Helaas liep mijn controle niet zoals gepland... In plaats van naar huis en lekker lunchen/gezellige middag met een vriendin moest ik door naar het ziekenhuis vanwege de hevige jeuk die ik heb. Bloed geprikt en hoewel de wat waar het echt om gaat er pas dinsdag is, zijn m'n leverwaarden flink verhoogd en heb ik waarschijnlijk zwangerschapscholestase Dit betekent dat ik vanaf nu 3x per dag medicatie moet slikken, per direct over ga naar de gyn voor de controles incl. Wekelijks bloedprikken en afhankelijk van de waarde dinsdag het verdere beleid wordt bepaald, als die waarde echt hoog is wordt het kindje waarschijnlijk eerder gehaald omdat dit gepaard gaat met een groter risico op doodgeboorte... Ik dacht ik ga weer voor niks, ze zien me aankomen, maar toen ik de uitslag kreeg in tranen, toch wel geschrokken... Nu maar even een uurtje plat en bijkomen!
@@ellada: heftig zeg! Collega heeft het gehad en dat kindje is idd met 37 weken gehaald vanwege de waarden. Hopelijk gaat de medicatie aanslaan en blijft jullie kindje het goed doen. Wat een schrik zeg! Heel veel sterkte!
@ellada dat is schrikken! ! Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Rustig aan, hopelijk heeft de medicatie effect. Hier schiet ik steeds in een flinke hypo. Uur geleden zat ik iets te hoog op 8.2 Net ineens op 2.8 Flink in de suiker gehangen zojuist dus....snap niet hoe dat ineens zo daalt. Ben er naar van.
@ellada Wat naar meis. Hopelijk slaat de medicatie aan. Bah. Niet leuk . @Panter Wat vervelend die waardes. Hopelijk snel weer stabiel. Ook niet leuk . Hier: nog maar 1x 2 uurtjes werken en dan verlof. Morgen nog afdelingsbbq. Niet echt het mooiste weer erbij, maar goed. We zullen zien...
@ellada jeetje das wel heftig en niet waar je ophoopt. Hopelijk helpt de medicatie en vallen de waardes mee zodat jullie kindje nog even bij jou kan blijven... @Panter, vervelend zeg, die suikers steeds op de hobbel...kan me voorstellen dat dat erg frustrerend is...nog even volhouden... @Ting86 fijn, bijna verlof! Veel plezier morgen! Hier vanmiddag groeiecho gehad. Kleintje wordt nu 2400 gram geschat, geboortegewicht wordt geschat op ongeveer 3500 gram met 40 weken...volgens vk een mooi gemiddeld kindje..
@Ting86: yes nog maar 2 uurtjes en dan lekker genieten. Hopelijk morgen een beetje droog weer voor de bbq. @2012mama: wat een mooi gewicht! Dan is onze baby wel een ukkie met 1800 gram benieuwd of ze het uiteindelijk goed gaan hebben.
@sabagirl @Panter @Ting86 @2012mama dat was inderdaad schrikken... Ik probeer het maar even van me af te schuiven en dinsdag af te wachten hoe hoog de waarde is en wat het verdere plan wordt... Voor nu beweegt die kleine heerlijk en daar hou ik me aan vast! @Panter wat naar dat je suiker weer zo onvoorspelbaar is! Geen aanwijsbare oorzaak als een verkoudheid ofzo? Hopelijk snel weer goed onder controle en stabiel! @Ting86 wat fijn nog maar 2 uurtjes! Hopelijk voor jullie is het morgen droog! @2012mama fijn dat de groeiecho goed was!
@ellada als je ergens gek van kan worden is dat inderdaad jeuk...zo weinig tegen te doen! Heb je een beetje kunnen slapen? Hier een redelijke nacht gehad..."weinig" wakker geweest dus wel fijn..vandaag maar een dagje in huis rommelen, met dit saaie herfstweer....
Hier ook een goede nacht slaap gehad, wat een slok melk al niet kan doen (maagzuur loste er van op yes). Vandaag dagje binnen met peuter, wat een weer! @ellada: fijn dat je de kleine zo goed voelt, dat stelt echt gerust! @2012mama : succes in huis!
He meiden, wat lees ik nu allemaal.. @ellada Sterkte meis! Een vriendin van mij heeft het ook gehad, die werd knettergek van de jeuk en is uiteindelijk ingeleid.. Hopelijk slaat de medicatie aan.. Dikke knuf @Panter Hoe gaat het nu met je suiker, wat meer onder controle? @Ting86 Veel plezier op de bbq en geniet van je verlof! @2012mama Fijn dat de groeiecho goed was ..
Jeetje @ellada en @Panter, wat ontzettend ...... Hopelijk slaat de medicatie aan. @ellada hoeveel jeuk heb je en waar precies? Ik heb namelijk ook ontzettende jeuk op mijn benen en armen, maar alleen in de nacht. Gisteren bij de VK aangegeven en ze adviseerde me mentholgel te gebruiken. Mocht het erger worden moet ik contact opnemen. Gisteren groeiecho gehad. Ons meisje doet het goed! Ze werd nu 1849 gram geschat. Bij de geboorte rond de 3000/3200 gram. Kregen nog een mooie 3d foto mee naar huis <3
Hai meiden, Mijn suikers schieten alle kanten op. Maar dat schijnt er bij te horen zo aan het einde. Ik krijg woensdag de dktp vaccinatie, want heb geen anitstoffen voor kinkhoest meer in mijn bloed. Ben blij dat ik er achter aan ben gegaan, volgens de microbioloog liggen er nu 3 pasgeboren baby's op de ic met kinkhoest. Dus advies is hier om te vaccineren, en woensdaq krijg ik die spuit. Via de placenta komen de antistoffen dan bij de baby, waardoor die beschermd is tot zijn eerste vaccinatie. Kinkhoest komt veel voor de laatste tijd. Het is van belang voor de 36 wk gevaccineerd te worden, dus mochten jullie het willen doen moeten jullie er wel achteraan gaan. Ondanks dat het nog geen standaard is, word dit in belgie, engeland, amerika en duitsland al jaren gedaan om baby's te beschermen. In NL zijn ze terughoudend, omdat men eerst een onderzoek wil. Maar als je de vaccinatie wel wilt, kun je je antistoffen laten bepalen in je bloed en evt de vaccinatie halen bij het GGD. Op eigen kosten, dat wel. Maar het kost maar tussen de 30-60 euro.
Even snel want ben aan het werk: @Lycos ik heb met name heel veel jeuk op m'n armen en benen en dan ook mn handpalmen en voetzolen... Rug begint nu ook aardig op te spelen... Eerst was het alleen in de avond maar nu de hele dag door. Zou het in de gaten houden en bij twijfel vragen om bloedonderzoek!
Oh jemie sterkte aan iedereen met jeuk suikerwaarden en andere niet zulke leuke kwalen. Hier heb ik een meisjes en jongens proefdruk laten maken. Meisje http://www.poobies.nl/nl/kaartcollecties/geboortekaartjes/poobies/belarto-geboorte-2016-nl-nl/PCP000416/Geboortekaartje-Boekjesvorm-met-eigen-foto-meisje/PCB100470/ jongen https://www.liefsvananet.nl/kaart/72267/maatwerk-trouwkaarten/geboortekaartje-tractor-groen.html
@2012mama ik heb gelukkig redelijk geslapen, gek genoeg 's nachts meer last van het plassen dan van de jeuk... Vandaag overdag was wel een drama, zitten mensen tegenover je moet je je de hele tijd inhouden te krabben, geen doen! Hoe was jouw binnendagje? Ik kreeg van m'n man foto's van onze dochter ingepakt met regenlaarsjes en paraplu lekker vrolijk aan het stampen in de plassen, vindt ze fantastisch! @sabagirl fijn dat je beter hebt geslapen, fijn dat melk je zo goed geholpen heeft! Jij ook genoten van je binnendagje? @1548 thanks! Ik hoop ook dat het snel wat doet, die jeuk is gekmakend! Als dit een week zo doorgaat mogen ze me volgende week inleiden! @Lycos fijn dat je groeiecho goed was! Zie hierboven voor de uitgebreidere reactie, maar hou je jeuk in de gaten! @Panter sh*t dat je suikers weer zo van de leg zijn! Over die vaccinatie, heb jij die na je kindertijd nog eens laten herhalen? Ik heb de dktp 5jr geleden nog gehad ivm reizen... Ik ga dinsdag even overleggen met de gyn als ik er toch ben... @Medinilla heerlijk gevoel hè als je proefdruk klaar is! Heb je een stiekeme voorkeur jongen/meisje obv het kaartje?
@Medinilla leuke kaartjes!! Heb je een lichte voorkeur of voorgevoel? @ellada mijn laatste dktp injectie was in 1980. Denk dat jij nog wel beschermd bent door die herhaling. Mijn bloed is onderzocht op antistoffen en die zijn niet gevonden in mijn bloed. @jeuk...mss helpt insmeren met calendulan emulsie van vsm? Helpt wel goed tegen jeuk bij waterpokken...mss ook bij cholestase? Al komt dat natuurlijk v binnen uit...masr t valt te proberen!
@Panter die calendula ga ik proberen, ligt hier nog in de kast! Deed nu gewoon lanette of vaseline, maar is wel erg vet...