Lotte, wat fijn dat je wordt ingeleid. Hopelijk kan je nu snel genieten van hè kleintje. Heel veel succes, zet hem op! Parelbloesem, vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Hopelijk knap je snel wat op. Monkey, vervelend dat je je zo voelt. Ook lastig inderdaad dat je nog 2 kindjes rond hebt lopen. Hopelijk heb je al wat ontsluiting als ze komt checken en komt er voor jou ook snel een beetje vaart in. Alethe, zou wel leuk zijn als hij precies met 40 weken komt! Vind het spannend om hier mee te lezen, kan niet lang meer duren en dan knalt de echte babyboom hier los. Wij doen vandaag een dagje rustig aan. Ben helemaal gesloopt, dus gaan lekker een dagje tutten op de bank. Krijgen vanmiddag wel visite, maar die laten we vandaag maar kort binnen zitten
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat we allemaal maar een fijne bevalling mogen hebben en lekker van onze kindjes en gezin mogen genieten. Lees dat het voor een aantal al spannend begint te worden. Heel veel succes mocht de bevalling beginnen. Ik kijk uit naar jullie ervaringen en kindjes Hier loopt alles heerlijk door elkaar. Had de verloskundige maar even gebeld want had een gemiste oproep van een prive nummer. Maar ze bleken niet gebeld te hebben. Wel hadden ze contact gehad met de afdeling gynaecologie daar was een verkeerd adres van ons bekent dan dat er bij de verloskundige bekend is. Heb bij de VK ons nieuwe adres vast door gegeven voor als er wat is ze wel naar ons nieuwe plekje gaan. Maar bij de gemeente/ziekenhuis staat ons oude adres bekend. Dus ik de afdeling gynaecologie gebeld. Was nog niets bekend. Beetje raar want ze hadden al met VK gebeld. Ze hadden nog geen verwijsbrief en konden dus nog niets doen. Mijn goeie 06 maar door gegeven want ze hadden nog een oude en ze zouden bellen als de verwijsbrief er was en anders moest ik eind van de middag maar weer bellen voor de extra groei echo. Lekker onduidelijk dus allemaal. Verder hier erg moe, maar wel last van de opruim/schoonmaak ziekte: nesteldrang. Nu lekker even een tukkie op de bank doen. Oja wat zit er allemaal in jullie vlucht koffer? En hoeveel van alles. Heb echt geen idee. Moet je ook luiers mee nemen?
Lotte sterkte vandaag met het inleiden, ik hoop dat jullie kindje snel geboren wordt en je je gauw beter voelt, en dat je snel beide kinderen lekker dichtbij je hebt! @cinderella, wat een prachtige foto van jullie dochter. Slaapt ze goed snachts of moet je er vaak uit? @monkey, pittig hoor met 2 kinderen en nog hoogzwanger. Ben benieuwd of je al wat ontsluiting hebt van de voorweeen. @hyacintje, haha gelukkig nog geen last van. Misschien na het indalen wel? Goed voor de spijsvertering! @ Alethe, hetzelfde hier eigenlijk. Alleen niks gehoord over achter lopen van de groei. Ik was 2 weken te laat, hopelijk doet onze zoon er wat sneller over. @papa in de vluchttas heb ik joggingsbroek, 2 boxershorts, hempje, vest, sokken, slippers, ochtendjas, voedingsbh, zoogcompressen, toilettas, 2 pakjes baby, 2 rompers, 2 mutjes, jasje, fototoestel, flesje drinken, druivensuiker en een handtas met alle papieren vk, verzekeringspas, paspoort en de maxicosi staat klaar.
@papa, ik heb ongeveer hetzelfde als pip, heb alleen ook nog wat toiletspullen voor mezelf en mijn man (voor mijn man alleen tandenborstel/tandpasta en deo, voor mezelf ook nog mascara, shampoo enzo)... en voor mijn man ook een schone boxer, sokken en t-shirt... dat hij zich wat frisser voelt mocht het lang duren ofzo...
Dat staat bij mij ook klaar indd... Heb bijna het zelfde er in gefrot Plus toilet spullen voor beide en een zwembroek voor mijn man. Want als je onder de douche je weeën opvangt kan er soms een verpleeg(st)er kom en kijken, dan is het wel handig als mijn man niet in zijn blote billen staat Want meestal mogen die mee onder de douche als je dat wilt. Hoop het maar word alleen maar erger, zie wazig en gevoel dat ik buiten me zelf sta zeg maar. Haha lekker rustig aan doen hoor. Spannend, veel succes!!
Die van mij laat op zich wachten.. Net bij de gyn geweest, amper ingedaald, bloeddruk 110/70. Over 2 weken zelfs nog een groei echo.. Volgens de gyn was dat gebruikelijk? Heb er weinig over gehoord dat er groeiecho's zo laat nog gedaan worden. Grappige data: 15 januari groeiecho 16 januari afspraak gym 17 januari uitgeteld Ml hier vind het natuurlijk bevallen maar raar, snapt ie niks van, vind het veel logischer dat vrouwen een ks willen!! (En daarom zijn vrouwen zwanger en mannen niet)
@ Vluchtkoffer Maar hoe doen jullie dat met spullen die je nu nog niet kan inpakken. Bedoel tandenborstel, tampasta, lenzen bakje, makup etc? En welke maten pakjes nemen jullie dan mee voor de kleine?
Lotte wat spannend zeg! Ben erg benieuwd hoever je ondertussen al bent! Wat vervelend monkey, hopelijk heb je al wat ontsluiting en komt de baby snel. Lekker hoor cinderella een rustdagje Vluchtkoffer: is nog leeg haha er liggen 2 pyjama's klaar, een stel hipsters, moet ff kleding voor naar huis te gaan erbij leggen, tablet, laptop (ja je moet wat als je paar dagen daar moet blijven) fototoestel Toiletspullen enzo doe ik de dag zelf wel. In Babs der koffer zitten 4 setjes in maat 56. Rompers maat 50/56 sokjes mutsjes en een tutdoekje
Pappa. In mijn vluchtkoffer zat een nachthemd om in te bevallen, twee huispakken voor daarna, ondergoed, slippers, sokken, sloffen, toilettas, fototoestel en oplader, iPhone en ipad, alle belangrijke papieren, flesje drinken, 4 pakjes maat 56 en 4 pakjes maat 50, een jasje, rompertje, sokjes, mutsjes, speentjes, een wikkeldoek en de maxicosi. Volgens mij was dit alles. Pip, dankjewel! Uit zichzelf wordt ze niet altijd wakker, we maken haar dus snachts zelf om de 3 uur wakker voor een flesje. Vannacht heeft vriend voor het eerste en nachtvoeding zelf gedaan, werd wel kort wakker maar viel snel weer in slaap. Dat was wel lekker dus, weer een keer 6 uur slaap achter elkaar pakken.
@papa, ik heb extra tandenborstels gehaald, had nog een extra mascara enzo... dus heb wel echt alles al in mijn koffertje zitten... voor ons mannetje heb ik 1 pakje (incl. rompertje enzo) maat 50 en 1 pakje maat 56 klaarliggen... Zie bij anderen veel meer spullen, maar goed, jullie moeten waarschijnlijk wat langer in het ziekenhuis blijven.. bij mij is het in principe poliklinisch, en dus 2 a 3 uurtjes na de bevalling weer naar huis...
Cinderella oh ja dat zei je inderdaad, dat ze zoveel slaapt! Zo dat is wel fijn dat je man even kon voeden, kan je zelf lekker bijkomen . Papa, ik moet er op het laatste moment nog wat dingen bij gooien, zoals tandenborstel, make up en iPad/ leesvoer, telefoonoplader. Maar het gros is iig gepakt .
@lotte spannend...wel fijn dat je word ingeleid ben benieuwd wie weet is de kleine er al Toch almeer klachten lees ik zo...Ik hou sinds gister ineens veel vocht vast, ook dikke benen en armen...en de bekkenpijn maaja net als alethje ben ik daar nu wel aan gewend... Wel iedere dag spannend om hier te kijken De laatste loodjes voor iedereen Ohja mijn vluchttas moet ik ook nog maken...maar idd dingen als tandenborstel, badjas enzo moeten er op het laatste moment in want dat gebruik ik nog gewoon iedere dag
Besjes heb je verder klachten als *sterretjes* zien, strakke band gevoel om buik en/of rug en pijn tussen schouderbladen? Acute vocht ophoping kan namelijk hoge bloeddruk beteken dat moet je.meteen naar de VK bellen
@parel, goed dat je het zegt! dat wist ik niet. voor de rest geen last maar zal het wel in de gaten houden...Oh en Jeee we zijn 37 weken het mag nu officieel gaan beginnen
Yeah 37 alweer, haha van mij mag het! Kreeg dit briefje mee om op te letten qua bloeddruk klachten. Hij draait hem alleen op de kop
Ik heb ook nog geen vluchttas klaar staan. Mag wel opschieten. Vind het eigenlijk wel een beetje stom, want ik wil gewoon thuis bevallen, dan kun je alles weer uit die tas halen. Denk dat ik maar gewoon alle spullen die dan mee moeten in een lade van de commode doe. Ik zal vandaag ook eens moltons gaan halen ed. Matras moet natuurlijk niet direct verpest zijn... Vandaag de kerstboom eruit en dan kan het bed erin. Gaat hard hé Fiona! Hier alweer een 37 weken dans!
haha jaaa leuk he joes! gaat zeker hard 1612...ja als je thuis wil bevallen voelt zo'n tas denk ik inderdaad erg onlogisch...
Wauw dames, jullie alweer 38 weken! Hier ook geen vluchttasje hoor, wil thuis bevallen en als we alsnog naar t ziekenhuis moeten gooi ik wel snel wat in een tas! Straks naar de vk, ga ff vragen of ze wil kijken of ik al ontsluiting heb ivm al die voorweeen, ben erg benieuwd!