@1548, ik hoop niks ernstigs! @2012mama en @Panter wat heerlijk, verlof! Ook al waren jullie al thuis, nu extra genieten! X @2012mama wat spannend dat je nu weet wanneer ongeveer! @Panter en @sabagirl hier ook een paar onrustige nachten gehad, ook enorm moe! Mijn blaas krampt ook echt constant, en dan een opluchting na een paar druppen plassen haha! Kleine is lekker aan het drukken daar beneden... Vandaag met werken wel lastig, door vermoeidheid echt duidelijk minder concentratie... Ik hoop voor ons dat de komende nachten beter zijn! @sabagirl beterschap voor je zoontje, scheelt een hoop als hij weer fit is! Fijn dat je morgen al controle hebt en meteen je piekeren kan bespreken! Balen dat het weer terug is, je klonk zo opgewekt de laatste tijd! @Ting86 hopelijk ondanks je lichamelijke kwalen wel een fijne vakantie gehad? Flauwvalgevoel zal een combi zijn van lage bloeddruk icm een wat lager Hb denk ik. Pas goed op jezelf en wat je zegt als het niet gaat dan gaat het niet! @kleinebeer een klein stapje terug is niet zo gek bij zo'n inimini meisje, maar gelukkig geen ernstige oorzaak en maakt ze alweer sprongen vooruit! Dat klinkt echt al als toeleven naar het mee gaan met papa en mama naar huis! Geniet van jullie inmiddels al best grote meid! @Hier, moe dus! Vandaag een rustige dag op het werk maar toch viel het me zwaar! Straks dus lekker vroeg naar bed! Het grote aftellen is voor mij ook begonnen, nog 4 dagen werken tot m'n verlof, deze week 2 en volgende week 2... Nu het zo dichtbij is ben ik er ineens enorm aan toe!
@kleinebeer wat goed van jullie meisje! Gaat echt met flinke stappen dus. Benieuwd wanneer jullie jullie meisje mee mogen naar huis... @Panter ja, slapen hier ook echt heel slecht, veel wakker, vaak plassen en na 5u kom ik amper nog weer in slaap...herken het wel van mijn vorige zwangerschappen.. @Ting86 succes vandaag...en wat niet gaat gaat niet he..denk om je lichaam en je kleintje... @ellada heerlijk ook voor jou aftellen! fijn @sabagirl succes vandaag! Hier inmiddels gebeld met de officiële datum van de keizersnee, mits er eerder niets gebeurd...toch ook wel weer erg spannend. As donderdag nog een groeiecho...
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 GEBOREN: 4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d) Afsprakenlijstje: 5 september - Sabagirl - groeiecho + dopller 7 september - Ellada - controle vk 13 september - Ting86 - controle vk 14 september - Denanja - liggingsecho + bevalplan 14 september - 1548 - controle vk + groeiecho 14 september - Ting86 - voorlichting borstvoeding 18 september - 2012mama - controle vk 18 september - 2012mama -sectiospreekuur 18 septermber - 2012mama - Anesthesist 19 september - Ellada - liggingsecho 20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler 26 september - Ting86 - liggingsecho + geboorteplan 29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo 4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
Goedemorgen meiden! @2012mama Zag ik jou gisteren helemaal over het hoofd .. Geniet van je zwangerschapsverlof! Ooh wat leuk dat je weet wanneer je kleine komt, komt nu echt dichtbij he .. @Panter Vannacht een betere nacht gehad? Hier ook gemiddeld 3 x per nacht eruit om te plassen, dat ga ik zó niet missen! @sabagirl Dikke knuffel, hopelijk kan de gyn je geruststellen. Is je zoontje weer wat opgeknapt? Succes bij de groeiecho.. @Ting86 Goed op jezelf en die kleine letten hoor! @kleinebeer Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie kleine meid .. @ellada Nee hoor, ik vermoed een griepje. Het gaat vandaag alweer een stukje beter. Goed geslapen? Nog 4 dagen werken, lekker vooruitzicht! @Hier Vandaag voor het laatst op werk, we hadden onderbezetting vanwege de vakantieperiode dus nog even bijgesprongen. Mijn werkplek is versierd, zo lief! Verder voel ik mezelf een stuk beter dan gisteren, helaas zijn beide kinderen nu ook aan het snotteren, hopelijk blijft het daarbij.. Bizarre gedachte dat de kleine gewoon over 20 dagen kan besluiten om te komen , ik ben er klaar voor
Wat leuk van je collega's @1548 !! Geniet van je verlof! @2012mama jee je hebt al een datum!! Wat spannend zeg! @sabagirl ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Knuffel!!
Vannacht weer slecht geslapen maar moest er toch vroeg uit vanwege de echo en zoon had vandaag zijn 1e dag op de 3 plus groep in de basisschool. Hij was helemaal enthousiast, ben benieuwd hoe hij er straks aan toe is. Hopelijk stort hij niet helemaal in. Mijn zorgen en angsten wel besproken met de gyn maar blijft even afwachten hoe het komende weken verder gaat. Hopelijk slaap ik snel weer wat beter dan kan ik wat meer relativeren. Ons meisje was op de echo heel actief <3 maar wel wat minder aangekomen dan verwacht. Nu 1830 gram geschat, p8. Een kleine ukkie dus. Denk nu zo'n 3 weken achterstand, als het niet meer is. Doorbloedingen waren wel prima dus over 2 weken terug. Ik ga denk ik pas opgelucht zijn als ik haar in mijn armen heb. Voor mijn gevoel toch een zwangerschap vol zorgen op deze manier. @Ting86: denk aan jezelf en de kleine, liever fit richting de bevalling dan helemaal doodop. HOpelijk vallen de 2 uurtjes je mee. @kleinebeer: ik help mee hopen dat ze deze maand naar huis mag. Ze maakt in ieder geval enorme vorderingen. Jullie dappere meisje! @ellada: wat heerlijk dat je verlof er aan komt! Gaat nu snel! Hopelijk blijft het zo goed vol te houden voor je. En ja, ik voelde me ook echt goed afgelopen weken, enorm vrolijk en energie voor 10. Nu helaas in een grote dip. Hopelijk voel ik me snel weer wat beter dan kan ik de wereld weer wat beter aan en wat meer genieten van mijn grote man voordat hij grote broer wordt. @2012mama: spannend qua echo en spannend qua kz. Gaat denk ik erg hard als je een datum weet. Gek idee dat je gewoon weet wanneer de kleine komt hihi. @1548: zoon was vanochtend vooral enthousiast voor school maar ik vrees voor zijn toestand als ik hem ophaal. Ben heel benieuwd hoe hij er morgen aan toe is. Denk dat hij heel moe gaat zijn straks. Maar hopelijk heeft hij een leuke dag. Wat leuk dat je werkplek helemaal versierd is! Lieve collega's. Hopelijk voelen jij en de kids je gauw weer helemaal fit. En nog 1 tip . pampers 1 plus 1 gratis bij etos. Ik heb net maar even ingeslagen... weer iets van mijn to do lijstje haha.
@kleinebeer wat doet jullie meisje het toch goed zeg!! Kan me van vrienden met een premature baby nog wel herinneren dat die ook een terugval had qua beademing. Die was vd c-pap (schrijf je dat zo?) af en hheeft idd paar dagen weer ondersteuning gehad. Zij schrokken toen ook enorm. Wat wen spannende tijd was dat...jullie zitten daar nu midden in. Gelukkig dat het steeds beter gaat...en al zo mooi gegroeid. Hoop dat ze deze maand thuis komt! Hier controle gehad. Bloeddruk weer mooi 120/60. Baby ligt al bijna helemaal ingedaald ook. Hoop toch echt dat ik met 37wk beval...ben zo klaar met zwanger zijn en alle ongemakken. Vooral die suikerziekte valt me zwaar.... ben er zo moe van bovenop de moeheid vd zwangerschap. En mijn bekken doet zó zeer dat ik alleen nog maar kan strompelen. Maar ondanks dat ben ik toch héél dankbaar voor het feit dat we een baby krijgen!
@2012mama wat spannend dat je al een datum hebt! @1548 gelukkig valt het mee, hopelijk zijn jullie er allemaal snel weer bovenop! @sabagirl wat slapen betreft heb je helemaal gelijk, een goede nacht en je kan veel meer hebben! Hopelijk gaat het snel beter en is je dip snel voorbij en kun je weer lekker genieten! Jammer dat je meisje minder is aangekomen dan verwacht/gehoopt, als zij het goed doet scheelt dat voor jouw gemoed ook... Maar gelukkig verder alles goed, laat de tijd maar snel gaan en dat ze gezond en wel in je armen ligt! Je zoon al naar een 3+ groep! Wordt hij ook al bijna 3? Ik zag in je handtekening steeds 2jr staan dus in gedachten waren jouw zoon en mijn dochter precies even oud @Panter wat fijn dat je bloeddruk weer netjes was! Ik hoop van harte met je mee dat jullie kleintje eerder komt, maar wel dat hij er dan ook klaar voor is! Wat goed van je dat je nog steeds ook positief kan denken ondanks al je lichamelijke ongemakken, het is jullie gegund! X @Hier, weer een rustig dagje op m'n werk afgestreept! Vannacht gelukkig iets beter geslapen, straks weer lekker vroeg erin want de vermoeidheid is er niet minder van geworden maar iets stabieler qua emoties De komende twee dagen weer lekker midweekend, kijken wat voor leuks ik kan doen met m'n kleine meid!
@ellada: hij wordt 8 oktober 3 jaar. Gaat al snel.... vandaag besloten zijn feestje maar te vervroegen zodat ie in ieder geval eenfeestje heeft. Ben zo bang dat de baby anders roet in het eten gooit haha. Wat fijn dat je weer vrij bent. Al enig idee wat je wilt gaan doen? Hier is man morgen thuis dus hopelijk gaan wij ook wat leuks doen @Panter: balen van alle klachten maar een baby mogen krijgen is inderdaad het allermooiste wat er is. Hopelijk nog een paar weken en heb je je mannetje gezond en wel in je armen.
@sabagirl echt een grote bent al dus! Slim van je om z'n feestje te vervroegen, dat zou ik ook doen! Ook voor jezelf, hoe later hoe pittiger het voor jou ook wordt om alles te organiseren... Ik heb eigenlijk nog geen idee wat we morgen gaan doen, in ieder geval een keertje niet zwemmen want heb echt mega veel jeuk sinds dagen en een ochtend in het water liggen helpt dan niet echt haha!
Hier ook even weer wat minder fit...gister overdag nog veel kunnen doen, maar gevolgd door veel (indalings) pijn, vermoeidheid en harde buiken. Voel me op dit moment nog niet zo fit...merk met elke beweging wel wat kwaaltjes... En ja, dan ook nog hele nachten wakker doet ook niet veel goed.. Sorry, even klagen, zal nu weer stoppen
@2012mama Hier mag je klagen hoor. Ik snap dat je het even kwijt wil. Hier: gisteren weer 2 uurtjes op me werk geweest. Bleh, de stress kwam meteen weer opzetten. Wat een zeurders. Begin oktober hebben ze een audit en aangezien ik er dan niet ben, moet mijn vervanger volledig ingewerkt zijn en willen anderen dat ik dat even gedaan heb. Ook hebben ze de kledingregels aangepast (ik zou me nu volledig moeten omkleden) zo vlak voor de audit, want alles moet natuurlijk perfect zijn. Ik heb duidelijk gezegd dat ik mij ten eerste nu niet meer zo overdreven ga omkleden, geen schoenenwissel doe (dat zal tenminste 15min in beslag nemen) en dat mijn gezondheid en die van de kleine voorop staan. Dat snappen ze wel, maar dan krijg je alleen maar weer het woordje "maar" te horen. Grrrrr.... ik begin het daar nu echt niet meer leuk te vinden. Het gepieker was in mijn vakantie weg, maar is weer terug hoor.... In ieder geval alleen donderdag en dinsdag nog 2 uurtjes en dan zeg ik: Adios!
@2012mama ik hoop dat je je snel weer wat fitter voelt! Maar eventjes rustig aan vandaag! @Ting86 wat balen dat ze op je werk zo'n druk op je leggen, maar goed dat je voor jezelf opkomt! Ik moet zeggen één keer op een dag aankleden vind ik ook genoeg hoor, een extra keer voelt als een hele opgave haha, vooral schoenen... Ik heb m'n man gister voor het eerst m'n veters laten strikken haha!
Goedemiddag, Vanochtend wezen shoppen met man en zoon, goed geslaagd voor de heren. Nu speelt de kleine man buiten en de grote man ruimt de schuur op. Dit gaat goed haha Ik heb gister en vanmiddag even kort geslapen en voel me al weer wat meer mens. Gister ook een onwijs lief telefoontje van de verloskundige hier uit het dorp gekregen. Omdat ze me nu een paar weken niet meer begeleiden, waren ze wel benieuwd naar hoe het met me ging en heb even heerlijk van me af kunnen praten met iemand die begrijpt hoe mijn situatie nu is. Echt wat ik nodig had. Vanaf morgen weer 2 dagen alleen met zoon dus hopelijk voel ik me opgeladen genoeg @ellada: ja tijd gaat zo snel, weet nog goed hoe klein die was bij de geboorte en nu alweer bijna 3 en een echte bijdehante wijsneus. Je moet gewoon oppassen wat je zegt voortaan anders wordt het je zo weer om de oren gegooid We hebben gister besloten zijn feestje met 1 week te vervroegen en evt voor de schoonfamilie nog een week (want een hoop kunnen dat weekend niet maar nog niet veel reactie op ons datumvoorstel dus ben benieuwd, wil het gewoon gepland hebben, geeft mij rust) @2012mama: dikke knuffel voor jou! Niet leuk om je zo te voelen @Ting86: wat een gezeur zeg, daar zou ik echt niet van gediend zijn, een beetje begrip voor je zwangere situatie zou welkom zijn. Hopelijk draaien ze nog een beetje bij en anders maar vervroegd met verlof?
@Ting86 wat vervelend dat ze zoveel vragen op je werk...kan me voorstellen dat je daar echt geen zin en energie voor hebt! Gelukkig is het bijna klaar...bijna verlof! @sabagirl fijn, lekker geshopt! En slaap doet inderdaad wonderen...lekker bijtanken, en hopeijk voel je je dan weer wat beter. Helpt mij wel altijd erg goed! @ellada heerlijk midweekend? Hier slecht geslapen, veel wakker, voorweeen, bewegend kindje...vind het wel lastig, steeds die nacht wakker liggen. Vanmiddag groeiecho...ben benieuwd!
Pfff niet de meest beste nacht... spokende peuter en ik word gek van maagzuur. Wordt een lange dag vandaag. @2012mama: ik sluit bij je aan voor de nacht.. erg vermoeiend en slopend. Succes bij de groei echo. Hopelijk alles goed.
@2012mama en @sabagirl wat rot van de slechte nacht, hopelijk overdag even tijd voor een rustmomentje? Ik heb betere nachten gehad de afgelopen dagen, wel eruit om te plassen maar dat lijkt bijna op de automatische piloot te gaan haha! @2012mama succes met de groeiecho! Ik mag straks ook weer voor controle. De kleine heeft zich de afgelopen week weer goed laten voelen dus maak me er niet zo druk om... Geen echo helaas!
Hier ook een kaknacht. 10x het ik moet plassen gevoel in 7u tijd. Mn hele lijf doet zeer van mezelf uit bed slepen en trap op, trap af. @sabagirl wst fijn dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad met de vk. @Ting86 lastig van je werk. Maar nog paar dagen je tong afbijten en dan eindelijk rust! @ellada fijne vrije dagen. Nog twee werkdagen te gaan toch? Deze week maar lekker genieten van leuke dingen met je kindje.
@Panter wat naar, ja die trappen die maken je ook echt even wakker hè... Ik hoe maar een paar meter, geen licht aan en dan rol ik m'n bed weer in... Dikke knuffel voor jou! Ik heb gisteren lekker eens niks gedaan, nou ja niks... Puzzelen, kleien, kleuren, etc maar lekker thuis dus! Ik moet morgen, maandag en dinsdag nog werken, en dan verlof! Zaterdag heeft m'n man weer zweefvliegles en zondag vertrekt hij voor een week naar Vietnam dus die eerste week is een pittige maar al van verschillende mensen het aanbod gehad dat ze voor mij en m'n dochtertje komen koken of boodschapjes willen doen dus dat is erg lief! Ach, ik ben natuurlijk wel vaker overdag met haar alleen, maar als ze een dag lang peuterpuberbuien heeft is het altijd fijn als m'n man tegen zessen thuis komt en het eventjes overneemt... Ik hoop dat m'n meisje ook aanvoelt dat we het eventjes samen moeten doen en extra lief is voor mama