Hier ligt de kleine in mijn zij met de kop onder mijn ribben. Iedereen heeft het over harde buiken en ik voel helemaal niks, heel af en toe wat krampen down under maar dat is dan ook alles. Voor de rest geniet ik de hele dag van al dat gestamp en vooral de draaiingen. Krijg het alleen niet goed op beeld als ik film dan lijkt het net als de camera even beweegt i plaats van mijn buik. Enige mindere is als de kop klem onder mijn ribben ligt, dat kan ik dus vrij weinig en krijg het dan ook haast benauwd, beetje sneu voor de kleine maar dan ga ik toch echt wel voorover hangen om de kop er weg te krijgen, zeer vervelend haha
@Panter helaas uiteindelijke minder uitgerust dan gepland Maar lekker aangerommeld dus dat is wel fijn! Gisteren eind van de middag toch nog in de trein naar m'n moeder gestapt waar m'n man ook kwam om onze dochter op te halen omdat we erachter kwamen dat we elkaar deze week 's avonds niet zien... Dus zo konden we mooi 2 uur samen in de auto bijkletsen en gezellig met z'n allen eten bij m'n moeder. Op zich was de trein goed te doen, had zelfs een eerste klas ticket gekocht want dacht lekker relaxed ware het niet dat een overstap anders bleek dan gepland waardoor ik een heel stuk over perrons en trap op, trap af moest rennen om m'n aansluiting niet te missen. Vervolgens in een overvolle trein stappen waarbij zelfs de eerste klas volstond en ik midden in het gangpad met harde buiken stond uit te puffen... Niemand die opstond en ik voelde me bezwaard om erin te vragen... Dus een half uur tot m'n volgende overstap op m'n tanden gebeten! 's Avonds bij thuiskomst merkte ik ook dat zo'n lange autorit niet meer zo lekker is voor m'n bekken, maar dat was misschien meer de optelsom! Vandaag nog wat gevoelig bekken, dus eventjes rustig aan wat beweging betreft nu. Pijn in de bovenbuik herken ik wel maar bij mij denk ik toch anders, bij is het alleen na het eten en echt op één plek, ik denk dat m'n maag daar tussen m'n uit elkaar schuivende lange buikspieren door wil puilen... Bij druk van buitenaf ook echt een rotgevoel! Ben benieuwd wat ze bij de controle zeggen deze week bij jou, ik ga er ook naar vragen. Dementie ook last van, vooral in m'n werk soms heel vervelend als er iemand tegenover me zit en ik er niet op kom wat ik wilde zeggen... @2012mama fijn dat je bijgetankt bent! @Newmom1986 ben benieuwd wat voor auto het voor jou wordt, hopelijk heeft je man een goede smaak! Die benauwdheid heb ik ook, ik merk dan soms echt dat ik even diep door moet zuchten, zit door m'n buik toch vaak wat oppervlakkig te ademen. Wow wat cool, Ibiza! Jaloers hoor! Geniet er lekker van, ook al doe je niet aan alles mee, hopelijk er gewoon heerlijk even uit! @sabagirl lekker hè even bankhangen en niks doen! Babywasjes al gedaan, lekker bezig! Ik doe dat pas bij 36wk heb ik besloten, hopelijk is het dan uberfris als de kleine komt @denanja zo'n middagslaapje is dan echt genieten hè! Gelukkig nu wat meer rust nu het werk erop zit! Hoewel, het is vaak met zo'n peuter ook aanpoten Morgen dan echt even rust, x
@Medinilla dat klinkt niet lekker als het hoofdje klem zit onder je ribben... Dat gevoel ken ik gelukkig niet, mijn dochter heeft van begin tot eind in stuit gelegen met het hoofd in m'n rechter zij, en als ik het nu moet gokken ligt dit kindje ook met z'n hoofdje in m'n zij te porren.
@Hier, drukke werkdag maar leuk afgesloten met etentje met collega's. Nu snel slapen want morgen weer dagdienst en nachtdienst, de één na laatste!
Goedemorgen! @Newmom1986 wow..klinkt goed, vrijgezellenfeest en bruiloft in Spanje! Inderdaad gewoon lekker rustig aan doen daar Dat benauwde gevoel heb ik ook..vind het lastig om dan een goede houding te vinden...alleen op mijn zij liggen voelt dan fijn.. @sabagirl heerlijk, met de babykamer bezig...hier al weer even niet gerommeld in de babykamer. Heb mezelf voorgenomen daar lekker mee bezig te gaan als de jongens weer naar school gaan. @Panter hier is het waggelen ook begonnen hoor..bukken, veters enz is een drama Loop nu steeds op slippers, wordt straks weer wat als het in oktober nog even frisser wordt en slippers niet meer zo fijn zijn... @Medinilla vervelend he dat gevoel. Hier ligt ie nog steeds in stuit, voel het hoofdje dan ook heel hoog zitten, geeft ook een vervelend gevoel. @ellada wat vervelend dat er dan niemand op staat he? Terwijl iedereen kan zien dat je zwanger bent... Hopelijk zakt de pijn snel weer een beetje weg... Werkse vandaag!! Hier vandaag mijn zus met kids op visite..wij gaan beetje de kledingkasten opruimen, en kunnen de jongens lekker spelen (zij heeft er 3) Verder maar een beetje van het zonnetje genieten
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 GEBOREN: 4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d) Afsprakenlijstje: 15 augustus - Denanja - controle vk 15 augustus - Lycos intake kraamzorg 16 augustus - 1548 - controle vk 16 augustus - Ellada - controle vk 21 augustus - Newmom - groeiecho 21 augustus - 2012mama - controle vk 21 augustus - 1548 - groei + liggingsecho 22 augustus - Ting86 - contrile vk 23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh 23 augustus - Sabagirl - groeiecho + doppler 24 augustus - ldgz - groeiecho 29 augustus - Denanja - groei echo 31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg 4 september - 2012mama - intake gyneacoloog 4 september - 2012mama - controle vk 5 september - Sabagirl - groeiecho + dopller 18 september - 2012mama - controle vk 20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler 4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler Maar even omhoog gehaald...
Goedemorgen meiden, Hoe is het met iedereen? @2012mama Zonnetje? Hier regent het en er hangt al een onweerslucht..
Hier gaat het rond 13.00 knallen als ik buienradar mag geloven, net het moment dat ik naar mijn werk mag. Hier alles prima, was gedraaid en gevouwen, hond uitgelaten 3km gelopen en nu bezig met eten koken.
@Medinilla Ja zo jammer, gisteren een prachtige dag en het is meteen weer over.. Moet je lopend/ fietsend naar werk of blijft je dat bespaard? 3 km gelopen, ik ben er jaloers op! Gisteren op en neer naar het dorp gelopen en kwam gesloopt thuis. Van het weekend wel 13 km gefietst, was best trots op mezelf haha ..
Half uurtje met de auto maar helaas niet buiten zitten met de cliënten denk ik. 13 km gefietst netjes ! Dat doe ik je denk ik niet na het is al een hele poos geleden dat ik op de fiets gezeten heb Ik heb een stappenteller op mijn mobiel zitten en als ik vanavond thuis kom zit ik rond de 10 km best geinig om te zien dat je best wel wat afloopt op een dag.
@1548 hier net ook in de regen door het dorp gelopen, poeh wat viel me dat tegen denk dat ik mn fysio afspraak week ga vervroegen. was/ben echt kapot nu! was zo blij dat ik weer bij de auto was! niet dat dat zo fijn is maar hoefde maar 5 min met de auto dus nu lekker met de beentjes omhoog op de bank. vanmiddag nog even boodschappen doen met mn moeder en dat was het dan wel voor vandaag. @Medinilla respect zoveel lopen dat red ik echt niet meer! werk ze vanmiddag!
Gelukkig heb ik met fietsen weinig last maar lopen is bijna onmogelijk. 10 km per dag, wow.. Ben je dan niet helemaal gesloopt? @denanja Nou ik zit er toevallig ook aan te denken, mijn afspraak staat voor volgende week gepland maar ik denk niet dat ik dat vol ga houden.. Hoe gaat het met de pijn in je polsen? Ben je nu trouwens gestopt met werken?
3km lopen. ...hier is van de bank naar het toilet al pijnlijke reis. Ben jaloers!! Hier controle gehad. Alles goed gelukkig. Volgende week ga ik naar anesthesie voor voorlichting pijnbestrijding. Over twee weken weer controle gyn. Dan laat ik me ook vaccinerentegen kinkhoest, via de placenta komt dat dan bij baby en die is dan beschermd tot zijn eigen vaccinatie. Veel kinkhoest momenteel en ik wil baby beschermen. En deze mogelijkheid is er, dus grijp ik hem maar aan.
@1548 polsen is met de dag anders, vandaag wel last maar meer last van mn bekken zeg! damn ook echt de andere kant dan normaal. ofja beide kanten maar 1 kant net iets meer. komt allemaal door mn auto rit afgelopen donderdag denk ik. ben idd gestopt met werken. ofja vrijdag nog even op en neer naar utrecht (met de trein) vooor een soort van opleidingsdagje, bij scholing zeg maar. en dan is t echt klaar . @Panter fijn dat alles goed was enja ik heb ook zoiets als het je aangeboden word doen. ik mag vanavond op controle de hond deed gisteravond heel raar, ik lag toples op de bank (ja dat ligt fijn whawha) en hij ging mn brosten likken, hele tijd met zn snuit tegen mn buik duwen... irritant bezig was ie! ben maar in bed gaan liggen om hem te ontwijken, normaal ligt ie gewoon rustig op de bank. nu issie ook weer rustig dus weet niet wat ie gisteravond had maar ging wel meteen controleren of ik de kleine man nog voelde, gelukkig wel.
@Panter Het gaat hier wonderbaarlijk goed. Sinds zaterdag ligt onze kanjer los van de beademing en dat houdt ze tot nu toe erg goed vol. Gisteren is ook het laatste infuus eruit gegaan dus eigenlijk ligt ze helemaal 'los' nu. Alleen wat plakkers op haar lijf om hartslag etc. in de gaten te houden en nog een maagsonde voor de borstvoeding. Echt heel fijn en zeker ook comfortabel voor haar. Ben zelf nog steeds bang dat het fout gaat of dat ze ziek wordt, maar probeer van hoe het nu gaat wel te genieten natuurlijk. Ze is inmiddels al 1150 gram (bij geboorte 1115 gram) dus ze doet het heel goed. Sorry dat ik verder niet reageer. Vind het lastig mee praten over de zwangerschapskwaaltjes en heb het echt veel te druk de laatste tijd
@kleinebeer wat fijn om te horen dat ze het zo goed doet!! Wauw, al zonder alle toeters en bellen. Wat een vechter! Mooi gegroeid ook, en natuurlijk logisch dat je bang bent voor terugval. Dat zal nog een poos blijven. Maar zo te lezen is jullie meid een sterke vechter, dat houd ze vast vol. Wat zullen jullie geleefd worden, druk en emotioneel allemaal. Je hoeft niet op ons gemekker over kwalen te reageren hoor. Lekker richten op je gezin! Das belangrijkste! En af en toe een update is natuurlijk fijn, zó fijn te lezen dat het zo goed gaat!!!
@1548....hier was het nog tot een uur of 15 heerlijk weer...nu wel bewolkt en denk zometeen een bui.. @denanja zou dan de afspraak ook vervroegen...wie weet helpt het! @Panter fijn dat alles goed was! Wist niet dat dat kon tegen kinkhoest? Zal me er ook eens in verdiepen. @kleinebeer Fijn hoor, die stijgende lijn! snap wel dat je nog steeds die angst hebt...denk dat dat heel normaal is voor een mama
controle gehad, toch wel even terug gefloten door de vk. moet echt niet teveel doen, denken aan de baby in mn buik. dat kan alleen ik, niemand anders. moest maar een netflix abbo gaan aanschaffen haha, zal de rekening volgende keer meenemen . @voor de lijst; 14 sept. liggingsecho en bevallingsplan doornemen
@2012mama Het gaat beter met m'n bekkenpijn, echt de combi van lang zitten in de auto icm overbelasting door rennen en vervolgens moeten staan in de trein... Heerlijk dat jullie nog zon hadden, bij ons al vanaf einde ochtend kwam het met bakken uit de lucht... Ik was aan het werk, dus niet zo erg ware het niet dat ik visites moest rijden op de fiets dus kletsnat :S @Medinilla heerlijk zo druk zijn! Ik neem me steeds voor m'n rust te pakken maar weet dan toch in huis weer van alles te verzinnen om me bezig te houden @denanja ik hoop dat het met de benen omhoog zitten je goed heeft gedaan! De VK heeft gelijk, echt een teken van je lijf, maar weet hoe moeilijk het is daaraan toe te geven Heb je je afspraak met de fysio nog kunnen vervroegen? Ik hoop in ieder geval dat nu je minder lang hoeft te zitten het beter gaat! @Panter fijn dat alles goed was! Die vaccinatie daar heb ik inderdaad ook over gelezen en werd er ook wel enthousiast voor, zal vanmiddag even informeren bij de VK. @kleinebeer wat een fijn nieuws! Maak je niet druk om ons, je hebt belangrijkere dingen aan je hoofd! Ik hoop dat je langzaamaan steeds meer gaan genieten en je zorgen afnemen! @Hier, mijn nachtdienst zit er bijna op! Heel rustig gehad, gisteren vantevoren al 3u in bed waarvan 2u geslapen en vannacht 3,5u in bed waarvan 2,5u geslapen dus voel me vrij fit nu! Wel steeds meer last van die plek in m'n bovenbuik, ben bang voor een beginnende buikwandbreuk... Vannacht bij neus snuiten ook m'n buikspier flink bezeerd aan de linker kant dus zolang ik zit prima maar als ik iets doe wat druk op m'n buikspieren heeft is het echt niet lekker! Vandaag een rustig dagje bank hangen, wasje doen en misschien nog even slapen en om 16.30 controle VK, nu al zin in om weer even het hartje te horen!
@denanja inderdaad lekker rustig aan doen! Hoe moeilijk ook! Ik probeer het ook, lukt niet altijd, maar merk wel dat ik me daardoor beter voel! Fijn dat alles goed was! @ellada fijn, weer een dienst van je lijstje af Doe vandaag maar lekker rustig aan en succes vanmiddag! Heerlijk weer hartje luisteren... Hier vandaag een dagje naar mijn zus..en vanavond eten bij mijn ouders. Heerlijk rustig dus