De verloskundige wou me gelijk inplannen. Mijn man werkt in onregelmatige diensten en ik fulltime dus het was erg lastig plannen. Vandaar. De vorige keer had ik alleen een CB digitaal zonder indicator gedaan. Aan de ene kant denk ik nog een CB dig. maar ze zijn prijzig.... Wat zouden jullie doen? En jaa stel er staat 3+ wat dan...
@ BabyAngel: Goeddddd, zeg! Je kunt inderdaad dik tevreden zijn . @ JBB: Tja, het zijn prijzige dingen hè, die CB testen. Ik heb vanmiddag bij de Kruidvat de CB zonder tijdindicatie gekocht en die vond ik al schreeuwend duur: 20 euro (wel drie keer te gebruiken) . Ik laat het er nu bij. Het geld kan ik beter gebruiken om straks hopelijk spulletjes te shoppen . @ lilmad: ja, zo wil ik het ook gaan doen. De flessen neerzetten bij de schuur in de achtertuin en dan hoop ik dat ze ze daar willen oppikken. Bij de vorige zwangerschap woonde wij nog in de flat. Dat was wel handig . Er stonden om de haverklap van die blauwe flessen maar niemand wist dan van wie ze waren. @ Bubi: Fijn dat bij jou de borstvoeding nu zo lekker loopt! Mijn kraamverzorgster was destijds tegen tepelhoedjes maar achteraf denk ik wel eens dat dat mij 'gered' zou kunnen hebben. Ik ga me nu in ieder geval goed inlezen! Dat heb ik toen ook wel gedaan maar dan zegt die informatie nog zo weinig omdat ik nog geen ervaring had. @ Miekiej: Voelt bijzonder hè, lang wachten en dan met behulp met de MMM alsnog zwanger. Heerlijk dat jullie al een echo hebben staan! Heb je iets om naar toe te leven. Ik ga morgen bellen en een echo plannen. Ik ga er vanuit dat we de eerste echo nog in het ziekenhuis hebben en daarna gewoon verder gaan bij de verloskundige. @ Nellie: vervelend zeg, dat je zo misselijk bent! Ik ben het bij mijn dochter met vlagen geweest, maar niet heel erg. Ik heb hier vooral last van m'n darmen (niet leuk voor m'n omgeving, haha ). Deze test is van vanmiddag en hier laat ik het voorlopig bij...
Ik heb vrijdag vroeg de pregnyl gezet zaterdag de 30e ook iui. We lopen dus echt gelijk op. Spannend he! Ook ik wil borstvoeding gaan geven en hoop dat het lukt, ik ben voorheen kraamverzorgende geweest dus er is me nog wel wat bij gebleven.
Ik heb me gisteren al opgegeven voor MvM omdat ook ik pregnyl gebruikt heb en vind het gewoon een mooi doel!
Meiden wat een geklets! Het is lastig bij te houden. Jiska gefeliciteerd en welkom. Jullie hebben een lange weg afgelegd. Wat super dat je je hier nu kunt aansluiten! @nellie wat balen van je misselijkheid. 1ste zwangerschap heb ik ook heel veel last van gehad. Hopelijk stopt het bij jou snel. Als het echt te erg is dan vooral naar de huisarts. Ik heb ook medicijnen gehad. Ik hoop dat ik deze zwangerschap geen last krijg van misselijkheid, mijn grootste angst. Sterkte meis! Verder zag ik nog wat mooie testen langskomen. Ik ga vanaf nu geen testen meer doen en vertrouwen hebben in mijn eigen lichaam. Mvm wil ik ook zeker weer aan mee doen maar eerst 1e echo afwachten.
Doe ook mee met mvm. Ben van plan super veel te plassen zodat andere vrouwen ook een baby kunnen krijgen . Heb met 4 wkn cb gedaan was 1-2 en met 5 wkn weer stond 2-3 ga er volgende week nog een doen Hihi wil de 3+zien
Wou dames wat veel bij geschreven gezellig..! Jiska van harte gefeliciteerd. .! Voor ons was het ook de laatste kans voordat we gingen overstappen op ivf.. fijn dat het jullie is bespaart en ons natuurlijk ook lijkt mij een super moeilijk traject..! Nu genieten van onze zwangerschap. .! Ik wil ook graag borstvoeding geven alleen ben bang dat dit niet gaat lukken omdat ik ingetrokken tepels heb, alleen als ik het koud heb komen ze te voorschijn en als ik net mijn bh uitdoe.. heeft iemand ervaring met ingetrokken tepels en borstvoeding? Ik heb ook nog een cb digitaal liggen in de kast maar probeer deze te vermijden tot as maandag. . Als het mij lukt in ieder geval hihi. . Goed idee om de flessen van mvm in de tuin te zetten, had ik niet aan gedacht.. als ik me ga aanmelden kan ik het gelijk vragen of ze het bij ons ook op die manier willen doen.. heb ool erg nieuwsgierige buren..
@ babyloo ik had dan geen ingetrokken tepels, wel vlakke. Gideon kon ze gewoon niet te pakken krijgen zeg maar, daar was tepelhoed ideaal voor.. wil het ook weer niet te promoten hoor want tepelhoedjes zijn ook niet super maar voor dat soort situaties helpt t wel! In de tussentijd hier geen vlakke tepels meer trouwens heb toendertijd gelezen dat ook met ingetrokken tepels gewoon borstvoeding gegeven kan worden, kost denk ik wat extra moeite aan het begin alleen!
Ik heb mij ook aangemeld voor MvM! Het is echt leuk om te lezen dat er meiden van deze groep zwanger zijn geworden door dat andere zwangere vrouwen hun plas opvangen. En ach het duurt maar 8 weken (was het volgens mij) het is wel te overzien hihi!
Je hebt voor ingetrokken tepels meerdere oplossingen een ervan is inderdaad tepelhoedje, als de tepel dan naar buiten is gekomen kun je er voor kiezen om zonder verder te voeden. Hier is mvm moeilijk te verbergen denk ik... Ons achterom is afgesloten met een poort we hebben namelijk hier achter onze tuin nog een gezamenlijke tuin. Moet daar nog eens over na denken hoe we dat gaan oplossen.
Door jullie verhalen neig ik steeds meer om mee te doen met MVM. Maar wil wel werst de echo afwachten.
Wat super dat er zoveel mee doen met MvM!! Ik ga eind vd bellen en aanmelden. Ook ik ben zwanger mede danzij Pregnyl.
Dames bedankt voor de tip zal is wat gaan zoeken over de tepelhoedje, ik wil echt heel graag borstvoeding geven lijkt mij zo bijzonder.. vooral het contact met je kindje lijkt mij zo mooi.. hoop dat het lukt als het zover is.. na mijn eerste echo ga ik mij ook aanmelden voor mvm, ik heb ook pregnyl gebruikt en weet hoe belangrijk dat is voor iemand die heel graag zwanger wil worden. Ik was ze altijd erg dankbaar, ik weet nog dat er vorig jaar een tekort was aan pregnyl geen enkel apotheek had ze, ik was al blij dat ik toen ovitrelle kon gebruiken..
Ik ga het gebruik van tepelhoedje ook onthouden! Zeker omdat het de vorige keer onder andere daardoor niet lekker liep. Wachten er nog meer tot de eerste echo met aanmelden voor MvM of zijn er die het nu gelijk al doen? Ik twijfel nog... Hebben jullie dat ook, dat het zo gek is om wakker te worden? Het eerste wat ik denk is dan: o ja, we zijn écht zwanger. Wat voelt dat super! Hier de hele dag door krampen enzo maar dat had ik bij de eerste zwangerschap ook. Je baarmoeder begin natuurlijk al met groeien. Verder heb ik enorme honger. Beetje misselijk maar gelukkig niet heel erg. Zo maar eens het ziekenhuis bellen!
Hahaha inderdaad als ik mijn ogen open doe denk ik gelijk van jeeehh ik ben zwanger..heerlijk om zo wakker te worden.. wat vervelend van je krampen, ga je het zk bellen voor krampen..?
Mooie test meid..! Maak mij af en toe ook druk om de symptomen maar hoeft eigenlijk niet sommige vrouwen hebben 9 maanden lang geen last van symptomen... maar snap je wel hoor ik heb ook weinig vertrouwen in mijn lichaam ben erg bang dat hij me weer in de steek gaat laten.. moet er niet teveel over nadenken.. en het testen is gewoon een verslaving kan niet ophouden hihi.. maar ik heb nog 1 action 1 kruidvat en 1 cb digi en dan houd ik ermee op