16 tot 31 Augustus mama's 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BabyAngel, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Jjaylinn: gefeliciteerd!! En zeker spannend!

2. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Vraagje: maandag heb ik kerstdiner met mijn werk. We hebben vooraf onze menukeuze moeten doorgeven en ik had op dat moment geen benul dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn....

Nu heb ik hertenbiefstuk als hoofdgerecht en iets met zalm als voorgerecht. Officieel mag je alleen goed doorbakken vlees (dus niet die lekkere medium) en zalm alleen als die vers is en niet vacuüm verpakt geweest.

Op mijn werk weet men van niets en dat wil ik graag zou houden ivm contract dat in januari wel/niet verlengd wordt.

Ik neig ernaar om het deze ene keer maar door de vingers te zien. Ik kan m'n menukeuze denk ik ook niet meer zomaar wijzigen. Grmbl, had ik nu toch maar varkenshaas en salade vooraf besteld....

Wat zouden jullie doen?

3. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Moeilijk, misschien toch proberen je menu te wijzigen?

4. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Fallenangel: Dankje, het lijkt weg te zijn. Bel morgen wel even mijn vk. Zij gaf aan wanneer ik me ergens onzeker over voel dat ik moest bellen. Je leest natuurlijk veel op internet maar dat is zo verschillend. Gister de hele dag geshopt.. pffff best vermoeiend. Ik ben sinds vorige week erg moe. Vroeg naar bed maar helaas ook erg vroeg wakker (4uur snachts). Herkenbaar?

Oh en zalm vacuum verpakt mag dat niet nee? Hmm gisteren wel gehad. Voortaan maar laten staan dan.

Fallen Angel ik zou als ik jou was het restaurant even bellen. Dan hoef je niemand het zeggen en bij het restaurant verzin je een smoes.
    Ik kan bijv. geen rood vlees eten ivm mijn darmen.
    Succes en eetsmakelijk vast.

5. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi nieuwe meiden!

Hier even een paar dagen niet gekeken en intussen is er heel wat kletst. Het lukt me niet om alles te onthouden, sorry daarvoor. Maar ben denk ik niet de enige.

Al aardig wat meiden misselijk. Hier begint het ook te komen, bah. Vooral de avonden. Ik heb al medicijnen in huis gehaald, vrees dat het alleen maar erger gaat worden.

@fallenangel weet je waar je gaat eten? Misschien dat je stiekem even kunt bellen en doorgeven en vragen of de zalm vers is. Hertenbief goed doorlaten bakken dat kun je dus gewoon eten.
    En anders bij binnenkomst aan serveerster vragen waar andere niet bij zijn. Maar snap dat het wel lastig is voor je!

@allen zijn er ook dames die geen last hebben van hun borsten? Ik voel namelijk niks. Ze zijn niet voller geworden. Ik ben Benieuwd hoe dat bij jullie is.

6. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jbb fijn dat het gestopt is. Je maakt je nog wel veel zorgen? Dan zou ik zeker even bellen, daar zijn ze tenslotte ook voor! Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en gelukkig was alles toen goed. Maar inderdaad op internet staan zoveel verschillende verhalen daar word je niet wijzer van. Gewoon gaan bellen hoor!

7. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voel me wel iets minder onzeker. Maar ga wel elke keer met spanning naar het toilet.

Ik heb wel veel last van mn borsten. Vooral als ik net wakker word. Heb ook al een mooi blauw netwerk lopen haha

8. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Wij wonen ook in Noord :)

9. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Hier ook niet hele zere borsten hoor, had ik bij de vorige zwangerschap ook niet. Ook geen donkere tepels trouwen (maar dat is volgens mij pas op het einde toch?)

10. Humava

Humava Niet meer actief

@uiteten. Als de zalm goed verwarmd is mag je het toch wel eten ook al is het vacuum verpakt geweest.
    @borsten ik heb een heel klein beetje gevoelige borsten maar mn vorige zwangerschap had ik er ook bijna geen last van.

Vanmorgen nog een testje gedaan en weer een stukje donkerder dan van de week (vind het zo leuk om te zien.)

11. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Goede morgen dames,

Hier ook elke ochtend erg vroeg wakker.
    En wat mijn borsten betreft ook nergens last van.
    Ik heb wel verschrikkelijk last van mijn onzekerheid waar ik heel erg moeilijk mee om kan gaan. Heb al woorden gehad met mijn man over al die testen wat de onzekerheid alleen maar voedde. Vrijdag (5wkn) laatste test gedaan(niet tevreden) en nu mag het niet meer. (Alleen bij 6wkn CB digitale dat er 3+ op staat).
    Ik was en ben mij constant aan het vergelijken met anderen die al knaltesten hadden voor de 5wkn en ik nog niet. Daarnaast niks geen kwaaltjes. Weet dat elke zwangerschap anders is.
    Zit mezelf behoorlijk in de weg en de angst neemt de overhand. Sorry voor het klagen ik zou blij moeten zijn :-s

12. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @JBB: Gelukkig maar dat het weg lijkt. Slim om je vk te bellen, misschien mag je er eerder heen, want ander moet je nog zo lang wachten....

Hier ook heel moe..... En vervolgens steeds wakker worden 's nachts en 's ochtends op tijd op haha. Heel herkenbaar van de eerste overigens. Merk ook dat ik alerter ben (lees: heel snel schrik). Dat soort dingen herken ik nu wel eerder omdat ik het nog weet van vorige keer.

@Rose: Borsten vallen mee, heb voor het testen wel ontzettende jeuk aan mijn tepels gehad haha. Ze voelden wel iets groter dus heb een grotere beha aangetrokken en nu voelt het prima. Bij mijn dochter heb ik met 6 weken een maatje groter gekocht. Volgens dame bij lingeriezaak konden ze onmogelijk al gegroeid zijn. Yeah right, ik had echt een maat groter en toen ze me in mijn eigen beha zag(die een paar weken eerder nog prima zat) moest ze het toch toegeven.
    Toen had ik veel meer last van mijn borsten, ik denk dat ik dat nu voorkom doordat ik dat maatje groter aangetrokken heb.

@kleinduimpje: nou word ik nieuwsgierig hoor, ik stuur je zo een pb

@humava: jaaaa gebakken zalm mag altijd! Ik had het over de gerookte zalm. Heb zalmrilette als voorgerecht, maar heb geen idee wat dat is haha. Als ik google zie ik zowel verwarmde recepten voorbijkomen als recepten met gerookte zalm....

Ik weet niet in welk restaurant we gaan eten.... En doorbakken bief is toch niet lekker? Tja misschien toch maar voor doorbakken kiezen....

@Miekiej: Ik snap wel dat je onzeker bent. Ik zie in je onderschrift dat je lang hebt moeten wachten en ik denk dat dat de onzekerheid voedt. Maar maak jezelf niet gek hoor! En probeer los te laten wat er eerder allemaal gebeurd is. Misschien dat je ook minder "klachten" hebt omdat je lichaam al gewend is aan de hormonen?

Ik had ook geen knaltest, bij mijn dochter was die veel duidelijker, terwijl ik bijna een week eerder getest heb. Toen stond ik emotioneel ook helemaal op de kop van de hormonen, nu ben ik een stuk rustiger. Ik vergelijk dus ook, met mezelf. En ik ben onzekerder dan vorige keer, al weet ik niet of dat door de vagere testen komt of omdat ik bang ben om mijn dochter bloot te stellen aan verdriet als het mis zou gaan. Bijna 3 is groot genoeg om te snappen dat er een baby gaat komen, maar te klein om te begrijpen dat het soms ook wel eens anders loopt....

13. Humava

Humava Niet meer actief

Ik snap je onzekerheid en vooral omdat je in de mmm zit. Maar ik heb vanmorgen ook nog een test gedaan (vandaag 5.1 week) en die knalde ook nog niet hoor. Probeer er van te genieten dat je zwanger bent. :)

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor jullie lieve reacties . Nu ga ik echt echt echt mijn best doen om te genieten. Stukje onzekerheid hou je toch.
    Vandaag is mijn man jarig en krijgen bezoek dus mooi afleiding.
    Iedereen een hele prettige zondag gewenst.

15. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Goed zo Miekiej! Gefeliciteerd met je man. Zijn mooiste kado heeft hij al gehad ;)

16. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja dank je dat zei hij ook al

17. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Dag dames,
    Ik wil hier ook gezellig mee kletsen.
    Ik ben 28 mijn man 33 we hebben een dochter van 6 en een zoon van 4 zitten beide lekker op school. Dus tijd voor nog een wondertje ik ben 29 augustus uitgeteld.
    Ik ga proberen wat terug te lezen.
    Groetjes,
    Damali

18. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ten eerste van harte gefeliciteerd!
    Klets gezellig met ons mee.

19. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Gefeliciteerd Damali!

20. Antie

Antie Lid

22 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ook ik schrijf graag mee!
    Gefeliciteerd allemaal!
    Wat leuk om dit alles te lezen!!
    Vorige week zAterdag heb ik voor het eerst een test gedaan! En ja hoor!!! Positief!!
    Blij blij ontzettend blij!
    mijn leeftijd is 24, die van mijn partner 27. Onze uitgerekende datum is 22 augustus. Op 15 januari heb ik de intake bij de verloskundige. Op 21 januari hebben we de eerste echo! Spannend!!

Moeders voor moeders is vd week hier geweest.
    De dag na kerst mag ik starten!

Allemaal een fijne zondag!

Deel Deze Pagina