@kleinebeer Wat spannend! Hopelijk blijft jullie kleine meisje nog lekker lang veilig in jouw buik; @1548 zal wel even wennen zijn, weer werken na de vakantie. Wanneer begint jouw verlof? Tijd gaat inderdaad snel he...hier nog 78 dagen tot uitgerekende datum...gaat zo snel! @sabagirl vervelend he, dat je lichaam gelijk reageert op drukte. Heb hierook wel last van..zo voel ik me (best) wel goed, en zo heb ik veel last en moet ik echt rustiger aan doen.. @Ting86 Fijn dat jullie goede opvang hebben gevonden..zo belangrijk! Benieuwd naar je uitslagen van het bloed. Hier maandag weer prikken voor de verschillende waardes. @Panter kan me voorstellen dat je je zorgen maakt..wisselende waardes is gewoon niet goed, en je spuit natuurlijk niet voor niets. Hopelijk komt het snel weer wat meer in evenwicht en heeft jullie wonder in jouw buik er zo min mogelijk last van! Hier vandaag heerlijk dagje gehad. Gewoon door het mooie weer Morgen met manlief en de jongens naar het gevangenismuseum in Veenhuizen...ben benieuwd.
Sorry ben te moe om echt te reageren, maar wil @kleinebeer en @Panter even een dikke knuffel geven! Heel veel sterkte, hopelijk blijven jullie kleintjes het goed doen en nog even veilig bij mama!
Hier rondje ziekenhuis gehad. Baby doet het goed, zit wel ruim boven de p97 lijn en loopt dus flink voor. Baby is nu zo groot als 30w5d en weegt 1600 gram. Uitslag rhesus c was goed..maak geen antistoffen gelukkig. Van internist groen licht gekregen om zelf te bepalen hoeveel insuline ik spuit adhv de waarde en wat ik wil eten. Hoop dathet nu beter gaat, dan kan ik ook eindelijk weer eens een broodje eten.
Hoi! @2012mama Ik kom terug in een grote puinhoop op werk pff.. Mijn verlof begint op 6 september, ik moet nu nog 3 weken werken dan ben ik 2 weken vrij en dan ga ik nog 2 dagen terug om hier de bezetting op te vangen.. De tijd gaat snel he, weet dat ik een tijd geleden nog riep "100 dagen".. Veel plezier met je mannen in het museum! @ellada Geen probleem.. Rustig aan! Ben je vrij vandaag of heb je vakantie? @Panter Fijn dat je geen antistoffen hebt... Hopelijk is je suiker beter onder controle te houden als je het zelf mag bepalen. Moet je van de week weer terug voor controle?
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 Afsprakenlijstje: 1 augustus - Ting86 - 3d/4d echo 2 augustus - Lycos 3d echo 2 augustus - Ellada - controle vk 3 augustus - 1548- groei echo + controle vk 7 augustus - 2012mama - controle vk 7 augustus - 2012mama - 30 weken groei echo 9 augustus - Sabagirl - groei echo + dopplertest 10 augustus - Louloulo - echo 10 augustus - Ting86 - controle vk 15 augustus - kleinebeer - intake kraamzorg 15 augustus - Denanja - controle vk 15 augustus - Lycos intake kraamzorg 21 augustus - 2012mama - controle vk 23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh 29 augustus - Denanje - groei echo 31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg @Ting86 veel plezier bij de echo!
Hey meiden, Fijn om te horen dat de meeste genieten van hun zwangerschap. @Ting86 veel plezier bij de vk. @Panter en kleinebeer sterkte met de tegenslagen. Hopelijk ben je snel weer thuis kleine beer. @Panter begrijp ik het nou goed dat jij misschien wel eind volgende maand kan gaan bevallen gezien de groei? Wow zo snel gegaan dan. Heb je wel al alles in huis voor de kleine? Binnenkort kun je ook je vluchtkoffet klaarmaken. Hier voel ik me prima. Ik loop in het ziekenhuis dus geen vk ivm ijzer. Toch vind ik het maar een beetje raar. Elke keer een andere medewerker heel zakelijk geen menselijke empathie zoals bij de vk. En ergste is dat ik het gevoel heb dat ze "ook" maar wat doen. Heb bv bv mn laatste controle gehad bij 23 weken en de volgende bij 30 weken. In die tussentijd geen controles niks. Zolang ik mn kindje voel vind ik het prima maar bij de vk was het mijn inziens anders gegaan.
Ik word tussen 29-9 en 6-10 ingeleid ja. Precieze datum weet ik nog niet...hangt vd baby af. Best snel al...brrrr. Ik heb vrijdag evaluatie mbt de nieuwe insuline aanpak. Vanmiddag gekozen 5eh meer te spuiten dan de standaard en zit vanmiddag mooi op 4.9 Voel me meteen een stuk beter...geen hoofdpijn en barst vd energie.
@vrouwvan denkt het zh niet dat je reguliere controles nog bij de vk doet? Zou dat ff navragen. Ik moet nml vanaf 27wk elke twee weken naar de gyn. Sommige vriendinnen van me gingen ook om de 6 weken naar degyn maar daar tussendoor nog naar de vk. Soms is er die combi...zou het ff navragen!
Ze zijn duidelijk.op de hoogte gesteld dat ik ben overgedragen aan het zhs. Ik heb dit zelf ook meerdere malen aangegeven. Ik ben nu ruim 27 weken maar krijg zeg maar geen speciale behandeling het zkhs ofzo. ik heb ook zelf geen zin om het aan te kaarten omdat ik wel goed vind zo en niet over wil komen als een zeikerd. Morgen de suikertest en bloedprikken en de uitslag krijg ik als het klopt eind augustus. Wat spannend voor jou zeg. Opeens gaat alles heel snel misschien heb je eind volgende maand je kleine in je armen. Wat een prachtig vooruitstreven.
@Panter wat fijn dat je zelf wat meer mag gaan bepalen. Hopelijk blijft je waarde met dat beleid mooi laag en voel jij je goed! @2012mama 12-9 is mijn laatste werkdag voor mijn verlof dus nog even doorbijten! @1548 helaas vandaag niet vrij en geen vakantie... Gewoon van 8 tot 17 gewerkt en nu in bed om voor te slapen voor m'n nachtdienst straks, ik mag dus om 23 weer beginnen tot 8. Morgen en donderdag wel vrij om bij te komen! Heb er nu al zin in!
@ellada meis hoe hou je die werkschema's vol!! Pas je wel een beetje op jezelf? Vind je werkschema echt niks voor een zwangere... 6 uren vrij tussen twee 8 urige diensten. Dat hou ik niet zwanger niet eens vol.
@Panter ik hou het met name vol door een hele lieve man die me dit soort dagen alles uit handen neemt. Verder is het nu wel 2x9 uur werken in 24 uur tijd, maar als het goed is kan ik vannacht minimaal 3 uur liggen en is de rest van de tijd rustig. Ik trek dit beter dan een drukke dagdienst op zaterdag. Als ik nu zou mogen kiezen zou ik het anders doen natuurlijk, maar ik ben zzp-er en heb deze diensten al gepland voor ik zwanger werd. Ik heb wel geprobeerd nog wat kwijt te raken, maar vanwege de zomervakantie is dat erg lastig en maar deels gelukt... Dus ja, even doorbijten! Dit is gelukkig wel m'n laatste week met meerdere avond-/nacht-/weekenddiensten naast m'n gewone dagdiensten, dan tot 1-9 hooguit nog 1 extra dienst per week en na 1-9 alleen nog 3x9 uur dagdienst.
@Panter en @kleinebeer pff wat hebben jullie het zwaar zeg, vreselijk! Hopelijk blijven de kleintjes zo lang mogelijk zitten! Hier vorige week HB controle, deze bleek te laag te zijn. Heb er tot nu toe weinig last van gehad en is ook niet schrikbarend laag, dus nu aan de Floradix (wil absoluut geen staaltabletten). Hopelijk is het de volgende controle weer op orde! @sabagirl ik HOOP dat ik tot 36 weken kan werken, geen idee of het lukt. Eerste zwangerschap wel gelukt maar vorige zwangerschap was ik er al met een week of 26 deels uit. Merk nu met de lage ijzer dat het wel vermoeider is.
Zo mijn nacht zit er weer op! Helaas erg druk dus niet kunnen slapen, maar zometeen thuis heerlijk even onder de wol! Fijne dag allemaal!
Gisteravond een zware avond met zoon gehad (was enorm verdrietig en kwam moeilijk tot rust) en ik had al aardig last van mijn buik. Daarna op bed gaan liggen om ons meisje te voelen maar die was ook heel rustig, niet fijn. Vandaag zit zoon op kdv dus ik ga lekker in huis rotzooien, bijkomen en vooral even genieten van de bewegingen in de buik. Hoop echt dat ik me gauw fitter ga voelen want deze neerwaartse spiraal is niet fijn. @JongetjeM: balen van je hb. Hopelijk krijg je het opgekrikt zodat je je weer wat fitter gaat voelen. @ellada: echt respect hoor. Het lijkt me heel zwaar en pittig maar wel super fijn dat je man zo bijspringt! @Panter: ben benieuwd hoeveel onze baby's gaan verschillen want jouw voorsprong is onze achterstand. Gelukkig doet de baby het verder wel goed. Hopelijk werkt dit beleid qua zelf bepalen en gaje meer goede dagen hebben! Gun het je echt! @vrouwvan: dat is wel heel lang geen controle. Bij vk is 1x per 4 weken volgens mij gebruikelijk. In zkh weet ik het niet.
@ellada slaap lekker! Heerlijk even uitrusten! @1548 hoe was je werkdag? Beetje kunnen volhouden. Tijd gaat inderdaad erg snel...is hier gewoon alweer 1,5 week voorbij van de zomervakantie van de jongens. @Panter spannend hoe de groei zich ontwikkeld. Hopelijk nuinderdaad stabiele waarden, dat scheelt denk ik een hoop! En al mooi optijd ingeleid worden...wel fijn dat je een streefdatum hebt Hier geplande keizersnee dus ook eerder bevallen. Heb nog niet de exacte datum overlegt maar ga uit van rond de 12 oktober.. @sabagirl hopelijk voel je je snel weer wat beter...vervelend he, en dan die hormonen erbij die alles op zijn kop zetten.. @vrouwvan ik zou inderdaad even overleggen..dit is wel lange periode tussen de controles in. Hier gisteren een leuke dag gehad samen. Jongens vonden het museum ook erg leuk..was erg gezellig. Merk wel dat ik alles wat vermoeiender vind.. Vandaag lekker een dagje bijkomen in huis. En dan morgen een dagje met mn moeder en kids op stap.
Ik heb gisteren een superleuke 3d-echo gehad. Nu nog meer verliefd! Meneer lag eerst lekker te slapen en met zn voet te knuffelen (lekker lenig). Maar na ff springen, werd hij wakker en hebben we supermooie foto's meegekregen (en een usb met de hele echo erop). We kregen zelfs nog ff een glimlach te zien... zo mooi!
Hallo dames! Ben ook wat afwezig geweest de laatste tijd. Heb gewoon niet zo heel veel te vertellen haha.. Ben vooral echt zo ongeduldig. Hebben jullie dat ook? Van mij kan de tijd niet snel genoeg gaan. Kan niet wachten totdat ik bepaalde dingen ook weer kan. (Qua eten maar ook lichamelijk) Geniet echt wel van het zwanger zijn, vooral het trappelen en het grote wonder. Maar vooral het vervelende benauwde gevoel ben ik af en toe zo zat. @Panter, wat hoop ik toch voor jou dat je de suiker onder controle krijgt en je nog kunt genieten. Heftig hoor. Ben zo blij voor jou als je en gezond kindje in je armen mag houden. Nog even doorzetten!! @ellada, zorg goed voor jezelf. Wat werk jij hard zeg! @sabagirl, wat vervelend hè die hormonen. Ik heb er na de geboorte van de eerste veel last van gehad,.. En vind dat ook best eng voor straks. Probeer me zo goed mogelijk erop voor te bereiden. Hoop dat je je snel weer beter voelt!! @vrouwvan, wat vreemd van je controles zeg. Ik snap dat je geen "zeur" wilt zijn, maar toch is het wel belangrijk dat je controles krijgt. Stel je voor dat je een hoge bloeddruk hebt bijv.. Heel belangrijk dat ze dit opmerken! Gaat om jou en je kindje he, dus je bent echt geen zeur!! @2012mama, ik vind dat je nog veel onderneemt hoor met je mannetjes zo in de zwangerschap. Knap van je. En logisch dat het vermoeiender is. Probeer ook jouw eigen momentjes te pakken! @ting en @kleinebeer. Ik volg jullie ook op fb. Super leuk die echo, begin nu ook te twijfelen!! Maar 21 augustus groeiecho dus die eerst maar even afwachten. Kleinebeer, hoop snel weer positief nieuws van jou te horen. Hopelijk zit je meisje echt nog even in je buik!!
Bedankt voor jullie advies meiden. @Ting86 wat fijn dat je zo hebt genoten van je 3d echo. Nu heb je er een gezichtje bij en weet je ongeveer hoe je beepje eruit ziet straks. @Newmom1986 en @sabagirl klopt hebben jullie ook helemaal gelijk in. Ik ga sowieso mocht ik er voor kiezen absoluut niet meer naar het zhs en blijf zolang als mogelijk bij de vk bij een eventuele volgende zwangerschap.