Wow @kleinebeer dat zal wel even slikken zijn geweest. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed. Gefeliciteerd met jullie dochtertje! @sabagirl ja is inderdaad een hele vreemde situatie maar goed pas me er maar op aan en als ik daar ben ga ik heb het ook zeker aangeven. @1548 ah wat gezellig even tijd voor jullie 2tjes. Zal wel even wennen zijn zonder de kindjes. Geniet er van en alvast gefeliciteerd. @Ting86 wat een schattige foto. Nu heb je er een gezichtje bij.
@2012mama: het gaat met ups and downs maar ben ook erg moe. Ik lig snachts weer veel te piekeren en plas me suf. Ben heel benieuwd wat de groei echo woensdag gaat zeggen. Maandag in ieder geval even een leuk dagje met zijn 3en. Hopelijk kan ik daar even van genieten en geeft het wat rust. @kleinebeer: van harte gefeliciteerd met jullie prachtige kleine meis! Hopelijk komen jullie samen goed door de komende weken en kun je genieten van de kleine geniet momentjes. Sterkte met deze achtbaan!
@sabagirl vervelend dat piekeren! Moeilijk he om dat los te laten...plassen kan ik je de hand bij schudden..ook meerdere keren per nacht. Vind het wel lekker dat het nu vakantie is, waardoor het "minder erg"is als ik wat minder slaap krijg... Wat gaan jullie maandag doen? Hier maandag de groeiecho! Ben benieuwd!
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Geboren: 04-08-2017 Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 Afsprakenlijstje: 7 augustus - 2012mama - controle vk 7 augustus - 2012mama - 30 weken groei echo 9 augustus - Sabagirl - groei echo + dopplertest 10 augustus - Louloulo - echo 10 augustus - Ting86 - controle vk 15 augustus - kleinebeer - intake kraamzorg 15 augustus - Denanja - controle vk 15 augustus - Lycos intake kraamzorg 21 augustus - 2012mama - controle vk 23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh 29 augustus - Denanje - groei echo 31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg
@2012mama: ja heel moeilijk om het piekeren los te laten .. merk ook dat ik de afgelopen 2 weken maar halve kg ben aangekomen. 2 weken daarvoor 2 kg. Buik ook wat minder hard gegroeid. Baby paar dagen wat rustiger geweest en dan nemen de negatieve gedachten de overhand... wat als ze niet goed gegroeid is woensdag? Ik hoop op eigen lijntje maar had de vorige keer een beter gevoel. Maandag willen we naar Irrland gaan. Zoon vond het vorig jaar geweldig en wilden deze zomer nog graag een keer terug. Ben alleen bang dat het lopen wel slopend gaat zijn voor mij maar goed mijn zoon zien genieten is het wel weer waard. Veel succes Maandag! Is het de echo standaard of met een reden?
@sabagirl. Hier ook periodes dat ons mannetje wat rustiger is hoor...lees je ook overal dat het rond de 30 weken best wat rustiger mag worden...hopelijk zegt het niets! Zal voor jullie duimen. heb al vaak van Irrland gehoord..schijnt erg leuk te zijn he? In principe doen ze hier bij de verloskundige geen extra echo's. Ik krijg hem nu omdat mijn termijn onzeker is omdat ik al 18 weken was toen we erachter kwamen. Sowieso ga ik binnenkort (deels) over naar de gyn, en zal dan nog vaker wel echo krijgen. Bij mijn andere zoons kreeg iedere keer ook echo, omdat dat gewoonte was bij de gyn. Ga straks gedeeltelijk over omdat ik wel het Centering pregnancy af ga maken bij de verloskundige maar medische zorg overgenomen wordt ivm keizersnee.
@2012mama ja hoop ook gewoon dat het puur gevoel is. Irrland is echt een super leuke en gigantische buiten speeltuin. Echt heerlijk genieten! Voor mij is het nieuw zoveel echo's. Vorige keer bij verloskundige alleen bij 12, 20 en 35 weken echo gehad en verder gewone controles. Maar nu dus onder behandeling bij gyn en dan is het plots een stuk medischer en veel meer echo's. Heeft voor en nadelen denk ik dan maar
@sabagirl wij gaan morgen naar irrland als t mooi weer is . @kleinebeer ook via deze weg gefeliciteerd met jullie dochtertje!!! hopelijk blijft t goed gaan!! dat ze maar snel je bloeddruk omlaag krijgen.
@denanja: heel veel plezier! Ben heel.benieuwd hoe druk het is. En hopelijk is het voor jou ook beetje te doen. Geniet ze!
@kleinebeer gefeliciteerd!!! Pff schrikken lijkt me! Zo vroeg al maar gelukkig gaat het goed. Gek idee dat de eerste al bevallen is...
Nou hè ik vind het ook een heel gek idee dat @kleinebeer al bevallen is!! Zeker omdat ik het gevoel heb écht nog lang te "moeten". Maar ik ben ook dankbaar dat de kleine nog lekker in mijn buik zit. @kleinebeer, ik volg je natuurlijk ook op FB maar via deze weg natuurlijk ook nog even gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie kleine meisje snel groter groeit en sterker wordt zodat jullie haar over een aantal weken gezond en wel mee naar huis kunnen nemen. Ik hoop dat jouw bloeddruk inmiddels ook gezakt is! Hier vandaag 28 weken. Eindelijk in het 3e trimester. De maagzuur begint ook wel meteen zulke vormen aan te nemen helaas... Verder gaat het gelukkig aardig goed. Uiteraard snel moe en dergelijke. En af en toe echt een baaldag tussendoor. Maar over het algemeen mag ik niet klagen! Dames allemaal veel plezier met de dagjes weg naar attractieparken en dergelijke. Hoop dat jullie mooi weer hebben, hier was het vandaag erg lekker. Begin september heb ik nog 2 bruiloften, waarvan één in Spanje, ben erg benieuwd hoe ik dat ga ervaren zo "hoogzwanger" en kijk er wel naar uit. Het is toch een welkome afleiding zo tussendoor! Hoe gaat het verder met jullie? Allen een fijn weekend gehad? Ik heb overigens super genoten van het damesvoetbal. Kampioenen!!
even snel berichtje tussendoor want ben moe van de vermoeiende maar super leuke dag in irrland @sabagirl heel veel plezier morgen wij vondne het erg leuk alleen was ons meisje nog iets te jong om echt leuk te spelen maar we waren met 3 oudere neefjes en iedereen heeft t super naar zn zin gehad! en de prijzen zijn ook heerlijk haha geen parkeergeld 1.50 voor friet. 1 euro voor een blikje drinken waar vind je dat nog...
Ik dacht toch nog even spieken na een druk vermoeiend weekend, en jeetje de eerste baby al geboren! @kleinebeer van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Ik hoop dat ze snel groter en sterker wordt en dat jij goed opknapt, je bloeddruk zich mooi hersteld! Dikke knuffel, ik hoop dat jullie ondanks alles kunnen genieten van dit inimini geluk!
@denanja: ja de prijzen zijn heerlijk! We zijn er al 2 zomers op rij geweest met zoon. Ben benieuwd hoe die het dit jaar gaar vinden want ieder jaar kan hij weer meer. We nemen ons 6 jarig petekindje ook mee dus met beetje mazzel kunnen wij lekker zitten en spelen die 2 zich helemaal moe haha. @Newmom1986 oh een bruiloft in Spanje, gaaf zeg! Denk dat ik dat niet meer zou aandurven aangezien ik na een paar uurtjes al doodop ben door bandenpijn/harde buiken maar klinkt wel echt super leuk als je je fit voelt. Hier aan het wachten tot de grote en kleine man wakker zijn en dan samen met petekindje naar Irrland toe. Op een dagje heerlijk weer en dan morgen samen met zoon maar bank hangen en brak zijn
Goedemorgen allemaal, Hoe is het met iedereen? @kleinebeer Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hoe gaat het nu met haar en hoe gaat het met jou? Heel veel succes de komende tijd, hopelijk groeit ze goed en mag ze over een tijdje mee naar huis.. @ de rest Ik reageer later op jullie posts.. Xx
Hoi meiden, @kleinebeer hoe gaat het met jullie en jullie meisje? @sabagirl en @denanja wat is dat irrland? Heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. @Newmom1986 wat vervelend dat maagzuur. Hier gelukkig nog geen last van. En een bruiloft in Spanje..jeetje nou denk niet dat ik dat zou trekken. Ik vind de afstand van de bank naar de koelkast en wc momenteel al bijna onoverbrugbaar @sabagirl ik snap je spanningen mbt de omvang van je buik. Nu moet ik zeggen dat mijn buik de afgelopen twee weken ook niks gegroeid is. Misschien is dit een rustige buikgroeiperiode...we zijn volgens mij even ver qua zwangerschap. Hier ook rustigere baby...en hij was altijd al zo rustig...althans ik voel het bijna niet. Maar mss hoort dat er wel bij in deze weken. Hoop op een mooie echo woensdag en een mooi gegroeid meiske. @2012mama jij vandaag groeiecho. Hoe laat mag je? @vrouwvan hoe voel jij je? Hier gaat het aardig. Hou steeds meer vocht vast..echt tot aan mijn knieeen (mijn trema doet het niet..) en mijn vingers, oogleden zijn opgezwollen. Heb al weken tintelingen in mijn vingertoppen en nu zijn ze bijna geheel gevoelloos. Toch is mn bloeddruk prachtig dus lijken het de normale kwalen .Mijn suiker daarentegen gaat prachtig momenteel. Heerlijk de vrijheid om zelf te bepalen hoeveel ik ga spuiten bij de eetmomenten. Zit ik boven de 6 dan spuit ik nu 2 eenheden extra op de basisdosis en nu lijkt het prachtig onder controle. Zit al paar dagen onder de 5 en voel me een stuk beter. Ik ga deze week weer naar mijn werk, koffieleuten en kijken wat ik kan doen. Geen vaste dagen en uren, maar als ik me goed voel ga ik even heen. Nog 4 weken voor het verlof ingaat. Wat gaat het ineens allemaal snel he meiden? Allemaal bijna de 30 weken bereikt...nog heel even en dan hebben we allemaal onze baby's. Eentje is al geboren zelfs...hoop dat het allemaal goed gaat en @kleinebeer snel kan genieten van hun meisje thuis.
@Panter en @sabagirl, het wordt ook wel pittig denk ik de bruiloft!! Maar het zijn goede vrienden en ik hoop dat ik er ook van kan genieten. Gelukkig is de bruiloft op de locatie waar ik ook een kamer heb om even te kunnen uitrusten tussendoor. En er is ook genoeg tijd om even te kunnen relaxen gelukkig. @sabagirl, veel plezier vandaag. Even je gedachten op nul!! @Panter, wanneer je echt je baby zo weinig voelt zou ik tóch aan de bel trekken. Ik loop wel wat achter op jou, maar voel de baby juist de laatste 2 weken meer en harder. Ik wil je niet onzeker maken, maar ik hoop wel dat je gewoon naar de gyn belt als je je zorgen maakt. Want daar zijn ze voor!!!! Lijkt me rottig om al dat vocht vast te houden zeg. Wel echt super fijn dat het beter gaat met je suiker. Veel plezier op je werk!
@Newmom1986 het ziekenhuis weet dat ik zo weinig voel. Maar dat komt mede door mijn enorm dikke voorliggende placenta. Op de echo's beweegt baby goed maar ik voel het gewoon niet. Hij heeft wel een vast patroon: In de ochtend rond 6 uur voel ik hem even...de ene keer heel zacht, de andere keer harder. In de middag rond 4 uur voel ik hem even..meestal heel zachtjes. En in de avond als ik in bed lig rond 22 uur voel ik hem het beste. De afgelopen week voel ik eigenlijk alleen in de avond beweging, maar met de doppler hoor ik het hartje gewoon goed kloppen. Gyn zei dat als het hartje regelmatig klopt, stevig hoort en ongeveer 150 slagen per minuut heeft ik ervan uit mag gaan dat baby het nog leuk heeft op dat moment. Verder mag ik altijd bellen hoor, ook al eens gedaan want toen had ik 1,5 dag geen beweging gevoeld en maakte me zorgen. Maar toen op de echo bleek ie aan het gymnastieken achter de placenta en ik voelde het gewoon niet.
Goedemorgen! @kleinebeer hoe gaat het daar? @Newmom1986 hier ook geen last van maagzuur..vorige 2x ook geen last van gehad, maar snap dat het heel vervelend is! Oh, en een bruiloft! Leuk! hopelijk hou je het dan allemaal nog een beetje vol. @Panter...ben al geweest Had om 9.30 de afspraak. Wat fijn dat je je suikers een beetje onder controle hebt! Heeft zoveel invloed op hoe je je voelt! Hier begin ik ook met vocht vast houden en wat lichamelijke klachtjes te krijgen. Hier dus vanochtend mijn groeiecho gehad. Kleintje loopt iets voor op groei (p54 gemiddeld). Wordt nu geschat op 1498 gram. en bij de geboorte rond de 3500 gr. (Ongelofelijk eigenlijk dat hij in 10 weken tijd nog 2kg moet bijkomen) Echo was lastig te maken, baby ligt in stuit met buikje/ruggetje heel ver tegen mijn bekken aan, hoofdje voor mij rechts en voetjes links. Dit is ook wat ik ook al vanaf de 18 weken voel zeg maar..echt een voorkeurshouding. Daarnaast liet hij zijn gezichtje nauwelijks zien omdat voetjes en handjes er telkens voor zaten..nu al eigenwijs. Ze zei dat hij al wel veel haartjes had...maar dat zeiden ze bij onze oudste ook tijdens de echo..en die was toch echt kaal bij de geboorte... Vanavond verloskundige. Hoop dan de doorverwijzing naar de gyn te krijgen, zodat een en ander binnenkort vast gelegd kan worden over de keizersnee. Heb ook het idee dat het ineens snel gaat...