16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hoi dames! ook ik heb even iets minder laten horen, mn vrouw had 2 dagen vrij genomen vorige week en hebben dus alles in orde gemaakt :) nesteldrang is hier begonnen haha en dan niet zozeer met poetsen maar wel kwa opruimen. mn moeder is de gordijnen aan het korter maken en verder is het kamertje gewoon klaar :) hoe fijn! heb gister middag alle kleertjes en doeken en luiers ingeruimd (moet nog gewassen worden hoor maar t ligt er al).
    ook in de kamer tess dr speelgoed opgeruimd, bakken gekocht en een bureautje voor dr. ben helemaal happy nu haha! en het is augustus dus ik kan zeggen nog een maand en dan ga ik met zwangerschapsverlof jeuuuj (8sept.)

@Panter wat fijn dat je zelf mag bepalen hoe en wat met je insuline... hoop echt dat het nu beter gaat!

@vrouwvan normaal is het tot de 30 weken oom de 4weken controle en daarna om de 3 weken tot week 36 en dan na 2 weken en dan om de week geloof ik. vind dat jij er erg lang tussen hebt zitten hoor.

@sabagirl doe je rustig aan meid. merk zelf hoe zwaar t is met nog een dreumes hier en kan mn rust nog niet echt goed vinden in thuis maar we moeten echt aan onszelf denken! we willen zoveel maar het gaat allemaal niet meer zo makkelijk.

@1548 hoe was je eerste werkdag? hoe gaat t met je bekken?

@ellada slaap lekker! nog steeds veel respect voor je! gelukkig helpt je man veel! anders had je het niet getrokken denk ik.

@2012mama leuk he die dagjes met je gezinnetje weg. geniet ervan!

bij mij was trouwens vorige controle alles wel goed maar n buik liep ver voor, ze verwachtte daarom ook een groot kindje maar die liep 'maar' 4 dagen voor... vruchtwater was ook normaal dus waarom ik nou zo'n grote buik heb is een vraag. ben benieuwd offie volgende controle nog zo voorloopt. bloeddruk loopt iets op maar nog niet te hoog gelukkig.

2. 1548

1548 Niet meer actief

Hoi!

@vrouwvan Wat raar dat er 7 weken tussen je controle zit.. Ik moet sinds 26 weken om de 3 weken op controle en volgens mij vanaf 32 weken om de 2 weken. Snap wel wat je bedoelt, met verschillende gyn kan je niet echt een band opbouwen.. Wat is de reden dat je via het zkh loopt ipv vk?

@Panter Fijn om te lezen dat je je gisteren beter voelde.. Hopelijk blijft het zo..

@ellada Pffoe, wat een diensten.. Geniet van je vrije dagen!

@sabagirl Wat sneu, was er iets voorgevallen waar hij zo verdrietig om was? Rustig aan (vandaag)!

@2012mama Ja hoor, was druk met puinruimen dus de tijd ging snel. Daarna nog ruim een uur gefietst, s'avonds gesloopt op de bank ;). Vandaag ook aan het werk en merk wel dat ik nu last heb, lang leve goedkope bureaustoelen..

Fijn dat jullie uitstapje leuk was. Waar is dat museum? Misschien leuk voor mijn zoontje om een keer heen te gaan. Hij is gisteren naar het Veiligheidsmuseum in Almere geweest maar dat is geen aanrader.

@Ting86 Showen :D!! Fijn dat jullie een leuke echo sessie hadden.

@Newmom1986 Hmm, ik ben nog niet echt ongeduldig. Aan de ene kant denk ik wel van mij mag hij/ zij zich over 8 weken melden maar aan de andere kant denk ik blijf nog maar 13 weken zitten, nog even genieten van mijn laatste zwangerschap. Maar ik ben wel blij als mijn lichaam weer redelijk het oude is, dingen als veters strikken of scheren is een uitdaging :mad:..

@denanja Lekker, even tijd voor elkaar.. Fijn dat het kamertje zo goed als klaar is. Woehoe nog een maand te gaan, aftellen is begonnen :D..

Vandaag voor het eerst last van mijn bekken, nog een goede 1,5 uur werken en dan ben ik klaar voor vandaag. Straks maar weer een stuk fietsen. Volgende week moet ik wel 2 hele dagen werken daar kijk ik wel tegenop maar goed..

@hier vandaag, 7 jaar geleden was ik 39 weken en 6 dagen zwanger, ongeduldig aan het wachten op de komst van mijn kleine meid en nu wordt ze aankomende zondag alweer 7 jaar. Waar blijft de tijd..

Eind augustus zijn mijn man en ik 10 jaar samen, deze 3e kruimel voelt als het afsluiten van een tijdperk.. Ik kijk zo uit naar de komst van de kleine, alsof hij/ zij de 10 jaar samen zijn compleet maakt.

Volgens mij heb ik vandaag last van mijn hormonen :roflmao::roflmao:.

denanja en Newmom1986 vinden dit leuk.
  3. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    @denanja ja wat je zegt zit erg lang tussen. Ik merk ook dat het verschilt per vk of zhs want een aantal zeggen dat je na 27 weken om de 3 weken naar vk mlet maar bij jou is het bv tot 30 weken om de 4 weken. Wat verschillend zeg.

Ik lees dat jij bij je vorige controle te horen hebt gekregen dat je kindje 4 dagen voor loopt. Betekent dat dat je een groeiecho hebt gehad? Ik dacht dat dat ook bij 30 weken pas werd gedaan. Wel fijn dat iig alles goed gaat met je zwangerschap. Iets minder van je bloeddruk maar dat zal vast in de gaten worden gehouden.

@1548 wat een mooi getal 10 jaar samen. Ga je het nog vieren? Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je dochtertje. Begint dus met 7 jaar echt een dametje te worden.

De reden dat ik in het zkhs loop is omdst ik bekend ben met tallasemie. Ik heb genoeg ijzer in mijn lichaam maar het wordt niet heel snel opgenomen in mn bloed. Heeft zn eigen tempo zeg maar waardoor mijn hb laag is. Op zich is dat helemaal niet erg alleen MOCHT ik veel bloedverlies hebben tijdens de bevalling dan moeten ze direct bloed kunnen toedienen en drm moet ik dus in het zkhs bevallen. Waarom ik gedurende mijn zwangerschap ook in het zkhs moet lopen is mij een raadsel. Heb dit al meerdere malen gevraagd en dan krijg ik het verhaal te van het bloedverlies tijdens de bevalling te horen. Ik bedoel ik moet toch nog even tor de bevalling. Daarom vind het maar "raar" en heb ik het gevoel dat ze maar wat doen. Ik slik overigens niks voor tallasemie ofzo ook geen behandelingen of een speciale behandeling.

4. 1548

1548 Niet meer actief

@vrouwvan Mijn man en ik gaan samen uiteten, tot groot ongenoegen van de kinderen ;).. Bedankt, ze begint idd al een dametje te worden. Het is niet meer het kleine meisje..

Oke, begrijpelijk dat je in het ziekenhuis moet bevallen maar apart dat je niet voor controle naar een vk mag.. Heb je het wel eens aangegeven?

5. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    vrouwvan, denanja, 1548 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ting86 vindt dit leuk.
  7. 1548

1548 Niet meer actief

@Ting86 Aaah wat lief!! Mooie echo..

Ting86 vindt dit leuk.
  8. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hey dames, leuk om alles van iedereen te lezen, zou graag op iedereen willen reageren maar dat lukt me even niet, ben gewoon te moe! Vandaag 2 uurtjes kunnen slapen, dus dat is niet zo gek ;) Vanmiddag was m'n beste vriendin er, samen zitten huilen omdat zij het ICSI-traject in moeten... Hopelijk mag het daarmee voor hen ook lukken! Vanmiddag controle bij de verloskundige gehad, dat liep even anders dan gepland... Op de fiets ernaartoe werd ik gebeld dar ze 15min uitliep en ik nog best een blokje om kon gaan in het zonnetje. Ik deed nog een boodschapje, maar moest vervolgens alsnog wachten. Ondertussen ging de spreekkamer een keer open en bleken er twee verloskundigen in gesprek met een stel. Ik kreeg er een naar gevoel van en dat werd bevestigd toen er 10 minuten later een huilend stel naar buiten kwam. Terwijl ik zat te wachten vocht ik tegen m'n tranen, het raakte me zo! Eenmaal in de spreekkamer heb ik dan ook een flink potje zitten huilen, de verloskundige was ook duidelijk aangeslagen door het gesprek ervoor dus besloten we te beginnen met iets opbeurends, hartje luisteren. Op de bank kreeg ik een harde buik, ik had deze nog helemaal niet als zodanig te herkennen, maar heb ze best vaak... Dus de verloskundige heeft me goed geïnstrueerd wanneer het niet meer normaal is en ik moet bellen. Over 2wk ook alweer controle. Ik schrok er best een beetje van, dus als ik een harde buik herken (nu weet ik weer hoe het voelt) dan direct even rust pakken. Nu dan ook lekker slapen en morgen een ontspannen dagje zwemmen met m'n dochter, schoonzusjes en nichtjes.

Slaap lekker!

9. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Ting86 vindt dit leuk.
  10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @ellada, kan me voorstellen dat het je raakt! En dan die stomme hormonen. Hier laatst ook een kindje in de buik overleden met 37 weken....bah wat zit dat toch in mijn hoofd. Werd er zo verdrietig van!

@1548 Heerlijk even samen! En zo herkenbaar, die reactie van je dochter. Merk dat ook bij mijn jongens...nu ze ouder worden...

@Ting86 mooi plaatje!

@denanja fijn he, dat alles af is. Hier is inmiddels ook alles af en geeft me erg veel rust.

Hier vandaag een dagje paleis het Loo. Zonnetje schijnt iniedergeval...

Ting86 en denanja vinden dit leuk.
  11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @2012mama ja dat geeft zeker rust. vandaag de 2de camera voor de babyfoon binnen gekregen dus nu is t echt alleen nog enveloppen stickereb geloof ik haha en wassen.

@vrouwvan is idd wel verschillend geloof ik maar hier is t idd opk vanaf 27w om de 3 weken... had me vergist sorry. en ja ik heb met 27w een groeiecho gehad en krijg er met 32w nog een. komt door mn te hoge bmi aan het begin vd zwangerschap.

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada die hormonen helpen dan ook niet mee he. ik had een harde buik bij de geslachtsbepalings echo! zo apart had dat nog nooit gezien maar je zien echt een hele bobbel dan in je buik echt apart!
    bij ons in de familie afgelopen 3 dagen ook nare maar ook leuke berichten. mn nicht gisteren bevallen van een meisje (helaas wel met ademhalingsproblemen dus ze ligt op de nicu) en mn neef zn vrouw 3 dagen terug geopereerd aan buiten baarmoederlijke zwangerschap.... echt dubbel... blij voor de een, verdrietig voor de ander...

sneu ook voor je vriendin! maar ik kan je vertelllen ik zag icsi juist als de oplossing! beide keren in 1x raak!! wel beide een cryo en geen verse tp, die ging helaas niet door.

nou meis doe je rustig aan en let goed op jezelf!!

13. 1548

1548 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

@ellada Let goed op jezelf en de kleine he, rustig aan!! Hopelijk is je vriendin ook gauw zwanger..

@2012mama Veel plezier! Hier in Brabant regent het al de hele ochtend bah.. Vindt het zo sneu voor de kinderen, hebben ze vakantie, kunnen ze niet buiten spelen en zwemmen. Gelukkig staan er voor komend weekend weer genoeg dingen op de agenda.

@hier Vanavond de groeiecho, ben benieuwd hoe de kleine het maakt en of mijn placenta is opgeschoven..

denanja vindt dit leuk.
  14. 1548

1548 Niet meer actief

Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017

10 oktober

Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN

15 oktober

1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING
    Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN
    Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE

16 oktober
    Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN
    Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE

Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE
    2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN

17 oktober

18 oktober
    Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE

19 oktober
    Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN
    Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE
    Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE

20 oktober
    Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING

21 oktober

22 oktober

23 oktober
    Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN
    Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGE
    N
    Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN

27 oktober

JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING

28 oktober

29 oktober
    Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE
    Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN
    Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE

30 oktober

2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE

31 oktober

Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE
    Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE

6 november

Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN

Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3

Afsprakenlijstje:

3 augustus - 1548- groei echo + controle vk
    7 augustus - 2012mama - controle vk
    7 augustus - 2012mama - 30 weken groei echo
    9 augustus - Sabagirl - groei echo + dopplertest
    10 augustus - Louloulo - echo
    10 augustus - Ting86 - controle vk
    15 augustus - kleinebeer - intake kraamzorg

15 augustus - Denanja - controle vk
    15 augustus - Lycos intake kraamzorg
    21 augustus - 2012mama - controle vk
    23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh
    29 augustus - Denanje - groei echo
    31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg

15. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Goedemiddag,

de dag rust gister heeft me goed gedaan, voel me vandaag weer stukje fitter. Vanochtend wezen shoppen met zoon en vanmiddag heeft ie met een vriendje gespeeld en nu rustig thuis. De baby beweegt ook weer meer dus dat geeft me weer een beter gevoel. Hopelijk kan ik het even vast houden ;)

@1548: succes met de echo! HIer vanochtend ook regen maar vanmiddag heeft zoon 2 uurtjes buiten kunnen spelen. Het is echt een hollandse zomer qua weer, beetje jammer.

@denanja: heftig van je neef en nicht, geluk en verdriet liggen soms erg dicht bij elkaar. En je hebt gelijk hoor, met een peuter in huis zijn er gewoon geen rustige dagen, van tillen tot bukken, tot troosten en driftbuien oplossen. Je loopt jezelf al snel teveel voorbij en dat terwijl er nog een kleine in de buik zit. Vraag me soms ook wel af hoe ik het straks ga redden met 2 kids, zonder constant er 1 te kort te doen.

@2012mama: veel plezier vandaag! Hopelijk hebben jullie een leuke dag!

@ellada: 2 uurtjes slaap is erg weinig en dan ook nog zo'n heftige confrontatie bij de vk. Pfff zwaar hoor. Probeer je rust te nemen want teveel harde buiken is geen goed teken, al kun je er soms weinig aan doen en doe je al snel teveel als zwangere. Hopelijk heb je een leuk zwemdagje!

@Ting86: prachtig!

@vrouwvan: rare situatie zeg... je zou dan helemaal verwachten dat ze je juist vaker willen zien dan zo weinig ;) Soms niet te volgen het ziekenhuis.

@Newmom1986: ene kant wel ongeduldig, benieuwd of ze klein maar gezond is maar andere kant vliegen de weken ook wel heel snel voorbij en wil ik ook graag nog wat leuke dingen met zijn 3e doen voordat het straks allemaal wat meer puzzelen met een baby erbij en mijn to do lijst is ook nog niet af :p Al gaat het wel redelijk voorspoedig door de ziektewet.

denanja en Ting86 vinden dit leuk.
  16. 1548

1548 Niet meer actief

Bekijk bijlage 539630

Net thuis van de echo.. Alles goed met de kleine, loopt alleen 1,5 week voor qua groei en helaas ligt hij/ zij nog steeds dwars..

Over 2,5 week weer terug voor een echo. Dan bekijken ze de groei, ligging en ligging van de placenta.

Ik reageer morgen weer, nu ga ik bankhangen. Fijne avond!

denanja, ellada, Ting86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @denanja hier ook al lekker bijna alles klaar. merk dat het me goed doet. Heb beslote

n de rest 'af te maken" als de jongens weer naar school gaan, begin september.

@1548 hier redelijk mooi weer gehad gisteren...af en toe een bui maar ook lekker zon...nu inderdaad weer saai weer. Vind het ook zo jammer dat de jongens nu niet echt zomer weer hebben tijdens hun zomervakantie...lekker zwemmen en buiten zijn enzo.

@Sabgirl hoe voel je je nu? Vervelend he die schommelingen mentaal en fysiek. Herken het wel een beetje..

@Newmom1986 begin hier ook wel ongeduldiger te worden...nog 10 weekjes, en dan is hij er:) Ik gok dat vandaag over 10 weken de geplande keizersnee wordt gedaan...
    Ben nieuwsgierig naar het kleine mensje in mijn buik, maar ook naar de reacties van mijn andere 2 zoons...

Hier vandaag een dagje zonder plannen. Lekker dagje thuis. Vinden de jongens ook heerlijk.
    En dan alweer weekend...ondanks dat ik ongeduldig ben, vind ik wel dat de weken toch wel snel gaan...iedere keer denk ik...och, alweer weekend...

denanja vindt dit leuk.
  18. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Gisterenmiddag ben ik bevallen van onze dochter N.ova. Ze is geboren met 29 weken en 5 dagen en doet het naar omstandigheden goed. Ze ligt natuurlijk in een couveuse en krijgt ondersteuning met ademen en heeft een maagsonde. Ze woog 1115 gram bij de geboorte.

Donderdagavond werd mijn bloeddruk erg hoog en ontspoorde, reageerde niet meer op medicatie etc. Daarom is toen besloten om de bevalling in gang te zetten. Dit ging aardig voorspoedig en ze is snel geboren.

Na de geboorte liet mijn placenta niet los en ben ik daar nog aan geopereerd. Gisterenavond en vandaag al lekker met haar kunnen liggen en met kolven gestart zodat ze moedermelk kan krijgen via de sonde.

Al met al natuurlijk niet het geplande scenario, maar naar omstandigheden gaat alles goed!

Mijn bloeddruk is nog wel aardig hoog en dat wordt nog even uitzoeken hoe die naar beneden moet. Blijf sowieso 3 dagen in het ziekenhuis nog.

JongetjeM, Newmom1986, denanja en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jeetje @kleinebeer wat heftig! Gefeliciteerd met jullie meisje, gelukkig doet ze het goed. Hopelijk een stijgende lijn die mooi doorzet. Hoop dat jij je ook snel weer goed voelt.

Het zal een spannende en vermoeiende tijd worden die voor jullie ligt. Wens jullie dan ook alle kracht en steun toe.

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ook hier gefeliciteerd @kleinebeer . Geniet van jullie kleine meid! Hopelijk knappen jullie beiden snel op!

Deel Deze Pagina