@Panter hoe voel je je? Ik herken het gevoel wat jij omschrijft eigenlijk niet.. @sabagirl wat fijn dat je je steeds fitter voelt! Veel plezier vandaag! En lekker...je nieuwe auto Vocht is wel weer een beetje weg. Ben er sowieso gevoelig voor dus beetje hogere temperatuur en heb weer olifantenvoetjes.. Hier een wieg op onze kamer. Oudste zoon heeft wel veel bij ons gelegen, jongste al heel snel op eigen kamer...nu zullen we het weer zien. Snap je idee wel hoor..als je maar slaapt. Onze oudste dus veel in ons bed gelegen, kregen vaak commentaar maar waren al blij met alle uurtjes slaap die we kregen. @ellada, lekker rustig dagje gehad dus gisteren..heerlijk! Feestje was erg gezellig, net thuis maar nu wel erg moe..lekker niets meer vandaag.
Het gaat hier wel weer goed. Ik denk dat het een groeispurt was want mijn buik is "ineens" veel dikker. Twee van mn positiebroeken daar lijkt de buikband nu te strak van te zitten. Heb wel veel harde buiken dus neem zoveel mogelijk rust. Dat doet me ook goed.
@2012mama wat fijn dat het vocht weer wat weg is, helaas deze week weer warm... Vandaag nog lekker genoten van je rust? @Panter wat fijn dat de pijn is afgezakt! Hopen dat het inderdaad 'alleen maar' een groeispurt was... Mijn buik heeft ook een enorme sprong gemaakt, misschien dat ik daarom de afgelopen week ook veel meer last van die ene plek van het buikwandbreukje had... Laten we dan maar hopen dat het nu gestaag gaat in plaats van met sprongen @Hier, vandaag lekker bezig geweest: eerst naar een Indoorspeelparadijs met m'n dochter, man, zwager en twee nichtjes. Na de lunch naar huis, dochter in bed en ik een hele boel administratie gedaan en wasjes weggewerkt. Toen dochter weer wakker was gemidgetgolfd, gespeeld in de speeltuin en boodschappen gedaan. Na het avondeten lekker gebaseerd met als afsluiter een drol in bad Nu dochter lekker in bed en ik onderuit op de bank aan het genieten van een heerlijk heen en weer golvende buik! Straks vroeg naar bed, want ben best moe!
@ellada ja, zag de weersvoorspelling alweer..gelukkig niet veel plannen deze week dus dan maar lekker blote voeten:0 Ik heb een paar uur geslapen vanmiddag, heerlijk even en ga zo weer mn bedje in...nog moe! Fijn he die golvende buik...hier ook. Geniet er echt van. Merk dat ik, ondanks dat ik wel nieuwsgierig ben, nog niet zat ben van dat gevoel en die buik Morgenavond voor controle..ben benieuwd, ook naar de ligging enzo... Slaap lekker allemaal!
Wat ondernemen jullie nog veel zeg....ik kan dat echt niet meer. Als ik bijv naar het ziekenhuis ben geweest voor controle lig ik de rest van de dag plat. Vanmiddag ga ik even naar mijn werk voor een bakje koffie...daarna lig ik weer gestrekt. Veel harde buiken maar ook gewoon heel erg moe. Huishouden gaat niet meer...ja even stoffen lukt om daarna met veel harde buiken weer plat te moeten. Waar halen jullie de energie vandaan om zoveel op 1 dag te ondernemen? En geen last van harde buiken? Dat hele zwanger zijn valt me vies tegen hoor...ben half gehandicapt voor mijn gevoel. En het idee dat straks als de baby er is we binnen 6 mnd weer voor een broertje of zusje moeten gaan en de kans er is dat ik binnen een jaar weer zwanger ben vind ik echt afschuwelijk. Maar goed...een mens moet er wat voor over hebben... *klaagmodus weer uit*
@Panter bij mij is het heel erg wisselend. Ene dag veel energie, andere dag helemaal niets. Merk wel dat ik door moet, doordat de jongens nu ook vakantie hebben..en betrap mezelf er wel op dat ik uitkijk naar dat school weer begint. Dan toch iets meer rust, en minder schuldgevoel... Wat is de reden om zo snel aan een broertje of zusje te beginnen? (Gewoon even nieuwsgierig...) Hier heerlijk geslapen vannacht, vandaag lekker dagje thuis en vanavond vk...ben benieuwd.
De reden is het feit dat ik bijna 39 ben, en bij de laatste icsi minimaal reageerde op de hoogste dosis hormonen. Ik ga heel snel niet meer reageren door de overgang die in aantocht is. Die overgang in aantocht was ook te zien in mijn bloed helaas... Dus als we nog een broertje of zusje willen is daar nogal wat haast mee (en mss lukt dat ook wel helemaal niet meer)
Woww meiden wat gaan jullie hard zeg met schrijven. Ik kan het niet bijhouden haha. @Panter, fijn dat je je weer wat beter voelt. Als je dat bandgevoel weer hebt zou ik toch je urine even laten checken op eiwitten hoor. Beter het zeker voor het onzekere. Heftig dat je zwangerschap zó zwaar is. Ik kan eigenlijk alles nog. Uiteraard langzamer en ben ik sneller moe. Maar ga volgende zaterdag nog een paar dagen naar Ibiza en 2 weken erna nog een paar dagen naar Girona voor een bruiloft haha.. Dus dat is wel een groot verschil. Veel sterkte!! Nog eventjes volhouden! @sabagirl, super zeg je nieuwe auto en de co sleeper. Ik wil er ook eentje gaan bestellen. Lijkt me ook heel fijn om de baby zo dichtbij te hebben. Ben benieuwd of jullie zoontje hem gaat inpikken. @ellada, heeeeeeeerlijk he een schoonmaakster. Ik vind het ook super. Tuurlijk moet ik zelf ook nog de dagelijkse dingen doen, maar één keer per week thuiskomen in een spik en span huis is toch wel echt heerlijk. @2012mama, moeilijk he iets moois vinden voor een feestje. Ik heb nog 2 bruiloften op het programma. Uiteindelijk ook geslaags maar vond het erg lastig. Was je uiteindelijk blij met je aankoop? Las dat het feestje in ieder geval geslaagd was! Vanmiddag groeiecho!! Jij ook toch @1548 ?? Heel spannend en zo veel zin in! Eindelijk over de 30 weken joehoeeeee!!
Zo daar ben ik ook weer eens! Wat wordt er veel geschreven, ik houd het niet allemaal bij.. Merk dat het allemaal wat veel is de laatste tijd. Ik lees het overigens wel hoor! Succes newmom1986 en 1548 met jullie groeiecho's! Heerlijk om weer even te mogen spieken. Ik mag pas weer 7 september. De groeiecho is hier pas met 32 weken. Panter; Wat balen dat je zwangerschap zo zwaar is. Dat geeft inderdaad geen goede moed voor een volgende zwangerschap. Maar zoals je weet is elke zwangerschap anders (al heb je dan natuurlijk wel al een klein mannetje erbij wat het pittiger maakt )
Zo en alweer maandag.. ik vind de tijd echt voorbij vliegen. Zoon lijkt overigens de co sleeper heerlijk te vinden (had dat ding al veel eerder aan moeten schaffen) dus komende week nogmaals naar ikea en er eentje bij halen haha. Buik groeit ook nog steeds flink door, ben echt heel benieuwd wat de gyn woensdag gaat zeggen Buik golfde vanochtend ook heerlijk weer, echt genieten! Ga dat straks toch wel missen. @ellada: ja een middagdutje klinkt goed, gun mezelf dat echt weinig, al kan het niet op de dagen dat zoon thuis is want die slaapt niet meer maar op maandag en woensdag zou ik het mezelf eigenlijk wel moeten kunnen, alleen ben dan meestal zo druk bezig met aan mijn to do lijstje werken... Kan zoveel doen zonder kind thuis, niet normaal! En wat een actieve zondag! Denk dat dat voor mij iets teveel zou zijn geweest. @2012mama: commentaar... ja een hoop mensen weten het niet dat zoon nog bij ons slaapt met name mijn schoonmoeder zou het compleet afkraken en heb laatst al bonje met der gehad omdat ze mijn hele opvoeding afkraakte dus ach, dan vertellen we het gewoon niet Als het voor ons maar werkt en wij er achter staan dan vind ik het prima Hopelijk zijn de komende dagen te doen voor je en ga je niet teveel vocht vast houden. Succes met de controle! @Panter: hangt dan denk ik toch samen met de termijn want hier groeit buik ook als kool. Goed dat je lekker rust pakt. Kan alleen maar goed zijn voor de baby. En respect hoor om zo snel alweer voor een 2e te gaan. Ik snap de afweging, al had ik er zelf niet aan moeten denken na de 1e, het viel me echt zo zwaar om een baby te hebben met de gebroken nachten. En na deze zwangerschap ben ik er klaar mee, het is een bijzondere maar ook loodzware tijd en een jong kindje is enorm zwaar. Nu zoon ouder is, wordt het gelukkig makkelijker maar ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren met 2 kids. Denk dat ik het weer als heel pittig ga vinden. En hier ook harde buiken, alleen negeer ik ze vaak, kan gewoon niet anders met een rondstuiterende peuter. Er moet gebukt en getild worden. Verder ben ik wel moe, ene dag meer dan de andere maar ben nu al jaren moe dus auto piloot gaat wel door. Geloof dat je als moeder over veel dingen heen kan zetten en je met weinig slaap steeds beter gaat functioneren. Maar zolang je kan geniet ervan dat je de rust kan pakken want het zal vast stukken beter voor je lichaam zijn dan wat ik doe @Newmom1986: echt een aanrader de co sleeper. Zelfs zoon vindt hem dus heerlijk... eerst was het nog babybedje maar nu is het al zijn bedje. Dus gok dat we van de week weer gaan shoppen haha. Succes bij de groei echo!
Even een berichtje tussendoor.. Zojuist de echo gehad, alles ziet er goed uit. Placenta ligt niet meer voor de uitgang en de kleine ligt met zijn/ haar hoofd naar beneden . Qua groei blijft het p75. Van mij mag hij/ zich over 35 dagen wel melden hoor . Wat klinkt dat toch dichtbij..
Wow wat een mooie buik @1548!! Fijn dat je echo zo goed was. Bij ons was de echo ook goed. Al was ik niet erg te spreken over de echoscopiste. Ze mat (vind meten zo'n raar werkwoord om te vervoegen haha) alles maar 1x, terwijl mijn ervaring bij eerdere echo's was dat dit wel 3x gebeurde. Ook kreeg ik vrijwel geen uitleg of uitslagen. Uiteindelijk bleek het een vrij groot kindje (ca 1700gr) met ook veel vruchtwater. Terwijl mijn oudste zoon erg klein was haha. Het voelde een beetje afgeraffeld. Met 34 wkn mag ik nog een keer dus ik ben erg benieuwd wat dan de uitslag gaat zijn! Voor nu maar gewoon lekker genieten! Gezondheid is het belangrijkste!
Ook vanuit hier een berichtje..weer een tijdje dat ik niet heb meegeschreven. @1548 wat een prachtige foto..en fijn dat de echo goed was. @Panter ik kan me voorstellen dat het bij jou extra zwaar is vanwege je kindje wat 4 weken op groei voorlooptt en al het prikken. Nog even en je hebt je kleine in je armen. Ik las dat je een hond hebt..maak je jezelf zorgen als de kleine er is of luistert je hond gewoon goed naar je? @sabagirl gefeliciteerd met jullie nieuwe aankoop. Altijd voor fijn een nieuwe auto. @ellada wat fijn een schoonmaakster en wat lief dat je man gelijk een nieuwe heeft geregeld @Newmom1986 , was alles goed gegaan vandaag? Hier gaat alles rustig verder..ik doe nog alles. Mn vrije dag bestaat dan ook uit schoonmaken..dweilen..koken..winkelen..bakken.. (is mn hobbyy).pff kortom sta soms wel 5 a 6 uur op mijn benen. Vandaag voel ik me wel een dweil drm ook echt me rust gepakt. Benieuwd wanneer het hier ook allemaal zwaarder gaat worden. Ow bukken haat ik wel sinds kort. Als ik iets laat vallen vind ik het vreselijk om het weer op te rapen
@vrouwvan ik heb 2 honden. Een american pittbull en een Italiaanse windhond. De bull is afgericht als bodygard en is in huis een hele lieve huishond. Hij luistert perfect en zolang er geen codewoorden gebruikt worden of er iemand in huis komt als wij er niet zijn is ie compleet ongevaarlijk. De windhond likt je eerder doid dan dat ze bijt. Maar ondanks dat laat ik nooit kinderen alleen met de honden. Ga ik uit de ruimte dan gaan of de honden óf de kind (eren) mee. Het blijven altijd dieren dus neem geen enkel risico.
@1548 fijn dat alles goed was bij de controle! klinkt wel erg dichtbij he..nog een maandje en dan mag het al @Newmom1986 inderdaad vreemd dat ze alles maar 1x gingen meten. HIer zeiden ze dat alles minimaal 2x gemeten moet worden om een betrouwbare meting te hebben..was hier een hele klus omdat de baby zover verscholen lag met beentjes en buikje.. Wij mogen ook met 34 weken nog een keer.. @vrouwvan fijn dat het nog zo goed gaat hoor! Ik mag ook nog niet klagen hoor. Voel me veel beter dan vorige zwangerschappen..ondanks dat ik wel een stapje terug heb moeten doen... Hier controle vk gehad. Alles was goed. Bloeddruk mooi laag en kindje weer gedraaid naar hoofdligging..Was lastig te voelen door beide verloskundigen, dus uiteindelijk nog even gegluurd met de echo... Nu over 2 weken afspraak gynaecoloog voor keizersnee en vk controle op een dag...
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 GEBOREN: 4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d) Afsprakenlijstje: 22 augustus - Ting86 - contrile vk 23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh 23 augustus - Sabagirl - groeiecho + doppler 24 augustus - ldgz - groeiecho 29 augustus - Denanja - groei echo 30 augustus - 1548 - controle vk 31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg 4 september - 2012mama - intake gyneacoloog 4 september - 2012mama - controle vk 5 september - Sabagirl - groeiecho + dopller 7 september - Ellada - controle vk 14 september - Denanja - liggingsecho + bevalplan 18 september - 2012mama - controle vk 19 september - Ellada - liggingsecho 20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler 29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo 4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
@2012mama heerlijk hè, even wat extra uurtjes slaap! Ik ben ook nieuwsgierig, maar geniet er ook nog enorm van omdat ik weet dat dit de laatste keer is dat ik dit ga voelen... Beetje dubbel dus! Hoe was je controle? @Panter ik zou je graag wat van m'n energie geven, hoewel het ook hier soms echt wel op is hoor! Net als wat @2012mama zegt, zo'n kleine die rondloopt maakt ook wel dat ik er niet altijd aan toe kan geven... Ik hoop dat je ondanks de lichamelijke ongemakken wel een beetje kan genieten! Ik snap dat je nu niet echt uit kijkt naar een eventueel volgende zwangerschap, zeker omdat het gedwongen snel zou moeten, maar onthoud dat de ene zwangerschap absoluut de andere niet hoeft te zijn. Dikke knuffel voor nu! @Newmom1986 heerlijk inderdaad! Onze nieuwe schoonmaakster is vandaag geweest en ze heeft haar wel goed gedaan, heerlijk thuis komen! Fijn dat alles er oké uit zag, maar naar dat het afgeraffeld aanvoelde... De manier waarop ze iets doen maakt al zoveel uit... Gelukkig mag je nog een keer, hopelijk dan een andere echoscopiste @Lycos wat is wat veel de laatste tijd? Puur het lezen/schrijven of de hele zwangerschap en alles wat erbij komt kijken? @sabagirl ik gun dat slaapje mezelf ook alleen als m'n dochter slaapt hoor, juist de dagen dat ze er niet is, bijvoorbeeld als ik nachtdienst heb gehad, gun ik mezelf dat dutje niet omdat ik dan juist gebruik moet maken van de tijd en ruimte om dingetjes te doen die ik niet kan doen als ze thuis is haha! Ach lekker je eigen ding doen wat opvoeding betreft, jullie zijn z'n ouders en als jullie op één lijn zitten dan is het goed Cosleeper is misschien wel een mooi opstapje weer naar een eigen bedje, klein stukje afstand wat je toch weer creëert haha! Wel knap trouwens dat het jullie is gelukt een zusje te maken met een peuter in je bed haha, maar je wordt er vast creatief van! @1548 fijn dat alles goed was! En dat je placenta er beter voor ligt. Is het vanwege de p75 dat de kleine zich al wel bij 37wk mag melden of ben je te nieuwsgierig? Prachtige buik! @vrouwvan fijn dat alles je nog Op goed af gaat! Vind je het niet zonder van je vrije dag dat die zo opgeslokt wordt door dingen die moeten gebeuren? Dat bukken herken ik wel hoor, ik merk ook dat ik andere manieren bedenk om m'n schoenen vast te maken... Toch een soort van gevoel dat ik het hoofdje in m'n bekken smash haha! @Hier, een stressvolle dag op m'n werk gehad want we hadden een computerstoring waardoor ik geen toegang tot dossiers had, dus geen achtergrondinformatie en ook niks in kon voeren... Toen alles weer gefixed was zo goed als het ging alles maar alsnog ingevoerd, gelukkig liet m'n zwangerschapsdemente brein me vandaag even niet in de steek Van een collega die vandaag voor lange tijd vertrok op reis nog een leuk cadeau mandje voor de kleine gehad! Mijn man die kwam thuis met de vraag of hij als ik 34wk zwanger ben voor z'n werk een weekje naar Vietnam mag, jammer dat ik niet mee kan! Onze dochter en ik hebben wel als enige eis gesteld dat hij dan cadeautjes voor ons mee moet nemen! Vanavond ook m'n gewonnen fotoshoot gedaan, was echt superleuk! Ben benieuwd naar het resultaat!
@2012mama fijn dat de controle goed was! Jeetje over 2wk al naar de gyn, tijd gaat zo snel!!! Ik pas over 5wk, maar ook dat lijkt al supersnel!