@ellada Ik heb een botafwijking waardoor vaginaal bevallen waarschijnlijk geen optie is. Ik heb er bij de 1e voor gekozen om het niet eens te proberen. Wil geen schade aan mijn bekken aanrichten, en wil mijn kindje graag zlef kunnen verzorgen na de tijd. Met een vaginale bevalling is het niet duidelijk hoe mijn lichaam hier op reageert, en hoelang ik daarvan zou moeten bijkomen... Nu dus de 3e en weer een geplande keizersnee..is me beide keren nog goed bevallen hoor..heeft ook zo z'n voordelen vind ik..dus ik vind het prima! Ik wordt met 30 weken doorverwezen naar de gyn... Met hoeveel weken heb jij de vorige keer een keizersnee gehad? Vanmiddag even naar mijn ouders geweest, en voel me nu gelukkig weer wat beter. Hopelijk kan ik vanavond weer eens lekker slapen, zou ook wel helpen. De jongens slapen vanavond voor het eerst in hun nieuwe kamer samen. Morgen lekker rommelen en de muur in de babykamer een keer sausen...schiet nu op
Wat vervelend zo'n dag @ellada, wel erg fijn dat je man je dan zo op sleeptouw neemt en je daardoor beter gaat voelen! Toch wel veel bijzondere gevallen hier. Bedoel dat er veel naar gynaecoloog etc. moeten. Spannend hoor voor iedereen! Hier wat geschrokken. Met de scooter wilde ik een stoepje op gaan (vriend zat achterop), maar de achterkant gleed weg. Naar mijn idee heb ik de scooter wel begeleidt naar de grond en uiteindelijk lag ik op mijn vriend op de grond met de scooter op mijn benen. Ben wel zacht gevallen dus. Ik reed ook echt niet hard, ging vanuit bijna stilstand de stoep op. Voel de kleine ook flink bewegen en heb alleen wat pijn in mijn zij en been. Straks maar ontspannend douchen en naar bed.
@2012mama dat is minder, ik snap dat je dan ook voor een keizersnede kiest. Bij mij is het dus ook goed bevallen, dus zoals ik er nu over denk zou ik er weer voor kiezen. Mijn dochter is bij 38+5wk geboren, eigenlijk wat vroeg voor een geplande keizersnede maar ik had een goeie klik met een gynaecoloog die me ook in het versietraject begeleidde en ze wilde graag zelf de keizersnede doen waarbij dit de enige optie was om me er bij haar nog bij te plannen. Bij de komende verwijzing ga ik ook speciaal naar haar vragen. Fijn dat jij je ook wat beter voelt, hopelijk een goeie nacht! Spannend dat je zoontjes op hun nieuwe kamer gaan slapen, hopelijk houden ze het voor jou rustig vannacht @kleinebeer dat is schrikken zeg! Gelukkig lijkt het mee te vallen! Bij enige pijn in je buik wel bellen voor controle hoor! Ik ben op vakantie ook gevallen, gleed uit bij het uit het zwembad stappen, resultaat een bloedende knie en veel schrik omdat m'n buik even in de knoei kwam tussen m'n benen en borst... Gelukkig geen last van gehad en de kleine blijft een kleine karate kid
@kleinebeer schrikken zeg! Hoe voel je je nu? En je vriend er ook goed vanaf gekomen? @ellada, oh dat is inderdaad prettig, bekende gyn. Hier is de oudste met 38.4 gehaald, gepland. Dit was achteraf erg vroeg, heeft het best moeilijk gehad bij de geboorte. Jongste met 39.5. Die had een veel betere start. Vandaar dat ik pas in week 39 wil... Hier hebben de jongens goed geslapen. Ze genieten echt van hun nieuwe kamer.. Vandaag een dagje vrij, dus maar eens hier opruimen, rommeltje na het klussen enz.. Vanavond controle bij de verloskundige.
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 Afsprakenlijstje: 10 juli - 2012mama - controle vk 12 juli - ellada - controle vk 12 juli - Sabagirl - groei echo en doplertest 13 juli - Louloulo - echo 14 juli - Sabagirl - intake kraamzorg 17 juli - 1548 - controle vk 19 juli - Ting86 - controle vk 20 juli - kleinebeer - groei echo - controle internist/gynaecoloog - afspraak verpleegkundige 20 juli - 2012mama - intake kraamzorg 24 juli - Lycos - controle vk 24 juli - 2012mama controle vk 26 juli - Denanja - groeiecho 1 augustus - Ting86 - 3d/4d echo 2 augustus - Lycos 3d echo 8 augustus - 1548 - 3d echo 10 augustus - Louloulo - echo 15 augustus - kleinebeer - intake kraamzorg 15 augustus - Lycos intake kraamzorg
@ellada oei dat is ook schrikken! Soms zit een ongelukje echt in een klein hoekje. @2012mama Nou mijn vriend had wel last van zijn rug, maar valt verder mee. Vanmorgen toch ziekenhuis gebeld en ze waren wat boos dat ik gisteren niet al had gebeld. Moest meteen komen van ze. Er is bloedgeprikt en heb aan de CTG gelegen. Was wel lastig want die kleine heeft nog alle ruimte om te bewegen, dus hartslag was vaak kwijt. Wacht nu op een echo en afspraak met gynaecoloog.
@kleinebeer goed dat je hebt gebeld en fijn dat ze je even controleren!!! Hopelijk alles goed. Hou ons op de hoogte!
@kleinebeer fijn dat ze je goed controleren nu. Wel schrikken zo'n ongeluk! Wat betreft leven voelen. Ik voel nog steeds vrij weinig. Voel sons hele dagen niks...of dagen naar 1-3x een plopje. Heel af en toe eens een beweging die ik ook aan de buitenkant voel maar das hooguit eens in de week. Nu vragen ze bij de controle altijd of ik het goed voel bewegen naar wat is goed? Ik voel het soms wel maar ook heel vaak niet. heb geen idee of het normaal is wat ik voel...wat voelen jullie en hoe vaak?
Hallo dames, Wat een verhalen weer, super leuk, lees nog elke dag mee. Hier tot nu toe geen kwaaltjes, behalve een erg lage bloeddruk. We hebben nu heerlijk vakantie. Maandag gaan we weekje naar zuid Holland bij zee. Zie vreselijk op tegen het pakken en straks weer het uitpakken. Van dr week word er nieuwe kamer geschilderd, ben benieuwd hoe het gaat lijken. Over het voelen van de baby, die voel ik dagelijks, sowieso elke keer als ik zit of lig en zie het ook aan de buitenkant goed bewegen, erg leuk! Vind het inderdaad ook veel mensen bij wie het kindje gehaald gaat worden en zo vroeg al vrij sommigen!!! Fijne vakantie voor diegene die dat hebben!
@Panter had jij nou je placenta voor of achter liggen? wat je voelt klinkt als placenta voor, dan is t niet gek dat je niet elke dag wat voelt (volgens mij moet je hem vanaf 28 weken elke dag voelen) maar met de placenta achter is het toch wel wat weinig. ik voel die van mij bijna de hele dag door voel nu ook t verschil tussen draaien en trappen. smorgens smiddags en savonds voel ik hem heel duidelijk en ook echt een paar minuten tot een half uur. ik zou bij je volgende afspraak gewoon dit zo zeggen tegen je vk/gyn hoe je t nu ook verteld. @kleinebeer toch schrikken zeg! maar goed dat je ebeld hebt, beter laat dan nooit toch. volgende keer maar meteen doen . kan op de rest even niet reageren want mn trein is op mijn bestemming haha ga even langs bij mn werk waar ik na mn zwangerschap kom misschien hebben ze al een rooster voor me en even langs primark haha
Mijn placenta ligt voor, maar links vanaf navel naar beneden zit geen placenta. Als ik iets voel is het ook altijd in mn linker onderbuik. Maar voel het weinig....bij de tweede dag zonder beweging pak ik de doppler er vaak bij.
Panter, bij mij ligt mijn placenta ook voor! Maar sinds een week of 2 voel ik de kleine echt goed. Ook heeft mijn vriend het vorige week voor het eerst echt gevoeld vanaf de buitenkant. Gisteren zag ik ook echt mijn buik bewegen! Ik zou het inderdaad uitleggen precies zoals je het hier zegt. Het is bij iedereen anders natuurlijk, maar het is aan de gynaecoloog om dan te bepalen of het genoeg is of niet denk ik! Wel fijn dat je de doppler hebt om af en toe even te checken!!
Hier ook de hele dag door een bewegend kindje in mijn buik. Duidelijk te voelen van binnen en van buiten..
@kleinebeer Wat schrikken, controle goed gegaan? @Panter Ik voel de kleine dagelijks maar alleen in de avond/ nacht als ik op de bank/ bed lig. Vanaf 28w moet je de kleine dagelijks voelen, maar misschien schuifelt ie van jou wat meer omdat hij wat groter is en minder ruimte heeft? Vanmorgen weer (te) druk in de weer geweest en dat weet ik nu , lig plat op de bank. Kan woensdag pas bij de fysio terecht helaas.. Hoe is het verder met iedereen?
Hier een rustige dag vandaag, zoontje op de opvang en ik wissel klusjes en rust af. @Panter: balen dat je de kleine niet zoveel voelt. Ik zou het wel even bespreken, al hoeft het pas vanaf 28 weken pas dagelijks te zijn. Hier placenta ook voor maar voel soms draaibewegingen, schopjes aan binnen - en buitenkant. Soms langere tijd, Soms is ze een paar uur rustig. Als ik snachts wakker lig dan houdt ze me vaak wel gezelschap. Hoe is het nu met de diabetes? @kleinebeer: schrikken zeg!Hopelijk zijn de controles gewoon goed. @1548: oei rustig aan! Hopelijk helpt woensdag de fysio. @denanja: shop ze! @jongentjem: fijne vakantie! @2012mama: succes vanavond!
Bedankt meiden voor jullie ervaringen! Ik ga het de volgende controle ff bespreekbaar maken. Met mn suiker gaat het zozo. Ene keer zit ik prachtig en dag later torenhoog terwijl ik precies hetzelfde heb gegeten. heel raar. Eet ik twee broodjes kaas en een beker karnemelk en zit ik twee uren later op 6.1 Volgende dag denk ik.. dat ga ik weer eten en zit ik twee uren later op 15.6 Begrijp er weinig tot niks van.
Ik ben weer thuis. Alles zag er goed uit voor nu en ze verwachten geen rare dingen verder. Uitgebreide echo gehad en baby blijft aan de kleine kant met lange benen. Maar ze volgt wel de curve en alles is verder goed. @Panter hier de placenta gedeeltelijk aan de voorkant maar moet zeggen dat ik de kleine vrijwel de hele dag voel. Vooral in de ochtend, namiddag en avond. Inderdaad even aangeven bij de VK die heeft er vast wel een idee over. Vervelend dat die waardes zo verschillen, zou fijn zijn als dat onder controle blijft. Sorry lees vanavond nog even verder, maar merk ik soort van uitgeput ben na deze ochtend/dag.
@kleinebeer: hoe klein is je meisje? Fijn dat ze wel haar eigen lijn volgt. Rust maar goed uit. @Panter: lastig dat het zo schommelt... hopelijk gauw beter ingesteld.
Bij het meten van buik en hoofd gaf de computer 25 weken 3 dagen aan. Dus zou een weekje achterlopen? Heb verder geen waardes o.i.d. gehoord eigenlijk. Maar heb volgende week donderdag weer een echo (die stond sowieso al gepland) en zal dan wat meer vragen hoe of wat en hoe klein het dan is.
@kleinebeer, wat een schrik! Gelukkig zijn de controles goed. Nu een beetje rustig aan doen @Panter, wat een ellende die suikers. Waardeloos ook dat het zo blijft schommelen. Ik moet met 27w voor de test. Hoop zo hard dat die ellende me bespaard blijft.. Wat betreft baby voelen, dagelijks hier. Mijn placenta ligt ook voor. Mijn verloskundige houdt 26w aan wat betreft dagelijks voelen. Zou het zeker even goed bespreken. Ook gezien de diabetes. Hier verder alles goed. Alleen onwijs moe. Had zo gehoopt daar nou eindelijk vanaf te zijn. Maar helaas.. Vandaag 24w, super blij mee!