Dames........ Heb me even in de "nub' theorie verdiept... Kan je dat ook al zien met een "inwendige" echofoto?
@ Fiona, ik zou het ook echt niet weten, het is voor mij ook zo nieuw allemaal. Het is bij mij ook niet ter sprake gekomen? Wauw mooie uitslag Pindaatje! Wij hebben nog steeds geen besluit genomen wbt combinatietest... Mischien laten we het wel voor wat t is...
Fiona, placenta aan de zijkant kan inderdaad!! Woelmuisje, hier ook krampjes. Hier weten de belangrijkste mensen het al en de rest komt vanzelf Ga het denk ik niet aankondigen op FB...
Net wat 'raars' en pijnlijks. Ik zat achterin de auto leunend met mijn ellebogen op mijn knieën te kletsen met de mensen voorin. Op een gegeven moment wil ik rechtop gaan zitten, krijg ik ineens pijn in mijn buik! Niet in mijn baarmoeder maar er boven.. Zijn die spieren al zo aan het verslappen dat het zo reageert? (Moet er wel bij vertellen dat het erg lang geleden is dat mijn buikspieren überhaupt getraind zijn.. Maar zelfs met die ongetrainde spieren heb ik dit voor mijn zwangerschap nog nooit zo gevoeld) het gaf een heel trekkend gevoel! Herkend iemand dit?
Denk ook dat het bandenpijn is Joes!!! @ Hier vandaag ben ik 12 weken zwanger, jeeej! het voelt als een mijlpaal
Dat zijn je banden, hi hi wen er maar aan, want vanaf nu als je ineens rare bewegingen maakt of snel opstaat voel je dat! Ik heb hier echt al vanaf het begin last van,beetje vervelend maar ja doe je niks aan
ok.. nu is er tenminste een verklaring voor, maakt het makkelijker om mee te dealen.. echt wat een snijdend en brandend gevoel. is niet lang, maar wel onverwachts.. thanxx voor de reacties. Zal er rekening mee gaan houden dat het vaker voor gaat komen. Hahaha.. Hyacintje.. Ben nu 13wk5dagen en de 12 wk vond ik teleurstellend.. zou toch als een mijlpaal moeten voelen maar voelde er niks van, was alleen maar moe.. nou wat leuk zo'n zwangerschap.. NOT! Begin nu een beetje het idee te krijgen dat de vermoeidheid iets minder wordt gelukkig.. krijg mijn energie een klein beetje terug..Durf het niet hardop te zeggen bang dat ik weer alleen maar moe ben
haha..nou ik heb het idee dat de vermoeidheid bij mij wel al wat minder aan het worden is.. Vanavond gewone controle bij vk...dus even naar het hartje luisteren! Ik krijg trouwens van meerdere mensen te horen dat ik al een behoorlijke buik heb terwijl het mijn eerste kindje is. Hebben meer meiden dit, die zwanger zijn van hun eerste?
dank jullie wel voor de antwoorden dames!! Ik moet as dinsdag weer naar de vk dus zal het dan meteen eens even navragen... wij hebben het ook al aan iedereen verteld, we zijn via het ziekenhuis (ivf/icsi) zwanger geworden dus zeker de mensen dichtbij ons wisten al dat we bezig waren... bij 5 weken wisten de meesten het dus al en bij 8 weken echt iedereen... Die pijn boven je baarmoeder herken ik niet... heb wel regelmatig last van mijn buik helemaal onderaan net boven mijn schaambot, en in mijn liezen, maar vooral als ik bv. een snelle onverwachte beweging maak... verder niet. Qua buik valt het mee hier... het is meer net of ik flink ben aangekomen, op vakantie ook erg leuk hoor... krijg je meer het gevoel van pfff die mensen zullen wel denken, wat een dikkerdje met een bikini die eigenlijk niet goed past haha... maar ik ben ZWANGER!!!! hopelijk zie je het over een paar weekjes écht...
voor ons is het ook de eerste, en ik ben al behoorlijk stevig van mezelf, maar hoor ook al dat ze het kunnen zien.. zelf zie ik het niet.. zie alleen helaas nog blubber.. en qua kilo's is er nog maar 1 bij op gekomen.. Ik kijk wel uit naar een mooie bolle strakke zwangere buik. ben nog nooit trots geweest op mijn buik, kijk er naar uit om dat straks wel te zijn!
@ Joes: Misschien kijk jij op een andere manier naar je buik dan je omgeving! Ik denk dat ik al zwangerschapskleding moet gaan shoppen want ik pas niet alles meer en vind het leuk om keuze te hebben!
Dit is voor mij ook m'n 1e kindje, maar heb al echt een buikje! Komt mischien omdat ik niet meer paardrij, en m'n buikspieren laat voor wat ze zijn. Heb normaal best een platte buik en taille, maar heb echt een bolle buik nu.
@ Bellaluna, ja opzich maakt het niet uit of er een inwendige of uitwendige echo gemaakt wordt, zo lang je het kindje naar van de zijkant ziet op het beeld! @ Joes, hmm ik herken het eigenlijk niet zo. Heb wel dat ik soms, als ik te snel overeind kom in bed, een pijnlijk buikspiertje krijg. Maar dat duurt maar een minuutje. Voelde alleen in het begin van m'n zwangerschap m'n banden maar ook dat voel ik niet meer. Ben ook niet meer misselijk, dus voel me haast nauwelijks zwanger meer haha. @ Hyacintje, lekker he 12 weken!! Echt een soort mijlpaal! Ik hier vandaag 13 weken, vind ik ook weer zo leuk!