16 tot 31 Augustus mama's 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BabyAngel, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het de afgelopen 3 dagen ook met vlagen heel erg koud en midden op de dag misselijk en extreem moe. Vandaag lang uitgeslapen en nergens last van. Wel wat moe na het eten. Ergens lekker om even geen klachten te hebben, maar ergens is het ook een soort bevestiging van je zwangerschap vind ik.

Wij proberen hier gewoon echt te genieten en niet de hele tijd te denken dat het ook mis kan gaan. Natuurlijk weet je dat, maar ik denk dat het je genieten alleen maar beïnvloedt. We houden het ergens in ons achterhoofd, maar verder zoveel genieten als kan! Voor je het weet is het 9 maanden verder en heb je je kleintje al in je handen:)
    Nu genieten van alles wat ik voel en meemaak..heerlijk!

p.s. Ik vind dit groepje echt heel erg leuk om bij te zitten, omdat we allemaal ongeveer gelijk oplopen.

2. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Inderdaad nog 8 daagjes..! Ik probeer wel positief te blijven maar toch de angst blijft helaas wel.. :(

Ik heb ook inneens last van puistjes en niet 1 maar echt 8 op mijn kin zo lelijk.. heb er nooit last van gehad zelfs in mijn puberteit geen last van gehad.. hoort er vast bij..:)

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ze zeggen dat met puistjes je een meisje krijgt ;)

4. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Aaah hier ook weer acne helaas!! Vorige zw vreselijk last van gekregen! Vond t echt vreselijk. Hopelijk niet weer! :)
    En indd ook al koud... had t er net over. Vorige zw had ik het juist non stop heel erg warm, nu juist kouder dan normaal, soms echt bibberen! Gek is dat.

Merk de laatste paar dagen dat ik 's avonds wat op leef, dan loop ik gewoon door het huis (wooouuw :p ) terwijl ik gedurende de dag alleen maar in bed kan liggen, ben dan te licht in m'n hoofd of misselijk om ook maar iets te doen.. heel moeilijk. Morgen wordt het dus spannend want we lunchen in n restaurant met m'n oom, tante, ouders en zusje... zit me al voor te stellen wat ik moet doen als ik zo duizelig word. (Zie een scenario dat ik ergens op de grond maar ga liggen haha) maar pff beetje gestresst daarvoor! Kon vanmiddag niet eens goed rechtop zitten dussss... ben benieuwd.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heeft niks te zeggen die puistjes.
    Ik had geen puistjes bij mijn vorige zwangerschap terwijl mijn vriendin onder de PUISTEN zat..die heeft een knappe jonge gekregen.
    Ik heb nu ook redelijk last van uitslag maar het zijn meer van die kleine puistjes.
    Zelf achter en in mijn oor heb ik er 1!!!

6. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist al vanaf m'n NOD heel veel kleine puistjes op m'n neus. En ik heb echt nog nooit puisten gehad..zelfs niet in m'n pubertijd.

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    @bubi, is je eetgezelschap op de hoogte van je zwangerschap? Hoop dat t meevalt en dat t toch n gezellige avond wordt.

@puistjes, valt mee hier, weet dat ik bij dl na het eerste trimester een prachtige huid kreeg <3 Minder droog en minder onregelmatigheden.

@genieten, ik doe mijn best maar lukt nog niet echt. Ben te moe voor de normale dingen, heb allerlei bijkomende klachten die veel energie kosten, ook in mijn hoofd vanwege zorgen in de vorige zwangerschap.
    Daarnaast loopt mijn contract 15-1 af en weet ik nog niet of het verlengd wordt.
    Soms vraag ik me af of dit allemaal wel zo'n goed idee is... Zorg voor 2 kids en zo. Doe ik dl niet tekort? En mezelf, heb al zo weinig me-time....

Wat wel super leuk is: als alles volgens plan verloopt ben ik het onderwerp van n nieuw project van een vriendin van mij. Zij is fotografe en wil me vanaf 12 weken elke 6 weken fotograferen totdat de kleine er is :-D

8. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Dank je wel! Vind het lastig om te genieten als ik me zo ontzettend beroerd voel. Dat ik nu eindelijk zwanger ben is echt helemaal top, had alleen gehoopt dat alles wat minder ingrijpend zou voelen, misschien wel tegen beter weten in. :cool: de momenten wanneer ik weinig last heb koester ik en kan ik blij zijn, ook al is dit soms maar minuten werk en dus van korte duur. Morgen de dag!!

9. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Goede morgen,

@FallenAngel wat vervelend dat je contract 15-1 al afloopt en je nog geen zekerheid hebt of het verlengd word. Hadden ze je daar niet veel eerder wat over kunnen zeggen. Beetje lullig..
    Kan me je zorgen wel voorstellen volgens mij hebben heel veel vrouwen die gevoelens dat ze tekort schieten als het eenmaal gelukt is. Ik heb dan wel geen kinderen maar toen nu schiet er bij mij ook wel eens door mijn hoofd oh kan ik dit wel, zal ik wel een goede moeder zijn?? Volgens mij hebben jullie daar voor de zwangerschap allang over nagedacht en zal het zeker goed komen.
    Wees goed en lief voor jezelf dan kan je dat ook voor een ander.

Wel super leuk dat vriendin foto's gaat maken van je buik gaande de weken. Vanaf de eerste echo wil ik ook iedere maand een foto maken.

@Hier regelmatig menstruatiekrampjes wat ik eigenlijk wel eng vind. Ga zo vaak naar de toilet checken of alles nog goed is. Had vanochtend wel doorzichtige/witte slijmsliert(sorry voor de details). Heb wel veel troep van de progesteronbolletjes die ik 3x per dag moet inbrengen maar dit kende ik nog niet dus schrok ervan. Volgens internet is dit veelvoorkomend verschijnsel bij zwangeren dus moet me maar niet teveel zorgen maken.Kennen jullie dit?

Verder nog steeds weinig kwaaltjes wel vermoeid en voel af en toe borsten wat prikkelen/steken maar doen niet pijn bij aanraking. Tekenen van misselijkheid eigenlijk geen last van. Soms lijkt het wel zo maar komt volgens mij meer door de zenuwen.
    Nog even ruim een weekje doorbijten en dan de echo. Kan niet wachten...

10. VDV

VDV Niet meer actief

Hier nog steeds erg misselijk de hele dag door, erg vervelend maar hoef niet te spugen gelukkig. Overal ruik ik vieze luchtjes. Ook zit ik mezelf continu in de weg, ben echt sacherijnig heb een kort lontje.
    Ik heb me bij de andere twee zwangerschappen niet zo gevoeld als hoe ik me nu voel. Bij onze zoon was ik ook wel misselijk over de hele dag maar meer wat verder in de zwangerschap.

Wel wat klaagzang maar vind dat dit ook gewoon moet kunnen. Heb het ook wel eens gelezen toen we ook graag zwanger wilden worden en dan denk je van wees blij dat je zwanger bent: dat ben ik ook!!! Enorm blij maar die eerste weken even door zien te komen, en daar hebben we elkaar bij nodig toch?

Fijne dag!

11. Icecreams

Icecreams Actief lid

21 okt 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies. We zitten allemaal in hetzelfde onzekere schuitje, dus we snappen het heel goed.

Haha, ik had het met mijn man over bevallen. Toen vroeg hij zich af of ons bed dat wel aankan :D. Alsof daar geen intensievere dingen op gebeurd zijn dan bevallen :cool:.

12. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hahaha Icecreams!! Ge-wel-dig!!

Hier ook geen echte kwaaltjes... Alleen weeïg en een zeer vol gevoel na het eten.
    Ik moet nog ruim 1,5 week wachten op de echo... Duurt dat lang zeg!!
    Hahaha...

@ Miekie: Had ik hier laatst ook die sliert... Ik liep ook al snel naar de wc toe ;)

@ FallenAngel: Hoop dat je contract verlengd wordt meis...

13. Trustie

Trustie Lid

3 okt 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, Mag ik met jullie meekletsen?

Begin deze maand nog een topic gestart omdat ik mn twijfels had over wanneer we moesten beginnen voor een kleintje. Nu met kerst erachter gekomen dat ik al zwanger ben! Een baby laat zich duidelijk niet plannen :D

Merk dat ik wel behoefte heb om te kletsen met meiden die ook zwanger zijn, heb het nog niet aan veel mensen verteld en wil dat nog even zo houden.

Volgens de calculator ben ik uitgerekend op 30 augustus 2014.

Groetjes,

Trustie

14. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    welkom trustie gezellig dat je mee komt kletsen

jee wat is er al weer veel gekletst hier

kwaaltjes heb ik nog steeds geen last van alleen wat meer puistjes op mn kin en mn tepels worden gevoeliger savonds heb ik echt een opgezette buik en voelt hard aan dan kan ik mn broek ook niet meer dicht hebben
    verder gelukkig (nog) niet misselijk

hier zijn ze al aardig aan het knallen met vuurwerk onze kat vind het wat minder leuk die zit verstopt in een hoekje die ziel
    onze andere kat geeft er niks om die gaat rustig naar buiten

fijne zondag iedereen

15. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Mijn kinderen weten nog niet dat ik zwanger ben.
    Dat krijgen ze te horen als de echo goed is.
    Een paar dagen geleden legt mijn zoontje zijn hand op mijn buik en zegt mam er zit een baby in jou buik. Ik zeg: echt!!! Ja zegt hij er zitten
    2 baby's in. Haha ik zeg nee schat. Later kwam papa thuis zegt die papa mama heeft een baby in de buik, hij kijk mij aan en dacht dat ik het verteld had. Ik nee mama heeft geen baby in de buik hij zegt echwel en gaat spelen.

Vanochtend zitten we te knuffel en zegt hij weer mama heeft een baby in de buik haha zo schattig. Dat het maar gauw de 22ste is en we een goede echo hebben.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zo net m'n allerlaatste testjes gedaan en ze knallen er zo wat vanaf. De donkerste tot nu toe. Dus ik ben gerust voor morgen. Nou ja... Voor zover dat mogelijk is ;)

17. Icecreams

Icecreams Actief lid

21 okt 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Trustie: welkom, gefeliciteerd en veel plezier gewenst hier! Zo te zien zijn we op dezelfde dag uitgerekend.

@Damali: haha, wat grappig! Je zoon heeft er een neus voor!

@Nuage: goed om te horen! Spannend, morgen! Komt vast goed!

Heb vanmorgen weer een test gedaan. Volgens m'n man is hij duidelijk donkerder dan die van vrijdag. Zelf vind ik 'm wel iets donkerder, maar niet heel veel. Ik vind het nog geen knaller, hij is nog niet zo donker als de controlestreep. Ga wel morgen de verloskundige bellen voor een eerste afspraak. Namen/nemen jullie je partner mee bij de eerste afspraak?

18. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden vreselijk beroerd hier.. Gisteren echo gehad hartje klopte mooi! Datum staat nu op 13-8 dus ik moet verhuizen naar t andere topic ..

19. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Welkom trustie..!

wat lief van je zoontje, en wel 2 zegt hij dat zal pas een verrassing zijn of niet.. :)

Ml gaat gwn mee naar de eerste afspraak en de rest denk ik ook.. hij kwam ook altijd mee met de follikelmeting.. hij vind dat erg leuk en fijn om er bij te zijn en ik trouwens ook.. :)

Spannend voor de dames die morgen een echo hebben, is wel met 6 weken zie ik zo.. is er een reden voor dat het zo vroeg is..? Ik heb met 7 wkn een echo eerder doen ze het niet omdat het dan nog erg klein is zeiden ze..

20. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Vervelend dat je je zo voelt, maar super van je echo..!

Deel Deze Pagina