@2012mama Nee er is niet over eerder inleiden gesproken. Ik wil graag thuisbevallen dus hopelijk meldt de kleine zich gewoon met 38 weken. We zullen de echo over 2 weken maar weer afwachten.. Lekker een dag niets doen, je hebt groot gelijk!
Hoi meiden, Wat kunnen jullie kletsen zeg...kan het bijna niet bijhouden. @denanja oh dat bed klinkt wel beter dan een luchtbed op de grond. Wij hebben een vouwwagen gekocht vorige week en gaan volgend jaar op vakantie. Nu nog kijken of de hond bij de fokker terecht kan, anders moet ie mee. Dat word nogal een uitdaging denk ik haha. Wat zielig dat jullie meisje zo overstuur was, mss alle indrukken verwerken? @ellada en @1548 gelukkig was jullie ctg goed. Ja dat bellen is idd een dingetje....das niet zo makkelijk als het lijkt he? Ik voel me vaak een onzekere muts en wil ook de tijd niet verdoen van de artsen. Kom ik met geen leven voelen en op de ctg is het disco in mijn buik...dan schaam je je ook dood haha. Maar goed, ik voel het dus niet meestal....heel vervelend want dan heb je ook geen regelmaat in de bewegingen van de baby dius kan je niet zeggen of het anders is dan anders. Heel lastig vind ik. @sabagirl heb jij ook in alle dingen geklommen in monkey town? Nee toch? Herkenbaar ook dat je (te) veel doet op goede dagen. Hier vind ik ook dat ik het hele huis kan soppen als ik me goed voel, en nog ff wekboodschappen kan halen. Gaat dan ook prima, maar twee dagen erna lig ik voor pampus haha. @2012mama wat fijn dat jullie niet uit slagharen zijn geregend. Hier heeft het echt de hele dag geplenst...gister ook. Nu lijkt het aardig weer gelukkig. Hier geen nieuws, gaat wel goed volgens mij. Suikers mooi laag, heb het gevoel alsof ik dan ook meer energie heb. Aleeen de gevoelloze vingers is heel naar...typt ook gek..doet gewoon zeer.
Goedemorgen, Pfff was gisteravond moe... niet normaal en zoon sliep pas om 10 uur. Vannacht paar keer moeten plassen en gelukkig vanochtend nog in slaap gevallen en nu aan het genieten dat zoon nog slaapt. Goed begin van onze rustige dag! @Panter: nee ben niet achter hem aangeklomen, al stond hij wel binnen 10 minuten boven aan een glijbaan waar hij niet vanaf durfde maar er was al een vader die hem wilde gaan halen en uiteindelijk is mijn vriendin hem gaan halen. Voorheen gingen we naar een andere speeltuin en daar heeft zoon wel echt nog hulp nodig omdat ie qua lengte niet redt om bovenin te klimmen maar die speeltuin doe ik na de bevalling pas weer. Fijn dat jeje goed voelt!
@1548: ik was gisteravond doodop maar nu gaat het wel weer. Vandaag rustig dagje @2012mama vervelend van de harde buiken. Hopelijk helpt de rust. @ellada: nee klim niet meer achter hem aan maar stiekem loop, zit etc doe je toch veel. Ach ja zoon heeft het leuk gehad en daar doe je het voor. Super die bevestiging van een jongen... shoptijd Haha! Hier ben ik ook steeds blij als de gyn bevestigd het is een meisje haha.
Goedemorgen meiden, @Panter Nou inderdaad, alsof die baby's weten dat ze in de gaten worden gehouden en denken "haha, ik zal jou eens flink voor schut zetten moeders".. Fijn dat je suiker onder controle is.. Heb je last van het carpaal tunnel syndroom? @sabagirl Geniet van je rustige dag vandaag! Hebben jullie ook weleens van die dagen hebt dat je je alleen maar een dienaar voelt? Nou, zo voel(de) ik mij..Had het gisteravond echt helemaal gehad .. Mijn dag gisteren (zo gaat het zo goed als dagelijks) 06.45 opstaan, zorgen voor het ontbijt van de kinderen en spullen voor school klaarmaken. Tussen 07.00 en 07.45 bezig geweest met de verzorging van de kinderen en mezelf 07.45 man naar zijn werk brengen (auto is kapot) 08.00 weer thuis met de kinderen, kunnen zij even tv kijken en doe ik de vaatwasser 08.15 weer de auto in en kinderen naar school brengen 08.30 weer thuis, ontbijten Tussen 09.00 en 11.30 in de weer met het huishouden 11.50 richting school 12.10 thuis met de kinderen eten 12.50 richting school Tussen 13.10 en 14.30 in huis aangerommeld en even tv gekeken 14.30 weer richting school 14.50 met zoontje naar de ijswinkel, dochter heeft afgesproken 15.15 thuis aangekomen begonnen met het avondeten 16.40 auto in om dochter op te halen Daarna doorgereden om man op te halen van werk 17.15 thuis, eten opwarmen en aan tafel 18.00 opruimen (tafel, kookplaat, vaatwasser) 18.30 kinderen in bad 19.00 op de bank met de kids (HEHE!) 19.30 kinderen naar bed, nog even opgeruimd en toen op de bank geploft Normaal kan ik er goed mee omgaan maar het breekt nu even op.. 33 weken zwanger, 6 x per dag de auto in om de kinderen/ man te brengen en halen. Heb ik de kamer van mijn dochter gestofzuigd, zit ze gisteravond met magisch zand te spelen.. De badkamer gepoetst, zit er olie van badparels op de vloer, de slaapkamer opgeruimd, trekt mijn man zijn kleren uit en laat deze vervolgens op de grond liggen.. Nu ik het zo lees kan ik er zelf wel om lachen maar gisteravond kon ik alleen maar huilen pfff.. En dan denk ik, dan komt de verzorging van een baby daar nog bij .. Zo, dat lucht op, sorry dat ik jullie ermee opzadel .. *klaagmodus uit*
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 GEBOREN: 4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d) Afsprakenlijstje: 4 september - 2012mama - intake gyneacoloog 4 september - 2012mama - controle vk 5 september - Sabagirl - groeiecho + dopller 7 september - Ellada - controle vk 13 september - Ting86 - controle vk 14 september - Denanja - liggingsecho + bevalplan 14 september - 1548 - controle vk + groeiecho 14 september - Ting86 - voorlichting borstvoeding 18 september - 2012mama - controle vk 19 september - Ellada - liggingsecho 20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler 26 september - Ting86 - liggingsecho + geboorteplan 29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo 4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
@1548 zo herkenbaar...ik mopper de laatste tijd vaak tegen man en de jongens dat ze net doen alsof ik hun schoonmaakster ben...natuurlijk heel makkelijk dat mama de hele dag thuis is Manlief kan ook zo vreemd kijken als ik zeg dat ik de hele dag een keer niets heb gedaan, of dat het avond eten nog niet klaar staat als hij komt... Hier gaan we vanaf maandag weer naar school. Benieuwd hoe ik dat red Wel het geluk dat het hier continurooster is, dus breng ze om 8.15 naar school en dan pas om 14.30 weer naar school...maarja, ook zwemles enz begint weer...
@ gevoel van diennaar: geen last van. Maar ook nog geen kindjes naast de baby in mn buik. Daarnaast zal het mijn man worst wezen of ik wel of niet het huishouden heb gedaan. Ik heb de hele week niks uitgevoerd haha. 1x stofgezogen en manlief 1x. Het is hier nu een chaos maar vanmiddag pakken man en ik dat samen op. Kan me prima afsluiten voor rommeltjes. En ondanks dat ik vind dat het hier momenteel een zootje is ben ik goed in staat dat te negeren. Ik wacht met smart op de nesteldrang. Wil het hele huis schoon maar kan mezelf er niet toe zetten. Ik ben gewoon een vreselijke luie huisvrouw Shame on me...
Wowww meiden, ik zeg het iedere keer. Maar jullie gaan écht hard met schrijven haha. Ik kan het niet bijhouden. Ik merk ook dat ik gewoon niet altijd iets over mezelf te schrijven heb, of zin heb om over mezelf te schrijven hahah! Ik heb geprobeerd om alles een beetje te lezen, gelukkig blijkt na controles en CTG's alles goed met jullie baby's. Ik zag zelfs een gekrompen baby Wat fijn hè als we ze gewoon in onze armen kunnen houden. Maargoed dan beginnen er weer andere zorgen! Slaap het wel goed? Drinkt het wel goed? etc.. etc..! Kunnen we daarover weer lekker schrijven naar elkaar. Hier alles wel prima. Overdag kan ik alles, de nachten zijn zwaar met krampen in mijn benen. Dus ik ben wel veel moe. Ibiza was geweldig! Ik hield het goed vol. Leuke dingen gedaan en heerlijk op het strand gelegen. Mijn vriend is nu weg en komt gelukkig zaterdag weer thuis. Ben niet graag alleen thuis en 4 nachten alleen met een peuter is toch wel pittig nu..! Ben al thuis sinds dinsdagavond en heb vanochtend mijn koffer pas geopend haha. Ik had er de kracht gewoon even niet voor.. @Panter, ben ook gewoon even een luie huisvrouw nu. Ok meiden, ik vergeet waarschijnlijk een hele hoop. Maar ik moet nu verder aan het werk. Blij dat verder alles goed is met iedereen! Fijne dag, bijna weekend!!
@1548 ja zeer herkenbaar!!!! Peuter eist aandacht en zorg wel op en man bevalt het geloof ik ook wel prima dat ik fulltime thuis ben en doet steeds minder.... heb hem al paar keer verweten dat ie ook prima achter zijn kont kan opruimen! Maar hopeloos soms.... Geen idee hoe ik alles met 2 kids schoon en behapzaam ga houden.
Ooh meiden wat ben ik blij met de herkenning .. Ik heb vanmorgen gepoetst, daarna kwam een vriendin op de thee. Ze is net weg en nu ga ik eens een uur op de bank liggen. Straks weer naar school, zwemles, eten bij mijn schoonouders en een verjaardag.. @2012mama Wat fijn een continuerooster, zouden ze van mij ook wel in mogen voeren. Hier zit de 1e schoolweek er weer bijna op. Het is inderdaad weer even wennen, school/ afspraakjes en sporten. Voel me deze dagen echt een taxichauffeur.. @Panter Je hebt groot gelijk, lekker van genieten! Toen ik met zwangerschapsverlof van de oudste was, heb ik vrij weinig gedaan. We waren met zijn 2 dus huis was altijd aan kant, heb die weken alleen maar in het zwembad doorgebracht. Echt, geniet van je rust..
@sabagirl Zie jouw reactie nu pas.. Bij jou dus net zo. Ik ben gek op mijn man maar soms wil ik hem wel even door elkaar schudden hahah.. Hij hoeft weinig tot niets in het huishouden te doen maar bepaalde dingen vertik ik gewoon (bijv zijn kant van het bed opruimen of zijn kast opruimen).. Mag jij 1 x raden waar het een rommel is.
@Newmom1986 Oooh ibiza, jaloers! Kan je iets tegen de krampen doen? Ik had er in het begin van de zwangerschap last van en slikte toen magnesium.
@sabagirl ben idd nog actief, volgens mij vrouw te actief. gisteren van half 11 tot half 4 niet op mn kont gezeten (ja even om te lunchen) verder boodschappen gedaan bij 4 verschillende winkels en gezwommen met mn moeder. aar had gewoon een goede dag gisteren dus wilde daar gebruik van maken en dochtertje was bij de gastouder. maar vind het ook moeilijk om rustig aan te doen, terwijl ik dat vroeger als de beste kon whawha maar nu zie ik gewoon steeds dat er nog dingen moeten gebeuren in het huishouden. @ellada en @1548 goed dat jullie gebeld hebben!!! beter het zekere voor het onzekere, fijn dat wel alles goed was. @ellada wij gaan naar een schoenenwinkel waar ze ook elke 6 weken op controle moet komen, ben zelf geboren met klompvoetjes dus heb steunzolen en kan maar een klein aantal schoenen aan (heb meestal keuze uit 4 a 5 paar) en aangezien we tess nu ook wat naar binnen zagen lopen houden we het dus bij die schoenen winkel zodat ze goed in de gaten word gehouden, dit betekend dus ook gewoon 1 paar per maat haha maat 23 heeft ze nu, ze is 16maanden. is ook 45min rijden ongeveer dusja daar ga je niet te vaak heen, nu was ik mn zooltjes vergeten dus moeten morgen weer, dom dom dom. @1548 wij houden beide niet van t huishouden doen maar ik vind dat ik dat moet doen nu ik dus thuis zit. moet zzeggen dat mijn vrouw daar anders over denkt, als ze ziet dat ik moe ben ofzo gaat ze ook meteen koken als ze thuis is van werk. komt misschien ook omdat ze een vrouw is haha. moet wel zeggen dat ze bijv. boodschappen doen niet zo leuk vind (en ik wel!) maar dan zegt ze dus dat ik teveel heb gedaan en dan denk ik wel van ja dat kan je wel zeggen maar als ik het niet doe gebeurt t niet. alleen tess dr speelgoed dat ruim ik niet op, dat doet zij als tess naar bed is, veel te veel bukken. verder ben ik net van de trap gevallen, ofja dacht dat ik al beneden was maar dat was dus niet het geval. had de wasmand met eerste lading baby kleertjes in mn handen en bepalandde vooral op mn linkerbeen en daarna op mn kont. nu dus op de bank met last van mn linker heup buik tegen de wasmand aangekomen maar niet hard ofzo. schrok wel moet ik zeggen. maja de eerste baby was draait dus kan het straks mooi buiten drogen en heb t eten al voorbereid jamjam lasagnettes en een high tea deluxe gereserveerd voor morgenmiddag met mn vrouw dochter naar mn ouders heerlijk even met zn 2en nog. hadden we gekregen met onze verjaardagen netzo als nog een restaurantcadeaubon en dinerbon enja ik heb zoiets maken die maar op voordat de baby er is want dan komt t er niet van en verlopen ze en dat is zonde. nu ga ik nog even lekker voor de tv zitten wachten tot dochterlief wakker word. lag er laat in dus verwacht nog wel een uurtje te kunnen zitten haha
ow trouwens, dochtertje slaapt nog steeds moeilijk in. duurde het eerste 10 min duurt het nu een half uur savonds. smiddags gaat weer iets beter al wel 3 dunne poepluiers vanmorgen, krijgt dr laatste tandjes/kiezen denk k. verder niet vervelend en niet meer krijsen dus dat is fijn. en snachts doorslapen haha
@denanja wel even baby laten controleren bij vk hoor. Op je kont vallen schijnt gevaarlijk te kunnen zijn. Vriendin van me was ook vd trap gedonderd want meende dat ze er al was...maar was nog tree. Zij kreeg op haar kop dat ze niet een controle had laten doen omdathet ggevaarlijk was voor beeb
hmmzz misschien toch maar even bellen dan zo ja... ja ik ging door mn enkel en daardoor kwam ik op mn kont geloof ik.
ze komt zo langs. thnx @Panter beleid is idd van de trap vallen altijd even controle, even luisteren naar hartje dus ze komt zo langs
@denanja, wat vervelend zeg! Hopelijk is alles goed met de kleine mini! Goed dat je hebt gebeld. @1548, ik slik inderdaad ook magnesium. Helaas heb ik er gewoon echt in extreme mate last van, net zoals de een nooit misselijk is en de ander opgenomen moet worden ervoor.. Hopelijk zakt het snel weer wat weg!!
Goedzo @denanja fijn dat ze je even controleren!! Vervelend @Newmom1986 van die krampen. Hier heel af en toe in bed kramp in mn kuit...brrr heel naar gevoel. Doet pijn! Hier lekker met lief in huis bezig. Ik met sopdoek over tafels en kasten. Hij met stofzuiger en dweil door het huis. Hij maakt douche en kattenbak schoon en ik de wc. Straks weer lekker fris en kan het er weer even tegen.