16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Panter als je echt niks voelt moet je bellen hè, dan niet de controle van vanmiddag afwachten!
    Qua haardos hangt het er enorm vanaf of hij op z'n vader (weinig haar) of op z'n moeder (heeeeeeelllll veel haar) lijkt! ;) Onze dochter heeft veel haar, maar bij haar nooit maagzuur gehad. Mijn man zal wel blij zijn met dit bakerpraatje en hopen dat het nu wel op gaat, want hij hoopt dat de kleine z'n haar van z'n moeder heeft! :p

Mijn laatste nachtdienst gehad, ben niet moe dus net even gestofzuigd want m'n man heeft gisteravond geboord en het was één grote stofbende in de gang. Ook de was draait al, de vaatwasser uitgepakt en m'n schoonmoeder belde net of ik zin had in shoppen in Batavia... Dus ik ga zo even lekker kleertjes voor de kids scoren! :D
    Ik heb vannacht een omeprazol van een collega geprobeerd en het maagzuur was daar een stuk rustiger op dus ga straks even zelf halen, hopelijk dan iets makkelijker inslapen...

Fijne dag allemaal! X

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @ellada ik voel heel vaak niks voor een langere periode. Dan kan ik wel blijven bellen. Maar na porren en springen ook geen reactie vandaag dus voelt niet heel gerust. Gelukkig straks controle...voorgaande keren lag baby achter mn placenta te gymnastieken dus daar ga ik nu ook maar van uit.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Goedemorgen,

Hier even een dipje, gister drukke dag met afspraken en toen ik wilde slapen, was er een discofeest in mijn buik. Vervolgens zoon erg onrustig en die kwam tegen me aan plakken (denk de indrukken van zijn nieuwe kdv groep op school verwerken) en toen was het alweer ochtend. Gelukkig vandaag zoon op kdv dus ik ga wat poetsen en netflixen zodat ik er morgen hopelijk weer fit tegen aan kan.

En vandaag de 10 kg grens qua aankomen gepasseerd.

@Medinilla: leuk dat je man eindelijk de baby heeft kunnen voelen. Ik vind het een heerlijk gevoel maar mannen vinden het vaak wat raar. Welke kinderwagen heb je uitgekozen?

@ellada: ja de ramen zijn maandag gedaan, binnen en buiten op alle verdiepingen, was gesloopt daarna maar het resultaat daar deed ik het voor :D (of het helemaal verstandig was, nee mijn buik vond het niet zo leuk haha) Wat leuk dat de foto's zo leuk zijn geworden! En balen van het maagzuur! Dat is echt zon vervelend kwaaltje. Veel shopplezier!

@2012mama: veel plezier in Slagharen!

@denanja: jij bent ook nog heerlijk actief en weet niet van stil zitten volgens mij. Rustig aan hoor, is niet goed als je weer moet spugen en achter een dreumes aanrennen is al vermoeiend genoeg! Kamperen met een speeltuin voor de deur is wel weer ideaal :) Fijn dat de baby mooi gemiddeld is, ben benieuwd wanneer hij gaat komen.

@Panter: succes met de controle. Hopelijk is de baby rustig vanwege een groeispurtje/placenta en is er verder niets aan de hand. Merk dat ik er zelf onzeker van wordt als ik weinig voel. Je zou nog kunnen proberen als je op je linkerzij gaat liggen, volgens mij moet je hem dan 10x voelen op 2 uur tijd of zo.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haai dames,

@Medinilla mijn man vind het baby voelen alsof er een alien in mn buik zit haha. Hoe vond jouw man het?

@denanja flink hoor dat je nog gaat kamperen met je bolle buik. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om op een krakkemikkig campingbedje te liggen. Gaat het jou wat soepel af?

@sabagirl flink de ramen gepoetst? Hier doet manlief dat altijd en die is in een kwartier klaar. (was vroeger glazenwasser...heerlijk zo'n man :) )

@ellada ben benieuwd of je baby een bos haar heeft of niet! Fijn dat je geen nachten meer hoeft te werken. Vind je wel echt een bikkel hoor dat je zo lang door kon werken. Respect!

Hier controle gyn gehad. Baby is gekrompen haha. Of althans niet heel explosief gegroeid. Hoofd loopt 4 weken voor...een dikkop dus... buikje liep nu nog maar een week voor ipv 3 weken en de beentjes zijn nu ineens gemiddeld.
    Ook half uurtje ctg gehad, baby deed het super. Beweegt ook echt heel veel alleen voel ik dat echt niet. ja alleen wanneer ie echt heel mijn buik doorstuitert voel ik iets. De verpleegkundige zei dat ik misschien wel gewoon minder gevoel in mijn buik had, wat bij de weeen best eens in mijn voordeel kon werken. Zou dat kunnen? Lijkt me sterk toch, heb altijd wel veel krampen met menstruaties dus kan me niet voorstellen dat ik een wee minder hevig zou voelen?

Al met al zei de gyn dat het geschatte geboortegewicht met 40 weken zo'n 4500 gram is, waardoor ze dus met 38 weken gaan inleiden. Ze verwacht dan baby onder de 4000 gram. (maar wel met een heel dik hoofd...autsch hahaha)

5. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @sabagirl hopelijk heb je een lekker rustig dagje gehad om bij te tanken!

@Panter haha moest even lachen om je opmerking over krimpen ;) Maar fijn dat hij niet zo explosief meer groeit! En fijn dat hij het goed doet! Wel jammer dat je zo weinig voelt, zeker omdat je het verder zo zwaar hebt, ik kan me zo voorstellen dat het voor je doorzettingsvermogen een boost is elke keer als je je kindje voelt! Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je de weeën minder zou voelen hoor... Is een heel ander soort zenuw die wordt geprikkeld door pijn dan door beweging. Je zou eerst bij 37wk worden ingeleid toch? Dus ze schuiven het nu een weekje op? Of was het steeds al de planning bij 38wk?
    Ik ben nu ook wel blij dat m'n nachten erop zitten hoor, niet zo zeer omdat het me zwaar valt door de zwangerschap maar met name zodat ik de dag erna in plaats van lui weinig doe juist lekker leuke dingen met m'n dochter kan doen! Nu in totaal nog 6 dagen dagdienst draaien en dan verlof! Joehoe! Ineens gaat de tijd heel snel! ;)

Vandaag dus in plaats van lui heel actief geweest, Batavia leeg gekocht haha! Nu een uurtje op de bank gelegen en zometeen douchen en aankleden want we gaan met vrienden uit eten... Eigenlijk niet zo'n zin, maar ja al heel lang geleden afgesproken en als ik er ben vast gezellig ;)

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze leiden hier in met 37/38wk. Het precieze (huh...schrijf je dat wel zo?) tijdsstip word bepaald adhv hoe baby het doet en hoe de placenta functioneert. Ze leiden het liefst zo laat mogelijk in, omdat suikerbaby's vaak achter lopen met de longrijping heb ik begrepen. Bij 38wk word ik ingeleid en mss dus eerder als baby of placenta niet meer functioneren zoals hoort.
    Door de suiker lijdt mijn placenta in de laatste weken ook, er kan een loslating komen vd placenta of zelfs ook een infarct waardoor het afsterft of een deel daarvan afsterft.
    Dat zijn wel horror complicaties maar het zou kunnen gebeuren aldus de gyn.

7. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    even dochtertje in bad en bed doen dan reageer ik weer :)

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    @Panter: fijn dat de baby het goed doet en wel actief is en niet zo extreem groot meer! Het blijven toch maar schattingen maar nog 5 weken en dan heb je hem in je armen!

@ellada: veel plezier met uiteten! En bijna verlof, heerlijk!!

Rustig dagje is redelijk gelukt. Hopelijk goede nacht slaap want morgen naar monkey town met zoon en vriendin met kids.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @denanja fijn dat de controle goed was! Inderdaad mooi gemiddeld. Ons kleintje zat de vorige keer op p53. Ben benieuwd of je daadwerkelijk eerder gaat bevallen :)

@Panter fijn dat het goed was bij En 38 weken..dat schiet al erg op he?

@ellada leuk, Bataviastad. Slaag daar ook vaak! Zeker voor de kids...
    Hoe is het met het maagzuur..wel fijn als de omeprazol werkt!

@sabagirl fijn dat je even rustig dagje hebt gehad! Herken het wel...heb hele goede dagen en dan daarna echt weer even een dipje.

Hier leuke dag Slagharen gehad. Vanochtend regen, maar al snel droog en heerlijk weer. Niet druk dus lekker veel kunnen doen.
    Morgen een dagje niets...eerlijk gezegd ook wel weer lekker even..

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017

Uitgerekend:

10 oktober

Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN

15 oktober

1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING
    Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN

16 oktober
    Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN
    Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE

Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE
    2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN

17 oktober

18 oktober
    Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE

19 oktober
    Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN
    Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE
    Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE

20 oktober
    Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING

21 oktober

22 oktober

23 oktober
    Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN
    Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGE
    N
    Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN

27 oktober

JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING

28 oktober

29 oktober
    Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE
    Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN
    Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE

30 oktober

2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE

31 oktober

Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE
    Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE

6 november

Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN

Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3

GEBOREN:
    4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d)

Afsprakenlijstje:

31 augustus - Ting86 - intake kraamzorg
    4 september - 2012mama - intake gyneacoloog
    4 september - 2012mama - controle vk
    5 september - Sabagirl - groeiecho + dopller
    7 september - Ellada - controle vk
    13 september - Ting86 - controle vk
    14 september - Denanja - liggingsecho + bevalplan
    14 september - Ting86 - voorlichting borstvoeding
    18 september - 2012mama - controle vk
    19 september - Ellada - liggingsecho
    20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler

26 september - Ting86 - liggingsecho + geboorteplan
    29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo
    4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
    16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
    25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @Panter fijn dat de controle goed was. en denk maar beter dat ie even gestopt is met zo extreem groeien. fijn dat je gewoon weet dat je nog maar 5w hoeft! ik geloof er trouwens ook niet in dat je een wee minder heftig kan voelen. en weetje misschien krijg je helemaal geen buikweeen! ik heb rug en been weeen gehad dus het zegt allemaal niks.

ennuh als ik nu zou moeten boeken had ik het denk ik ook niet gedaan hoor maja het is nou eenmaal geboekt en het scheeld dat we niks hoeven opbouwen en afbreken.
    krakkemikkige bedden valt wel mee, hebben een vast bed in de caravan dus gewoon met lattenbodem, doen er wel zelf nog een topper op zodat het nog iets lekkerder ligt.

@ellada lekker hoor uit eten, wij vandaag hamburger gehaald bij de cafetaria haha ook soort van uit eten ;) ik heb sinds t weekend ook enorme last van maagzuur, kon er gisternavond ook niet van slapen :( morgen weer even rennies halen de omeprazol die ik heb is van vorige zwangerschap dus over datum :(

@sabagirl hoop dat je meer goede dan slechte dagen hebt.

@2012mama fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad! enja midden en zuid zijn al naar school he dus goed gepland dat dagje weg :). hier net heeeel hard geregent, alles staat blank! vanmorgen ook al zo;n hoosbui!

hier is ons meisje erg overstuur wakker geworden vanacht, geen idee wat er was. nu ligt ze ook op bed maar huilt erg veel. ze huilt altijd wel voor ze gaat slapen maar nu echt harder en langer, sneu.
    vandaag nieuwe schoenen voor dr gekocht en ze heeft gewoon een maat overgeslagen! wat groeien ze toch snel!

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Panter het staat dus nog niet vast, maar wel een uiterste datum om naar toe te leven! Over die complicaties zou ik me niet te druk maken, zee houden je zo goed in de gaten!

@sabagirl op een goeie nachtrust voor ons! Ik denk dat dat wel goed komt bij mij, meestal de nacht na een nachtdienst geen enkele moeite ;) Wij gaan weer zwemmen morgen. Jullie vast veel plezier!

@2012mama weer prima geslaagd ja! :D
    Met het maagzuur gaat het vandaag ook goed, zo fijn!
    Ik moest wel aan jullie denken toen het zo regende, maar gelukkig viel het mee!
    Geniet van je rust vandaag!

@denanja balen van het maagzuur! Hopelijk helpen de rennies, en anders recept voor antagel of omeprazol vragen bij je huisarts.
    Ik hoop dat jullie nacht vannacht rustiger was, weet je al wat er was? Ons meisje was eergister erg moe maar ook huilerig, denk dat het kwam door de warmte... Had ze de hele dag op het kdv ook al last van gehad net als alle andere kindjes.
    Een maat overgeslagen, wow! Ik heb hier een schoenenwinkeltje in huis haha, ik koop steeds schoentjes vooruit in de sale en regelmatig kijk ik even met haar voetje welke maat ze moet hebben en of we dus al door moeten schuiven haha! :p

Wij gaan ons zo na het ontbijt aankleden en dan met m'n schoonzusje en nichtjes zwemmen! Vanmiddag hopelijk een lange slaap, want voel de nachtdienst nu toch wel in m'n lijf omdat ik gister zo druk ben geweest met Batavia en uit eten en niet m'n rust heb gepakt.

13. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    En nu lig ik aan het CTG... Aan het eind van de ochtend schrok ik dat ik de kleine überhaupt nog niet had gevoeld, dus even rustig gaan liggen en draaien van zij naar zij maar één keer twijfelachtig. Dus toch maar even de verloskundige gebeld, moest direct komen. Toen was er toch even schrikken, maar op de echo goede hartslag. Voor de zekerheid toch even naar het ziekenhuis voor CTG om te kijken of er geen gekke versnellingen of vertragingen zijn...

14. 1548

1548 Niet meer actief

He meiden!

Hoe is het met jullie? Ook al begonnen met aftellen?

Sorry dat ik helemaal niet meer heb gereageerd. Ben de laatste weken zo druk in de weer met de kinderen en het huishouden..

Hier gaat alles goed. Van de week wel langs het zkh geweest voor ctg en echo ivm weinig leven maar dat was allemaal goed gelukkig. Over 2 weken heb ik weer een groeiecho (kleine loopt qua groei nu op 36w). Verder geen bijzonderheden.

Voor de lijst: 14 september controle vk + groeiecho

@ellada Hopelijk is de ctg goed, de kleine ondertussen al gevoeld?

15. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @1548 die kleine houdt me denk ik voor de gek want als ze met de echo kijken beweegt hij maar tussendoor voel ik niks... Maar voor zover ik het kan beoordelen klinkt het CTG wel goed, dus verwacht dat als ze me straks loshalen dat ze geen gekke dingen zullen zeggen.
    Maar jij dus ook? Twijfelde hij ook of je wel of niet zou bellen, of je het nog even aan zou kijken? Merk nu dat je tegen een ander heel makkelijk zegt bij twijfel bellen maar dat de drempel toch best hoog is als het jezelf betreft... De verloskundige zei direct nooit een drempel voelen, liever 100x te veel dan 1x te weinig maar toch... Je voelt je toch enigszins bezwaard als ze met de echo kijken en je een goede hartslag hoort en kleine bewegingen ziet...

16. 1548

1548 Niet meer actief

Fijn dat de bewegingen wel zichtbaar zijn op de echo/ ctg. Ik voelde de eerste 15 minuten van de ctg geen bewegingen terwijl deze wel werden geregistreerd.

Ik had de kleine de avond, nacht en ochtend niet gevoeld maar toch denk je bij jezelf "moet ik bellen of nog even aankijken", je denkt bij jezelf de vk zal wel niet denken, hebben we weer zo'n onzekere hahah.. Maar zowel de gyn als de vk hebben meerdere malen gezegd bij twijfel bellen, 99 van de 100 x is er niks aan de hand maar je zult maar net die ene zijn.

Goed dat je gebeld hebt in ieder geval! Hopelijk is alles goed en mag je zometeen weer naar huis.

Over een paar weken hebben we de kleintjes in onze armen en zijn deze onzekerheden weer voorbij.

denanja vindt dit leuk.
  17. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Zo zoon heeft heerlijk gerend en geklommen in monkey town. Vond het voor mezelf wel vermoeiend. Nu aan het wachten in de auto tot zoon wakker is... het spelen was toch iets wat vermoeiend voor hem haha.

@ellada: schrikken zeg maar super dat je hebt gebeld!!! Ik herken de twijfel om te bellen helemaal maar het is wel zoals ze zeggen,liever te vaak dan te weinig. Hopelijk is alles goed en mag je snel weer naar huis.

@1548: goed teken als je zo lekker bezig bent met de kids en het huishouden. Hier vind ik de tijd ook echt voorbij vliegen. Nog maar 7 weken :O en wil nog zoveel leuks met zoon doen ;)

@denanja: wat sneu van je meisje. Hopelijk is nu alles weer goed met haar. En een maat overgeslagen, ze groeit hard! Hier koop ik ieder half jaar wel schoenen in de sale, zoon heeft vaak 2 paar tegelijk en heb nu ook alweer schoenen in een maat groter klaar staan. Shop te graag voor hem haha.

@2012mama klinkt als een geslaagde dag!Hopelijk lukt het rustig dagje vandaag. Merk dat ik die rustige dagen wel nodig heb.. stiekem doe ik toch veel op goede dagen maar ja.. kan het niet laten;)

18. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Alles was goed :D dus lig inmiddels lekker thuis op de bank... Blijf wel niks tot zeer zeer weinig voelen, maar ik heb hem goed gevoeld toen hij zich steeds afzetten tegen de probe van de echo en het CTG. Waarschijnlijk voel ik zo weinig omdat hij anders is gaan liggen, eerst met de beentjes bovenin en de rug links, nu rug rechts en dubbelgevouwen met de voetjes bij het gezichtje onderin. Wat wel een leuke bijkomstigheid is dat ik luid en duidelijk heb gezien dat we echt een jongen krijgen, eindelijk de lang gewenste bevestiging! En ik heb een fotootje van het klokkenspel meegekregen dus mocht ik twijfelen kan ik nog eens kijken haha! ;)

@1548 over een paar weken maken deze onzekerheden plaats voor andere onzekerheden denk ik, maar dan heb je een kindje om naar te kijken en ben je makkelijker gerust denk ik!

@sabagirl haha nu zit jij in de auto! Kun jij ook een dutje doen of zit je gewoon lekker te relaxen? Klim jij zelf nog door alle toestellen in Monkey Town? Ik merk dat ik dat toch aan anderen over laat nu haha, en zelfs dan ben ik moe als we naar huis gaan! :p

denanja vindt dit leuk.
  19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @ellada dat is even schrikken dat je de kleine nog niet gevoeld had! Gelukkig was de ctg goed! Goed dat je gebeld hebt.

@1548 herkenbaar de drukte..en dan de zwangerschap erbij maakt het allemaal wat drukker.
    Fijn dat ook jouw ctg goed was...
    wordt je ook eerder ingeleid ivm voorliggen op groei?

@sabagirl heerlijk even je zoon uitgeput dus :) Moet soms ook even...

Hier vandaag weinig gedaan..heel klein beetje opgeruimd maar verder lekker niets. Merk wel dat iedere keer als ik wat wil gaan doen mn buik toch wel voel, ook wat vaker harde buiken, maar niet pijnlijk gelukkig...

20. 1548

1548 Niet meer actief

Fijn dat je weer thuis bent @ellada.. Ik heb de laatste tijd zoveel echo's gehad maar heb me iedere keer kunnen beheersen om niet te kijken. Wel fijn dat je nu exht de bevestiging hebt ;)..

@sabagirl Het was ook echt weer om binnen te ravotten.. Jij moet natuurlijk nog achter je zoontje aan, respect.. Ik zie het mezelf niet meer doen. Allebei weer bijgekomen?

Deel Deze Pagina