Goedemorgen! Hier weer een wakker nachtje..en nu alweer beneden. Kan dan gewoon niet meer liggen en draaien doet pijn. Nu dus al met de jongens samen beneden...straks richting Amsterdam voor de controle in het ziekenhuis..wordt een drukke spits voorspeld, dus zie er enigszins tegenop...hierna mag de baby van mij wel komen..alle belangrijke dingen dan gedaan @Scorpio99 hoe is de nacht gegaan? Krampen doorgezet? @Zoranya en heeft jullie meisje goed gedronken vannacht? Voelt ze zich al wat beter? Jij ook een beetje rust kunnen pakken?
@2012mama jammer van je nacht weer! Ik herken wel dat als je eenmaal wakker bent je er maar beter uit kunt gaan, anders ga je je lichamelijk alleen maat rotter voelen... Succes bij de controle zometeen. Ik hoop dat het geen lange rit voor je is naar Amsterdam, wij wonen niet ver namelijk en het spookt hier de hele nacht al dus dat belooft filetechnisch weinig goeds... @Hier, een goede nacht gehad met 2 plaspauze waarvan ik dacht zo dat was ook wel echt nodig. De eerste keer ook echt een harde buik ervan die voor het eerst ook echt pijnlijk was. Ik ga er zo lekker uit, ontbijtje doen en als het weer zo blijft een lekker binnendagje... Mn beste vriendin komt weer langs dus dan lekker met een kopje thee op de bank!
@denanja en @Lycos succes met de controles! @Zoranya en @Scorpio99 benieuwd naar het verloop van jullie nacht...
Goedemorgen meiden, Wat een nacht... ik heb van 1 tot 4 wakker gelegen en liggen hoesten. Ben moe! Straks naar een vriendin zodat zoon lekker kan spelen en vanmiddag hopelijk bank hangen met zoon. En hopelijk komende nacht nog een paar uur slaap? @Scorpio99 oops qua rotzooi in huis. Gelukkig is de kraamzorg vaak wel veel gewend. @2012mama succes in Amsterdam. Hopelijk valt de drukte mee. Balen van de slechte nacht. @ellada fijn zo'n goede nacht. En klinkt als een super leuke film. Ga hem onthouden @Ting86 fijn dat de controle goed was!
Ai @sabagirl ik hoop dat hè vandaag en vannacht je rust nog een beetje kan pakken voor je aan de bak moet! Hopelijk is het spelen lekker uitputtend voor je zoon en kruipt ie vanmiddag lekker met je op de bank!
Balen dat jullie zo slecht slapen dames hier ook vaak wakker maar blijf dan gewoon liggen. Heb net de kids weggebracht naar de kindergarten dus ik duik nu weer lekker in bed. Brrr wat is het koud om door die regen te fietsen. De krampen zijn gister toch verdwenen toen ik de was ging opvouwen. Heel raar, maar ik krijg juist krampen als ik niks dpe haha. Het was overigens ook heel licht, voelde het bijna niet, maarja na 2 bevallingen zonder voorweeen let ik overal op haha. Baby is wel heel rustig. Beweegt zo nu en dan wel maar veel minder heftig. En gister ook veel slijmverlies
@Scorpio99 oeh met de fiets met dit weer is niet fijn , maar even lekker opwarmen in bed! Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Jammer dat het niet heeft doorgezet! Hier gister ook een veel minder bewegelijk kind, twijfel over bellen of niet maar niet gedaan omdat ie als ik er even voor ging liggen zich toch wel liet voelen maar minder heftig dan daarvoor... Vandaag maar eens kijken of ie weer zn drukke zelf is @Hier, lekker gedouched en qua scheren alles weer bijgewerkt voor het geval dat, eerste was je draait en mn dochter zit gekleed en wel met een broodje voor de tv... Voelt toch goed te kunnen afstrepen van mn to-do-lijstje van vandaag
Hoi meiden! @sabagirl Snap dat het dubbel is, geniet vandaag nog maar even extra van je buik, schopjes enz.. Hoelaat moet je morgen in het ziekenhuis zijn? @denanja Fijn dat Tess er zelf niet zoveel last van heeft. Waar heb je de framblozenbladthee vandaan gehaald? Ik kan het hier nergens vinden. @Ting86 Fijn dat de controle goed was. Ook wel een fijne gedachte dat ze zaterdag nog even langs komt om te checken. Ik wil dit keer ook thuisbevallen. @2012mama Spannend, het is nu wel echt definitief he.. Je kleine is er gewoon voor volgend weekend . Succes bij de controle. @ellada Ik denk dat we allemaal hetzelfde denken/ voelen. Aan de ene kant willen we het liefst vandaag nog bevallen maar aan de andere kant willen we allemaal nog even genieten van de schopjes enz.. Ik hoop voor jou dat het niet eerder begint en je gewoon op de geplande datum je keizersnede krijgt. @Zoranya Hoe is de nacht gegaan? Hopelijk mogen jullie vandaag naar huis. @Scorpio99 Geniet van je relaxte dag vandaag! Hier ook voor de 1e keer een zwangerschap met krampen/ harde buiken. ** klaagmodus aan ** @Hier Ik heb het echt he-le-maal gehad .. Tot gistermiddag was ik zo opgewekt en riep ik dat ik het nog wel 2/ 3 weken uit zou houden, en eind van de middag BAM, omslagpunt.... Ik ben down, chagrijnig en heb helemaaaaal geen zin om te reageren op telefoontjes of appjes (dus dat doe ik ook niet ).. Kinderen zijn vandaag vrij ivm staking dus hoop dat het me lukt om er alsnog een leuke dag van te maken. ** klaagmodus uit **
ahhh @1548 dus echt even baal dag/dagen, ook die horen erbij. hier even baal momentje... maar vanwege meelezers ga ik t hier niet neerzetten. ik heb de eersre versie thee bij holland&barrett gehaald ook wel de tuinen. en de 2de (de 100% versie) online bij de internet drogist. meteen meer dingen besteld zoals bv thee anders is de verzondkosten ruim meer dan de thee haha @2012mama balen van die slechte nacht zeg! hopelijk niet teveel last van files. @sabagirl geniet nog even van je buik! hopelijk laat je zoon je een rustige middag hebben. @ellada de oprit is gisteren gedaan haha mn moeder kwam langs om het te doen beetje meegeholpen . hoop dat de bevalling niet eerder begint voor je ks datum. hier zo tess aankleden, wegbrengen, hond wandelen (moet ik helaas zelf doen sinds mn vrouw met de enkel zit) en dan controle en even de stad in. heb een leuk kerstjurkje gezien voor tess haha en ga het naambordje laten opsturen zodat meneer zn naam er al op kan . daarna lekker met mok thee op de bank en ondertussen eten voorbereiden. en owja half 4 een speel afspraak bij de buren, druk dagje dus.
@1548 herkenbaar hoor zo'n uit het niets ik ben er helemaal klaar mee dag, ik had dat een tijdje geleden maar gelukkig ging het weer over.... Hopelijk voor jou ook en bieden de kinderen vandaag juist wat afleiding! Knuffel! @denanja lekker hoor zo'n drukke dag, gaat de tijd ook lekker snel! Kun je je moeder ook hier even langs sturen voor de oprit? Ai dit weer is dan dubbel balen dat je de hond zelf moet doen! Ik hoop dat je baalmomen niet iets groots is en dat het snel voorbij is! Die thee is dat nou speciaal om weeën op te wekken?
Hier zware nacht gehad. Evi heeft slecht gedronken vannacht en weer misselijk en wat huilen. Ik heb weinig geslapen, na een paracetamolletje vanochtend om half 5 heeft ze tot 8 uur geslapen en daarna super gedronken. Ze heeft ook haar eerste badje gehad inmiddels. En we mogen naar huis!
@iedereen die het zwaar heeft: sterkte, ik weet hoe jullie je voelen, maar als je dan in dat lieve gezichtje kijkt is het het allemaal waard.
@Zoranya Wat fijn dat jullie naar huis mogen. Het is allemaal even wennen, ook voor Evi zo in de wijde wereld.Lekker veel knuffelen met mama is het beste medicijn @1548 Ahh vervelend he. Ik ben er ook klaar mee.. terwijl ik nog geeneens officieel mag bevallen.. Ik heb veel last van mijn rug, nek.. volgens de vk (vanochtend controle) een beginnend griepje. Met de kids om je heen kun je natuurlijk ook nauwelijks rust nemen die je juist nu zo hard nodig hebt. Hier idem met een drammende peuter.. @denanja Druk dagje inderdaad. Vanavond lekker op tijd neerploffen op de bank! @ellada Heerlijk gevoel he.. dat je to/do lijstje kleiner wordt. Hoe gaat het inmiddels met je jeuk? @sabagirl neem inderdaad je rust vanmiddag en geniet nog even van de quality time met je zoon! Morgen zie je je meisje al! <3 @Scorpio99 Geniet van je relax dag. Heerlijk! Hier ook geen voorweeën vorige keer dus ik weet ook totaal niet wat te voelen.. Ik let op alles.. Liggingsecho en controle vanochtend goed. Kindje ligt al enkele weken ingedaald. Bloeddruk in orde en de lichamelijke klachten zijn waarschijnlijk van een beginnend griepje.. Heerlijk (NOT). De middagdutjes van dochterlief zijn ook steeds korter sinds vorige week. Ik mag blij zijn als ze drie kwartier slaapt.. Heel pittig! Alleen spelen lukt ook niet, ze wil continu aandacht, maar ik wordt er zo geen gezelligere moeder op. De laatste loodjes zullen we maar zeggen... Vanavond is het volle maan. Wie zal er volgen met baby nummer 3?
@ellada ja ik woon inderdaad in Duitsland, vlak over de grens. De kinderen gaan hier sinds kort beiden naar de kindergarten Het minder bewegen kan natuulijk komen vanwege minder ruimte. Zolang ik hem blijf voelen vind ik het goed. @1548 Ik heb eigenlijk niks te klagen want de kinderen zijn ma-vrij van 8 tot 2 bij de kindergarten en mama duikt dan vaak het bed weer in haha. Sinds een maandje is de jongste daar nu ook en ik hield me voor zoveel te gaan schoonmaken terwijl ze weg waren maar ik ben gewoon zo moe/lui/depressief dat ik gewoon wil blijven liggen in bed. Hoort er volgens mij ook een beetje bij bij de laatste loodjes, dat down voelen. @Lycos oh nee, een griepje kan je tijdens de laatste loodjes echt niet gebruiken
@Lycos fijn dat de controle goed was. mn vrouw zei het ook al van volle maan, dat het maar voor veel baby's mag zorgen want de meerderheid is er wel klaar mee haha @ellada ja de tijd gaat dan lekker snel en ik voel me dan ook gewoon echt weer vrolijk, zit nu in de stad bij een eetcafe lekker uitsmijter eten bakje koffie heerlijk! echt een geniet momentje is dat! leuk jurkje voor tess gekocht haha naambordje ingeleverd zodat ze zn naam erop plakken. heerlijk die laatste dingetjes. die thee zorgt voor een wekere bmm en wat ik gelezen heb kan die idd weeen opwekken en zorgen voor minder bloedverlies ofzo. een makkelijkere bevalling, ik weet niet of ik er in geloof maar heb zoiets baad het niet schaad het niet. @Zoranya balen van je slechte nacht. wel fijn dat evu vanmorgen goed gedronken heeft. super fijn ook dat jullie naar huis mogen . @hier net controle gehad. bloeddruk voor mijn doen laag, 105/65 normaal 120/75 maar is niet erg. en ik ben gewoon afgevallen!!! maar 100 gram haha dus ook dat was niet erg. op naar dinsdag de volgende controle alweer. krijg trouwens nu al de vraag wat we willen hebben voor kraamkado (van de opa en oma van mn vrouw) weet echt niet wat ik moet vragen! vorigr keer van hun het wippertje gehad maja dat hebben we dus allemaal al. wel extra last van mn pols helaas maar dat mag de pret niet drukken vandaag
Pfff vriendje van zoon was vanochtend een draak maar wel lekker bijgekletst met mijn vriendin. Zoon viel nog zijn tand door de lip, au. Thuis nog even de keuken en woonkamer gepoetst en nu Op de bank. Op een rustige middag met zoon hopelijk (en de tijd gaat stiekem kei hard vandaag :O ) @@denanja fijn dat de controle goed was en heerlijk genieten om nog even in de stad te zijn. Lastig qua kraamcadeau... hier hebben we gekozen voor een draagzak en new born set van tripp trapp omdat we die nog nier hadden. Anders misschien een mooi speelkleed? @Scorpio99 wat heerlijk zoveel rust en tijd straks voor de baby. Dat is wel een luxe! @Lycos fijndat de controle goed is. Hopelijk wordtje niet ziek. Balen dat de middagslaapjes steeds korter worden. Hoe oud is ze nu? @Zoranya fijn dat jullie thuis verder mogen genieten. Neem de tijd en rust voor jullie herstel! @1548 dikke knuffel vanuit hier. Hopelijk lukt het tochom wat van deze dag te maken en pak je vanavond wat uurtjes slaap zodat morgen weer een betere dag gaat zijn. We moeten om 7 uur bellen of er plek is en dan om 8 uur melden. Bij enorme drukte mogelijk uurtje later. @ellada hopelijk voel je de baby weer als vanouds? En anders toch evenbellen hoor. Is je dochter een beetje lief voor je vandaag?
@sabagirl die newborn set zou nog wel kunnen. speelkleed hebben we een super mooie en grote van mijn ouders gekregen bij tess (van aliexpress haha). hebben wel een doomoo gekocht misschien daar een boog voor of zo'n ding voor er onder dat ie kan wiebelen. .ahh zo sneu tand door de lip!! tess viel gisteren van de trap ook zo sneu! niet van boven gelukkig. ben benieuwd morgen hoe snel t bij jou gaat!!! ik zit weer lekker op de bank met een frambozenbladthee en ananas whawha zo nog eten voorbereiden en met de hond wandelen en dan tess halen
@Zoranya fijn dat jullie naar huis mogen, hopelijk doet de eigen vertrouwde omgeving jullie goed! Geniet ervan! @Lycos balen dat je niet echt aan je rust toekomt, heel herkenbaar dat je op die dagen echt geen gezelligere mama bent. Mijn dochter heeft het vandaag ook weer op haar heupen en moet dan regelmatig tot 10 tellen om niet onredelijk naar haar te zijn... Sterkte nog even! En beterschap, hoop dat het griepje niet doorzet! Wel fijn dat je controle goed was! De jeuk is een stuk minder, vanmiddag wel weer veel last maar komt denk ik omdat ik vandaag erg weinig doe en mn aandacht er dus ook naartoe kan gaan... Ik had de laatste uitslagen trouwens nog niet gedeeld, maar mn galzure zouten waren genormaliseerd! Het is onbekend of daarmee het risico en de klachten ook minder zijn dus ik moet door met de medicatie en voor het risico houden ze het hoogst gemeten getal aan. @Scorpio99 wat heerlijk die tijd voor jezelf! Doe er lekker mee wat je wil, als dat in bed liggen is ipv schoonmaken dan is dat zo! Hier wil ik hem ook vooral blijven voefen hoor, dus als ik er dan even rustig voor ga liggen en hij beweegt iets kan ik alweer opgelucht ademhalen Maar met de cholestase heb ik meer kans op doodgeboorte dus moet wel echt alert blijven. Maar vandaag is de kleine man weer een bokser, dus gister was een rustdag voor hem @denanja heerlijk dagje dus! En maar flink aan die thee dan haha! Over ktaamcadeaus krijg ik ook veel vragen, omdat we nu een jongen krijgen en al een meisje hebben kan ik gelukkig nog wel wat verzinnen, bijvoorbeeld mooie voetenzak voor de winter voor de maxicosi, een extra kinderstoel (man vond het zielig dat dochter haar tripp trapp in moest leveren omdat de newton set die we hebben gekocht alleen daar op past en zij dan in ikea stoel moest haha), etc. @sabagirl en lukt het om te rustig op de bank te liggen? Ik hoop dat je je helemaal klaar voelt voor morgen! Fijn dat je nog even lekker bij hebt kunnen kletsen met je vriendin, maar balen van je zoon. Hopelijk heeft ie er weinig last van! Weet je omgeving allemaal dat het morgen gaat gebeuren? Dochter is vandaag dus een draakje zoals je hierboven al lees, dus was blij dat mn vriendin er de hele dag was om lekker even de zorg te delen... De kleine was ook een draakje, die is weer als vanouds aan het boksen dus vandaag zeker geen zorgen meer! @Hier, lekker lui dagje met mn vriendin gehad. Mn dochter was wel erg druk en een kleine boef dus dat kostte toch veel energie. De baby weet mn buikwand weer goed te vinden gelukkig! En ik werd gebeld dat mn nieuwe telefoon binnen is, dus ik zeg ik kom hem een deze dagen halen, krijg ik de reactie dat ze hem maar 24 uur vasthouden :O En dat terwijl ik al betaald heb... Dus ik ben verplicht om vanavond nog naar de stad te rijden om hem te gaan halen, want morgenochtend naar het ziekenhuis... Tssssss
Ik kom morgen weer kletsen meiden.. @sabagirl Alvast heel veel succes morgen en ik hoop dat je de kleine meid snel in je armen hebt .. Xx
@Zoranya fijn dat jullie naar huis mogen, thuis lekker verder aansterken, en genieten! Thuis is toch altijd beter @sabagirl hopelijk nog een lekker rustig avondje, en lukt slapen een beetje! Morgen lekker knuffelen met jullie meisje.. @ellada fijn dat de baby weer lekker aan het boksen is..geeft je een goed gevoel he? En mooi dat de waarden goed waren...hopelijk blijft dat zo! @denanja ik vind het ook lastig een cadeau te verzinnen..heb nu van de ene oma een winterjasje van noppies gevraagd..zijn we toch nodig..verder ook erg moeilijk Hier net terug uit Amsterdam. Heenreis vanochtend was erg lang..normaal doen we er zo'n 2 uur over vanuit Drenthe, nu toch wel veel meer files en harde wind. In het ziekenhuis beide jongens weer helemaal goed gekeurd. Terugweg ging iets sneller...daarna nog (zoals altijd nadat we controle hebben gehad) langs de mac en nu uitgeteld op de bank...ben echt kapot! Hopelijk straks lekker slapen. Morgen de laatste controle als het goed is...ben benieuwd.