Wij hebben donderdag de tweede echo, dan ga ik het eerst aan m'n afdeling vertellen op het werk en daarna gaat het op Facebook... Wilde er iets opzetten in de trant van: langzaam neem ik afscheid, dag teentjes tot over een maand of 7! En dan een foto erachter aan Ik ben trouwens vet zenuwachtig voor donderdag, het is eigenlijk heel dichtbij maar ik knijp m toch wel een beetje Ben in staat op naar het echobureau te gaan, maar VL vind dat echt onzin!
Je hebt de foute gepakt. De dames die door MIJ van de lijst zijn gehaald zijn de dames met een mk, zoals Esje..ze heeft ook deze week een mk gehad! Jullie kunnen het gewoon in rood zetten want als iedereen gaat aanpassen wordt het ook een zooitje! Ik had alles aangepast maar hoe jij (Mika) eraf bent gekomen weet ik ook niet
Thanks BabyAngel. Wilde me net af komen melden. Gingen donderdag vol zelfvertrouwen nasr de echo. Was de 1e keer dat ik geen moment onzeker ben geweest, zo goed voelde het dit keer. Helaas was er geen hartactie meer. Die klap kwam hard aan. Vrijdag naar de gyn geweest en cytotec gehsd om de mk op te wekken. Nu 2x een dosis van 4 pilletjes genomen, maar werkt tot op heden helaas nog niet. Vrijdag nieuwe afspraak bij de gyn. Ben benieuwd. Allemaal nog een mooie zwangerschap dames. Geniet er van.
Ik was ook van jouw lijst af... Voorlopig mag ik er nog op blijven staan. Sterkte Esje... Wat heftig Hopelijk is het snel weer raak. Nu word ik helemaal bang voor donderdag.
Esje78 wat vreselijk... heel veel sterkte! Begrijp ik het nu goed dat je al wel een goede echo met hartslag had gehad? Ik begin ook weer angstig te worden voor donderdag. Ben blij dat ik die extra echo toch geboekt heb want nog anderhalve week langer wachten had ik nooit getrokken. Ik heb zo weinig symptomen eigenlijk. Maar als ik dan doordenk heb ik wel degelijk symptomen dus zit mezelf gek te maken. Het is gewoon een onzekere rotperiode en ik schrik er ook van hoeveel meiden hier al helaas weer afscheid hebben moeten nemen.
Wat een naar nieuws esje. Heel veel sterkte met het verwerken! Pff wat zijn sommige mensen toch stom he.. Ik had het mijn ouders en schoon ouders verteld en duidelijk gezegd niemand mag het verder nog weten ivm werk. De volgende dag kreeg ik een appje met allerlei babyspullen of we er interesse in hadden. Me schoonmoeder kon der mond niet houden:-s Nu wilde we het geslacht straks alleen aan ouders en schoonouders vertellen maar dit bracht ons weer aan het twijfelen. En wat de combinatie test betreft. Ik zit er ook mee, stel je hoort straks dat er een verhoogde kans is bijvoorbeeld 1 op 500 dan is het voor hun niet hoog genoeg.. Betekend wel meer zorgen maar geen verder onderzoek..
Ik wil het wel weten en als de kans me te hoog is dan doe ik zo'n nieuwe bloedtest ook al zijn die zo duur. Het kost geld en het zijn extra zorgen maar het is niet vergelijkbaar met de zorgen en verdriet van een kindje dat zo zwaar gehandicapt is dat het niet kan overleven.
Ik heb ook even vraagje over de combinatie test. bij ons is de belangrijkste reden dat we het van te voren willen weten mocht het zo zijn. Nu vroeg ik me af bij de 20weken echo komen eventuele afwijkingen die kunnen duiden op Down syndroom toch ook naar voren? Als ik het goed begrijp is de combinatie test niets meer dan een kansberekening.....
Die vraag heeft mijn vriend ook aan onze gyn gesteld lilmad. Kindjes met down of een andere zware handicap hebben vaak ook hart problemen en andere lichamelijke afwijkingen, en die kunnen dus ook eventueel opgemerkt worden bij de 12 of 20 weken echo. Het is echt puur een kansberekening en een goede combinatie test is ook geen garantie op een gezond kind heeft de gyn ons gezegd.
Een eventuele beëindiging van je zwangerschap is natuurlijk wek iets heel anders bij 20 weken of bij 12 weken. Het gaat niet alleen om Down, ook 2 andere chromosoomafwijkingen waarbij het kindje niet levensvatbaar zal zijn na geboorte. Mij gaat het vooral daarom, want dan wil ik de zwangerschap ook niet uitdragen.
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk Ikzelf ben ook nog in twijfel, al neig ik eerder naar het niet doen van de test. Juist omdat de kans ook zo klein is. Zou ik ouder dan 30 zijn (dan is de kans wat groter) dan zou ik er waarschijnlijk wel voor gaan.
Ik kies er juist wel voor aangezien wij al 2 kinderen hebben en een gehandicapt kindje niet in ons gezin past. Begrijp me niet verkeerd, maar zou mijn 2 kids dat niet kunnen aandoen. Maar we hopen en duimen gewoon op allemaal gezonde kindjes,Brrrrrr...moet er niet aan denken hoor!!
Ohhhhh oud!!! (Neej joh!!) Ik zelf vind vanaf 35 pas meer risico hebben. En als jou bloedwaardes goed zijn dan komt die berekening helemaal goed!
Maak me ook geen zorgen hoor maar was wel een reden om meteen voor een tweede te gaan. Zeker omdat mijn man zelfs nog een derde zou willen. En dan te bedenken dat ik op m'n 25e al met de pil stopte.. Maar ja de natuur laat zich niet sturen helaas.
Hoi dames, Hele weekend goed beroerd en misselijk geweest...Al was dat een goed teken want vanochtend bij de echo was een kloppend hartje te zien Ik heb geen idee hoe je hier een foto moet uploaden, maar voor nu ziet alles er goed uit. Ze hebben nu gemeten op 7 weken en 5 dagen, maar de termijnecho heb ik over twee weken en dan krijgen we de precieze datum te horen. Echt heel apart en bijzonder om te zien en mee te maken. Mn vriend had ook echt een smile van oor tot oor Wilt iemand voor mij een kloppend hartje bij mijn naam zetten?
@babyangel wat vervelend dat er steeds mensen zijn die het vertellen terwijl het toch aan jullie is eigenlijk heb je het nu misschien eerder op fb gezet dan dat je wou maar nu heb je heb je het tenminste wel eerder verteld de lijst klopte indd niet meer alle dames die tussen 13 en 23 augustus zaten waren weg en wil wel graag blijven hoor elsje wat vreselijk heel veel sterkte meid