16 tot 31 januari buikjes 2014 (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Parelbloesem, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ monkey niet zo best. Heb sinds gisteravond ook krampen dus had de vk gebeld. Heb waarschijnlijk iets onder de leden want ik was vanochtend ook aan de diarree. (Sorry voor het onsmakelijke detail) ik moet het wel goed in de gaten houden van de vk. Ik heb strakkies sowieso een afspraak met de vk en dan zal ik het nogmaals benoemen. Kan de hele dag wel slapen en dat heb ik dan ook bijna wel gedaan.

Ik voel de kleine echt veel nu! Hebben jullie dat ook?

2. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    @ Hyacintje, ja door diarree kan je baarmoeder ook wat van slag raken! Goed om het straks wel even te bespreken met de vk. Sterkte meis!

@ Anique, ik heb niet een strak bevalplan, wel wat wensen maar je moet je daar niet zo blind op staren, want de kans is groot dat het toch weer anders loopt dan je denkt. Ik sta daarom voor veel open.

Maarrr qua pijnbestrijding heb ik wel een sterkte mening (bij mezelf dan, anderen moeten het zelf weten ;) ).
    Bij mijn 1e 'nam' ik een ruggenprik waardoor ik helaas niet goed genoeg kon persen, ik daardoor giga moest worden ingeknipt en mijn dochter met de vacuüm gehaald moest worden. Nadat de ruggenprik was uitgewerkt had ik zo enorm veel pijn van die knip, echt niet normaal en dat heeft nog lang geduurd. Ook had ik koorts van de ruggenprik, dochter hoofdpijn van vacuüm. Nee, daar kijk ik niet leuk op terug.

Daarom bij de 2e besloten zonder enige pijnmedicatie te bevallen, en ja, natuurlijk doet het pijn maar ik vond het eigenlijk goed te doen. Uurtje na de bevalling stond ik lekker te douchen en heb nergens last van gehad + een blije baby!

Deze keer dus weer zonder pijnbestrijding, kijk echt al uit naar de bevalling, zie er helemaal niet tegenop. Zelfs zin in!

Uiteindelijk is het belangrijk dat je van alle voor en nadelen op de hoogte bent en voor jezelf een keus maakt. Zolang je daar achter staat is het goed toch!!

3. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Dat klinkt vervelend monkey met die ruggen prik. Heb laatst een informatie avond gehad over de bevalling en ben daar wel een stuk wijzer van geworden! Ben echt super blij dat ik naar die voorlichting geweest ben.

4. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Lotte: hoe is het nu?

Bedankt voor de leuke reacties op mijn buik. Ik vind hem zelf echt mega, helemaal voor een eerste, maar ben er wel trots op!

Mijn suiker is na de eerste standaard bloedbepaling rond 11 weken, niet meer bepaald. Ook vreemd toch?

Ik merk echt dat mijn energie weer keldert. Ben aan het einde van de dag echt kapot en aan het einde van de werkweek helemaal. Merk dat ik prive minder afspraken moet maken om het vol te houden. Hoe doen jullie dat?

5. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Bij mij is m'n suiker vorige week geprikt. Mijn vk zei ook dat dat tussen 26 en 30 weken moet. Miss even navragen bij je vk?

Ja hier ook veel minder energie.... En slaap 's nachts slecht. Hoort er helaas ook weer bij!
    Idd even wat minder afspraken maken, meer om jezelf denken!

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    nou... zometeen op naar de borstvoedingscursus... ben benieuwd ;)

7. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Merk hier ook dat ik erg moe ben. Kan de hele dag en nacht wel bijna slapen. Probeer alles verdeeld over de week te plannen. Verder ook een erg beweeglijk kind. Kan er heerlijk van genieten maar het zuurbranden word wel meer:(

Ik heb weinig eisen kwa bevallen en alles wat er om heen gebeurd. het enige is dat ik de kleine binnen een uur aangelegd wil hebben voor borstvoeding. Het liefst niet dat ze mee genomen wordt naar een andere ruimte voor de eerste testjes wil hier graag bij zijn als dat kan. Verder papa knipt de navelstreng door en blijft bij de kleine als er wat met mij gebeurd of met de kleine. Dit zijn wel mijn richtlijnen. Ik weet niet of ik belang bij pijnbestrijding heb maar dit zouden we de volgende keer bij de vk bespreken.

Hier verder vanavond goed nieuws gekregen. We hebben kijkers vrijdag ochtend voor ons appartement. De eerste dus vriend lief (poetst graag:)) is gelijk als een malle aan het poetsen gegaan. Zodat ik morgen de dingen als stofzuigen en opruimen op me kan nemen.

Ook komt er vrijdag iemand voor een 2de keer naar me paard kijken die ik te koop heb staan. Valt me erg zwaar omdat ik het paard samen met mijn vader die overleden is heb gefokt. Maar weet dat dit het beste is. Paard is erg jong en moet echt aan het werk gezet worden. Dit zit er voor mij natuurlijk komende 1 a 2 jaar niet om weer fanatiek te gaan rijden. Ook vind ik de kans op ongelukken met een jong paard te groot met de zorg voor een klein kind. Verder zijn het super leuke mensen dus dat zit wel goed.

8. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Bij de vorige bevalling geen pijn bestrijding gehad en is me prima bevallen. Tuurlijk j voelt t wel maar tis echt te doen vondnik zelf. Dus deze keer ook de bedoeling.
    K vind t niet leuk om vd vk naar de gynaecoloog ovrr te moete .
    Mijn vorige bevalling was echt super gezellig maja je kent ze natuurlijk ook allemaal.

Specifieke eisen heb ik niet echt behalve dat ik deze keer eig zelf wel t kindje wil aanpakken. Lijkt me super bijzonder. Maar goed eerst overleggen met vk. En verder heb ik niets bijzonders

Kindje bij je leggen voor bv .ja volg mij is dat meestal standaard ivm bv en moeder kind binding. Sowieso aangeven dat je bv gaat geven. Ik had mn vriend opgedragen dat hij ook id gaten moest houden dat ze direct bij me gelegd zou worden mocht ik t nie allemaal meekrijgen. Maa dat ging eigenlijk allemaal vanzelf

9. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Jozefien hier eind vd dag ook kapot. Val ih weekend ook acht uur i slaap. T zijn de laatste loodjes en als jij ergens geen puf aan hebt zullen ze je dat niet kwalijk nemen. Probeer t zoveel mogelijk te verdelen qua energie

Wow kijkers is altijd goed! Duimen dat ze t appartement willen !!

10. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    vermoeidheid is hier erg wisselend moet ik zeggen... ene dag erger dan de andere dag...

bevallingsplan... had ik eigenlijk nog helemaal niks over gehoord (ja dat je dat kunt doen, maar niet over nagedacht verder). Wil zo natuurlijk mogelijk bevallen, dus geen pijnbestrijding als dat allemaal kan. Verder inderdaad kindje meteen op de borst en ook op de borst houden terwijl ze hem een beetje schoonmaken enzo, niet wegpakken! Dat zijn eigenlijk de enige dingen...

Gaan jullie trouwens een wiegje op jullie slaapkamer zetten? Wij wilden dat eigenlijk niet doen, maar hoor vanavond bij de borstvoedingscursus (die erg interessant was) dat dat toch wel erg handig kan zijn ivm hongersignalen die je dan veel sneller op pikt... ben nu dus toch maar aan het kijken voor een klein wiegje dat niet te duur is... want lijkt me toch wel goed... wat zijn jullie plannen hierin?

11. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamenzo moet je nu met regelmaat een groeiecho ivm het buikje?
    Bij ons was ie juist iets dikker dan gemiddeld (t buikje)

Ja de vakantie in Engeland was heerlijk! Lekker relaxt, lekker eten, shoppen etc! Maar heel fijn om weer veilig vertrouwd thuis te zijn.

Papa wat een stap dan he om je samengefokte paard te verkopen, maar wel realistisch. Ik heb om die reden ook een 2,5 jarige te koop, ik zie mezelf voorlopig geen jong paard opleiden.
    Fijn dat je leuke kopers hebt.

12. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Ik heb wel specifieke dingen die ik graag wil (je weet nooit hoe het loopt, maar wel erg sterke voorkeuren om zo te zeggen), maar niets 'vreemds' ofzo wat niet veel andere mensen ook willen. Als ik bijv. naar de dingen kijk die Papa en Fiona hierboven opnoemden dan zit er bij mij niet veel anders bij.

Hier is mijn plan wel om het wiegje bij ons op de kamer te hebben de eerste maand of twee, als dat goed gaat iig. Ook omdat ik anders 2 trappen af moet naar de babykamer en dat zie ik niet echt zitten na een bevalling. Dus staat mijn oude wiegje aan het voeteneind van ons bed, dan kan ik er zo bij voor een voeding.

13. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Hier ook niet echt hele speciale wensen wat betreft bevallen maar toch alles even opschrijven. uiteindelijk weet je natuurlijk nooit hoe het gaat maargoed mocht alles voorbeeldig verlopen staat ook vast wat ik wil.
    Pijnbestrijding nog niet echt over nagedacht. Dacht eigenlijk zonder te doen, aangezien ik thuis wil bevallen word een ruggenprik het zoizo niet. Wel iets gelezen over een TENS maar dat lijkt me ook niet echt geweldig...Lekker wegpuffen en even doorbijten (klinkt makkelijk zo)

Wij zijn in princiepe niet van plan de kleine op de kamer te laten slapen, wiegje komt in zijn/haar eigen kamer. Is direct naast die van ons dus bijna net zo dichtbij als het voeteneinde hihi. En de hongersignalen tja ik denk dat als ik slaap ik van een beetje smakken niet wakker word dus zal de uk toch wat harder moeten schreeuwen

@woelmuisje nog aanraders ? Wij gaan van het weekend 1 dag naar London, 1 dagje maar dus alle aanraders zijn welkom :D.

14. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ik zet het reiswiegje tijdelijk op m'n kamer. Ik woon in een appartement dus alles is gelijkvloers.

Ik heb gisteren na controle vk 2 uur in het ziekenhuis gelegen want ik had hoge bloeddruk en omdat ik ziek ben wilde ze dat controleren. Daar hebben ze een hartfilmpje gemaakt en bloeddruk gemeten. Had hele erge krampen tijdens het meten en ze konden zien dat het niet van de baarmoeder kwam. Dus heb vermoedelijk een buikvirus. Buikgriep ofzo. Bloed was goed en urine ook. Moet wel vrijdag terug komen voor bloeddruk en hartfilmpje. En ik moet naar de gyn voor een extra echo. Dus we zijn er weer even zoet mee.

Voel me zo beroerd door al die krampen!

15. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oef de buikgriep heb ik ook gehad! Daar ben ik ook goed beroerd van geweest... Wel prettig dat je weet dat het niet van je baarmoeder komt. Sterkte!

Wij waren naar Wales, dus heb helaas geen tips! London lijkt me wel fantastisch zeg, helemaal rond de kerstdagen schijnt.

Vanmiddag de pretecho, zo benieuwd hoe hij er nu alweer uitziet!

16. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    @Hyacintje: wat vervelend, jij ook al. Sterkte de komende dagen. En doe rustig aan..

@geboorteplan: ik heb nog geen geboorteplan. Ga denk ik met ge gynaecoloog om de tafel met wat ik wel en niet wil, ik wil geen inleiding dan kies ik voor een keizersnede. Maar we wachten maar eens eerst vanmiddag af ze er vanmiddag van vinden:).

@kindje op de kamer, mijn dochtertje heeft 2 dagen in de wandelwagen bak gelegen op onze slaapkamer, omdat ze wat klein was en ik was erg ziek dus had weinig kracht om uit bed te komen. En wilde absoluut geen afstand doen van mijn meisje toen. Na 2 dagen ging het weer iets beter, kon alleen uit bed.

@hier: gisteren me niet echt goed gevoeld, wilde eigenlijk even naar mijn werk rijden en een cadeau halen voor mijn vader die as maandag jarig is maar voelde me zo beroerd ben op de bank blijven liggen. In de ochtend gaat het redelijk maar naar mate de dag gaat het steeds slechter. Vanmiddag om 14.30 moet ik terug.

@woelmuisje: veel plezier bij je pretecho vanmiddag..

17. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    leuk pretecho, veel plezier woelmuisje!!

Lotte wat vervelend die beroerdheid, take care meid..ook voor hyacintje

woelmuisje, jep ik heb over twee weken weer een extra groei echo... ik maak me geen zorgen, voel dat het gewoon bij me past! iets meer spek is wel fijner.. ik weet nog dat mijn zoon veel afviel omdat mn bv niet op gang kwam.. dus dan meer zorgen! komt goed!!

18. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hier wel een wiegje op de kamer. Wel zo makkelijk, maar denk niet dat ze lang op de kamer blijft. Die geluiden wordt je vaak wakker van en vind t ook fijn dat ze went aan haar eigen kamer. Sophie heeft 2 weken -1dag bij ons geslapen op de kamer. Overdag gewoon op dr eigen kamer wel.

19. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Thnx lieve meiden! Het heerst volgens mij heel erg.

Veel plezier bij je pretecho woelmuisje!

20. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Hyacintje wat vervelend allemaal zeg! Hopelijk gaat het snel weer beter met je!

Besjes wat leuk Londen! Ik ga er zo graag heen! Maar 1 dag jeetje dat word rennen en vliegen hoor

Lotte jij ook sterkte hopelijk gaat het vandaag beter

Woelmuis veel plezier vandaag

Ik heb besloten dat mijn weekend vandaag van start is gegaan. Mijn eerste 3 dagen na 4 weken vrij te zijn geweest vielen me zwaar. Elke x als ik gister in de spiegel keek dacht ik mijn god wat zie jij eruit :p

Hier ook de baby niet bij ons op de kamer. Maar haar kamer zit gelijk aan de onze ti's dat er een dun muurtje tussen zit ;)

Deel Deze Pagina