De buik was wel zacht, vet wordt niet hard . Banden pijn voel ik duidelijk om de baarmoeder heen, maar nu voel ik duidelijk de baarmoeder die gespannen is, als een ballon die heel hard is opgeblazen.
wij zijn afgelopen juni getrouwd... stond al in de planning voor ik zwanger raakte... dus meteen alles geregeld, handig! een gespannen baarmoeder herken ik niet, maar ik heb wel veel last van druk links onder in mijn buik zodra ik even heb gelopen of heb gestaan dan is dat al zo... had het gevraagd aan de verloskundige en die gaf aan dat het kon zijn dat mijn baarmoeder gewoon aan die kant ligt en die kant op drukt zeg maar tijdens het groeien.. niks om zorgen over te maken... maar ik denk dat jouw gevoel wat anders is of niet joes?
@joes dat hoop ik natuurlijk ook, maar is denk ik wishful thinking... Omdat ze niet veel vruchtwater hebben kunnenrijgen is het isoleren van cellen lastiger... Dus tja! Maar t doet zeker wat met me ja... Hoe erg of verdrietig de uitslag ook kan zijn, je kunt dan wel verder! Met verwerken of actie ondernemen, nu kunnen we niks en dat is best frustrerend...
Wij hebben ook geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap oid. Gaan we ook niet doen, we hebben het onderzocht en het zou ons gewoon te veel geld kosten (door de toeslagen etc die we daarna niet meer zouden krijgen). Dus binnenkort ook een keer naar het gemeentehuis om erkenning en ouderschapsrecht of hoe het ook heet aan te vragen voor mijn partner. Trouwen willen wij allebei niet. Veel sterkte Kaatje. Ik hoop dat je niet lang meer zo in het niets hoeft te wachten.
@ Joes, klinkt als een harde buik, die heb ik nu ook al regelmatig. Als je verder in je zwangerschap komt zal je die nog vaker krijgen. Hoeft niet bij iedere zwangere vrouw te gebeuren hoor, maar ik heb het bij de vorige 2 heeel veel gehad. Maar een harde buik ontspant na een paar minuten wel weer. @ erkenning kind, bij de 1e waren we niet getrouwd en moest mijn vriend haar erkennen. Toen ze 9 maanden oud was zijn we getrouwd en toen had mijn man ook pas het gezag, hij heeft de boel nooit geregeld bij de rechtbank (dat hoort als je niet getrouwd bent, een erkenning is niet voldoende). En bij mn zoontje en dit kindje hoeven we dus niks te regelen, heerlijk! @ naam, ik heb trouwens wel mijn eigen naam gehouden toen we trouwden, heb helemaal nooit die behoefte gevoeld om dezelfde achternaam te dragen als de rest van het gezin. Ik zou me helemaal niet prettig voelen met een andere achternaam, degene die ik heb past echt bij me en is ook nogal uniek!
Ik weet dat wel, na de geboorte kan de vader het gezag pas aanvragen bij de rechtbank. Je hebt hier online een speciaal formulier voor.
Gezag aanvragen rechtbank, moet dat ook nog? Wij hebben een samenlevingscontract, maar dat maakt niks uit voor het herkennen. Trouwen willen we wel, maar nu even geen geld. We willen een groot feest dus nog even doorsparen. Dank je Hyacintje! Jij morgen alweer en overmorgen de echo, spannend! Was het leuk het festival? Gespannen baarmoeder ook geen ervaring mee..
Ja pip je moet gezamenlijk gezag aanvragen voor je vriend. Maar das pas na de geboorte dus we hebben nog ff. Op inet kun je formulier vinden die je moet invullen en opsturen
Ja pip was zeker leuk! Heb ervan genoten. Wij willen ook ooit trouwen maar dat komt wel. Heeft geen haast.
Ik ben in oktober al weer 2 jaar getrouwd . Toen we het huis gingen kopen maar meteen gedaan, dus hier ook gelukkig geen extra regeldingen. Ik heb trouwens de naam van mijn man en mijzelf, vond ik leuk maar tegenwoordig is alles mogelijk haha. Mijn buik voelt soms wat trekkerig maar als ik er naar kijk vind ik dat niet raar. Ben nog nooit zo "dik" geweest. Meiden die moeten erkennen veel succes daarmee
@monkey, ik dacht dat bij een harde buik heel je buik hard moest aanvoelen.. Maar het kan dus ook zo. Kan het kwaad? Of is het alleen maar vervelend? Ouderlijk gezag is bij geregistreerd partnerschap toch ook automatisch geregeld wanneer de erkenning bij de gemeente is gedaan? Dan hoef je toch niet meer naar de rechtbank?
Als je ver in je zwangerschap bent, voel je idd een groter deel van je buik maar dat komt omdat je baarmoeder dan veel groter is. Nu is ie nog vrij klein dus voel je het waars alleen onderin in je buik. Ik wel iig. Over het gezag bij geregistreerd partnerschap weet ik helaas niks!
Klopt Joes als het kind tijdens geregistreerd partnerschap wordt geboren, is erkenning voldoende en hoef je niet naar de rechtbank.
Wij zijn getrouwd 11 november 2 jaar, dus hoef gelukkig niks te regelen. Heerlijk... Ik heb beide namen nu, wilde wel graag de naam die mijn kinderen later ook gaan krijgen.
Goedemorgen allemaal! De werkweek is weer begonnen.. Het weekend ging weer veel te snel! Hyacintje gefeliciteerd met 18 weken .
geen echo's vandaag.. Hyacint gefeliciteerd met je 18 weken. Is het al weekend? pff.. kom moeilijk door de werk dag heen.. (is gebruikelijk om maandag )
Hopelijk hoor je wat Kaatje! Moet er steeds aan denken, telkens ff kijken hier... Strakke buik herken ik niet. Wel is ons mannetje al lekker actief, voel hem nu echt vaak. Ook wanneer ik op n plek druk of wrijf, krijg ik reactie zo leuk!!