Bij ons belde de kraamzorg vorige week om een afspraak te maken, die hebben we op de 26ste gezet zodat we nog wat meer tijd hebben om het huis wat beter af te kunnen maken. Mijn kraampakket van de verzekering kreeg ik ook vorige week binnen. Ik had wel gehoord dat het een goed idee is om zelf wat extra van die luiers voor vrouwen die bevallen zijn in huis te halen.
@abi leuk idee zeg ben benieuwd naar het resultaat @anique dat is ook niet fijn dat je dan de enige ben, waar was de rest ??
Anique apart dat je de enige bent. Abi leuk zo'n buikschildering, ik krijg dat de 24ste met kleine shoot
Gelukkig waren er 2 collega's voor een andere activiteit, dus die heb ik er bij gehaald. Vond het ook helemaal niks, dacht dat het meer op ontspanning gericht zou zijn. Maar was 1,5 uur aquajoggen/banen zwemmen. Voor mij dus 1x en nooit weer... Kan nu al niet meer op of neer van de pijn in mijn heupen. Na het zwemmen kwam de instructrice bij me en zei: je moet er wel op letten dat je kleinere slagen maakt, want hoe je het nu deed was niet goed voor je heupen, daar krijg je misschien wel last van omdat alles wat weker is... Ben ik dan gek als ik vind dat je dan aanwijzingen moet geven tijdens de oefeningen en niet naderhand?
Pfff Anique lekker handig dat ze achteraf met ' adviezen' komt, dat schiet toch niet op! Ik mag van m'n fysio niet zwemmen vanwege de bewegingen die je heupen maken. Dan krijg ik nog veel meer last. Ik zou persoonlijk niet gaan zwemmen hoor met pijnlijke bekken.
Bizar anique achteraf heb je er niets meer aan toch @parel oh ik ben al helemaal beetje zenuwachtig hier komt de kraamhulp morgen, maar valt allemaal wel mee dus...Wij hebben alle spullen wel al maar staan opgeslagen in een kamertje. We zijn met de babykamer nog maar net begonnen dus nog niet klaar.
Morgen heb ik ook een intake gesprek! Vind t ook wel n beetje spannend. Vroeg nog of ik ergens rekening mee moet houden of klaarzetten, maar dat hoefde allemaal niet. Hoor veel wisselende verhalen over kraamzorg. M'n schoonzus had echt n vreselijke, die praktisch niets deed, en elke dag taart zat te eten. Maar tegenwoordig hoeven ze ook niet veel. De oude stempel schijnt ook huishoudelijke dingetjes te doen, deden de was, kookte voor je etc. Ach ja, we gaan t meemaken haha.
Hier hebben we ook alleen maar formulieren ingevuld en doorgelopen, ik vroeg nog of ze niks moest controleren qua kamertje ofzo maar dat was niet nodig. Ze zei dat doen we alleen bij twijfel maar de rest van je huis ziet er ook gewoon netjes uit, of bij mensen die niet goed Nederlands spreken om ze te laten zien wat ze bedoelen. Leuk parel ook buikschildering wat komt er bij jou op te staan?? Zo anique prive les het is wat beetje jammer dat ze je dan nog geen goede tips heeft gegeven
Abi geen idee haha. Ik krijg die op mijn babyshower als het goed is en mijn zus heeft een map gemaakt met plaatjes om uit te kiezen Besjes, uhm ja ze gaf aan dat mijn bed 70cm hoog moest zijn, maar 67 (zoals de onze) was ook wel goed. Dat ik een badje moet hebben die op goede hoogte is en dat ik een commode heb met verschoonkussen, kruikjes moet ik hebben en verder was het goed. Woelmuisje, ik krijg als het goed is een jonge dame, weet al wie als ze dan beschikbaar is. Word wel geprobeerd en anders krijgen we toch een vlotte dame, omdat ik dit aangaf. Hier word de wc, badkamer, keuken grondig gedaan Dagelijks. Mijn en baby's kamer word ook door haar gedaan. Ik krijg (en ook mijn man als hij wil) ontbijt, lunch en voorbereiding op avond eten, kan ook in overleg de avondmaaltijd volledig door haar laten maken. En ze zal de was doen en strijken. Dus komt wel goed. Ja en voor mij en baby zorgen dan. Krijg 49 uur kraamzorg. Anique, nou ook lekker dat ze dat "advies" dan pas zo laat geeft!!
Intake kraamzorg in principe kijken ze niet naar de kamer omdat er ook veel mensen zijn die de kamer niet klaar hebben. Bij de eerste keek ze wel maar meer omdat ze t zelf keuk vond rn meestal geen kinderkamers zag. Masr tis nie standaard idd. En bij onze dochter hadden we ook t standaard aantal uur geïndiceerd gekregen en uiteindelijk ook gebruikt. Nu geen id Hoe het zal zijn wij hebben vier dec intake. Wij hadden een erg leuke Kraamhulp trouwens. K heb haar gemaild of we dr weer kunnen krijgen; -) . Ze zeggen wel als t niet klikt je t beter aan kan geven! Tis wel jouw kraamtijd en zkr bij een eerste komt er zoveel nieuwe dingen bij kijken!
Parelbloesem dat is erg lief van je. Ga zeker even met mijn tante overleggen of zij het over kan nemen. Ik heb 2 broers maar 1 is gister geopereerd aan een dubbele hernia dus die kan voorlopig ook niet. Verder heeft hij niet zulk goed contact met mijn moeder waardoor hij er nauwelijks komt. Erg sneu voor me moeder maar kan er niets aan doen. Mijn andere broer kan amper voor zich zelf zorgen door zijn schulden en geldzorgen. Geen idee of hij wel een wasmachine heeft. Gelukkig komt hij nog wel een aantal keer in de week bij mijn moeder. Maar daar kan ik ook niet van op aan. Vanavond naar het ziekenhuis voor een bijeenkomst over de bevalling en kraamzorg. Hopelijk wordt het dan ook weer wat realistischer voor mijn vent. Vind het jammer dat een vader pas vader wordt na dat de kleine er is en wij al onze hele zwangerschap. Zou graag iets meer mede leven hebben over de zwangerschap. Maar dat is vaker bij mannen heb ik begrepen.
Wat mag je eigenlijk allemaal verwachten van een kraamhulp? Ik heb namelijk geen idee wat je wel en niet kan/mag vragen.
Hier word de wc, badkamer, keuken grondig gedaan Dagelijks. Mijn en baby's kamer word ook door haar gedaan. Ik krijg (en ook mijn man als hij wil) ontbijt, lunch en voorbereiding op avond eten, kan ook in overleg de avondmaaltijd volledig door haar laten maken. En ze zal de was doen en strijken. Dus komt wel goed. Ja en voor mij en baby zorgen dan. Krijg 49 uur kraamzorg. En eigenlijk alles kan je vragen als het maar NORMAAL blijft. Soms gaan ze ook wel een snel een boodschapje doen voor je, maar bijv niet je hele boodschappen. Kun je dan overleggen met de kraamhulp. Bovenstaande moeten ze doen.
Oke super dank je Parel. Ik dacht dat je huishoudelijke taken niet van ze mocht vragen maar dat mag dus wel, tot op zekere hoogte dan. Goed om te weten. Ik heb 3 december de intake!
nou ze is hier net weg . hoop huishoudelijke taken staan hier op de lijst van dingen die de kraamhulp (moet) doet. Maar bijv in ons geval de hond daar doen ze niets mee, behalve dan dat ze iemand kiezen die wel van honden houd anders word het wel lastig hihi...gelukkig heeft manlief de eerste tijd vakantie . Voor de rest hoop info, ze heeft niet gevraagd naar de kamer, lijst met spullen die je moet hebben globaal doorgenomen wat we in huis moeten hebben, meeste hebben we al, op thermometer na.
De kraam komt bij mij pas volgende week vrijdag op gesprek. Wil erg graag een vriendin van me als kraam, hopelijk gaat dat lukken. Als ik ten minste kraam krijg. Moet onze kleine man nog wel een tijdje bij mama in de buik blijven zitten. In mijn album zet ik trouwens zo weer een buikfototje van de 30 weken..
Anique, wat zei je ik ga rechtsomkeert naar huis? Abi, dat is leuk, ben benieuwd hoe het resultaat eruit ziet! De kraamzorg komt toch ook checken of alles wel goed is, babykamer bed hoog genoeg enzo? Of is dat bij de intake ? Bij ons is die pas 19 december, kon pas na mijn verlof en heb geen zin om er vrij voor te nemen
Ik had vandaag de intake pip, ze heeft de klossen wel genoemd maar dat hoeft nu allemaal nog niet klaar te zijn
Pip, ze komen niet alles in die zin checken. Je krijgt bijv wel te horen dat je een commode moet hebben en dat je een bad op de goede hoogte moet hebben en je eigen bed 70cm hoog moet zijn, de mijne is 67 cm is ook prima (als hij op klossen staat kan ik er zelf niet meer uit) En idd of je een thermometer en kruiken hebt. Bij mij zijn ze niet boven geweest.