16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Van deze kant ook maar weer eens een reactie. Lees nog steeds wel elke dag mee.

Ik heb eindelijk totaal geen last van de hitte gehad, behalve s nachts natuurlijk een beetje. Tussen de middag lekker binnen gebleven en voor de rest naar buiten geweest. Kids zijn een stuk vrolijker als ze buiten kunnen spelen.

@Panter vervelend zeg dat je je niet zo goed voelt. Hopelijk word het snel beter.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Wbt het ziekenhuis kijken, dat heb ik nog nooit gedaan en ga nu ook niet doen al lijkt het me wel interessant, maar ik ga er vanuit dat ook dit weer een thuis bevalling word. Mocht het anders gaan tja.. red het zich ook wel.

Fijne zondag allemaal!

2. 1548

1548 Niet meer actief

He meiden!

Hoe is het met iedereen?

@Panter Rustig aan doen!

@Ziekenhuis Ben nooit naar een informatieavond geweest. Gaan we dit keer ook niet doen.

Ben sinds gisteren uit het ziekenhuis. Heb er 2 nachten gelegen ivm galstenen. Als de klachten aanhouden dan wordt de galblaas verwijderd maar dat doen ze liever niet ivm de baby. Voor nu is alles rustig :)..

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @denanja Fijn he dat het kamertje opschiet! Hier bijna onze slaapkamer klaar. Hoop er het weekend in te kunnen slapen. En dan eerst de kamer voor de oudste 2 jongens...
    Leuke dag gehad gisteren?

@1548 Oh, vervelend die galstenen! Schijnt erg pijnlijk te zijn? Hopelijk verminderen de klachten!

Hier ook vandaag de termijn van 24 weken gehaald :) Toch weer een mijlpaal in de zwangerschap :)

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier ook moe en last van de buik. Zoontje heeft waarschijnlijk de 5e ziekte (althans gister koorts en het heerst op kdv). Ik heb anti stoffen dus dat scheelt weer een zorg en ik geloof dat het na 20 weken zwangerschap geen kwaad kan?. Woensdag weer groei echo, ben echt benieuwd of ons meisje goed groeit. Verder ook last van zeurende schoonouders.
    Kader van leuke dingen, gister geboortekaartje uitgekozen en proefdruk besteld :D En dagelijks natuurlijk genieten van schopjes en bewegingen, het mooiste van de zwangerschap als je mij vraagt en ik kijk uit naar de 24 weken mijlpaal.

@2012mama: heerlijke mijlpaal!

@1548: beterschap! Hopelijk blijven verdere aanvallen je bespaard.

@Panter: ik wou dat ik zoveel kon slapen :p Heerlijk..

@ziekenhuis kijken: bij de 1e gedaan en was wel interessant. Gok gezien de huidige omstandigheden dat het nu weer een zkh bevalling gaat worden dus laat het wel over me heen komen. Zal niet veel veranderd zijn op 3 jaar tijd.

@denanja: wat is het geworden gister? Geslaagde dag?

5. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Jeetje @1548 dat lijkt me erg pijnlijk!! Wat voel je precies bij galstenen? Ik hoop voor je dat het niet nodig is om de galblaas te verwijderen! Sterkte daarmee.

@24weken, wow wat zijn sommigen van jullie al ver :) Gefeliciteerd!! Ik moet nog 2 weken tot 24 weken. Jaloersssss hahaha. Maar ik ga er ook wel komen.

Zusje van mijn goede vriendin is dit weekend bevallen met 30 weken. En nu moet het kindje ook nog geopereerd worden aan de slokdarm. Weegt 1400 gram. Zo klein!! Heel erg heftig lijkt me dat om zo vroeg ineens al weeën te krijgen.

Door een dip in mijn bloeddruk voel ik me af en toe ook zooo moe. En de krampen in mijn benen, voeten en tenen. Grrrr.. Daar slaap ik echt heel licht door. Die spanning op mijn benen! Iemand tips? Is dit iets waarvoor je naar de fysio kunt gaan?

@ziekenhuis, ben bij onze zoon in het Maasstad bevallen, maar we moesten 6 dagen blijven en heb er niet echt goede herinneringen aan overgehouden helaas.. Voelde een beetje benauwd daar. Dit keer wil ik me informeren over het Ikazia en denk dus dat ik wel een keertje ga kijken!

@Panter, hoop dat jij je ook snel beter gaat voelen!

@denanja, ben ook benieuwd wat nou jullie dagbesteding is geworden :)

Iedereen weer een fijne week gewenst!!

6. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Hier ook na lange tijd een reactie.
    Ik lees veel positieve verhalen en goede echo's en de buikjes zien er ook mooi uit allemaal!!

Hier ook goede 20w echo gehad, nog op vakantie geweest (morgen weer werken.. totaal geen zin in) en vandaag 24 weken!!

Zowel bij het voelen van de 19w als 23w gaf de vk aan dat mn buik/baarmoeder 2 weken voorloopt. Met 20w was niks bovengemiddeld dus snap niet zo goed wat ik met die info moet.

Moet ivm diabetes id familie wel de suikertest doen. Geeft jullie vk aan of de groei (met het voelen aan de buik enz) voorloopt/achterloopt?

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @sabagirl vervelend die vermoeidheid en last van je buik...hier juist al een paar dagen goed :) Ben echt blij met dit koele weer
    Is je zoon erg ziek van de 5e ziekte? Gelukkig heb jij antistoffen..scheelt weer!
    Heerlijk he die schopjes. Heb echt het idee dat dit kindje veel drukker is in mijn buik als de andere 2. Wel fijn, iedere keer weer de bevestiging dat ie er nog is :)

@Newmom1986 Lijkt me ook erg heftig, zo'n vroeggeboorte. Volgens mij ben je er dan echt nog niet op voorbereid..Hopelijk ontwikkeld hij zich goed en verloopt de operatie voorspoedig.
    Herken je klachten niet echt, dus geen idee of fysio hierbij helpt. Kan me voorstellen dat het je wel beperkt..hopelijk snel beter!

Hier zojuist leuke spullen bij Kruidvat online besteld. Vond leuke dingen in de folder:)
    Ohja, bijgevoegd mijn buikfoto 24 weken..begint nu toch echt te groeien..

Bijgevoegde bestanden:

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @1548 helaas herken ik het, galstenen, galaanvallen! in 1 woord VERSCHRIKKELIJK!!! heb ze bij mn zwangerschap van tess gehad vanaf 20w. en de laatste weken om de dag! was echt geen pretje, gelukkig gingen ze altijd weer weg na paracetamol en een warme douche, nooit voor bij de dokter geweest toen met de hoop dat t na de bevalling weg was, helaas.... was er nog en belandde daardor 8 mei, mn eerste Moederdag, op de ehbo de pijn ging niet meer weg, toen medicijnen kregen en na 2 weken ben ik geopereerd, tess was 4 weken. ben zo blij dat dat ding eruit is!!! hoef ik me nu iig geen zorgen meer over te maken.

@sabagirl en @Newmom1986 het is rhenen geworden :) anders bleven we daaraan vast zitten, want dat hadden we natuurlijk voor zn verjaardag gegeven. gelukkig nog wel goed weer gehad! begon alleen niet zo goed, tess weer alles onder gespuugd in de auto! gelukkig hadden we reserve kleren mee maar zo sneu! denk dat we niet te vroeg na het ontbijt weg kunnen dit is namelijk de 3de keer al dat alles eruit komt. maar als we naar schoonouders gaan (1.5u rijden) dan vertrekken we meestal rond 11u en dan is er niks aan de hand. wel echt sneu! sta je daar aan de kant van de weg je kindje om te kleden, begon net te miezeren ook maja daar na voelde de zich weer goed.
    en de panda's kijken was leuk!!!

zag net dat ik mn fysio afspraak van vorige week vergeten ben grrr was ervan overtuigd dat ik die deze week had :( en nu is ze op vakantie 3 weken :( baal zo!!! maja meteen maar nieuwe afspraak gemaakt.

@Sedra opmeten buik, ze voelt wel maar zegt gewoon groeit goed ofzo. volgens mij loopt die van mij ook beetje voor want ze zei laatste keer van sow hij zit al ter hoogte van je navel (4weken terug).

ik moet morgen weer op controle krijg dan ook weer lab formulier mee om bloed te prikken op suiker hier doen ze gelukkig niet met dat vieze drankje haha
    ik heb trouwens laatste tijd wel veel last van hoofdpijn :( meer meiden last van?

9. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    @1548 Jeetje dat moet pijn doen zeg. Heb wel eens gehoord over de aanvallen die je kunt krijgen, auww. Sterkte en succes!

@Newmom1986 Dat is niet mis zeg. Moet er niet aan denken (was/is wel mijn angst met het hele bloeddruk gedoe). Hopelijk komt het kindje er goed doorheen.

@Sedra Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet hoe een normale controle bij de VK is. Heb die nog maar een keertje gehad. En bij de gynaecoloog wordt er helemaal geen buik gemeten of gevoeld. Iets waar ik donderdag trouwens naar ga vragen. Nu moet ik alleen maar vragen beantwoorden en bloeddruk laten meten. Maar zo'n vierweekse controle heb ik niet.

Vandaag de hele keuken opgeruimd en schoongemaakt. Voelt goed! Wil proberen om zo alle verdiepingen af te gaan werken en eens goed op te ruimen en goed schoon te maken. Natuurlijk op het gemak allemaal, maar lijkt me fijn als het allemaal netjes is. En heb er nu tijd genoeg voor.

Zit beetje met een brief van het UWV in mijn maag. Moet allemaal vragen invullen over mijn 'ziekte'. Zoals welke werkzaamheden er nog verricht kunnen worden (tillen, lopen, duwen) Maar ik kan alles natuurlijk gewoon, alleen mag het niet. Snap niet wat ze nou willen lezen van me.

10. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Even een korte reactie, te druk met vakantie vieren ;)

@Buik voelen, mijn baarmoeder loopt ook voor qua groei maar verder geen bijzonderheden bij de 20wk echo en de verloskundige deed er verder ook niet moeilijk over dus zal wel goed zijn.

We zijn vandaag naar Dierenpark Amersfoort geweest, een heerlijke dag! Jammer dat onze dochter struikelde en voorover in een water-/modderplas viel en we geen schone kleertjes mee hadden dus alles uit, onder het toilet kraantje gewassen en bloot in de bodywarmer onder een dekentje in de buggy haha. Ze vond het daarna gelukkig alsnog heel leuk!
    We vertrekken donderdag toch nog voor een weekje naar het zonnige zuiden van. Europa! Ineens was de zin om weg te gaan er weer... ;)

11. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Galstenen...brrr wat afschuwelijk. Veel sterkte daarmee.

@kleinebeer. gewoon invullen dat je het alkemaal niet kunt.
    Evt als aanvulling: zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk Met complete rust p/o gyneacoloog

12. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    @kleinebeer: wat raar. Hier heeft het uwv alleen 2x gebeld en waren ze super begripvol. Hopelijk snappen ze dat je niet meer mag werken en is het na deze vragenlijst klaar.

@ellada: aah wat balen zeg! Fijne vakantie!

@suikertest: meiden succes! Hier geen suikeretest volgens mij.

@baarmoeder, hier net iets boven de navel maar geen idee of dat gemiddeld is. Denk van wel?

@denanja:pandas... hoe waren Ze? Ik heb ze ook op mijn lijstje staan om te bekijken... Ben echt benieuwd naar Ze! Balen van het spugen van Tess!

@2012mama:leuk dat shoppen!

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier heeft uwv ook gebeld en volgende week bellen ze weer.

Mijn baarmoeder zat 4wk terug al ver voorbij navel...nu zit ie volgens mij al bijna tot mn middenrif. Morgen controle dus ga wel ff vragen naar die reuzegroei en evt suikertest. Wil graag weten of kindje echt zo groot is. Maak me daar wat zorgen over.

14. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Het gaat sowieso heel vreemd met het UWV. Ik zit vanaf 19 mei in de WW, want contract niet verlengd i.v.m. vast contract. En op 24 mei ben ik opgenomen in het ziekenhuis en dus ziek geworden vanuit de WW. Dit heb ik online doorgegeven en kreeg later een brief dat er contact met mij of een naaste was geweest dat zij mij op x datum terug zouden bellen. Er was helemaal geen contact geweest ... ook niet met een naaste. Nou op die datum dat ze zouden bellen, had ik een paar gemiste oproepen, maar buiten de tijd om dat ze mij zouden bellen. Ik dus de volgende dag gebeld en ze vonden het raar dat ik die brief had gekregen als er niemand gesproken is blabla. Later die dag teruggebeld door een aardige meneer en daar mijn verhaal tegen verteld. Die gaf aan dat ik teruggebeld zou worden over drie weken of een uitnodiging zou krijgen om langs een arts te komen. Krijg ik een paar dagen na dat gesprek deze vragenlijst :| Snap er toch niets meer van.

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @UWV nog niks van gehoord. zit sinds 3 april thuis.

@ellada sorry maar moest toch een beetje lachen om je berichtje, zag het helemaal voor me! gelukkig alsnog een leuke dag gehad! fijne vakantie nog in t zuiden!

@sabagirl ik vond ze wel leuk! wel lui hoor haha 1 lag tegen de boom te eten dat was leuk maar later nadat we uit de shop waren lag ie binnen voor pampus en de ander lag ook binnen te slapen. niet echt actief dus.

vraagje ik was aan t kijken naar een camping voor volgend jaar aangezien wij een caravan gekocht hebben.... nou zag ik op t de sprookjescamping voorbij komen, ziet er super mooi uit en ook nog betaalbaar (willen in voorseizoen gaan) iemand van jullie al eens geweest?

16. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    @Panter: waarom bellen ze jou zo vaak? Succes met de controle. Hopelijk kan de gyn/vk je gerust stellen over de grootte.

@kleinebeer: wat een gedoe zeg. Hopelijk zijn ze snel akkoord en scheelt het je een hoop zorgen.

@denanja: leuk om te horen. En sproojescsmping wel van gehoord en leuke dingen over gehoord maar nog nooit geweest.

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @sabagirl geen idee waarom ze zovaak bellen. Zo elke 6-8wk bbellen ze hoe het gaat. Waarom weet ik niet want ik mag van de arbo arts niet meer op de afdeling werken tot aan mijn verlof. Maar als ze graag van mij horen hoe ik me voel , wil ik ze dat best even vertellen.

18. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @denanja het was ook best grappig hoor, maar ook heel erg zielig want ze viel echt head first, dus van haren tot aan tenen nat en onder de modder ;)
    Mijn zusje gaat in augustus met haar dochter van 4 naar de Sprookjescamping dus als je tot dan kan wachten kan ik je laten weten wat ze ervan vonden :)
    Mocht je een kee wat verder weg willen, alvast een tip. Ik ben sinds mijn zoektocht naar vakantie vorige week helemaal verliefd op Domaine de la Yole in Valras plage aan de côte d'azur! :)

19. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada die ik ga ik straks even opschrijven.
    we willen t jaar erna misschien wat verder weg dan zijn de kids wat ouder, kunnen ze beide lopen waarschijnlijk en hebben wij wat meer ervarinf met de caravan.
    vanaf 3juli kan je vrijblijvend boeken bij de sprookjescamping dus ik ga gewoon boeken en je kan dan tot 1nov. gratis annuleren dus wil graag hun ervaring horen ja!

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier controle gehad. Mn baby is door 3 verschillende gyn's gemeten. Het is echt een reus...
    het gemiddelde van de metingen gaf een grootte aan van 26w3d
    Baby is zó groot dat er geen eens een curve voor hem is...
    Nu suikertest en zeker niet doorlopen tot 40wk zei de gyn.
    Verder zag alles er supergoed uit, baby doet het super.

Ik maak reuzebaby's:eek:

Deel Deze Pagina