb ook het De Quervain links nu, wel met vlagen meer en minder last... Mijn eerste zwangerschap had ik juist carpale tunnel syndroom beide handen, was gelukkig binnen een week na de geboorte van onze dochter weer weg. Ik hoop dat dat nu met De Quervain ook gebeurt! Met name de nachten zijn irritant, soms echt wakker van de pijn...
    Waar heb jij je kleertjes verkocht? Ik moet ook echt nodig opruimen ;)

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Meisje@12345 : Hier van mijzelf redelijk slank, maar inmiddels 10kg aangekomen. Bij de andere 2 jongens ruim 20aan het einde van de zwangerschap...vervelend dat ze er dan zo over zeuren :)

@ellada Fijne vakantie! lekker genieten :)

Heerlijk dat het weer wat afgekoeld is! Voelde me de afgelopen dagen echt niet zo fit..nu eindelijk weer wat energie.

14. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada grappig ik heb juist de nachten geen last ervan haha. heb de kleertjes verkocht op fb op de groep Tumble 'N dry verkoop, tips en look a like. daar mogen alle merken of non merken op namelijk.
    en idd de hitte in het buitenland is anders. hier trouwens gisteren geen regen gehad... vandaag wel lekker koel heeerlijk!!!
    veel plezier iig op vakantie!!!

15. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @denanja ah op die groep zit ik ook! Zal eens kijken of ik het daar kwijt raak! :)

@Vakantie, we vinden het vandaag zo heerlijk en hebben nog zo geen zin in de stress van inpakken voor vakantie en een lange rit dat we hebben besloten pas morgen of zondag de knoop voor vakantie door te hakken haha! Nu zo lekker met z'n drietjes thuis is ook lekker! :D

16. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Is iedereen een beetje afgekoeld met het weer van vandaag? Regent hier al de hele dag. Zijn lekker naar de bioscoop geweest, was al weer een tijd geleden.

Heerlijk al die vakantiegangers! Wij gaan waarschijnlijk toch niet. Wilde met de auto naar Frankrijk of Italië gaan, maar zit nu met de controles die meerdere keren per week moeten gebeuren. En weet niet of ik lekker zit als we in het buitenland zijn. Weet toch niet wat er gebeurt etc.

Van de week hadden we voorlichtingsavond in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Hier had ik me al voor opgegeven voor de hoge bloeddruk etc. Gaan jullie nog ziekenhuizen bekijken? Vonden het wel een interessante avond. Maar drukt je wel weer met de neus op de feiten. Zo kwam ik er achter dat bij zwangerschapsvergiftiging de moeder na de bevalling nog minimaal 24 uur moet blijven voor observatie (natuurlijk logisch, maar sta je niet bij stil). En ik kan geen gebruik maken van de bevalkamers met badkamer, omdat alleen de VK's daar de bevallingen doen. Als je onder gynaecoloog valt ga je naar een standaard bevalkamer. Ook een tegenvaller :rolleyes:

Donderdag weer afspraak bij de internist en gynaecoloog. Ga wat vragen op papier zetten en misschien gaat mijn vader mee. Vond het de vorige keren toch lastig om al mijn vragen te stellen en alles te onthouden. Helaas kan mijn man niet mee steeds. Dus dan maar de aanstaande opa op sleeptouw mee :p

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een heerlijk dagje gehad, nu het weer wat koeler is. Eindelijk weer energie om wat te doen:
    Boven bezig geweest met schilderen, beneden opgeruimd en schoongemaakt...heerlijk dagje :)

@kleinebeer Ik krijg (weer) een geplande keizersnee. Maar wil wel van te voren naar het ziekenhuis voor zo'n informatieavond.
    Als het goed is krijgen we voor de eerste keer een gentle keizersnee, erg benieuwd. Ook schijnt de partner tegenwoordig te mogen blijven slapen in het ziekenhuis...veel veranderingen met de eerste 2 geboortes :)

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hee meiden,
    Ik heb geen puf om uitgebreid te reageren. Voel me de laatste dagen niet heel fijn.
    Pijn in mn rechter ribben, moe...echt zó moe dat ik 13-14 uur per dag slaap. Kan me ook nergens toe zetten.

@ziekenhuis info. Wij gaan 11 juli naar info avond van het ziekenhuis.

19. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    @2012mama Ja echt fijn dit weer. Kon ook eindelijk weer aan de slag in huis. Flink achterstallig onderhoud na die hitte, haha.
    In 'ons' ziekenhuis doen ze inderdaad ook een natuurlijke keizersnede. Is wel alleen als deze gepland is natuurlijk. Wel fijn dat die optie er ook nog is. Ook beval je in een gezinsSuite en daar mogen de partners gewoon op blijven slapen etc. zolang de moeder daar ook ligt. Wel een hele fijne optie! De baby blijft ook ten alle tijden op de kamer bij de moeder, ook als de baby zorg nodig zou hebben. Alle artsen (voor moeder en kind) komen naar je kamer en je blijft dus bij elkaar. Vind ik wel een hele fijne gedachte. Het schijnt nog bijzonder te zijn in NL, maar lijkt mij veel beter en fijner dan dat je kindje naar een kinderafdeling wordt gebracht.

@Panter Wat jammer dat je je zo voelt. Hopelijk kun je rustig aandoen en gaat de vermoeidheid snel weg.

Morgen trouwens een MIJLPAAL: 24 weken! Zo blij mee :thumup:

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hiii
    hier niet zoveel regen, wel iets gelukkig dus ook lekker alles open en ook weer wat geverft (ofja mn vrouw haha) deze week komt mn broertje t plafond doen en dan zelf t weekend de muren hopelijk :).

@info avond. tess is natuurlijk nog maar 14 maanden dusja zijn nog niet zo heel lang geleden daarheen geweest en gaan dus niet. bij ons mag je kiezen, zijn 4 verloskamers 2 met bad en 2 met douche. vorige keer was alles vrij dus had keuze haha dacht dat ik t niet nodig had maar heb heel de nacht onder de douche gestaan haha dus ik ga voor een douche kamer :).

morgen zouden we naar ouwehandsdierenpark gaan in rhenen maar als het de hele dag regent hebben we daar geen zin in en hebben we plan b toverland. mn neefje van 7 is logeren en die vind beide leuk dus even lekker dagje weg :)

Deel Deze Pagina