@denanja geniet van je vrij rustige dagen en de ontspanning! @Panter wat naar dat je zo'n slechte nacht hebt gehad! Ik snap je zorgen wel, mijn schoonzusje had dat ook maar al vanaf week 20 ofzo en die is na wekenlang vele controles uiteindelijk met 40wk (op de dag dat ze anders ook ingeleid zou worden) spontaan bevallen van een gezonde dochter. Ik hoop dat dat je enige geruststelling geeft! En als het door je hoofd blijft spoken gewoon even bellen om van hen te horen hoe het precies zit, als de risicos echt groot zouden zijn zou je niet naar huis hebben gemogen neem ik aan. Dikke knuffel voor nu! @sabagirl wat een spanning! Ook voor jou een hele dikke knuffel! Hopelijk volgende week toch wat positief nieuws en bij twijfel aan de bel trekken hè! @Versiering, thanks voor de tips! @Hier, na het ontbijt een stukje beter maar nog niet van de bank geweest. Dochter vermaakt zich heerlijk met kleien, koken en tekenen. Ik dacht ik doe even een online nascholing voor de punten die ik dit jaar nog hard nodig heb, maar na een uur loopt het programma vast... Balen! Nu maar aankleden en even naar buiten, dat doet toch ook altijd goed!
O ja versiering voor thuis! Haha, helemaal niet meer aan gedacht. Weet eigenlijk ook niet of we dat gaan doen. Wil mijn ouders verrassen als N.ova thuis is en dat werkt niet als er al een ooievaar in de tuin staat. Heb van mijn nicht wel zo'n ooievaar die door het raam 'vliegt' denk dat we die terzijde tijd wel gaan ophangen. Weten de buren ook meteen dat ze thuis is. @Panter We gaan als ze thuis is het geboortekaartje versturen en dan kunnen mensen ook langskomen. Zeg maar beetje uitgesteld kraambezoek dus. Hier in het ziekenhuis zijn alleen naaste familieleden (ouders, broer, zussen, mijn oma) geweest en en twee goede vriendinnen. Lijkt mij zo leuk om de kraamtijd wel 'normaal' mee te mogen maken. Heb er echt zin in. Gisteren heeft ze haar vaccinatie gehad. Ze was er in de avond wat hangerig van en kreeg meteen ook weer hartactie en zuurstof dalingen. Maar na een paracetamol (waar ze harder om huilde dan met de prik, haha) ging het een stuk beter en ze is al weer helemaal stabiel. Ben echt zo benieuwd (en zenuwachtig) of morgen de monitor eraf mag!
@sabagirl ook al zo'n schrik. He jakkes wat is dat eng he. Sterkte, wie weet bevallen we straks wel tegelijk.
Dankjewel meiden voor de lieve woorden!! @Panter, logisch zeg dat je ongerust bent. Inderdaad meteen bellen als het niet goed voelt!! @sabagirl, kwam expres even kijken of jij al iets had gestuurd hier. Wat balen zeg Echt niet leuk dat ze niet zo goed groeit!! Hoop echt voor je dat er toch nog een spurtje aankomt! Knuffel!!!
@kleinebeer ik hoop voor jullie dat de monitor er snel af mag, de dipjes zijn goed te verklaren door de vaccinatie denk ik! Ik hoop dat je straks een heerlijk normale kraamtijd krijgt als jullie meisje thuis komt! @Hier, de gyn zou been tussen 12 en 14u maar nog niks... Ik denk dat dat is omdat de uitslag dus wrs pas laat in de middag bekend is en verwacht dat ze dan belt, en toch zit je er op te wachten Ik zit al 2 uur lekker op de bank een beetje tv te kijken, dochter slaapt... Over 15min haar wakker maken en naar de buurvrouw brengen, want dan moet ik naar een nascholing. Fijne avond allemaal!
Bedankt meiden. Hoofd loopt aardig over qua zorgen. Worden een lange 2/3 weken en een spannende controle de 28ste. Hopelijk slaap ik vannacht een beetje. Ben zo moe van alles @denanja: hier staat het beschuit met muisjes ook al klaar. Leuke voorpret noemen we dat. En ben jaloers op je goede slapen. @ellada: balen van je slechte nacht. Dag wel goed doorgekomen? En balen dat de gyn nog niet gebeld heeft. Hopelijk hoor je snel wat. @Panter: helaas hetzelfde schuitje... herken het slechte slapen en de zorgen. Het is enorm uitputtend en de angst is groot. Sterkte voor jou. En ben ook wel benieuwd of we op dezelfde dag ingeleid gaan worden. Ik ben vooral benieuwd of het voor of na zoons verjaardag gaat zijn... (8 okt is 38 3) . Ben zo blij dat ze op zondag niet inleiden gewicht van jouw mannetje is wel hoger dan 2 kg toch? @2012mama beterschap en hopelijk be je de dag goed doorgekomen. @1548:lekker op de bank gezeten? Heerlijk zo'n middag rust denk ik. @kleinebeer: ah gossie qua vaccinatie.. nooit leuk. Hopelijk is ze gauw weer fit. @lijst: 28 sept groei echo en doppler
@sabagirl Ja mijn baby is wel zwaarder, dit omdat ie eerst voorliep qua groei. Met 32 weken schatten ze het gewicht op 2500gram. Sindsdien is ie niet meer gegroeid helaas...zijn groeicurve buigt nu af naar beneden. Gyn had het over 20 percentiel naar beneden en dat dat een aanwijzing was, in combinatie met mijn dalende suikerwaarden, dat de diabetes mijn placenta heeft aangetast en deze niet goed meer functioneert. De gyn zei dat ze mijn casus ging bespreken morgenochtend, en ze eigenlijk het liefst volgende week al wil inleiden. Morgen hoor ik of de rest het ermee eens is, en wanneer het plaats gaat vinden. Ook moet ik 2x per week aan de ctg en voor een pi meting. ( geloof dat dat de navelstrengdoorbloeding is zoals ik op google kon vinden.) Hoef jij geen ctg's 2x per week?
@sabagirl ik duim voor een goede nacht voor je, dat scheelt zo veel in wat je overdag aan kan! @Panter hoor je dan morgen ook zsm wat ze besloten hebben? Spannend hoor, hoop voor je dat ze snel inleiden, de kleine is groot genoeg nu en hoe langer het duurt hoe uitgeputte jij raakt van het piekeren! @Hier, de gyn belde om 17.30. De bloedwaarde was 2 punten gestegen dus min of meer stabiel en geen reden tot paniek. Nu gewoon de geplande controle volgende week afwachten. Niet meer over keizersnee ja/nee gehad, had er zelf ook niet zo veel behoefte aan om het telefonisch te doen en volgende week hebben we een afspraak met de gyn die m'n vorige keizersnee ook heeft gedaan dus dat voelt goed om dan met haar de knoop door te hakken! Net een leuke nascholing gehad met heerlijk eten en een klein reunietje van m'n opleidingsgroep en nu lekker nog eventjes op de bank voor ik naar bed ga... Hopelijk voor iedereen een goede nacht!
2500 gram klinkt wel beter maar gaat dan ook een ukkie zijn ipv de eerdere voorspellingen. Ik snap dat ze in combinatie met de diabetes het liefst bij 37 weken halen. Ik geloof dat ze bij mij het liefst tot 38 weken willen wachten omdat ze zo ontzettend licht is dat de start anders heel moeilijk kan zijn. Ik mocht kiezen of ik ctgs wilde maar omdat ze best actief is heb ik aangegeven dat te willen volgen. Mocht ik haar minder voelen dan moet ik wel echt gaan bellen (iets wat ik vorige week niet heb gedaan want toen twijfelde ik steeds) Hier doen ze ook steeds pimeting en flow etc. Idd controle van de navelstreng en een bloedvat in de hersenen. Succes met de controle vandaag! Ben heel benieuwd wat het plan gaat worden.
Bedankt @sabagirl . maar jij moet wel echt bellen bij minder leven hoor. Niet twijfelen...liever 10x voor niks dan 1x te laat. Ik ben ook benieuwd wat het plan is...ga wel aandringen op snel handelen. We zijn vorig jaar een ongeboren nichtje verloren door placenta insufficientie dus dat zit nog zo vers in ons systeem. En baby is levensvatbaar nu buiten baarmoeder dus ik wil niet te lang wachten. Voel me een wandelende tijdbom.
@sabagirl wat balen dat de groei niet goed door zet! Hopelijk snel van die zorgen af, en gewoon een klein gezond meisje in jullie armen! @kleinebeer spannend..monitor er wel of niet af! duim met je mee! @Panter succes vandaag! @ellada fijn dat de uitslagen goed waren! Hier toch ook wel een beetje aan het aftellen...over 3 weken is het zover..begin nu toch echt ook wel nieuwsgierig te worden
Mama's uitgerekend tussen 16 en 31 oktober 2017 Uitgerekend: 10 oktober Bitterkoekje - 2e kindje - JONGEN 15 oktober 1548 - 28 jaar - 3e kindje VERRASSING Kokosnootje - 34 jaar - 1e kindje JONGEN 16 oktober Sterrenmama - 32 jaar - 2e kindje JONGEN Zoranya - 36 jaar - 1e kindje MEISJE Sedra - 27 jaar - 1e kindje MEISJE 2012mama - 32 jaar - 3e kindje JONGEN 17 oktober 18 oktober Goey - 28 jaar - 1e kindje MEISJE 19 oktober Panter- 38 jaar - 1e kindje JONGEN Sabagirl- 31 jaar- 2e kindje MEISJE Eetje - 29 jaar - 3e kindje MEISJE 20 oktober Denanja - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Medinilla -30 jaar - 1e kindje VERRASSING 21 oktober 22 oktober 23 oktober Newdreams - 34 jaar - 3e kindje JONGEN 24 oktober 25 oktober 26 oktober Meisje12345 - 26 jaar - 2e kindje JONGEN Ellada - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Ting86 - 31 jaar - 1e kindje JONGEN 27 oktober JongetjeM- 30 jaar - 3e kindje VERRASSING 28 oktober 29 oktober Idgz - 25 jaar - 1e kindje MEISJE Vrouwvan - 31 jaar - 1e kindje JONGEN Newmom - 30 jaar - 2e kindje JONGEN Linnepin - 30 jaar - 5e kindje MEISJE 30 oktober 2107 - 30 jaar - 2e kindje MEISJE 31 oktober Louloulo - 27 jaar - 2e kindje MEISJE Lycos - 29 jaar - 2e kindje MEISJE 6 november Marloesje24 - 30 jaar - 3e kindje JONGEN Meisjes : 11 | Jongens : 13 | Verrassingen : 3 GEBOREN: 4 augustus - Kleinebeer - N.o.v.a (29w+5d) Afsprakenlijstje: 25 september - 1548 - controle vk 26 september - Ting86 - liggingsecho + geboorteplan 26 september - Denanja - controle vk 28 september - 2012mama - Gynsrcoloog 28 september - Sabagirl - groeiecho + doppler 29 september - Ellada - Gynaecoloog + echo 4 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 12 oktober - 2012mama - sectio 16 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler 25 oktober - Sabagirl - groeiecho + doppler
@Panter ik snap dat als je het van zo dichtbij hebt meegemaakt je het liefst vandaag nog ingeleid wordt! Ik hoop voor je dat de dokters hierin jouw stem ook mee laten wegen! Ik duim heel hard! @sabagirl dubbel is dat je, enerzijds wil je dat ze nog even blijft zitten en doorgroeit voor een betere kans op een goede start maar anderzijds als ze zo weinig groeit laat haar dan maar lekker buiten jouw buik groter worden! Zoals de anderen ook zeggen, bij twijfel niet twijfelen maar bellen! @Hier, best een goede nacht gehad ondanks dat ik 1,5u wakker lag om niks... Nu alweer gestofzuigd en het tapijt gereinigd want m'n man had gister een vriend op bezoek die echt mega veel modder onder z'n schoenen had... Eerste wasje draait al en we gaan zo even met m'n schoonzusje en nichtjes naar de speeltuin. Vanmiddag komt een vriendin bijkletsen en onze favoriete series kijken hihi
Hoi meiden!vol Hoe is het? @2012mama We mogen langzaam aan toch ook wel beginnen met aftellen. Het is zó dubbel, aan de ene kant denk ik kleintje kom zondag maar, maar aan de andere kant denk ik neeee blijf nog maar een paar weken zitten zodat ik van je schopjes enz kan genieten.. @ellada Geniet van je ontspannende middag! Het is heerlijk weer om naar de speeltuin te gaan.. Welke series volgen jullie? Ik kijk samen met mijn beste vriendin series , altijd eerst een uur bijkletsen om vervolgens de rest van de avond series te kijken.. @Hier Ik ben me toch vrolijk vandaag, ALLES maar dan ook echt ALLES in huis is aan kant .. Mijn man heeft de badkamer gisteren afgemaakt en vanmorgen ben ik als een dolle van boven naar beneden gegaan met poetsen en het is gewoon klaar . Zelfs nog tijd gehad om de vluchttassen voor mezelf, de baby en de kinderen in te pakken.. We hebben met de kinderen een kalender gemaakt, om af te tellen en degene die de juiste datum raad die mag het avondeten bepalen (laten we hopen dat de kinderen geen gelijk krijgen want dan moeten we naar de mac ).. De volgende data staan aangekruist: Zoon denkt 28-09-17 Dochter denkt 29-09-17 Ik denk 07-10-17 Man denkt 10-10-17 Oh en morgen wordt mijn man gesteriliseerd, die arme jongen kijkt er zo tegenop.. Ben benieuwd! *dus baby als je dit leest, dit weekend mag je niet geboren worden * Nu even lunchen, ontspannen en de kinderen weer uit school halen..
Mannen en sterilisatie...valt hem vast alles mee! Hier was ctg goed. Zaterdag weer een ctg en maandag ook plus navelstreng meting. Zolang ctg's goed zijn wachten we nog even af. Ben wel iets gerust gesteld, al hadden we deze keer een draak van een dokter. Wat een vreselijk mens...zul je net zien dat die ook de bevalling moet doen. Nou dan hou ik mn benen bij elkaar whaha.
@1548 we kijken Penoza, Suits, shameless en programma's als expeditie Robinson en the big Escape. Was weer heel gezellig, meer zitten kletsen dan series kijken! Wat heerlijk dat je al je klussen af hebt, zou ik ook vrolijk van worden! Leuk ook dat jullie met de kinderen een datum hebben gegokt, zij zijn ongeduldige dan jullie haha! Wat bijzonder dat je man gesteriliseerd wordt in je zwangerschap, meestal willen dokters dat soort beslissingen niet in emotioneel bewogen periodes maken en zeggen ze wacht maar minstens een paar maanden tot na de geboorte van de jongste... Omdat is gebleken dat er dan veel minder spijtoptanten zijn. @Panter wat fijn dat het ctg goed was en dat je je wat gerustter voelt! Als dat toch weer veranderd dan wel bespreken hè! Ik hoop voor je dat je een andere dokter hebt met je bevalling, want lijkt me lastig met je benen bij elkaar! @Hier, lekkere dag gehad! Net na het eten nog even met m'n dochter gespeeld in de speeltuin voor het huis en nu langzaamaan naar bedtijd toewerken en dan zelf nog even onderuit op de bank. M'n man heeft een zeilwedstrijd dus lekker een avondje voor mezelf!