Leuk al die babyshowers ben benieuwd wat jullie krijgen. Zijn jullie al over het eerste setje kleding uit voor de baby? Nou dit bolletje gaat even baantjes trekken
wij weten het nog niet... 1e pakje... heb wel een idee, maar weet het nog niet zeker, en ml moet het natuurlijk ook wel goed vinden
Ik wacht even tot ik aan de kraamzorg en/of vk heb kunnen vragen hoeveel lagen enzo tegen die tijd een goed idee is, dan beslissen we wel welke kleertjes hij aan krijgt. Ik neem wel 2 setjes voor het geval hij wat groter of kleiner uitvalt dan gedacht (of bijv. z'n benen groter zijn dan gedacht maar de rest niet, geen idee of dat wel eens gebeurt).
Ik heb heel veel leuke dingen gehad!! En het was gewoon heel erg leuk om al mijn vriendinnen en familie bij elkaar te hebben! Ze hadden er allemaal op gerekend dat ik zou gaan huilen maar dat was niet zo. Ik was veel te verbouwereerd denk ik haha. Wij zijn er wel over uit welk pakje zijn eerste pakje wordt. Super zacht pakje van prenatal.
Pony en hangbuikzwijntje zijn ook al genoemd. Maar dat was het niet. Spannend dus.. Ze vroegen zelfs of hij bij ons in de lift past? Zitten me beetje gek te maken. Hier nog geen geboorte pakje in gedachten al wel een mutsje besteld met haar naam er op =D
Ik heb een leuk I love papa rompertje Truitje, broekje, sokjes, mutsje en vestje Heeft de papa uitgekozen, behalve het rompertje dat moest van mij
Ik heb het eerste pakje zachtroze met een grijs puntje op het broekje en mutsje... zoooo cutie!!! Leuk meiden die babyshowers
Och ja, ik weet al wel dat ik het uilenmutsje dat mijn moeder gehaakt heeft bij hem op ga zetten. Verder dacht in aan een maillootje of sokbroekje met een leuk rompertje erop met korte mouwen, en dan een vestje. Ik weet alleen niet of dat dan te warm is of te koud. Als ik alsnog in het ziekenhuis terecht zou komen, hebben we ook een klein winterjasje, wantjes, en sokjes voor eroverheen voor de weg naar huis. Ik heb ook zo'n kit gekocht voor thuis met gips en een lijstje om een afdrukje te maken van een handje of voetje voor aan de muur.
Eerste pakje weten wij ook nog niet! Hangt er vanaf hoe groot hij is haha. Mijn vriend was bij z'n geboorte al 54 cm, dus of hij dan in een 50 past? Maar ik was exact 50 cm, dus wie weet. Heb wel 2 favoriete box pakjes maar vrees dat die net ff te groot zijn. Heb trouwens bij de Zeeman een superschattig ski pakje gekocht in maatje 50/56 voor in het begin. Ze voorspellen een extreem koude winter. Bij de beentjes is het een slaapzak model, en je kunt de maxi cosi gordels erdoorheen doen eventueel. Je hebt m in wit en roze. En de capuchon is met berenoortjes, te schattig!
Doen jullie trouwens nog iets van een zwangerschapscursus ? Ik ga volgende week wel naar een voorlichtingsavond samen met m'n vriend en in december naar een borstvoedingsavond, maar verder eigenlijk niks?
Yep, ik doe zwangerschapsgym. Wij hebben dan in December een partneravond over hoe hij kan helpen bij de bevalling. Verder ga ik borstvoedingsinfo vooral bij de kraamzorg vragen.
Hey dames, @eerste pakje.. ik heb 3 boxpakjes ingepakt in mijn vluchttas. (werd geadviseerd door de gynaecoloog) @cursus: ik doe niet aan een zwangerschapscursus, heb ik bij Janne destijds ook niet gedaan, had er toen geen spijt van.. @hier: moet gewoon rustig aan doen. As vrijdag weer naar het ziekenhuis voor de nodige controle. Afgelopen vrijdag was mijn al weer hoge als de keer ervoor, maar ze doen niks want hij schommelt erg veel. Bij de automatische meting kwam ik continu met de onderdruk boven de 90 uit. Maar er was geen rede voor medicatie, dus gewoon rustig aan blijven doen en vrijdag weer terug.
Iemand van jullie zei laatst dat het kindje een eenkennige fase had en nu wel weer reageerde op de partners hand. Hier is die fase andersom, wel op de papa reageren en niet op mij Kleine dondersteen. Zwangerschapscursus, daar doe ik niet aan, moet ik de binnen stad in dus 45 min rijden en er zit er hier wel eentje maar dat is zo zweverige bedoeling daar houd ik niet van Heb wel een boek over borstvoeding waar de kraamzorg erg over te spreken was, daar zou ik meer van leren dan van een cursus. Lotte, lastig dat je bloeddruk zo schommelt. Alethe, denk dat alleen een maillot best koud zal zijn en rompertje. Maar je wilt thuis bevallen? Dan kun je altijd nog wat warmers aantrekken toch. En zou wel in de vluchttas (die moest ik met thuisbevallen wel maken voor baby en mij) extra spulletjes doen.
@zwangerschapscursus, vorige week naar zwangerschapszwemmen geweest... Dat gaan we dus niet meer doen. Dus geen cursus/sport voor mij. @eerste pakje, ik heb kleertjes van isi mini (super zacht stretch katoen)als eerste pakje, een mouwloosrompertje, overslagtruitje,broekje en bijpassend mutsje. Als we naar huis gaan gaat daar een jasje of omslagdoek overheen. Heb gekozen voor roze omdat ik het zelf altijd leuk vind dat op de eerste foto's geen twijfels bestaat over het geslacht. Lig nog steeds met griep in bed, dus ook de webwinkel van de vd leeg gekocht, maar vanaf maat 62. Heb al medelijden met de postbode die morgen komt bezorgen. Vind de kleertjes van frendz erg leuk bij de vd.
Haha deed hij de vorige keer ook al Gelukkig weet bijna iedereen de autocorrect fouten Moest er wel om lachen
Hahah ja oppassen met die Ipad, die van mij maakt ook weleens rare woorden. Wat leuk al die eerste pakjes! Ik heb ook een pakje in maat 56 met voetjes eraan. Ik ben benieuwd of hij daarin past, anders misschien een maatje groter meenemen? of een maat 50 ook kopen? Lastig!
Wij doen cursus samen bevallen, mogen vanavond weer. Wel gezellig samen met de partners krijgen die ook alle info