@2012mama wat fijn dat je weer even hebt mogen spieken. Hihi altijd fijn om de kleine weer even te zien. Is het zeker dat je keizersnee krijgt of is een natuurlijke zwangerschap ook nog niet uitgesloten? @Panter ow 2 honden..heerlijk ben gek op honden. Wel prettig dat ze echt goed naar je luisteren, maar wat je ook zegt kids onbeheerd achter laten bij honden daar kunnen ind risico aanzitten. Maar goed als de hond gekomen is vanuit een beveiligingsoptiek dan gaat hij jullie kleintje waarschijnlijk ook heel goed bewaken. Honden voelen gewoon aan wat belangrijk is voor baasjes. Weet je trouwens al wanneer je wordt ingeleid?
@ellada juist ja dat..je voelt echt wat klem zitten als je bukt. Dat heb ik dus ook waardoor bukken zo onnatuurlijk aanvoelt. Wat superlief van je collega trouwens dat je een cadeautje hebt gehad voor de kleine. En je man boft maar dat hij er nog even tussenuit "mag" van jou. Laat hem inderdaad maar lekker cadeautjes voor jullie halen. Mn zus heeft 5 maanden gewoond(voor werk) in Vietnam blijkt dus best een heel mooi land te zijn. Ook de fotos die ik gezien heb. Super mooi hoor. Wat betreft die werkzaamheden hier thuis tja moet toch gebeuren..ben alergisch voor een vies huis de kaatste tijd ..en heb helaas geen schoonmaakster.
@vrouwvan ach bij 34wk niet het nog kunnen, bij 38wk was het een ander verhaal geweest hoor! Ben wel jaloers, want Vietnam stond ook nog op ons gezamenlijk lijstje, maar ja dan moet hij maar twee keer! Ik moet zeggen dat ik ondanks dat we wel een schoonmaakster hebben de laatste tijd ook vaker zelf wat tussendoor doe in huis hoor, zal wel een hormoon gevoelige allergie voor viezigheid zijn waar we last van hebben haha!
Haha ja bukken is vreselijk. Hurken ook...ik kom niet meer overeind. En teennagels knippen en lakken is ook héél lastig momenteel. Aantrekken sokken gaat ook met moeite. Gelukkig ben ik daarin niet de enige. Nesteldrang is hier niet te bekennen. Hoop dat het nog komt voor ik niet meer mobiel ben. Volgende week weer controle...zullen we dan vast de bevalling bespreken. Morgen ga ik naar de anesthesie. ..ga proberen of ik een remifentanil pompje mag tijdens de bevalling. Doen ze niet in ons zh...maar een ruggeprik of pethidine zie ik niet zitten. Hoop dus dat ik de anesthesie kan overtuigen dat ik zo'n pompje mag.
Goedemorgen meiden, Weer een hoop gekletst. Hier wel last van nesteldrang maar gelukkig kan ik wekelijks dingen weg strepen op het lijstje. Gister waarschijnlijk de keuze gemaakt voor onze voorjaar vakantie. We moeten het nog verder uitzoeken maar we neigen naar Aruba @1548: wat fijn zo'n goede echo! En mooi buikje! @Newmom1986: fijn dat de echo ook goed was en hopelijk bij 34 weken een fijnere echoscopist. @vrouwvan: bukken is hier ook meer uitdaging maar verder doe ik ook nog alles. Vorige zwangerschap zelfs nog een dag dierentuin gelopen 3 dagen voor ik ben bevallen dus we gaan zien hoe het nu gaat. @2012mama: fijn dat ze weer even gespiekt hebben met de echo. Blijft toch leuk! @Panter: hopelijk kan het pompje. Benieuwd wat ze je verder gaan adviseren. @ellada: en dit zusje is ook nog eens verwekt aan de andere kant van de wereld in zuid Afrika blijft een wonder als ze gezond en wel in mijn armen ligt want we hadden eigenlijk afgesproken laatste ronde en we stoppen en dan toch paar dagen na de vakantie een super positieve test. Het is in dat opzicht echt een hele aparte zwangerschap. Klinkt als een drukke werkdag en wow naar Vietnam... Ik zou ook graag mee willen. Schijnt een prachtig land te zijn! Iedereen fijne dag vandaag!
@ellada controle was goed Heb ook eigenlijk niets te klagen, bloeddruk blijft mooi, mooi gemiddeld kindje.. Vervelend als het niet werkt he als je aan het werk bent..kan je zo weinig.. Leuk, fotoshoot. Heb je het resultaat al gezien? Leuk voor je man, een weekje Vietnam! @vrouwvan ik krijg zeker weten een keizersnee. Heb dit bij mijn andere zoons ook gehad, doordat ik een botafwijking heb is natuurlijk bevallen niet verstandig. Weet dus niet beter en heb me hier volledig bij neergelegd hoor. Herken je drang naar schoonmaken wel hoor. Hier ook geen schoonmaakster, en irriteer me mateloos aan rommel. Vind het nu de jongens vakantie hebben nog lastiger, maar hou steeds in mijn achterhoofd dat als ze weer naar school gaan ik het huis grondig ga doen @Panter benieuwd of ze je een pompje gaan geven! Hoezo zie je de andere vormen niet zitten? @sabagirl wow Aruba, heerlijk vooruitzicht! Hier slecht geslapen, veel wakker..nu beetje moe en hoofdpijn. Vanmiddag met de jongens naar de binnenspeeltuin...kunnen ze even uitrazen
Pethidine doen ze maar 1x...1 injectie die 3-4 uur werkt. Het goede moment uitzoeken vind ik nogal een dingetje...wat nou als ie uitgewerkt is en ik nog helse pijn ervaar en de bevalling nog urwn gaat duren? Ruggeprik dan kan ik niet meer uit bed, moet aan de ctg en op mijn rug liggen én een katheter dus dat is voor mij geen optie. Ik wil gewoon uit bed kunnen en de controle hebben. Met zo'n pompje kun je jezelf een dosis pijnstilling geven als jíj dat nodig vind. Er zit een beveiliging op zodat je nooit teveel kunt nemen, je bepaald zelf of je een dosis neemt of nog even wacht. En je kunt uit bed en bijv bevallen op de baarkruk. Ik heb graag zelf de controle, dus vandaar.
@Panter: ik snap de afweging... heb zelf ook graag de controle maar toen de weeenstorm kwam en de pijn ondraaglijk was , was de ruggenprik wel mijn redding. Daardoor geen pijn meer en verder hele relaxte bevalling gehad. Maar goed mijn bevalling was op dat moment al medisch geworden dus dan zijn bepaalde keuzes niet meer mogelijk. Sommige dingen kun je volgens mij ook pas echt op dat moment bepalen omdat er dan zoveel op je afkomt. @2012mama: veel plezier vanmiddag! Hopelijk kun je wat rust pakken.
sow er is weer veel geschreven, en heb alles gelezen maar geen puf gehad om te reageren dit weekend. @sabagirl ik vind ook dat jullie moeten doen wat jullie willen! t is jullie kind dus jullie opvoeding! ik zelf moet er niet aan denken mn dochter bij met te hebben heel de nacht haha maar die sliep dan ook al met 10w door en vanaf 3w ofzo in dr eigen kamertje. mijn vrouw werd gek van alle geluidjes die ze maakte en sliep er heel slceht door, ze ging zelfs een keer flesje maken terwijl de kleine lekker lag te slapen... wat met deze gaat gebeuren weet ik niet zn wiegje staat nu in zn eigen kamertje. hier trouwens van t weekend ook even woorden gehad met sm. ging over dochter en hond. maja ik vind het is mijn kind en ik bepaal. als ik er niet ben of niks zie dan doet ze maar wat ze niet laten kan (als ik maar geen rare dingen hoor natuurlijk). @ellada je hebt lekker druk dagje gehad zondag zeg! maar wel erg leuk zo te horen! @Panter balen dat je je zo slecht voelt! ik voel me ertussenin whawha niet heel slecht maar ook niet super goed. moet ook minder doen. en weetje een 2de zwangerschap zo snel word zwaar... ik ben na 9mnd weer zwanger geworden. maar je bent er daarna wel 'vanaf' zeg maar. en wat de meiden hier ook zeggen geen 1 zwangerschap is hetzelfde (nou is bij mij de 2de stukken zwaarder als de eerste helaas). @1548 mooie buik! en wat fijn dat de placenta bij de ingang weg is!! mooi dat de groeiecho goed was! @hier druk weekend gehad. zondag ek hockey, hele dag op een smal plastic bankje gezeten, geen slim idee!!! hele dag harde buiken gehad, mn vrouw maakte zich ook echt zorgen, gelukkig savonds is bed zwakte het af gisteren de caravan opgehaald en naar huis gereden (waren bij schoonouders) en vandaag lekker niks! ofja dochter naar de opvang en heb net de adressen voor de geboortekaartjes gecontroleerd en aangevuld waar nodig. heb vandaag erg veel last van vermoeide spieren maja dat was te verwachten na een druk weekend. we hebben besloten om volgend weekend de caravan uit te proberen, voortent op te zetten enz. om te kijken wat we allemaal nog nodig hebben (niet veel want opa en oma hebben alles erin gelaten). alleen als t regent gaan we niet. september word zoiezo drukke maand 3 weekendjes weg gepland en 1 weekend kermis. blijft er 1 weekend over... daar maar niks doen . de schoonmaakster is vanmorgen geweest net weg dus alles weer schoon jeujjj heerlijk whawha
Ff snel egoberichtje... Vanmiddag controle gehad. Alles was goed en de baby beweegt ook lekker veel. Alleen mijn bloeddruk.... mijn onderdruk begint nu echt flink te stijgen. Zit langzamerhand op 86.... Is nog wel goed, maar toch. Ik moet nu wat symptomen in de gaten houden, voordat het echt de verkeerde kant op gaat. Dus voorlopig minderen met zout (was tip van me moeder). Daarbij komt ook nog dat ik sindskort vocht vasthoud in me voeten en het carpaal tunnelsyndroom heb (gewrichten in de vingers met name). Ook erg snel moe. Zo klaagmodus weer uit... Ik reageer op een ander moment wel op jullie.
Hier een heerlijke dag gehad. Zoon heeft echt de hele dag buiten gespeeld en ik heb een boek kunnen lezen! Laat dit weer maar zo blijven! Morgen ochtendje ziekenhuis, ben heel benieuwd. @Ting86 hopelijk gaat je bloeddruk niet verder stijgen. Balen van alle klachten. Werk je nog? Anders extra rust nemen? @denanja: wat een vooruitzicht voor september, lekker hoor. De kermis daar is wel super leuk! Die mis ik nog steeds sinds ik daar niet meer woon.
@Panter ik hoop voor ook voor je dat je je nog wat fitter gaat voelen zodat er ruimte is voor nesteldrang, en anders een managende rol wat nesteldrang betreft? Dat stukje controlfreak herken ik wel, hè toppunt daarvan is misschien wel dat ik juist daarom wel weer een keizersnee zou willen haha! Ik hoop dat je het pompje kan krijgen, mocht je dan later alsnog voor wat anders kiezen dan kan dat altijd nog... @sabagirl wow Aruba! Klinkt goed, zou leuk zijn als het doorgaat! Wat een wondertje is jullie meisje dan! In SA verwekt, daar hebben wij ook alleen maar goede herinneringen aan! Vorige zwangerschap was ik de dag voor de keizersnede ook nog heel druk met drie verdiepingen grondig schoonmaken, boodschappen voor een hele week doen, naar de IKEA voor een extra bed op de logeerkamer en uit eten haha, ben benieuwd wat we nu op onze laatste dag voor de komst voor de kleine doen haha! Fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad! Ik hoop morgen ook heerlijk te kunnen relaxen terwijl m'n dochter zich buiten vermaakt! @2012mama fijn dat de controle goed was! Heb je een beetje bij kunnen komen van je slechte nacht in het speelparadijs? Hopelojk was het door vakantie niet te druk Ik heb een fotootje als voorproefje gehad van de shoot, echt een hele leuke samen met m'n dochter, de rest volgt na grondig uitzoeken en misschien een beetje bewerken, ben heel nieuwsgierig! @denanja leuk dat je bij het EK hockey was! Ik hoop dat je ondanks je klachten toch hebt kunnen genieten! Ik heb veel ervan op tv gezien en dacht elke keer zou dat haar zijn haha! Fijn dat de caravan er is, ben benieuwd hoe het proefkamperen jullie vergaat! Mijn zusje is trouwens terug van de Sprookjescamping en ze hebben het fantastisch gehad! @Ting86 fijn dat je controle goed was. Is je bloeddruk echt langzaam aan het oplopen of was het nu ineens hoger? Ik hoop het laatste en dat ie de volgende keer gewoon weer lager is... Maar inderdaad je lijf goed in de gaten houden en bij twijfel direct bellen! @Hier, een rustig dagje op m'n werk gehad... Tot 16.55, ik stond al op het punt van afsluiten toen er een binnenlopen met een lastig probleem kwam, toch nog tot 17.30 bezig geweest om iets te regelen waar hij morgen mee verder kan... Ondanks de rustige dag waren beide pijnlijke beurse plekken in m'n bovenbuik weer terug zoals vorige week... Na het eten even op m'n rug op de bank gaan liggen, dat zorgde gelukkig dat het goed afzakte! Misschien hielpen alle kusjes van m'n dochter ook hihi! M'n man heeft onze dochter naar bed gebracht en ondanks dat ik nog zei dat ie niet moest vergeten dat ze nog naar de wc moest en een luier om is ie dat vergeten... We kwamen er 10min later achter, maar toen was ze al in diepe slaap... Normaal ligt ze zo een uur te kletsen voor ze in slaap valt haha! Nu dus aan het overleggen of we de gok wagen vannacht omdat ze het overdag goed droog houdt, ook tijdens het middagslaapje en 's nachts ook best vaak droog wakker wordt of dat we haar toch nog even wakker maken voor een plasje als wij straks naar bed gaan... Twijfel twijfel twijfel!
Jippie, de goede keuze gemaakt! Lekker laten slapen en nu net droog wakker gevolgd door een grote plas op het toilet! Trots! Nu de hele dag om na te denken over of we nu door zullen gaan met zonder luier slapen... Grote mensen problemen haha!
@Ting86 wat vervelend dat je bloeddruk stijgt. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden! @ellada knap hoor zo zonder luier droog door de nacht. Nu volhouden, evt potje op kamer zodat er bij hoge nood op geplast kan worden? Hier is het gedaan met het goede slapen. Ben elk uur wakker...moet plassen. Vaak trap op en af wat niet bevorderlijk is voor mn bekken. Nou ja...nog paar weken volhouden!
Ik denk ook doorzetten dus straks even wat extra hoeslakens kopen om een voorraadje te hebben bij ongelukjes! Potje naast het bed is ook wel een goede, dan zou ze evt zelf nog kunnen gaan als ze snel naast haar bed staat en wij niet snel genoeg bij haar zijn @Panter wat vervelend van je nacht... Zegt niks over hoe het de komende weken nog gaat hoor, bij onze dochter sliep ik rond deze periode slechter dan de laatste weken/dagen, hoop dat het voor jou ook nog weer beter wordt! Moet je de trap op/af omdat je geen wc boven hebt? Misschien ook een potje boven? Of als je het luxe aan wil pakken een postoel regelen via de Thuiszorgwinkel? Oh en wat bij mij wel 1-2x scheelt is dat ik 's Avonds na 20u niks meer drink behalve een slok water bij het tandenpoetsen.
Ik slaap helaas al 5 nachten bijna niet dus denk dat het voorbereiden op nachtbraken is begonnen. Tot overmaat v ramp bouwen ze huizen tegenover ons dus al vanaf 7u in de ochtend lawaai. Uitslapen kan dus ook niet. Idd geen wc boven. Hurken op een potje gaat ook niet lukken en zo'n postoel moet geleegd worden dus moet ik alsnog naar beneden. We bikkelen gewoon ff door. Mocht het niet meer gaan dan zet ik wel bed beneden neer en ga bij de snurkende hondjes slapen
ik realiseer mij heel goed dat ik kwa slapen in mn handjes mag knijpen! slaap zo diep dat ik er vaak niet eens uit hoef snachts! meestal wel maar dat is maar 1x maar afgelopen nacht dus helemaal niet! @ellada fijn dat t goed is gegaan! knap hoor! nu hopen dat t zo blijft! @Ting86 balen van je bloeddruk zeg!!
@Panter een postoel kan wel meerdere plasjes opvangen toch en dan 's ochtends legen? Maar de andere factoren kun je helaas weinig aan doen. Dan toch overdag maar je rust pakken, al zal dat met die bouw ook wel lastig zijn... Sterkte, x
In principe zou dat kunnen ja. Maar met mijn gevoeligheid voor geurtjes (lang leve de hormonen! ) stinkt dat dan vreselijk en moet ik die po leeg gooien en met chloor bewerken voor ik er weer op wil zonder braakneigingen