16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    @Panter ik snap je..ik heb hetzelfde alleen ben minder ver dan jij. Nu ruim 28 weken en volgens de meeste zou mijn buik alle kanten op moeten golven en zouden mijn ribben geen rust meer moeten kennen.

Niks is minder waar..ik voel af en toe wel wat.een porretje ofzo maar zeker niet dat ik in 1 krimp van de pijn. Moet er ook echt voor gaan zitten soms en dit allemaal door de placenta aan de voorzijde.

2. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Het gaat best goed. Nova was van het weekend wel ziek geworden. Toch een infectie opgelopen. Dit gebeurt vaak bij die kleintjes. Gelukkig slaat de antibiotica tot nu toe goed aan en knapt ze weer op. Gisterenochtend was het wel naar om haar zo te zien. Lag echt muisstil en zag er qua kleur anders uit. Maar gisterenavond was dat al een heel verschil en vanmorgen was ze weer aardig aan het bewegen en mooi roze van kleur. De infectiewaardes in het bloed waren ook afgenomen. Helaas niet kunnen buidelen, omdat ze haar kracht nu voor die infectie nodig heeft. Misschien kunnen we na het avondeten nog buidelen, is even afwachten hoe ze zich voelt.

Met mij gaat het ondertussen super. Ben sinds gisteren van het infuus af en krijg alleen nog pillen. Moet nog wel flink wat slikken, maar bloeddruk is nu gewoon 120/78! En blijft hier ook om hangen. Voor nu dus prima om naar huis te mogen en dan moet ik over een paar weken met een internist gaan uitzoeken hoe of wat verder. We gaan morgen dus over naar het Ronald McDonald huis en daar zullen we dan ongeveer t/m het weekend blijven.

Ondertussen ben ik druk bezig met kolven en dat gaat ook echt super goed, is helemaal mooi op gang gekomen en voelt heel fijn om dit voor Nova te kunnen doen. Doe ik toch nog 'iets' voor mijn idee. Vandaag is ze ook aangegeven bij de gemeente, dus helemaal officieel!

Verder word je wel echt geleefd en moet er van alles geregeld worden, de dagen vliegen echt voorbij. Het is ook wennen allemaal en kwestie van een draai vinden hierin. Maar ook dat komt vast wel goed.

Heel erg bedankt voor alle felicitaties en reacties en sorry als ik niet overal op gereageerd heb!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @kleinebeer wat naar van de infectie van Nova. Gelukkig gaat het weer wat beter! Fijn te horen dat jouw bloeddruk onder controle is.
    Voel je niet bezwaard dat je niet op ons reageert. Wij vinden het fijn te hhoren hoe het met jullie gaat. En snappen dat je enorm geleefd word op het moment.
    Jullie gezin is nu nmr 1, daar moet je je op richten. En als je ruimte hebt hier updates te plaatsen heel graag! Maar niet denken dat je op onze verhalen ook nog beslist moet reageren.
    Sterkte!

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Panter wat superfijn dat je suikers nu zo goed gaan en vooral dat jij je ook beter voelt! Wel jammer van al dat vocht? Is je urine ook nagekeken op eiwit?
    Ik heb ook een periode gehad met minder beweging voelen, maar vanavond golft m'n buik weer als een ruige oceaan ;) Ik denk dat jij gewoon uit moet gaan van wat voor jou normaal is, want geen buik/baby is hetzelfde. Gelukkig heb je al de check dat de kleine het gewoon goed doet, dus zolang je niet minder voelt dan je gewend bent gewoon lekker genieten van dat wat je voelt!

@Newmom1986 maagzuur begint hier ook wat te komen, bij sommige bewegingen ineens brandend gevoel achter m'n borstbeen... Gelukkig nog niet heel hinderlijk.
    Wat leuk dat je nog naar Spanje gaat! Nog net voor je niet meer mag vliegen?

@2012mama fijn dat je groeiecho goed was. Wat lijkt me dat heerlijk om straks al meer duidelijkheid te hebben over de keizersnede, ik heb ook besloten met 30wk vast een afspraak te plannen voor een paar weken later want wil graag bij dezelfde gyn als bij m'n dochter :)

@kleinebeer wat goed te horen dat het met jou zo goed gaat, dat het kolven lekker loopt en Nova met de antibiotica ook weer snel is opgeknapt! En morgen al naar het RMcD-huis, dat moet ook wel lekker zijn! Je zegt tot het weekend, wat gaan jullie daarna doen? Je woonde best ver van het academisch ziekenhuis waar je bent toch?

@Hier, ik zit even in een enorme dip... Vrijdagavond heeft onze dochter me stoeiend per ongeluk met twee voetjes heel hard in m'n buik geschopt dus grote schrik, tranen en buikpijn... De kleine liet duidelijk voelen dat ie er nog was, dus dat was een geruststelling maar voelde me daarna gewoon niet oké. Ook moe van de hele week, dus ondanks bezoek ben ik vroeg gaan slapen. Zaterdag een goeie dag gehad, leuke dingen gedaan met vrienden maar midden op de dag gebeld met de vraag of ik kon komen werken want het was druk, de achterwacht was onbereikbaar en anderen op de calamiteitenlijst konden niet. Toen ben ik hard geweest en gezegd dat als anderen blijkbaar nee konden zeggen ik dat zeker kon. Ik voelde me wel wat schuldig, maar ben blij dat ik het heb gedaan! Zondag een luie dag totdat ik van 16-24u moest werken. Was goed te doen, maar vandaag na m'n werk als een verregend zandkasteeltje ingestort op de bank! Ik duik nu dan ook onder de wol want morgen weer vroeg op! Slaap lekker allemaal!

PS. Sorry niet de energie om nog op alles van het weekend te reageren...

denanja vindt dit leuk.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Gister een super leuke en geslaagde dag gehad. Nu nog wel erg moe maar vandaag rustig aan samen met zoon (die rolde gisteravond nog zijn bed uit en viel zo op de grond, arm mannetje)

@Panter: is een grote buiten speeltuin in Duitsland. Erg leuk voor kids. Baby is op zich hier niet rustig. Wel wordt er veel gedempt door de placenta die voor ligt maar voel haar gelukkig wel meerdere keren per dag, van die zachte plopjes. Ben altijd blij als ik haar Voel, geeft zo'n geruststellend gevoel. Baal er gewoon van dat ik qua piekeren en gevoel steeds weer in die neerwaartse spiraal kom. Stiekem ook die angst dat ik na de geboorte in een depressie ga komen door alle zorgen in deze zwangerschap maar hopelijk mag ik dan gewoon gaan genieten.
    Fijn dat het met je suiker beter gaat! En balen van het vocht. Veel plezier opo je werk! En het gaat zeker hard... nog 10 weken maar te gaan :O

@Newmom1986 oh dat is wel heel fijn een kamer waar je kan rusten, dat maakt het wel een stuk beter te doen denk ik zo.

@2012mama: fijn dat de groei evho goed was! En het gaat zeker hard met die baby's. Groeien nu al als kool.

@vrouwvan: ik heb dat extreem golven en last van ribben bij 1e zwangerschap ook nooit gehad. Denk dat mijn baby's ook veel subtieler zijn qua bewegingen en al vroeg aan de weg naar beneden beginnen.

@kleinebeer: beterschap voor nova! Fijn dat jij je beter voelt. Succes met wat er komen gaat!

@ellada: wat een heftig weekend. Hier komt zoon ook wel eens lomp op mijn buik terecht en ben dan ook steeds bkij als ik baby voel. Wat naar dat je werk zoveel druk ligt. Hopelijk doet het slapen je goed en kun je weer wat bijtanken zodat je ook weer wat meer aankunt. Dikke knuffel vanuit hier.

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @kleinebeer Vervelend dat Nova toch ziek werd..fijn dat ze nu weer wat opknapt!
    Wat een gedoe met jouw bloeddruk..fijn dat je nu mooie waardes hebt.

@ellada hier afgesproken dat ik de afspraak met 34 weken krijg bij de gyn. Ben benieuwd..
    Vervelend die dip! Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Lekker even aan jezelf en jullie kindje denken!

@sabagirl fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

Gisteravond nog controle gehad. alles mooi op schema. Bloeddruk en HB goed. Nu over 2 weekjes weer :)

sabagirl vindt dit leuk.
  7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017

Geboren:

04-08-2017 Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE

Uitgerekend:
    10 oktober

Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN

15 oktober

1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING
    Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN
    Kleinebeer - 26 jaar - 1e kindje MEISJE

16 oktober
    Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN
    Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE

Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE
    2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN

17 oktober

18 oktober
    Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE

19 oktober
    Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN
    Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE
    Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE

20 oktober
    Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING

21 oktober

22 oktober

23 oktober
    Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN
    Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGE
    N
    Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN

27 oktober

JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING

28 oktober

29 oktober
    Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE
    Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN
    Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE

30 oktober

2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE

31 oktober

Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE
    Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE

6 november

Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN

Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3

Afsprakenlijstje:

9 augustus - Sabagirl - groei echo + dopplertest
    10 augustus - Louloulo - echo
    10 augustus - Ting86 - controle vk
    15 augustus - kleinebeer - intake kraamzorg

15 augustus - Denanja - controle vk
    15 augustus - Lycos intake kraamzorg
    21 augustus - 2012mama - controle vk
    23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh
    29 augustus - Denanje - groei echo
    31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg

8. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    @sabagirl, na de bevalling van mijn zoontje ben ik in een soort "depressie / dip" terecht gekomen. Niet echt een postnatale maar meer een angstdingetje. Ik herken je angst die je nu hebt voor na de bevalling. Ik ben hier ook best veel mee bezig. Je praat ook met iemand hierover toch? Ik probeer vooral ook boeken te lezen die mij wat verder helpen hierin. Misschien is dat ook wat voor jou? Misschien ook een goede tip om een notitieboekje aan te schaffen en iedere dag wat positieve dingen op te schrijven en de rottige van je áf te schrijven. Dat helpt voor mij erg goed. Het is heel logisch dat het de ene dag beter gaat dan de andere!! Als je nog wat tips qua boeken wilt ofzo, let me know! Mag ook in een privé berichtje. Als je maar weet dat je niet alleen bent, er zijn een hele hoop vrouwen die hier mee worstelen! :)

9. Kokosnootje

8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Is er iemand die wel eens last heeft gehad van een te laag ijzergehalte ?
    Ik ben namelijk vandaag geprikt en mijn ijzergehalte was 6.2

Vanochtend voelde ik mij inderdaad erg duizelig en begon te zweten als een gek, benauwd..
    Nu heb ik als advies gekregen van de VK om roosvicee te drinken en veel groente en vlees te eten.. gek genoeg deed ik dit al.

Ik maak mij nu toch een beetje zorgen want volgende week heb ik een extra controle omtrent het buikje van ons kindje. Ze geven elke keer aan dat de groei van zijn buikje boven het gemiddelde zit. Houdt in principe in dat hij goed eet maar na een paar controles te hebben gehad en elke keer dat te horen werd ik alleen maar ongeruster en heb ik een controle in t ziekenhuis aangevraagd. Maar nu dat mijn ijzergehalte ook nog eens laag is begin in me zorgen te maken.

Iemand ervaring mee ?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Laag hb hoort er een beetje bij...dat komt doordat je extra bloed aanmaakt en je lijf dan wat een dunnere spoeling heeft qua bloedcellen en ijzerwaarde. Hij moet niet te laag zijn...misschien kan je aan de floradix om het wat op te krikken?

Hier is mn hb 7,4 en dat is prachtig voor een zwangere.

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Kokosnootje hier bij de vorige zwangerschappen ook gehad..en uiteindelijk ijzertabletten gekregen. Gisteren geprikt en was nu 6.6. (Mag zakken tot 6.5 zei ze).
    Ik vond het zelf belangrijk dat mij HB op peil was tijdens de bevalling, omdat je je dan na de tijd ook sneller beter voelt...

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @sabagirl fijn dat jullie een leuke dag hebt gehad, hopelijk ook een goede afleiding van je zorgen! Als de zorgen de overhand krijgen trek je dan wel aan de bel? Een beetje hoort erbij, maar het moet niet het genieten wegnemen. Dikke knuffel ook voor jou!

@2012mama fijn dat de controle weer goed was! Fijn dat je al met 34wk over mag, ik in principe pas met 35wk maar door vroeg te plannen hoop ik dit ook wat naar voren te halen, wil graag weten waar ik aan toe ben ;)

@Newmom1986 hopelijk helpt alles wat je doet om een nieuwe dip te voorkomen en kun je deze keer volop genieten!

@Kokosnootje je Hb is ietsje laag maar zoals gezegd voor een zwangere niet gek. Dit heeft overigens niks met de groei van het buikje van de kleine te maken. Heel vaak ligt een lichaamsdeel qua groei wat voor of achter, meestal betekent het helemaal niks maar zekerheidshalve wordt het wel gecontroleerd.

@Hier, een heerlijke nacht gehad met maar één wc-onderbreking. Vandaag een rustige dag op m'n werk dus voel me een stuk beter dan gisteravond! Maar uit voorzorg vanavond weer op tijd naar bed, heb mezelf voorgenomen dit de hele week te doen gezien het me zo goed heeft gedaan, alleen vrijdag weer een avonddienst erachteraan dus dan wordt het ietsje later. Nu weer heerlijk genieten van m'n midweekend, lekker binnen dingen doen met m'n dochter want het weer lijkt niks te worden, maar vind dat stiekem niet erg ;)

13. Sedra

Sedra Actief lid

14 dec 2016
    101
    3
    18
    Wow bevallen @kleinebeer wat fijn dat het nu beter gaat met zowel mama als dochter!! Benieuwd wie de volgende is over hopelijk heel wat weekjes!

Ik lees al die tijd mee maar had niet veel te melden. Hier gaat alles goed gelukkig. Vieze suikerdrankje moeten doen voor suikertest maar niks geks uitgekomen.

Gister toevallig geprikt op HB @Kokosnootje en was 5.4. Ze zei dat een buisje bloed betrouwbaarder is dan vingerprikje dus dat heeft ze afgenomen en uitslag komt deze week. Denk dat dat swso hoger zal uitvallen, was bij de intake ook 6.8 vingerprik en 8.0 met normale test.

Ik wacht het af voor ik me zorgen ga maken.. weet anders ook niet wat ik moet doen.

14. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier vandaag weer eens een minder dagje. Afgelopen nacht slecht geslapen, nu moe, weinig energie..regen buiten dus jongens de hele dag binnen...erg vermoeiend..
    Ook nog eens een hele drukke baby in mjn buik..opzich heel erg fijn, maar hij begint me echt pijn te doen. jongens vinden het wel grappig als ze hun hand op mijn buik leggen en een harde schop terug krijgen...

Hopelijk morgen weer wat meer energie..

15. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Sedra ik hoop dat de uitslag toch wat hoger uitvalt voor je vandaag!

@2012mama heel herkenbaar hoe die vermoeidheid je echt even de das om kan doen! Hopelijk nu beter geslapen en vandaag meer energie! Ik heb nu twee goeie nachten gehad en dat doet me echt goed!
    Grappig dat er zo'n verschil zit in wat we voelen. Onze kleine kan ook echt hard trappen, maar pijn doet het zeker niet.

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Benieuwd wst de uislag vh veneuze bloed is. 5.4 is wel laag dus hoop dat ie hoger uitvalt.

Hier een zeurbuik... menstruatie krampen in onderrug en een naar gevoel in mn buik. Volgens zh voorweeën of bandenpijn. Typisch dat ze dat door de telefoon kunnen zien. Het word gelukkig niet erger maar is wel vervelend. Zh zal het vast goed inschatten door de telefoon maar het voelt niet echt fijn zo.

17. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Vandaag weer de dag van de groei echo en de doppler test. Ben benieuwd. Vind het altijd maar spannende dagen. Gelukkig is baby vanochtend al flink actief, dempt me zorgen wat. En verder genoeg huishouden te doen, afspraak tandarts etc en dan is het hopelijk snel half 3. Ik krijg vandaag ook uitslag van rhesus c en mijn hb maar ze hebben de afgelopen weken niet gebeld dus dat zal wel goed zijn.

@Panter: wat een vervelende klachten. Wat gebeurt er als je rust neemt of doucht? Of warme kruik? Bij twijfel gewoon nog eens bellen. Hopelijk wordt het snel weer rustig in de buik.

@2012mama: dat klinkt als een zware nacht en een pittig dagje. Gelukkig is het vandaag weer wat droger en kunnen ze weer buiten spelen. Leuk dat de baby zo actief is maar minder als je wil slapen. Hopelijk is de dag vandaag weer wat zonniger voor je.

@Sedra: dat is wel laag qua hb, probeer ijzerrijk te eten en te drinken en anders aan het drankje of tabletten. Het is vooral voor jezelf vervelend omdat het een langere hersteltijd kan geven na de bevalling.

@ellada: ja ik heb hulp van een psycholoog maar die heeft veel vakantie op het moment. HOpelijk word ik vanmiddag weer wat gerust gesteld en kan ik weer wat meer genieten. Realiseer me ook wel dat het ineens snel gaat, morgen nog maar 10 weken :O Fijn dat je je weer wat fitter voelt en blijf vooral op tijd je bed in duiken. Slaap verricht wonderen :)

@Kokosnootje: laag hb maakt voor de baby niet uit, is vooral voor jezelf vervelend. Probeer het op te krikken met eten, drinken, tabletten etc. Een baby groeit niet gelijkmatig daardoor kan het een soms wat meer voor lopen dan het ander. Hier bij de groei echo's het buikje veel kleiner dan het hoofd en het beentje. Wat ik steeds begrijp is dat het het eigen lijntje moet volgen dus hoofd zelfde lijntje, buik zelfde lijntje, been zelfde lijntje etc. En dan maken ze een totaal gewicht schatting. Maar het blijven schattingen en het gaat om mm werk dus meetfouten kunnen ook.

@Newmom1986: bedankt voor de tips. Moet denk ik idd meer gaan opschrijven, dat geeft ook wel rust. Hou het nu allemaal in mijn hoofd.

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het blijft hetzelfde bij douchen. Het is gewoon net of ben ik ongesteld, alleen dan zonder bloed. Voelt naar. Maar zh zegt: geen vocht of bloedverlies, geen opbouwende en afnemende krampen en geen regelmaat dan zijn het of voorweeen of bandenpijn.

19. 1548

1548 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Ik ga alles bijlezen en reageren Xx

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Panter...als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen hoor!

Deel Deze Pagina