16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @2012mama leuk! Klinkt als een heerlijke traktatie, mijn lievelingstaart!
    Ik kan me voorstellen dat zwemmen pittig wordt, merk het zelf ook en ben wat minder ver en voor m'n gevoel niet zo'n heel grote buik haha...
    Begrijp ik nou goed dat je de datum verklapt, wat leuk! Nog een maandjes, aftellen dus echt begonnen!

@denanja ik hoop dat je dochter na haar slaapje gezelliger was! Zo'n dag met een kleintje kan echt zwaarder zijn dan een dag werken hè ;)

@sabagirl heerlijk drukke dag dus, nu lekker met de voetjes omhoog?
    Haha hier krijg ik altijd het commentaar dat ik zo veel draai, dus ik zeg niks! :p

Wow @kleinebeer wat een sprongen maakt jullie kleine meid! Wat fijn! Heerlijk dat je nu ook thuis dingen gaat regelen voor als ze naar huis mag, lekker om nu echt daar naartoe te leven! :D Houden jullie het zelf nog goed vol?

@Panter wat naar dat je zo je laatste weken door moet komen... Ik weet van onze diabetesverpleegkundige dat nachtelijke hypo's eigenlijk nooit zo diep zijn dat je niet meer wakker wordt, het lichaam compenseert op een gegeven dan toch schijnt. Veel mensen worden naar wakker en zitten dan juist hoog, bij het zetten van de wakker om te kijken wat er 's nachts gebeurd blijkt een hypo de oorzaak, maar zijn ze er op dat moment dus niet wakker van geworden... Hoe dan ook hoop ik voor je dat het nog wat beter wordt!

@Hier, controle was eigenlijk veel herhaling omdat ik de uitslag al had. Vooral de risico's en bijbehorende cijfers besproken, dat er nog veel onbekend is en vooral is me heel vaak verteld dat als ik me maar enigszins niet lekker of anders voel, als de jeuk weer toeneemt of als ik de baby minder voel ik meteen moet bellen... Dus ook een lijst met noodnummers gekregen. Ook meteen gesproken over wel of geen keizersnee en nu afgesproken dat ik het nog even met m'n man bespreek als hij weer thuis is, als we dan de knoop hebben doorgehakt zouden we evt volgende week al een datum kunnen plannen. Nu door het hele gedoe met de cholestase neig ik wel meer naar een keizersnee... Ik heb nu maandag intake met de klinisch verloskundige en bloed prikken en volgende week woensdag controle en uitslagen.
    Vandaag op m'n werk was verder heel rustig, nog wat dingen afgerond en een vergadermiddag, lekkere laatste dag dus! Vanavond samen met m'n dochter gevideobeld met m'n man, dat was zo leuk! Ze was helemaal hyper, ging gekke bekken trekken en was aan het stotteren van alles wat ze wilde zeggen. M'n telefoonscherm is nu een combi van snot en etensresten omdat ze het scherm zo vaak gekust heeft haha! Nu die kleine naar bed brengen en dan zelf ook even in de ruststand! :)

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ja..inderdaad 12 oktober keizersnee..zo spannend!!

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @2012mama Ik ben dan 'pas' 38wk dus als ik voor een keizersnee kies wordt het hopelijk later, want eerder zou betekenen dat m'n galwaarden de verkeerde kant op gaan...

4. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ff ego berichtje:

Ik heb nu ook verlof! Jippie!

sabagirl, ellada en vrouwvan vinden dit leuk.
  5. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Goeiemorgen dames! Heerlijk geslapen hier, om 7u maakte m'n dochter me wakker met een aai over m'n bol en de vraag of ik mee ging naar beneden. Nu heerlijk op de bank aan het hangen samen, het nodigt nog niet echt uit om actief te worden als ik naar buiten kijk haha!

@Ting86 geniet van je verlof! Grappig dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend en ook op precies dezelfde dag bij 33+5 onze laatste werkdag hadden.

Ting86 vindt dit leuk.
  6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    even ego berichtje ga zo op de laptop beter reageren :).

@ellada ze werd smiddags gelukkig iets liever haha mn vrouw kwam thuis die heeft eten gekookt en toen moest ze alweer weg voor massage van 1.5u dus was echt heel de dag alleen met dr op t eten na.
    maar hoe prikkelbaar ze gisteren was zo lief is ze vanmorgen!! heel dr boterham op en daarna kwam ze uitzichzelf met me knuffelen!! en het is echt geen knuffelkont! zonder problemen poepluier verschoond (normaal drama) en ze is ni lief tv aan t kijken en gaat nu spelen :). zit ook nog lekker in huispak op de bank haha en denk dat we er vandaag niet veel afkomen haha

7. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @denanja wat fijn dat je dochter zich goed gemutst is vandaag! Hopelijk blijft het zo!

denanja vindt dit leuk.
  8. 1548

1548 Niet meer actief

@Ting86 Geniet van je verlof!

@ellada Misschien heb je het wel gezegd maar heb ik erover heen gelezen, waarom is inleiden geen optie met bijv 38 weken ipv keizersnede? Schattig dat je dochter zo enthousiast was, leuke leeftijd he!

@Panter Hopelijk blijft het de laatste weken op deze manier beter onder controle voor je.. Jij werd met 37w ingeleid toch?

@denanja Fijn dat je dochter goede zin heeft vandaag ;), geniet ervan!

Hier gaat het zijn gangetje. Nesteldrang in het kwadraat :D.. Maar ben eergisteren te druk geweest, sindsdien last van mijn gewricht/ bekken, gelukkig kan ik vnv naar de fysio.. Morgen weer naar de vk en groeiecho, ik ben benieuwd want naar mijn idee ligt de kleine weer met zijn hoofd omhoog..

denanja vindt dit leuk.
  9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @Panter wat vervelend die schommelende suikers! Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt!

@ellada lekker je laatste werkdag dus gehad...fijn! En inderdaad hopelijk jij dan later een keizersnee! 38 weken is wel vroeg...tenminste onze oudste was met 38 weken, en die was er echt nog niet klaar voor...heeft een moeilijke start gehad...Hopelijk houd jouw lichaam dat vol :)

@Ting86 jij ook lekker verlof! Geniet er lekker van!

@denanja heerlijk rustig ochtendjes dus...lekker van genieten!

@1548 spannend, de echo. Hoplijk licht hij nog gewoon goed?

Hier zojuist met zus en moeder onze jaarlijkse stedentrip geboekt...in Maart naar Lissabon..
    Benieuwd hoe ik het dan vind om de baby (en de andere jongens :) ) bij mijn man achter te laten voor 3 nachten....

10. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @1548 hier ook meganesteldrang ineens, schrik er een beetje van wat ik allemaal nog moet doen... Tegelijk proberen m'n dochter tevreden te houden is best lastig, dus tussen de bedrijven door wat regel- en klaarmaak dingen haha!
    Succes bij de fysio, hoop dat die je weer wat in balans kan krijgen wat je bekken betreft!
    Inleiden is zeker een optie hoor, maar ik heb al eerder een keizersnee gehad en dan is inleiden een iets groter risico dus dan denk ik doe me dan maar weer een keizersnede, dat ken ik al ;)

@2012mama Lissabon is een fantastische stad, stiekem wel een beetje jaloers! Je gaat het vast fantastisch vinden en ook lekker om even zonder kindjes wat voor jezelf te doen toch? ;)
    Mijn dochter is met 38+5 geboren met keizersnee en hoewel ze klein en licht was, was ze er qua smeer en kalkspatjss in de placenta wel echt klaar voor. Had ook een APGAR-score van 10/10/10 haha, ze had er zin in! Maar de meeste kindjes hebben wel nog een paar dagen extra nodig, dus ik hoop minimaal 39wk te halen!

11. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Wat een toeval @2012mama ik scroll even door Facebook en daar zie ik een herinnering van precies 6jr geleden, een foto vanaf m'n balkon in... Lissabon! ;)

2012mama vindt dit leuk.
  12. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier zoon sinds gisteravond super verkouden, de hele nacht liggen hoesten en snotteren. Ik ben kapot en hang als een wrak op de bank.

@ellada: succes met de nesteldrang. Hopelijk krijg je een hoop gedaan de komende weken en mag de kleine nog even bij je blijven zitten. Wel fijn dat alle opties al met je besproken worden zodat je er goed over na kan denken.

@2012mama: wat een super lekker vooruitzicht!

@Ting86: yes qua verlof!

@panter:balen dat jeje zo beroerd voelt. Hopelijk kunnen ze in het zkh wat voorje doen want dit kan toxh niet goed voor jou en de baby zijn. Sterkte.

@denanja: hopelijk blijft de dag zo goed met je dochter. Geniet ervan!

@1548: succes bij de fysio, vk en mrt de echo! Hopelijk alles goed.

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @sabagirl t ligt aan het weer denk ik. tess is ook sinds t weekend snotverkouden, loop de hele dag met een doekje achter dr aan whawha gelukkig word het minder vooral het hoesten want dat klinkt echt niet fijn voor dr keel. ze word er gelukkig snachts niet wakker van.

@1548 alles op zn tijd he, niet teveel in 1x willen doen ;) helaas ken k t haha de dagen dat mn dochter weg is probeer ik zoveel mogelijk te doen enja dan ga je over je grenzen heen.
    hopelijk heb je wat aan de fysio, ik mag morgen weer :) jeuj.

@2012mama wat een super lekker vooruitzicht!!! jaloers hoor!!! ik heb nog 1 bestemming op mn lijstje staan waar ik heen wil en dat is portugal en ooit gaat dat gebeuren haha misschien wel als ik 5 jaar getrouwd ben (duurt nog bijna 2 jr haha).

sow dochter slaapt :) wilde zelf naar bed!!! ze is echt lief vandaag! sta er gewoon van te ijken whawha nu even op de bank en dan het eten voorbereiden en de afwasmachine uitruimen en de wasdroger uitruimen bleh maja vanavond zwemmen dus kan het beter nu even doen.

14. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @sabagirl en @denanja ik denk inderdaad ook de omslag van het weer, mijn kleine meid sinds het weekend ook weer bellen aan de neus en van die heerlijk opgedroogde korsten... Zij is er gelukkig niet ziek bij... Beterschap voor jullie kleintjes!

@denanja succes met je klusjes!

Wij zijn na een luie ochtend toch uiteindelijk maar in bad gestapt en lekker een bakkie gaan doen bij onze gepensioneerde buurvrouw. Ik schrok van de tijd om half 2, snel naar huis en een broodje gegeten, dochter nu uitgeteld in bed... Ik twijfel of ik mezelf druk ga maken met van alles en nog wat of dat ik op de bank ga liggen TLC'en haha! Als de kleine wakker is snel boodschapjes doen en koken, m'n schoonmoeder komt eten en oppassen vanavond want ik heb nog een nascholing.

Ik ben al een week me blind aan het staren op een tekst voor het geboortekaartje maar kom er niet uit en van m'n man word ik ook niet veel wijzer, misschien kunnen jullie me helpen... Heb nog 6 opties over:
    *Zo heel gewoon
    En toch heel bijzonder
    Zo alledaags
    Maar het blijft toch een wonder.
    *Liefde, zo mooi en fijn,
    Nog meer liefde te delen,
    Nu we me z'n viertjes zijn.
    *Met z'n drietjes hadden we het reuzefijn,
    Al vonden we ons gezinnetje nog iets te klein.
    Er was nog een plaatsje vrij,
    Welkom lieve ..., je hoort erbij!
    *Opnieuw zo'n groot wonder,
    Zo lief en zo klein,
    Opnieuw dat heerlijke gevoel van blij, trots en heel gelukkig zijn!
    *Hoera, iedereen mag het horen,
    Mijn broertje is vandaag geboren!
    Hij is heel lief en nog erg klein,
    En ik ben trots dat ik zijn grote zus mag zijn!
    *Mama is nog gewoon mama,
    Papa is nog gewoon papa,
    Maar mij wacht een hele nieuwe klus,
    Want ik ben vanaf nu grote zus!

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada van mij word je ook niet veel wijzer haha vind ze allemaal leuk!! denk dat ik zelfs een halve ga jatten haha hadden nu boven de naam; 2 mooie oogjes kijken ons aan, we weten het zeker wonderen bestaan! (volgens mij van @sabagirl gejat). maar vind het wel leuk om tess er ook in te betrekken. op de andere kant staat een langere tekst ook zonder tess erin.

vind de eerste en de tweede het minst leuk.

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    edit; ga dan hoera, iedereen mag het horen
    mijn broertje is vandaag geboren!
    jatten ;) even kijken wat mn vrouw ervan vind

sabagirl vindt dit leuk.
  17. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Ik vind het dus ook lastig... Wil onze dochter erin betrekken, zeker gezien de voorkant van het kaartje ook een groter meisje met een kleiner jongetje is en zegt hoera een broertje... Dus aan de binnenkant moet dat ook terugkomen... 1, 2 en 4 vallen denk ik voor mij daarmee af... Fijn om even wat input te krijgen, dan ga je zelf ook weer even anders naar je kaartje kijken en lukt het toch best om de knoop door te hakken haha!

denanja vindt dit leuk.
  18. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    vrouw heeft t zinnetje goed gekeurd :)

ellada en Ting86 vinden dit leuk.
  19. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ohw... een tekst hebben wij nog niet voor het kaartje. Een kaartje wel :). Volgens mijn man kan het allemaal nog wel....

@1548 Succes morgen bij de vk.

Ik heb net controle gehad. Onderdruk is gelukkig niet gestegen. Bovendruk was iets te hoog, maar volgens mijn vk lag dat aan spanning. Ze maakte zich niet meteen druk. Volgende keer zal deze wel weer lager zijn. Ik hoop het. Ons ukkie doet het iig wel goed. Is al een beetje ingedaald, maar ligt nog niet vast. En liet ook weer merken niet zo van afluisterapparatuur te houden... :roflmao:

1548 en denanja vinden dit leuk.
  20. 1548

1548 Niet meer actief

Wij hadden deze op het kaartje van onze zoon:

• De ogen van .... stralen
      als ze je een kusje geeft
      en vol trots aan iedereen vertelt
      dat ze nu een broertje heeft

Nu hebben we een stukje wat op ons allemaal slaat (deel het nog niet ivm meelezers)..

Deel Deze Pagina