Gaan jullie een 3D echo laten doen en zo ja, wanneer in de zwangerschap? Mijn broer en schoonzus hadden er een en die vond ik er zo leuk uitzien. Als wij het geslacht weten op 12 september ga ik gewoon ook voor een taart. Al die taarten die hier voorbij komen, ik heb er ook zin in .
Ik heb bij de vorige 2 zwangerschappen rond 27 weken een 3d echo laten maken, ga ik nu waars weer doen!
Zwangerschapslijst 16 t/m 31 januari 2014 Mama's Bevallingslijst 16 januari - Chelliee - ?? jaar - 1e kindje ♥ 16 januari - Bellaluna - 23 jaar - 3e kindje ♥ 17 januari - Woelmuisje - 31 jaar - 1e kindje ♥ 17 januari - Joes1 - 36 jaar - 1e kindje ♥ 17 januari - Fiona1983 - 30 jaar - 1e kindje ♥ 17 januari - Annanasje25 - 26 jaar - 1e kindje ♥ 18 januari - Hatsie - 26 jaar - 2e kindje 19 januari - Aardbeitje - 25 jaar - 1e kindje ♥ 19 januari - Calisa - 35 jaar - 1e jaar 21 januari - Lotte30 - 32 jaar - 2e kindje ♥ 22 januari - MM1981 - 32 jaar - 2e kindje 22 januari - Abi - 28 jaar - 1e kindje ♥ 22 januari - Littleone - 23 jaar - 1e kindje 22 januari - Monkey82 - 30 jaar - 3e kindje ♥ 23 januari - Jozefien85 - 28 jaar - 1e kindje ♥ 23 januari - Kaatje1603 - 31 jaar - 1e kindje 24 januari - 1612 - 28 jaar - 1e kindje 24 januari - Gogogo - 31 jaar - 2e kindje 24 januari - Parelbloesem - 25 jaar - 1e kindje ♥ 24 januari - Besjes - 26 jaar - 1e kindje ♥ 25 januari - Annet1985 - 27 jaar - 2e kindje 26 januari - Pip84 - 29 jaar - 1e kindje 26 januari - Nienke1979 - 34 jaar - 1e kindje ♥ 27 januari - Hyacintje - 29 jaar - 1e kindje 28 januari - I wish - 29 jaar - 3e kindje ♥ 28 januari - Mamenzo - 34 jaar - 2e kindje ♥ 28 januari - Sabrinab1986 - 27 jaar - 3e kindje 30 januari - Alethe - 31 jaar - 1e kindje 1 februari - Reb - 26 jaar - 1e kindje 2 februari - Mtr1982 - 30 jaar - 1e kindje ♥ 3 februari - Anique2008 - 27 jaar - 1e kindje ♥ 6 februari - Papa270113 - 21 jaar - 1e kindje 9x ♥ Meisje 6x ♥ Jongen 3x ♥ Verrassing Afspraken, controle's en echo's 21 aug - Reb - geslachtsecho 22 aug - Annet - geslachtsecho 27 aug - Bellaluna - 20 weken echo 27 aug - Fiona - GUO 27 aug - Hyacintje - geslachtsecho 28 aug - Papa - geslachtsecho 29 aug - Besjes - 20 weken echo 30 aug - Annanasje - controle vk 2 sept - Lotte30 - 20 weken echo 2 sept - Joes - 20 weken echo 3 sept - Monkey82 - 20 weken echo 6 sept - Joes - gyn 6 sept - Abi - 20 weken echo 7 sept - Annet - 20 weken echo 9 sept - Hyacintje - 20 weken echo 9 sept - Parelbloesem - 20 weken echo 10 sept - Jozefien - 20 weken echo 10 sept - Monkey82 - vk 11 sept - I wish - 20 weken echo 12 sept - Pip84 - 20 weken echo 16 sept - MM1981 - 20-weken echo 16 sept - Annanasje - 20 weken echo 21 sept - Reb - 20 weken echo Vlindertjes Noor88 PoppetjeN Deesdees Ik vind het leuk om de lijst bij te houden, dus post een bericht en ik pas het aan!
Ik heb de lijst weer even goed doorlopen en kwam 4 namen tegen die al 2 maanden hier niet zijn geweest. Die heb ik verwijderd maar mochten ze in de toekomst weer willen komen kletsen zijn ze natuurlijk welkom! @ Sabrinab1986, jij had vandaag ook de geslachtsecho, we zijn natuurlijk benieuwd wat je krijgt!
Jij hebt ook een mooi buikje pip! Ik krijg ook zin in taart! Mnom mnom mnom! 3D echo lijkt me ook leuk! Even kijken wanneer ik die ga doen, denk ook met 28 weken. Ja sab, vertel!
Ik kan het niet allemaal bijhouden qua namen wie wat mee maakt enzo maar ik lees wel alles mee Een boel spannende verhalen en wat minder leuke dingen. Veel sterkte voor de meiden die wachten op uitslagen e.d. @hier Vandaag naar de vk geweest en een extra groei echo gehad. Groei echo was gelukkig goed kleine ligt precies op schema en opnieuw een jongen geconstateerd hij heeft zelfs naar ons gezwaaid Volgende echo is 11 september en is de 20 weken echo... Vk wil dat ik het wat rustiger aan doe. Ondanks dat ik al 3,5 week vakantie heb en donderdag weer aan het ga vind ze dat ik te "ziek" ben voor de termijn zeg maar. Mijn hartslag was 100/60 en ze vond dat ik er erg bleek uit zag. Ze zegt dat rust een goede heler is voor mij, ik weet dat ze 10000% gelijk heeft ik kan nou eenmaal niet stil zitten. Ben altijd wel bezig met iets. En met 2 kids zie vakantie hebben kan je eenmaal niet stil zitten. Ik ben nog steeds erg misselijk en eet niet zo goed. Ben dus ook niet aangekomen tot nu toe. Ondanks dat ik nog niet opgenomen ben vindt ze dat ik het rustiger aan moet doen voor mezelf. En wat mijn werk betreft, vindt ze dat als het niet gaat dan gaat het niet. Het vervelende is alleen dat ik op mijn werk een niet al te best ziektebeeld heb. Ben na de miskraam ziek geweest, zwangerschap van mijn dochter ziek, hartoperatie gehad ga zo maar door. Ben dus blij dat ik al een jaar niet ziek gemeld sta. Moeilijk verhaal vind ik want wil heel graag doorwerken tot het eind van de zwangerschap.
Hoe moeilijk het ook is iwish, denk aan jezelf en pas goed op jezelf! Ik snap dat je graag wilt door werken maar jouw gezondheid is nu even belangrijker want dat heeft ook effect op je kindje!
Pip net even bij je foto's gekeken, jou buikje is ook mooi. Annet, jeetje dat is veel voor een geslachtsecho, dan mogen ze wel goed hun best doen en langer dan gemiddeld! Edit: In pakketvorm valt het dan idd wel weer mee. Hyacintje, ook al zo'n mooie buik Alethe, ik wacht de 20w echo even af, want vorige echo lag kindje moeilijk zichtbaar door hoog voor liggen placenta dat zou zonde van mijn geld zijn. Anders met 27 weken. I Wish, heel moeilijk en snap je wil tot door werken, maar als het beter is om rustig aan te doen, moet je dat doen. De dingen die je opnoemt zijn ook niet zomaar dingen maar behoorlijk heftige ziekmelding. Denk aan je zelf meid. Ik heb vandaag huis gepoetst en erge bekken en heuppijn sindsdien, kon niet meer op of neer. Zou eigenlijk naar pap en mam gaan om iets op te halen, afgemeld en kreeg een heel lomp berichtje terug, niet van haar gewend. Nu zit me pa in de WW en hierdoor erg koppig. maar kreeg: Toen ik zwanger was werkte ik 32 uur en daarbij moest ik mijn huishouden doen want pap werkte ook. Jullie zitten samen in de WW dus tijd zat. Ml is voor zichzelf aan het werk. En ik heb helaas veel klachten, wat zij niet niet had, kreeg pas bij 6 a 7 maanden een buik. Ik had dit nooit van der verwacht heb flink gehuild
@ parel dat is niet erg aardig van haar! Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Misschien bedoelde ze het niet zo?
Nou ja zeg, wat een lompe reactie van je moeder Snapt ze dan helemaal niet hoe jij je voelt?? Zou dit nog wel even met haar bespreken hoor....
Snap dat je je een beetje schuldig voelt hoor.... Heb ik ook, ben door de ziekte van mijn man er ook 2x een flink lange periode uit geweest (1e x keer was ik 26 weken zwanger van mn jongste en 2e x kreeg mn man chemotherapie) en heb nu ook in mn hoofd dat ik perse zo lang mogelijk door wil blijven werken. Maar krijg nu al erg last van mn bekken dus benieuwd hoe lang ik t volhou..... Maar weet je, als je vk zegt dat je het rustig aan moet doen, is het wel verstandig daar naar te luisteren. Miss op een gegeven moment 2 uur per dag minder werken ofzo?
Monkey, ja ga er nog wel wat van zeggen. Want voelt niet goed zo, weet alleen niet hoe, wil haar ook weer niet kwetsen. Hyacintje, misschien ook niet, maar echt fijn is dat niet. Vooral niet van iemand waar je het niet van verwacht.
@parel jammer dat er zulke opmerkingen gemaakt worden, tis allemaal al lastig genoeg dan hoop je toch op steun van de mensen die dichtbij je staan. Leuk dat de lijst zoveel meer kleur krijgt
@ 3d echo, hebben wij het eigenlijk nog niet over gehad, volgende week de 20 weken echo, eerst dat maar even afwachten toch een beetje nerveus of alles wel goed is
Hier ook een pakket genomen met geslachts echo en 2,3,4D echo plus foto's en dvd 100 euro Ik heb de eerste met 25 weken en de 2e met 28 weken Parel niet leuk dat je moeder zo reageert
@3d echo, ik denk dat wij dat niet gaan doen.. vond het erg duur moet ik zeggen! En pakketten van 100 euro voor 3 echo's heb ik niet gezien toen ik daarop ging zoeken moet ik zeggen... kwam eerder op 70-100 euro voor alleen de 3d echo... @anique, proficiat met je verjaardag meid!! @parel, heel vervelend inderdaad... hopelijk draait ze snel bij... @monkey, voor de lijst... 18 september mag ik weer naar de verloskundige... @I wish, blijf toch wel goed aan jezelf denken meid! het is belangrijk dat je de rust neemt die nodig is... al kan ik me voorstellen dat dat erg lastig is... Even een vraagje... mijn man en ik werken nu beide fulltime en willen straks als de kleine er is beide 4 dagen gaan werken. We leveren dan ook behoorlijk wat in qua salaris en ik maak me daar eerlijk gezegd best veel zorgen over... hoe hebben degenen met al 1 of meerdere kindjes thuis dat ervaren? Heb je echt heel veel minder te besteden? Moet je de eindjes aan elkaar knopen of valt het mee?
@3d /4d echo; wij hebben het hier wel over gehad en wij hebben besloten dat wij dit niet willen. We willen weten wat het wordt, j/m maar daar blijft het bij. Wij vinden dat het een verassing moet blijven hoe de kleine er uit ziet. Dit is ieder zijn/haar eigen keuze natuurlijk maar dit was onze gedachte erbij. Ik moet wel zeggen dat er bij geslachtsbepaling waar ik met mijn dochter van 5 was even met 4d gekeken is om mijn dochter een beter beeld te geven van hoe het er uit ziet
Thanks de praktijk zal dalijk als ik ga werken wel uitwijzen of het zal lukken of niet Bij ons was het bij ons eerste kindje tien jaar geleden en een heeeeele andere tijd. Wij moesten toen wel de eindjes aan elkaar knopen. Nu werk ik 32 uur in de week en mijn man heeft een eigen bedrijf. Het is voor ons wel beter dan toen zeg maar nu kunnen we dingen kopen omdat we daar hard voor werken...het is een beetje moeilijk uit te leggen omdat ieder zijn situatie anders is. Want ik heb bijv geen kinderopvang kosten betaald ik weet niet of jij dit wel moet doen?
Ja pareltje, Ik probeer me er in te verplaatsen als mijn moeder het zou zeggen en dat zou mij ook veel pijn doen! Hoop dat ze zich gaat beseffen wat ze gezegd heeft en haar excuses aan je maakt.