16 tot 31 januari buikjes 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door annet1985, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poco

poco Lid

15 mei 2013
    74
    0
    6
    NULL
    Beilen
    blueberry, gefeliciteerd met je zwangerschap. we zitten wel dichtbij met uitgerekende datum.

ndnk, ik werk ook parttime. als je zelf wat vaste vrije dagen kan regelen heb je al meer ruimte. helaas is het niet te betalen die kdv en gastouders.

dehi, vervelend dat je al zo beroerd bent. Hier eigelijk nog weinig, al begint de rugpijn & vermoeidheid

annet, jammer dat je dat gevoel kreeg. maar ik denk dat mensen om ons heen het vanaf een 2e wel gaan verwachten en dus niet meer zo geschokt zijn van het nieuws.. maar het allerleukste blijft natuurlijk een hele spontane reactie!

vanmorgen gewerkt, had de zorg over een kindje met waterpokken (komt goed uit:$) laat ik ze misschien nog niet hebben gehad! straks opnieuw bellen met vk.. ben benieuwd wat ze willen doen. Kon helaas moeilijk zeggen dat ik zwanger was op de afdeling:(

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Gelukkig jaar Annet, kan me voorstellen dat je je daar dan wat rot over voelt!

3. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    jaaa hoor heb ik dat... ik had al zo'n vermoeden, vandaag eens getest!
    Ik wordt momenteel misselijk van thee.... :'-(

en ik ben echt een theeleut... aangezien koffie niet veel mag (drink om de dag een kopje cappucino) en thee eigenlijk ook niet zo heel veel, blijft er weinig warms over :(

(in de categorie nutteloze informatie maar wel leuk om te delen!)
    Hebben jullie al eten of drinken wat je opeens niet meer of juist wel lust?

4. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    Hoi! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ook ik mag me melden! 5,5 week zwanger van de tweede, uitgerekende datum: 19 januari en ben 26 jaar. Ivm medische geschiedenis vandaag al een echo gehad en een vruchtzakje en rijstkorreltje gezien. Nu 19 juni weer een echo!

5. blueberry

blueberry Lid

14 mrt 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Hatsie!

Ik weet nog niet wanneer we het aan de ouders gaan vertellen. Mijn vriend wil iig nog wachten. Ik denk en hoop dat ze allemaal positief gaan reageren, dat is natuurlijk wel het leukste.

Pfft ik heb toch een beetje het gevoel van ongesteld worden. Lastig is dat, maakt me toch onzeker.

6. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Zwangerschapslijst 16 t/m 31 januari 2014 Mama's

Bevallingslijst
    16 januari - Meemee - 26 jaar - 1e kindje
    16 januari - Debbie2007 - ?? jaar - 2e kindje
    17 januari - Woelmuisje - 31 jaar - 1e kindje
    19 januari - Hatsie - 26 jaar - 2e kindje
    20 januari - MM1981 - 32 jaar - 2e kindje
    20 januari - Fiona1983 - 29 jaar - 1e kindje
    20 januari - NdNk - 27 jaar - 1e kindje
    21 januari - Jozefien85 - 28 jaar - 1e kindje
    21 januari - Dehi - 23 jaar - 1e kindje
    22 januari - Abi - 28 jaar - 1e kindje
    22 januari - Roosenzo - 30 jaar - 4e kindje
    22 januari - Littleone - 23 jaar - 1e kindje
    23 januari - Kaatje1603 - 31 jaar - 1e kindje
    24 januari - Gogogo - 31 jaar - 2e kindje
    25 januari - Pindaatje - 29 jaar - 3e kindje
    26 januari - Blueberry - 24 jaar - 1e kindje
    27 januari - Poco - 25 jaar - 2e kindje
    28 januari - Annet1985 - 27 jaar - 2e kindje

Afspraken, controle's en echo's
    24 mei - MM1981 - intake vk
    5 juni - NdNk - intake en 1e echo
    6 juni - Abi - 1e echo
    6 juni - Jozefien - intake
    11 juni - Meemee - 1e echo
    11 juni - Woelmuisje - 1e echo
    13 juni - Annet - 1e echo
    18 juni - Dehi - intake
    19 juni - Hatsie - echo
    20 juni - Kaatje - 1e echo
    24 juni - MM1981 - 1e termijnecho

Ik vind het wel leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!

7. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    welkom nieuwe dames en gefeliciteeeerd

zoooo hier zijn de ouders ook heel blij gemaakt! ik had ze beiden een pakketje gestuurd met een opa en oma boekje erin. Gelukkig kwam het vandaag aan want ze werden een beetje ongeduldig geloof ik haha ze bleven maar vragen of ik al een testje had gedaan.
    Volgens mij waren hun nog zenuwachtiger dn wij of deze poging gelukt was ja of nee.

@hatsie wat leuk zeg vandaag je eerste echo gehad!! is zeker wel erg bijzonder?? ik kan echt niet wachten tot het zover is.

@kaatje hier smaakt de thee nog wel (gelukkig) en de rest eigenlijk ook wel ik hoop maar dat dat zo blijft!

@poco wat vervelend zeg! heb je al gebeld met de verloskundige?

@annet jammer dat je ouders niet zo reageerden als je had gehoopt maar ze zullen het vast wel heel erg leuk vinden om weer opa en oma te worden!

8. Pindaatje

Mijn ouders reageerden bij mn 2e zwangerschap ook nauwelijks.... Maar om eerlijk te zijn was het bij de 1e al niet veel anders. Ga er dus al vanuit dat het nu net zo zal zijn! Mn schoonouders hebben beide keren wel heel enthousiast gereageerd en vloeiden er zelfs tranen!

Wij zijn gister uiteindelijk niet meer naar mn schoonouders geweest, ze hadden een kater van een feestje de vorige avond haha. We zien wel wanneer we het gaan vertellen...

Vk heeft me nog steeds niet gebeld trouwens... Ik had ze donderdag een mail gestuurd voor aanmelding maar als ik morgen nog niks heb gehoord ga ik ze wel ff bellen. Ik wil die 1e afspraak gewoon vastzetten haha!

Vandaag aan het werk en mn buik is zo opgezet al pffff, heb een ruim shirtje aan zodat het niet al te veel opvalt maar mn spijkerbroek knelt wel. Hebben jullie dat ook??

9. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    @pindaatje wat vervelend zeg dat je ouders niet leuk reageren! lijkt me heel vervelend!

Hier ook wat opgezet ja maar nu moet ik ook eerlijk bekennen dat mijn stoelgang niet je van het is de laatste tijd...

10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    @poco Vaste vrije dagen gaan niet lukken helaas! Ik mag een dagdeel vrij en thats it ;)

@Pindaatje Wat rot!! Gelukkig reageren dan je schoonouders wel heel leuk!

@Hatsie Gefeliciteerd!

@KaatjenDat is heel erg balen als je een thee leut bent haha...

Hier nog weinig last van voorkeuren...enigste wat echt merkbaar is is dat ik veel meer eet dan normaal...mijn vriend kijkt me echt verwonderd aan wat ik allemaal naar binnen schuif haha
    Wel meer zin in melk enzo...dronkmdat eerder nooit, maar vind het nu erg lekker...gelukkig ;)

11. Hatsie

Hatsie Bekend lid

13 jan 2012
    531
    214
    43
    Vrouw
    @zwangerschapskwaaltjes: niet zoveel last van eigenlijk. Geef nog bv (mn zoontje is acht maanden), dus aan mijn borsten merk ik niks. En oh ja, die stoelgang... Drama is dat he! Hier het enige zwkwaaltje (op de verstrooidheid na :p)

@Abi: wat een leuk idee voor je ouders!

@Pindaatje: dankjewel voor het bijwerken van de lijst.

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat leuk zeg hatsie onze kinderen schelen niet veel zeg :) en wat goed dat je bv geeft ( heb zelf altijd fv gegeven) wil je straks het 2e kindje tegelijk voeden of ben je daar nog niet over uit?

@ zwangerschapsvitamines slikken jullie die al? Ik slik die van davitamon en dan met visolie :)

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Jeeee dames wat een verhalen. Ik kan niet alles bijhouden/lezen. Wat vervelend als ouders niet enthousiast reageren.

Ik slik al vanaf het stoppen met de pil zwangerschapsvitamen. Davitamon mamafit met visolie volgens mij. Ik ben net terug van het sporten. Ik doe aquarobics. Ben benieuwd hoe lang ik dit zal volhouden nu! Sporten jullie ook gewoon (door)?

14. Littleone1

13 okt 2012
    81
    0
    0
    Oost Vlaanderen
    Vandaag naar dokter geweest en bloed laten trekken voor de zekerheid. Morgen de uitslag en dan bel ik naar de gynae. Vandaag ook nog eens test nummer 3 gedaan en opnieuw positief. Dus begin het stilaan te geloven.

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik slik ook Davitamon pillen.

Heb nog geen klachten, geef ook nog borstvoeding (gedeeltelijk). Sporten hoop ik zo lang mogelijk te blijven doen. Tijdens mijn vorige zwangerschap mocht ik vanaf week 5 al niks meer doen, dus ik kwam belachelijk veel aan. Daar heb ik nu echt geen zin in.

Ik ben vandaag een stuk minder misselijk dan gister. Op zich prettig, maar ga meteen weer twijfelen. Ik wacht ook nog even met afspraken maken, als het mis gaat moet je ook alles weer afzeggen.

16. Pindaatje

Ik slik El Mare zwangerschap, met visolie. Heb altijd het gevoel dat vooral die visolie erg goed is.

Zit nog steeds op mn werk, buik puilt nu echt uit haha, straks in de auto maar knoopje los!

17. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Dames, wat een verhalen weer zeg:) kan niet op alles gaan reageren haha, ben nu al vergeten wat ik als eerste heb gelezen haha..hoezo verstrooid;)

En nieuwe dames, welkom en van harte!:)

Ik slik Davitamon mama plus geloof ik..

Ik heb vanmiddag op het werk met mijn opleidingsfunctionaris gesproken, ze was kei enthouisiast en zoals het er nu uit ziet, stroom ik rond november uit en na mijn verlof weer in op de opleiding dat was een behoorlijke opluchting zeg!

Ik heb 's ochtends echt last van misselijkheid en hoe verder de dag des te minder het wordt gelukkig, ben heel benieuwd hoe veel andere kwaaltjes er nog bij gaan komen;)

18. gogogo

gogogo Lid

8 mrt 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat is het een gezellig en druk forum geworden! Welkom en gefeliciteerd voor alle nieuwe dames!!

Ik heb vandaag gebeld met de vk en gevraagd om een vroege echo ivm een ma voor mijn zoontje. Wij gaan binnenkort (ik ben dan bijna 8 weken) op vakantie en ik zou het wel lekker vinden om vtv wat bevestiging te hebben. Nou willen ze me wel een doorverwijzing geven maar zeiden ze dat ruim 7 weken nog wel pril is voor een echo en het kan zijn dat eea nog niet goed zichtbaar is..... Ze laten het aan ons over..... Twijfel nu best wel want wat als er onduidelijkheid is.... Misschien toch maar wachten tot na de vakantie, 3 weken later? Wat zouden jullie doen?

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    gogogo ik zou het gewoon doen, er is genoeg te zien dan hoor, ik krijg de echo met 7 weken en 2 dagen. Er moet dan een vruchtje te zien zijn met hartactiviteit, anders google je het eens dan zie je wat je ziet. Ik doe om dezelfde reden als jou de echo we gaan die dag erna op vakantie.

20. Noor88

Noor88 Actief lid

23 feb 2013
    152
    0
    0
    Krimpen a/d IJssel
    Ik wil me graag aansluiten!
    Zit nu in de nacht, vandaar dit late berichtje.
    Maar vanavond tweede keer getest, streep was al donkerder!

Ik ben als goed is de 29 jan uitgerekend.
    Bij de ene 29, andere 30. Ik zie het wel bij de eerste echo!!!

Zo spannend weer. ik heb al een dochter van 19 mdn, maar ik vind het weer net zo spannend!

Deel Deze Pagina