16 t/m 31 oktober 2017! :)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sterrenmama, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @denanja wat leuk dat ik jullie op deze manier ook weer heb kunnen helpen! :D

@Ting86 haha mijn man denkt ook dat we nog alle tijd hebben... Bovendien vindt hij geboortekaartjes wat ouderwets gezien iedereen al via andere kanalen heeft gehoord van de geboorte voordat het kaartje aankomt, ik vind het geboortekaartje het enige kaartje dat er nog echt bij hoort, voor andere dingen bel/app ik wel ;)
    Fijn dat je bloeddruk acceptabel blijft! En eigenwijs ikkie, ik weet er alles van! :rolleyes:

denanja vindt dit leuk.
  2. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @1548 je maakt me wel nieuwsgierig naar jullie tekst ;)

@Hier, gister een erg vermoeiende avond gehad... Toen ik thuis kwam van de nascholing (2u zitten en daarnaast nog 1,5u in de auto) had ik last van m'n bekken en rug. Na heel even met m'n schoonmoeder te hebben gekletst meteen m'n bed in gegaan. Gelukkig een goede nacht gehad! Nu lekker met m'n meisje ontbijten, straks even met de trein naar het buurdorp waar ik een afspraak met het UWV heb en als we terugkomen komt m'n beste vriendin lunchen en bijkletsen. Zal wel een heftige middag worden gezien ze middenin haar eerste ivf-poging zit en vanochtend een uitgangsecho voor evt punctie volgende week heeft. Ze heeft zelf weinig vertrouwen omdat ze de afgelopen week meerdere malen wat bloedverlies heeft gehad, maar volgens mij kan dat gewoon door al die hormonen toch? Dames met ervaring? Ik hoop in ieder geval op goed nieuws voor haar en een geslaagde eerste poging, zou leuk zijn als zij zwanger blijkt als ik beval! Vanavond dan even een avondje niks want morgen ook alweer een drukke planning! :|

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @ellada lastig he, een tekst enzo..vond ik ook. Nu wel tevreden over wat we nu hebben..ons kaartje is dus klaar.
    Hier geen ervaring met de medische molen...maar hopelijk zit het bij je vriendin goed...

@Ting86 mooi gedichtje hadden jullie de vorige keer!

Hier weer vroeg op bed gegaan gisteravond. Merk dat ik dan echt helemaal op ben, en de baby erg onrustig in mn buik...dus dan lekker liggen. Opzich wel redelijk geslapen..plassen lijkt minder te worden..misschien toch aan het indalen en daardoor minder druk op mn blaas?
    Heb wel enorm veel last van vocht. Mijn vingers doen er gewoon pijn van..

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @2012mama hier ook snel meer vocht... Al ik m'n sokken uit doe veel jeuk van de randjes die ze achterlaten maar m'n handen zijn veel erger, heb m'n ringen ook af want ben bang dat ik ze anders niet meer afkrijgen straks...

5. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @1548 even snel berichtje zitten in de wachtkamer voor de liggingsecho en bevallingsplan.

maar uitgangs echo heb je als de poging mislukt is of na een menstruatie dus neem aan dat ze gewoon echo heeft om te kijken hoeveel eitjes er groeien aangezien je zegt dat ze misschien volgende week punctie heeft.
    ik heb geen bloedverlies gehad onder mn icsi poging maar t is wel vreemd geloof ik. @Panter weet er ook meer van.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoi meiden,
    Kan me slecht concentreren qua reacties maar lees wel elke dag mee.

Icsi en bloedverlies...dat kan idd gebeuren. Vaak als de remmers worden gehalveerd en er gestart word met stimuleren. Zegt niks over de slagingskansen want is volledig onschuldig. Tenzij het echt fors bloedverlies is...das niet oké.
    Hier nooit bloedverlies gehad bij de icsi...maar het is niet iets raars.

Hier gaat het wel. Insuline gehalveerd en gaat stuk beter qua bloedsuiker. Ben alleen hondsmoe.

denanja vindt dit leuk.
  7. 1548

1548 Niet meer actief

@Panter Rustig aan doen he!

@denanja Hopelijk is de echo goed..

@ellada Hier helaas ook 2 vriendinnen in de mmm :(.. Succes vanmiddag.

@2012mama Fijn dat je minder hoeft te plassen, wel balen dat je zoveel vocht vasthoudt..

@Hier Vandaag een rustige dag, zometeen bij een vriendin langs, vanmiddag weer aan de poets en voor de kinderen zorgen. Vanavond de vk, ben benieuwd naar de echo, ik heb zelf het idee dat de kleine weer is gedraaid, duim duim dat ik ongelijk heb..

8. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    echo was goed hij is nog niet helemaal ingedaald en ligt nog wat tegen mn linker bekken aan dus nog niet recht voor de uitgang. had deze vk al tijdje niet meer gehad en ze zei meteen het is geen grote he... wel fijn die bevestiginf (ben heel erg bang voor inscheuren en inknippen terwijl dit bij tess ook gebeurt is) wilbgewoon niet weer een uur liggen hechten. maja tess lag verkeerd met dr hoofd.
    verder besproken dat we als we denken dat de bevalling beginnen is we mogen bellen meteen. mn vrouw is als de dood voor een thuis bevalling dus gaan optijd naar t ziekenhuis.
    komt wel heel dichtbij nu!! mn vrouw denkt dat ie in de nacht van 4/5 okt komt dus dat is al snel haha ik ga meer voor 14 okt.

@Panter fijn dat je je iets beter voelt

@ellada veel plezier vandaag.

@1548 rustig aan met poetsen he! is neit fijn voor je bekken.

ik moet zo naar fysio en vanmiddag huisarts, heb een moedervlek die gegroeit is dus die moet weg. verder nog boodschappen doen en even de stad in als ik dat trek anders gebeurt dat t weekend.

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier maar weer een dagje binnen speeltuin met zoon gedaan. Wat een weer. Ben ook echt super moe want slaap niet goed. Maar ja... vanavond zal het ook wel 10/11 uur worden voor zoon slaapt want hij ligt nu heerlijk knock out in de auto ;) ben er jaloers op haha. Merk dat deze laatste loodjes me nu wel zwaarder beginnen te vallen in combinatie met een peuter die energie voor 10 heeft.

@ellada stilzitten is er voor jou ook evht niet bij he? Ik vind een geboorte kaartje er ook echt wel bij horen... leuke traditie ondanks app/Facebook. Wij hebben idd het gedichtje wat denanja zei, vond ik erg van toepassing op deze zware tijd metzorgen. Op de voorkant van ons kaartje staan wij wel alle 4 afgebeeld. Ook mooi symbolisch dus zou idd een gedichtje doen waarbij jeje dochter betrekt. Het blijft toch speciaal een broertje of zusje krijgen.

@denanja: fijn dat de echo goed was. Succes bij de fysio en de huisarts.

@1548: succes met de echo.

@Panter: fijn dat je je iets beter voelt. Jammer van de vermoeidheid... die kan zo enorm overheersen,is niet fijn weet ik uit ervaring.

@2012mama balen van het vocht maar wel fijn minder plassen en beter slapen. Hopelijk blijven de nachten goed gaan.

10. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Panter fijn dat je suikers wat beter gaan, hopelijk volgt hoe je je voelt snel!
    Dank voor je uitleg. Mijn vriendin moet nu iets meer medicatie spuiten en dam hopelijk woensdag of vrijdag punctie. Ze heeft me gevraagd om mee te gaan, omdat haar vriend er heel slecht tegen kan als zij pijn heeft en bang is dat ie daarna niet kan 'presteren'...

@1548 moeilijk hè, jij bent de gelukkigste op aarde en wilt dit graag met iedereen altijd delen en je beste vriendin wil heel graag ook dat voelen wat jij voelt maar dat lukt maar niet... Ik word er zelf soms heel verdrietig van, ook al gunt mijn vriendin me al het geluk van de wereld, ik gun het haar ook zo!
    Ik duim heel hard voor je dat de kleine bij de echo toch goed blijkt te liggen voor je!

@denanja fijn dat de echo goed was!
    Hopelijk valt het mee met je moedervlek!

@sabagirl ik hoop dat je zoon nu nog uitgeteld is van vanmiddag haha, er was ook weinig anders te doen dan binnen blijven hè... Wat een weer! Wij zijn precies die 30min dat het droog was vandaag buiten geweest en de rest van de dag me binnen verbaasd over hoeveel regen er kan vallen op een dag!
    Haha nee stilzitten is niks voor mij, er is altijd wat te doen! ;)
    Over het kaartje denk ik dat je gelijk hebt en dat ik kies voor een tekstje uit naam van onze dochter...

@Hier, uiteindelijk een hele relaxte dag geweest! Vanochtend toen ik gedoucht was belde het UWV af omdat de vrouw met wie ik een afspraak had ziek was. Mijn vriendin had geen zin in sporten dus die kwam lekker eerder, we hebben de hele ochtend middag zitten kletsen en theeleuten en met m'n dochter gespeeld, toen zij sliep hebben we genetflixt. Vanavond tijdens het eten weer gevideobeld met m'n man waar m'n meisje helemaal happy de Peppie van werd en allerlei gekke capriolen uit ging halen. Nu zijn we nog lekker even op onze grote slaapkamer aan het spelen waar zij een tent heeft en graag vakantie speelt of op ons bed superman haha! Zo naar bed en dan ga ik nog een online nascholing doen voor de punten :)
    Oh ik heb sinds het einde van de middag wel weer jeuk dus wacht het even tot morgenochtend af en als het dan nog is bel ik toch maar even zoals me is opgedragen!

denanja vindt dit leuk.
  11. 1548

1548 Niet meer actief

Hoi, even snel een berichtje..

Een bijzondere controle, weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.

De kleine is inderdaad anders gaan liggen, ligt nu met zijn rug tegen mijn rug en dwars door mijn buik.

Ze kon het hoofdje niet meten omdat hij dus "verkeerd" ligt en al was ingedaald. Buikomvang is van p90 terug naar p55?, beentje kon ze niet goed meten omdat onderbeen er boven lag, maar de metingen die ze deed kwamen laag uit..

Ik zal me er maar niet druk over maken (doet de vk ook niet) maar ik vind van p90 terug naar p55 best wel een verschil, plus dat de meting qua gewicht exact hetzelfde is als 2 weken terug bij de gyn (2300 gram).

Moet over 1,5 week weer op controle.
    @lijst 25-09 controle vk

Ga nu douchen en op de bank liggen. Ik reageer morgen weer. X

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @1548 klinkt allemaal erg vaag... Maar begrijp ik nu goed dat die kleine nu als sterrenkijker ligt omdat je zegt rug tegen jou rug en al wel ingedaald? Het verschil qua buik klinkt zo groot dat ik zou denken dat het een foute meting is... Het beste is inderdaad om je maar niet druk te maken, fijne rustige avond!

13. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    En dan lig je wakker... Niet omdat je moet plassen of omdat de jeuk ineens heel hevig is, maar door het intense lawaai van burlende herten! Langleve de bronsttijd, dat ze maar snel liefde mogen vinden zodat ik weer kan slapen haha! ;)

sabagirl en denanja vinden dit leuk.
  14. 1548

1548 Niet meer actief

Hij ligt nu zo in mijn buik...

Qua meting weet ik niet want toen ik de vorige keer op controle kwam, vond de vk dat de kleine ten op zicht van 2 weken eerder ook al nauwelijks was gegroeid. Het maakt me verder niet uit hoor, klein kind groot kind maar als je deze hele zwangerschap hoort dat het een groot kind is/ wordt en nu blijkt het allemaal wel mee te vallen..

Bijgevoegde bestanden:

15. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @1548 dat is inderdaad een sterrenkijker...

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    @1548 raar dat de vk zulke uitspraken doet....Hier ook gehad dat 1 meting ineens compleet anders was, maar dat kwam doordat het er niet goed voorlag. Zal bij jou ook zo zijn....en anders door naar de gyn hoor.
    Want het moet niet zo zijn dat je uk niet meer groeit omdat de placenta niet meer functioneert oid.
    Ik zou toch terug gaan en vragen om een meting bij de gyn. Just to be safe,

@ellada wat lief dat je meegaat naar de punctie van je vriendin. Het doet soms echt heel erg veel pijn...ik heb de 2de punctie onder narcose gedaan omdat de eerste keer een slagveld was. (mijn eierstokken liggen deels achter mijn baarmoeder dus het was een traumatische ervaring hier met vpk die met volle gewicht op mijn buik lag te duwen, de arts met de punctienaald in de weer en de pijnstilling die ik niet kreeg ivm allergie daarvoor. Mij werd toen geen alternatief geboden want het zou best meevallen. NOT!)
    Probeer haar te herinneren aan haar ademhaling als je ziet dat ze in paniek raakt, want door de pijn vergeet je goed adem te halen en word de pijn erger.
    Het leegzuigen van de follikels voelt als menstruatiekrampen x 1000..zeker als je veel follikels hebt is dat na een stuk of 10 niet meer leuk.
    (zo, nu weet je een beetje wat je in het ergste geval kunt verwachten.)

@sabagirl hopelijk vannacht een betere nacht gehad?

@2012mama let je wel op jezelf. Ineens veel vocht vasthouden en minder plassen kan een eerste teken zijn van een zwangerschapsvergiftiging.

Hier verder alles goed, vannacht een uurtje of 2 menstruatiekrampen gehad, zonder regelmaat dus denk voorweeen. Nu is buik weer rustig.

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    @denanja gaat snel he? Vreemd idee vind ik...over een paar weken gewoon een kleintje in huis.

@sabagirl merk ook dat ik het echt zwaarder vind worden...moet overal zoveel moeite voor doen :) En direct weer moe...

@1548 och dus toch wel gedraaid...en inderdaad een groot verschil.
    Weet wel dat bij onze vorige echo het ook heel moeilijk meten was...komt vast goed!

@Panter ja, hou mezelf goed in de gaten hoor:) maar voel me verder nog goed..dus hopelijk blijft dat zo..

Hier een lekker rommel vrijdagje..beetje opruimen, de box maar eens opzoeken...enzo..en dan lekker weekend met mn mannen.
    Weer een week voorbij...

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017

Uitgerekend:

10 oktober

Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN

15 oktober

1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING
    Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN

16 oktober
    Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN
    Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE

Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE
    2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN

17 oktober

18 oktober
    Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE

19 oktober
    Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN
    Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE
    Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE

20 oktober
    Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING

21 oktober

22 oktober

23 oktober
    Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN

24 oktober

25 oktober

26 oktober

Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN
    Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGE
    N
    Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN

27 oktober

JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING

28 oktober

29 oktober
    Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE
    Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN
    Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN
    Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE

30 oktober

2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE

31 oktober

Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE
    Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE

6 november

Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN

Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3

GEBOREN:
    4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d)

Afsprakenlijstje:

18 september - 2012mama - controle vk
    18 september - 2012mama -sectiospreekuur
    18 septermber - 2012mama - Anesthesist
    19 september - Ellada - liggingsecho
    20 september - Sabagirl - groeiecho + doppler
    25 september - 1548 - controle vk

26 september - Ting86 - liggingsecho + geboorteplan
    29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo
    4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
    16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
    25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler

19. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @ellada ik heb gelukkig een minder traumatische ervaring vergeleken met panter.
    moet zeggen dat ik wel goed tegen pijn kan maar ik vond het alles meevallen. had sochtends pijnstiller gekregen en na de punctie voelde ik me echt dronken whawha gelukkig maar 1 punctie hoeven hebben :). super lief dat je mee gaat!

@2012mama bijna lekker weekend :) ben ook echt blij als mn vrouw straks weer thuis komt. lekker weekendje met zn 3en. maandag even naar mn werk om fatsoenlijk afscheid te nemen.

vandaag 35 weken alweer. dit weekend even de puntjes op de i zetten in de babykamer :)

20. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    bedenk me net dat mn vrouw een bruiloft heeft vanavond :( zit dus alleen vanavond

Deel Deze Pagina