16 tot 31 Augustus mama's 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BabyAngel, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Mijn dochter wordt over 2 weken 2. Wij willen zo'n plankje voor achter de wagen waar ze ook op kan zitten.

We liepen net langs de Prenatal en ik kon het niet laten om even naar binnen te lopen. Daar lagen boeken met geboortekaartjes. Hihi, nu dus al leuke gevonden. Je kunt niet vroeg genoeg zijn.

Maandag de eerste echo. Ben zo onwijs zenuwachtig dat ik nu al heel onrustig slaap. Gelukkig slaapt dochter nog tussen de middag zodat ik ook even kan liggen.

Gisteren heb ik trouwens ziekgemeld. Had zo veel pijn met zitten en was ontzettend misselijk. Leidinggevende is al ingelicht dus die had wel begrip voor de situatie.

Gisterenavond wel naar een babyshower geweest. Was wel leuk, maar heb mijn vriendinnen wel duidelijk gemaakt dat ze dat voor mij niet hoeven te doen. Voor mij te veel poeha.

Schoonzusje is ook zwanger. 2 weken verder dan ik, echt grappig. Ze vond het eerst lullig om te zeggen omdat het bij haar per ongeluk is en het bij ons niet lukte.

@Jiska darmen heb ik precies hetzelfde als jij, erg vervelend!

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn dochter is nog net geen 2 als deze geboren wordt. Denk dat ze dan net te jong is voor zo'n plankje en het lijkt me ook heel vervelend lopen voor mezelf. Ik overweeg wel een draagdoek voor de kleine maar eigenlijk wil ik toch denk ik de mogelijkheid om ze beiden in de wagen te hebben. Maar ja wat een geld zeg..

3. Nellie

Nellie Actief lid

3 jan 2007
    218
    0
    0
    Den Haag
    Hai Dames.

Ik had gisteren mijn eerste echo. Alles was goed en het hartje klopte.

nieuwe afspraken:

7 februari: de combinatietest
    25 februari: termijnecho

Ik moet onder controle van de gynaecoloog blijven, vanwege problemen met mijn vorige zwangerschappen.

4. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh mijn uitgerekende datum is een dag vervroegd naar 29 aug
    Misschien handig voor de lijst😉

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Hallo allemaal!
    Voelen jullie je ook zo niet fit! Ik ben zo ontzettend moe (zowel lichamelijk als geestelijk), heb last van mijn buik (strak, opgeblazen en krampjes/steekjes overal laag in de buik), hoofdpijn, lage rugpijn en ben wat misselijk-achtig. Hihi! Dus dit is zwanger zijn!? Ik kan er af en toe wel om lachen, maar over het algemeen voel ik me best chagrijnig door alles.

Trouwens wij willen ook een nieuwe kinderwagen. Wij hebben al een Phil en Teds (gebruikt voor 2 pleegkinderen) en willen een nieuwe! Het handige is dat de Phil en Teds voor 1 of voor 2 kinderen te gebruiken is. En niet naast elkaar!

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wil juist naast elkaar ;)

Nellie gefeliciteerd!!! Jeetje lees je onderschrift en dat klinkt heel heftig. Zal spannend zijn voor je nu weer?

Ik voel me ook slecht maar dat komt ook door m'n dochtertje die mega veel aandacht vraagt momenteel en ik maak me teveel zorgen denk ik. Dit is pas het begin hoor Tassie wacht maar tot je in de heetste maanden van het jaar compleet opgezwollen hoogzwanger bent ;) goed advies: spaar alvast voor een mobiele airco! ;)

7. Humava

Humava Niet meer actief

#1427 Humava, 11 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2014
    Wij zitten ook heel erg te tweifelen. Onze dochter is 20/21 maanden als de 2e komt. En een duowagen lijkt me heel handig en dan is mijn oog ook gevallen op de bugaboo donkey omdat je die wagen ook weer kan ombouwen naar 1 persoons wagen. Maar my god wat is dat ding duuuuuur! Zelfs op marktplaats vragen ze er nog 1000 euro voor! Maar alleen een draagdoek en wagen lijkt me ook niet altijd handig.

8. Humava

Humava Niet meer actief

Gefeliciteerd nellie. Fijn dat je een goede echo hebt gehad!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Precies!!!
    Alleen zat ik dus wel te denken dat ik 'm zelf dan ook wel weer voor een mooi bedrag kunt verkopen. Dus als 1500 kost om m te kopen en ik verkoop m voor 1000 dan is ie niet zo door :D moet het alleen even voorschieten ;)

10. Humava

Humava Niet meer actief

Hahaha ja zo zat ik ook te denken. :D Maar het blijft belachelijk veel geld. Nou gelukkig hebben we nog ff om er over na te denken.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wauw ik typ echt slecht op m'n telefoon terwijl mijn dreumes diezelfde telefoon probeert af te pakken haha

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Sjees wat ben ik MOE! We moeten zo nog naar een verjaardag waar VL zijn ooms en tantes etc wilt gaan vertellen dat we een beebie krijgen... Voor mij hoeft het nog niet, maar als hij het graag wilt...

13. Miek86

Miek86 Actief lid

18 dec 2013
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft het van jullie eigenlijk al bekend gemaakt? Dus niet alleen werk, vriendin, ouders, maar écht aan iedereen middels FB ofzo? Met hoeveel weken gaan jullie dit nieuws werelds maken?! :D

14. Humava

Humava Niet meer actief

Wij vertellen het na aamkomende week goede vrienden. Die ziet vl op een verjaardag zaterdag na de eerste echo hun vertellen we het dan. Maar de rest wachten we nog even mee tot 10/12 weken

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik heb het al na de eerste positieve test verteld aan onze ouders, broer en aan directe collega's op het werk. Zij wisten namelijk allen van de IVF en dus ook wanneer ik zou gaan testen na de terugplaatsing. Verder weten de zussen en broer van mijn man het na de eerste echo. De verdere collega's op het werk vertel ik het denk ik eerder dan de 12 weken, maar wanneer weet ik nog niet zo goed.

16. Humava

Humava Niet meer actief

Btw, mn moeder broers schoonzussen en 3 directe collega's weten het al sinds mn positieve test. Vl wil met zijn fam nog even wachten tot na de 1e echo dus die vertellen we het zondag.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee heb het eerder al eens op social media gezet en toen dus ook moeten plaatsen dat het misgegaan was. Dat wil ik echt niet meer. Na 12 weken denk ik pas.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier weten mijn schoonouders, schoonzussen en schoonbroers, klasgenoten en collega's op mijn stage het al. Echt bekent maken op Facebook doe ik met 10-12 weken :)

19. BlossomBaby

BlossomBaby Actief lid

31 okt 2013
    248
    0
    16
    NULL
    NULL
    He wat fijn om te lezen dat er nog meer goede echo's zijn geweest!

Ik heb dat ook idd met mijn darmen, die werkte voorheen al zo belabberd, maar nou komt er helemaal niets meer van terecht :x Ik heb gelezen dat het komt door verhoogde levels van progesteron, die zorgen ervoor dat je darmen langzamer gaan werken, zodat er meer voedingsstoffen opgenomen kunnen worden. Met dezelfde reden leegt je maag zich ook minder snel en kan je je mss langer 'vol' of misselijk voelen. Alles voor de baby :D
    Bij mij helpt het wel goed om te ontbijten met vezels, zoals brinta of muesli en fruit! (en veeel water drinken!!)

Wij hebben het met 6 weken aan onze moeders verteld, en met 7 weken aan goede vrienden, maar we hebben nog steeds wel een paar goede vrienden die het nog te horen krijgen. Ik vertel het morgen aan een vriendin die zelf in de MMM zit dus dat vind ik wel lastig.. Dat het bij mij allemaal zo vlot is gegaan en dat zij er best veel moeite voor moet doen. En komende week vertel ik het aan mijn vader, en dat vind ik ook best wel spannend. Hij ziet mij echt nog als zijn kind en ziet het volgens mij totaal niet aankomen! Op FB zet ik het echt pas met 12 weken.

Aankomende maandag heb ik de intake bij de vlk!! Ik ben zo benieuwd, kunnen jullie me een beetje vertellen wat ze allemaal gaan doen/vragen? Ze maken geen echo geloof ik toch?

20. Icecreams

Icecreams Actief lid

21 okt 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons weten alleen m'n beste vriendin en een bevriend stel het nog. Familie gaan we direct na de echo (9w6d) inlichten en daarna stap je voor stapje de rest, alleen live. Nog geen FB-aankondigingen ofzo. Ik twijfel sowieso of ik dat wel ga doen.

Deel Deze Pagina