@sabagirl Succes in het ziekenhuis! @ellada Wat fijn dat je kleine meid droog is wakker geworden. Heerlijk! Nu vaker proberen zonder luier? Mijn bloeddruk (onderdruk) is echt langzaamaan aan het stijgen. Zo was deze voor de 26 weken constant 75/76. Toen ineens 82, 83 en nu dus 86. De verloskundige zei dat ik alles goed in de gaten moest houden (ik had niet mijn eigen, maar wel een fijne dame). Hopelijk is mijn bloeddruk de volgende keer weer iets lager. Gistermiddag heeft mijn man samen met zijn zwager de kinderkamer in elkaar gezet. Nu kan ik ook los. Haha. Komend weekend lekker weekendje Center Parcs nog. Laatste keer echt weg met zn 2. Heb er echt zin in. Lekker relaxen in een VIP cottage.... Fijne dag vandaag dames! Voor de lijst: 13 september controle vk 14 september voorlichting borstvoeding 26 september liggingsecho + bespreken geboorteplan
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 GEBOREN: 4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d) Afsprakenlijstje: 23 augustus - Sabagrl - verpleegkundige zkh 23 augustus - Sabagirl - groeiecho + doppler 24 augustus - ldgz - groeiecho 29 augustus - Denanja - groei echo 30 augustus - 1548 - controle vk 31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg 4 september - 2012mama - intake gyneacoloog 4 september - 2012mama - controle vk 5 september - Sabagirl - groeiecho + dopller 7 september - Ellada - controle vk 13 september - Ting86 - controle vk 14 september - Denanja - liggingsecho + bevalplan 14 september - Ting86 - voorlichting borstvoeding 18 september - 2012mama - controle vk 19 september - Ellada - liggingsecho 20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler 26 september - Ting86 - liggingsecho + geboorteplan 29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo 4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
Even ego... de groei echo was goed. Nu geschat op 1600 gram en p15! In de curve yes! Ook gesprek gehad over de bevalling en onze wensen. Pff dat komt ook best wel snel dichter bij. We blijven wel in het rode zorgteam maar goed... beetje bij beetje komt er wel steeds meer vertrouwen in ons kleine meisje <3
@Panter dat is minder... Dan blijven er inderdaad weinig opties over... Katheter? Grapje hoor, vind het erg naar voor je dat het allemaal niet zo soepeltjes gaat zoals ik juist jou zou gunnen! @Ting86 als het aan mij ligt wel, vanavond even met m'n man overleggen of die het ook ziet zitten! Minder van je bloeddruk, hopelijk houdt ie zich verder nog een paar weken koest! Fijn dat je lekker aan je nesteldrang toe kan geven nu, lekker alles indelen enzo! Geniet ervan! En een heerlijk vooruitzicht dat weekendje weg! Ik hoop dat het ons ook nog even lukt als m'n man terugkomt uit Vietnam! @Hier, vanochtend heerlijk op visite geweest bij een vriendin die ik al lang niet had gezien. Ondanks dat speelde mn dochter heerlijk met haar zoontje en was ze niet te verlegen om te zeggen dat ze moest plassen/poepen. Nu zit ik lekker in de auto uit te rusten, want de kleine is onderweg naar huis in slaap gevallen en wil haar niet wakker maken haha!
Oh trouwens nog een leuk nieuwtje, we zijn uit het geboortekaartje! Ik had er eentje in m'n hoofd maar kon hem niet vinden maar nu een site gevonden die een bestaand kaartje aan mijn wensen aan kon passen! Nu nog de tekst en dan proefdruk en klaar!
Hahaha herkenbaar @ellada, dat je nog in de auto blijft zitten omdat de kleine lekker ligt te slapen! Leuk ook dat jullie hét geboortekaartje hebben gevonden. Wij laten een ontwerp maken door collega's van mijn vriend. Ben erg benieuwd of het naar wens gaat zijn! @Panter, wat vervelend die slechte nachten. Bij mij gaan ze ook niet super.. Maar vaak na een paar slechte nachten toch weer een paar goede nachten.. Hoofdzakelijk de beenkrampen die mij wakker houden. Vannacht echt even moeten janken erom.. Maar als het weg is, slaap ik ook meteen weer in gelukkig. Helaas heb ik geen tips hoe je het beter kan maken. Ik merk wel dat op de linkerzij slapen het beter maakt, zodra ik omdraai naar rechts moet ik meteen plassen! @Ting86 balen zeg van je bloeddruk! Hoop voor je dat het niet hoger wordt. Goed in de gaten houden maar. Veel plezier op je weekend weg!! Ik mag zelf ook naar Ibiza van zaterdag tot en met dinsdag. Echt eraan toe even er tussenuit. Geniet ervan. @sabagirl yeahhh klinkt super van jullie meisje.
Hier bij anesthesie geweest...ik mag geen pompje haha. Mocht wel meteen door naar de gyn omdat mn bloeddruk flink verhoogd was. De hele zwangerschap zo rond de 100/50 en nu was ie 130/89 Geen eiwitten in mn urine dus morgen terug voor nieuwe meting. Qua bevalling ist jammer vh pompje, want ik wil geen ruggeprik. Ik ga dus zonder pijnstilling proberen te bevallen en als noodgreep de pethidine injectie.
Jammer dat het niet mag Panter! Ach.. ik denk dat je een bevalling van te voren sowieso niet echt kunt "plannen". Natuurlijk is het heel erg verstandig om je in te lezen over de mogelijkheden van pijnbestrijding, maar misschien heb je het helemaal niet nodig! En wanneer je het wel nodig blijkt te hebben, neem je waarschijnlijk genoegen met wat voor handen is. Zelf heb ik bij de eerste geen pijnbestrijding nodig gehad, maar het is niet iets waar ik helemaal niet voor open zou staan. Als ik urenlange weeënstormen heb dan roep ik waarschijnlijk: "knal er maar in die prik!!" Balen van je bloeddruk zeg. Hopelijk is het onschuldig en gaat deze snel weer wat zakken!
@Newmom1986 dat is wel spannend om door bekenden het kaartje te laten ontwerpen, ik zou me namelijk bezwaard voelen om het te zeggen als het niet naar wens is... Maar hopelijk kom je niet in zo'n situatie! @Panter balen dat het geen remifentanil kan worden... Zou de stress rondom het gesprek hierover nog mee kunnen spelen bij je ineens hogere bloeddruk, ik hoop het voor je en dat ie morgen weer lekker laag is!
@Panter Vervelend van die bloeddruk zeg! Benieuwd wat er dan uit de nieuwe meting morgen komt! Hopelijk alles goed! Ik heb gehoord dat sommige vrouwen door phetidine echt wel even helemaal van de wereld zijn, en daardoor de bevalling niet zo goed meekrijgen,en weinig herinneringen aan over houden..
Pfffff nou @Panter.. ik sluit me deze nacht bij je aan met niet kunnen slapen. Ben ieder uur wakker met kramp in mijn benen of om te moeten plassen. Ben eruit gegaan om even een schaaltje yoghurt te eten en ligt alweer een uurtje op de bank. Hoop dat dit eenmalig is... Succes alvast bij je bloeddruk meting vandaag!
@ellada super leuk qua geboorte kaartje! Hier is ie ook zo goed als klaar alleen de fysieke proef week iets af qua kleur dus er is nog overleg met de drukkerij en dan definitief hopelijk. @Newmom1986 balen zo'n nacht! Kun je vandaag overdag bijtanken? @Panter: succes vandaag! Hopelijk is ie weer gezakt.
@Newmom1986 wat naar dat je ook zo'n slechte nacht hebt gehad! Kun je vandaag overdag nog even een momentje rust pakken? Hopelijk komende nacht beter! @sabagirl mijn man was helemaal tevreden zegt ie bestel maar vast dan haha! Ik zei ehhhhh schat moeten we het niet nog hebben over de tekst en straks nog de datum etc? Oh ja zegt ie, vergeten... Is die kleur iets wat op te lossen valt? En zo niet, denk je dan nog over een ander kaartje of vind je het dan ook goed? @Hier, tweede nacht droog! Hier dus een hele trotse mama! Zometeen gaan we lekker zwemmen met een vriendin en dan vanmiddag hopelijk samen even plat, want gister niet echt kunnen rusten en ik kreeg einde van de middag een flinke inzinker... De dagen dat ik werk voel ik me toch minder vermoeid dan de dagen thuis, ik denk dat het puur komt omdat ik me er niet aan over kan geven dan...
Hai meiden! @Newmom1986 wat vervelend van de krampen. Kan ook kaliumtekort zijn, dan zouden bananen moeten helpen. Mss het proberen waard? Ik heb voor de verandering geslapen als een roosje vannacht.Lag er 22 uur in, sliep rond 00:00 uur...werd 04:30 wakker voor wc en daarna geslapen tot 08:45. Voel me een ander mens. Hopelijk voor jou ook een betere nacht de komende nacht. @ellada leuk van geboortekaartje! Ja die mannen en data... hier had ik op proefdruk een fictieve datum gezet...zegt mn man: Hoe weet je nou dat ie dan geboren word? whahaha joh dat kunnen we nog aanpassen. Flink ook van weer een droge nacht!! @2012mama van de wereld van de pethidine...tja...so be it. ben het liefst onder narcose whaha dus maakt mij niet uit. Ben als de dood voor pijn...ben een ontzettend mietje wat pijn betreft. En als ik nadenk hoeveel pijn en krampen ik heb gehad met de miskramen....en dat trok ik al bijna niet....een bevalling zal vele malen erger zijn....brrrr. Ik kak echt in mn broek voor die bevalling. Zo nu ga ik straks mn bloeddruk op laten meten. Wel raar dat ie zo hoog was want het vocht in mn benen is bijna weg door mn sexy steunkousjes.
Nou bloeddruk was iets beter. 100/85. Onderdruk wel nog hoog voor mijn doen, maar omdat mn urine schoon is maken ze er (nog) geen punt van. Wel mezelf in de gaten houden, en mocht ik me niet lekker voelen of twijfelen dan moet ik bellen. Ik voel me verder goed, in de zin dat ik geen hoofdpijn oid heb...wel heel moe maar dat komt omdat mijn bloedsuikers ook weer in de hobbel zijn. Zal wel komen door de verhoogde bloeddruk.
He wat prut dat jullie bloeddruk lijkt te stijgen @Panter en @Ting86 Hopelijk ontwikkeld het niet verder. Wilde nog zeggen dat zoutloos eten geen nut heeft. Heb het meerdere keren aan artsen gevraagd, maar dit is achterhaald. Dus je hoeft het jezelf niet nog moeilijker te gaan maken door zoutloos te gaan eten Hou jezelf goed in de gaten hoor! Ook klachten die opeens opkomen en niet perse symptomen zijn van zwangerschapsvergiftiging in de gaten houden en eventueel aan de bel trekken.
@kleinebeer bedankt voor je reactie. Dat zoutloos is idd een achterhaalde fabel, dat had ik al gehoord van de gyn. Nu eet ik weinig zout van mezelf dus al moest ik wel zoutloos had ik het niet gemist denk ik. Ik maak me niet heel erg zorgen om mn bloeddruk eigenlijk, denk dat het wel los gaat lopen. Word toch al bijna ingeleid Hoe gaat het met jullie? Doet de kleine meid het nog steeds goed?
@ellada: de kleur is wel op te lossen dus komt goed. Wil ook echt geen ander kaartje want deze sluit echt super goed bij ons aan. En wat knap van je dochter!!! Kun je echt trots op zijn. En herkenbaar dat dag met kind thuis veel vermoeiender is dan werken. @Panter: fijn dat je je goed voelt. Hopelijk stijgt de bloeddruk niet verder. Heb je nu wekelijkse controles?
Ah Panter dat is ook vervelend al die wisselende waardes steeds. Hier aan de ctg gelegen, gelukkig niks mis met de kleine. Wel top nieuws gehad dat de kleine met hoofdje beneden ligt en al aan het indalen is, na 31 weken is het dan eindelijk gedraaid We krijgen een mooi gemiddeld kindje, geschat op 2 kilo met erg erg lange benen, ja wat wil je met 2 lange ouders die benen waren geen enkel probleem.