16 tot 31 januari buikjes 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door annet1985, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

2. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @fiona, mooi buikie hoor :D. Leuk hoor al dat geshop. Ik heb nog niet echt gekeken naar babyfoons moet ik zeggen op mijn werk hadden we alcatec babyfoons die doen het wel erg goed en als ik het goed heb onthouden stond ook de temp daar op. (ik weet het niet zeker gebruik hem al een tijdje niet meer )

@bellaluna lekker hoor beetje klein, is toch altijd vermoeiend z'n verjaardag maar wel gezellig :D

Hier gezellig weekend gehad, gister met zusje, vriendinnetje en aanhand naar de bios geweest, zusje en aanhang bleef slapen en vanmiddag tante oom en neef en nicht op bezoek. Erg gezellig :D

3. Anique2008

Anique2008 Bekend lid

27 mei 2013
    514
    0
    0
    Dordrecht
    Over een uurtje de 20 weken echo. Ben benieuwd hoe het gaat want daar alle gedoe van combinatie en vlokkentest weten we natuurlijk al heel veel.
    Wel fijn om ons kleine meisje even te zien.

4. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Succes straks anique!

5. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes en veel plezier Anique!

Even n vraagje, voelen jullie de baby ook wel eens heel laag? Echt tegen je baarmoedermond etc? Vind t maar n raar gevoel.

6. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    meestal inderdaad erg laag, vlak boven mijn blaas.. maar gisteravond toevallig een boel getrappel bij mijn navel.. maar meestal onderin.. Het zou al een voorkeurshouding kunnen hebben toch?

Het is en blijft een raar en wonderlijk gevoel in de buik. Begin het ook steeds meer te voelen, dus niet alleen met slapen gaan en wakker worden. Vanmorgen ook terwijl ik aan het werk ben.
    Vanaf wanneer voel je dat je kindje de hik heeft? hoor om me heen zeggen dat dat zo'n leuk gevoel is! hihi...

7. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Zit hier behoorlijk in een dip. Me moeder maakt nog niet veel vooruitgang heel misschien een heel klein beetje maar heeft ook haar tegen slagen. Momenten dat ze niet meer wilt en er helemaal klaar mee is.

Ik zelf zie ook maar moeilijk de zon schijnen. Ik mis me vader ontzettend en ben er gewoon nog niet aan toe om nu weer zo veel drama aan te kunnen. Ik wil genieten van ons meisje die komen gaat maar zelfs daar ben ik bang voor dat volgende week de echo niet goed is omdat ik zo veel stres.

Verder komt morgen de fotograaf dus druk bezig het huis aan kant te maken. Gelukkig helpt me vriend mij ontzettend veel en neemt veel uit handen.

Ik voel ons meisje nog niet zo veel heel af een toe een plopje, wel heb ik zo nu en dan een steek. Denk dat het de banden zijn? Maar misschien ook te veel stres. Probeer echt rustig aan te doen maar er zijn gewoon dingen die gedaan moeten worden. Wel ga ik zo even langs werk melden dat ik deze week niet kom. Hebben jullie ook veel last van striemen?

8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Wat verdrietig papa! Zal confrontetend zijn! Sterkte!

Even iets totaal anders (sorry): bij de leenbakker is ontzettend veel 'lief' spul in de aaanbieding, voor zowel jongens als meisjes. Ik ben al goed geslaagd. Het staat op hun website!

9. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Papa, wat vervelend zeg dat het zo slecht gaat met je moeder, zo kort na het verlies van je vader. Lief dat je vriend je zo goed opvangt. Veel sterkte met alles!

Anique veel plezier vandaag met je echo!

Bellaluna hopelijk heb je een gezellige verjaardag gehad :).

Jozefien wat leuk, ik ga eens kijken wat ze voor leuke spulletjes hebben daar.

Hier gaat alles goed, buik begint echt te groeien. Ik hoor nu om mij heen dat je het goed ziet. Mijn huid staat 's avonds erg strak op mijn buik en jeukt ook, ik ben druk aan het smeren met Bio Oil :) , ruikt ook erg lekker dat spul vind ik.

10. annanasje25

17 jul 2013
    49
    0
    0
    Justitieel kader
    Gelderland
    Hallo allemaal, sorry dat ik lang niet heb geschreven, maar ik heb wel genoten van mijn 3 weken vakantie en al jullie verhalen die ik nu kan teruglezen!

Ik heb vandaag 20 weken echo gehad, niet helemaal zoals ik gehoopt had......

kindje loopt meer dan een week achter op schema, zowel het hoofdje, als het buikje en de beentjes. Ben nu 22+3 en schema baby 21+3. Dit vond de echoscopiste zodanig verontrustend dat ik binnenkort naar de Gyn moet voor een GUO, nog geen oproep kunnen regelen helaas!

Verder was het hartje niet te beoordelen, ze zag maar 3 hartkamers van de 4 en het tussenschot was ook niet te zien, dit komt door mijn dikkere buikwand. De baby ligt verder helemaal onderin met zijn rug naar beneden dus ook de rug (open ruggetje) was niet te zien en de kleine hersentjes waren wel te zien maar door de ligging OOK niet op te meten!!

Kortom, erg vervelend allemaal en ik zit nu in onzekerheid!
    Tot nu toe al 5 echo's gehad, elke keer is het weer lastig goed beeld te krijgen van de kleine.

Ik ben aan de ene kant heel verdrietig en bezorgd, baby te klein, is het hartje wel in orde omdat ze maar 3 kamers zag en natuurlijk komt het allemaal goed, krijgt de baby nog wel voeding etc. Maar aan de andere kant denk ik ook, wat ze kon zien, de rest dus zag er wel goed uit. Ze stuurt me nu meteen door naar de Gyn omdat de groei van het kindje haar wel bezorgd maakt en ivm ligging de andere dingen ws bij een vervolg afspraak nog niet te zien zullen zijn.

Heeft iemand van jullie hier enige ervaring mee? Met een groeiachterstand, guo, of niet alles te beoordelen bij 20 weken echo?
    Ben aan het speuren op internet, maar ja daar maak je jezelf alleen maar gek mee. Mijn vriend en ik zijn beide vrij klein (1.68 en 1.75) maar ik woog bij de geboorte toch wel gewoon 8 pond, vriendlief 6 pond.

Hoop dat jullie me een beetje kunnen kalmeren of wegwijs kunnen maken.

11. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    @papa wat een k*t situatie. Logisch dat je gestresst bent, goed dat je even niet naar je werk gaat denk ik aan de stress thuis heb je wel even genoeg. Veel sterkte ermee.

@annanasje Wat rot dat het nu zo onzeker is hoe het gaat. Lastig dat het zo slecht te zien is, bij mij deden ze de eerste paar keer een inwendige echo omdat het niet goed te zien was door de buik heen maar weet niet of dat met 20 weken ook zou kunnen, als het zou kunnen hadden ze dat vast wel gedaan.
    Vervelend dat je nog geen oproep hebt bij de gyn, dat zal waarschijnlijk een hoop onzekerheden wegnemen.

12. Anique2008

Anique2008 Bekend lid

27 mei 2013
    514
    0
    0
    Dordrecht
    @papa probeer tussen alle stess en drukte zoveel mogelijk rust te nemen. Heel erg veel sterkte met alles.

@ananasje, pfff wat ontzettend schrikken, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid bij de gynaecoloog, ben je in het begin van je zwangerschap ook al een keer teruggezet of niet? Ik werd toen namelijk 1,5 week terug gezet waardoor alles nu op schema ligt. Heel erg naar dat ze veel dingen niet kon zien, duim voor je dat je snel iets hoort en weer kan gaan genieten van je prachtige wonder.

@hier, 20 weken echo was goed. Heel veel wisten we natuurlijk al maar er is nietsmooier dan het hartje te zien kloppen en een tevreden ggezichtje te zien.
    Over 7 weken heb ik een 3d echo gepland, en tussendoor nog de echo voor de opleiding waar we het hier weleens eerder over hebben gehad.

Komende week komt er een stukadoor kijken voor het kamertje van de kleine meid. Hebben al heel erg veel spulletjes gekocht dus kan eigenlijk niet wachten tot dat ik me bezig kan houden met inrichten en aankleden.
    Welke week houden jullie eigenlijk aan dat het kamertje klaar moet zijn?

13. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    @ papa wat ontzettend naar & rot voor je zeg. Gelukkig is je vriend er voor je! Heel veel sterkte.

@ annanasje. Wat verschrikkelijk meis! Maar dat het niet te zien of op te meten was, betekent niet meteen dat het niet goed is toch? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb er verder geen ervaring mee dus kan je geen advies geven. Ik snap dat je verdrietig en bezorgt bent. Ik hoop dat het allemaal goed zal komen met je kleintje! Heel veel sterkte meis.

@ kamertje wij willen eind november helemaal klaar zijn.

14. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    Fijn dat jouw 20 weken echo goed was anique!

15. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Jeetje annanasje wat onzettend kl*te zeg snap heel goed dat je je nu zorgen maakt. Ik hoop dat je snel terecht kan en alsnog goed nieuws krijgt!

Bah papa wat erg dat het nog niet echt vooruit gaat met je moeder. Heel veel sterkte.

Vrijdag word hier het ledikantje de commode en box geleverd en de eerste 3 weken van okt heb ik vakantie en ga ik het kamertje verven enz dus dan zal het ook wel klaar zijn

16. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Heel veel success bij de gyn, Ananasje. Ik hoop dat alles goed blijkt te zijn.

Papa veel sterkte met je moeder.

Anique gefeliciteerd met je echo :).

Wij hebben het kamertje zo ongeveer af als we de verhuizing af hebben. Dan hebben we alleen nog niet alle spulletjes in huis. Daar gaan we pas na de verhuizing voor naar Babydump enzo.
    Nu veel aan het verven en dergelijke, ik had nog nagevraagd of ik met die verf mocht werken, en dat kon gewoon.

17. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    @papa wat ontzettend vervelend en rot voor je zeg. Gelukkig is je vriend er voor je! Heel veel sterkte, meid.

Jeetje annanasje wat ontzettend vervelend. Heel erg veel sterkte, hopelijk snel goed nieuws..

@Anique, fijn dat je echo goed was.. Gefeliciteerd.

18. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    @papa en ananasje, heel veel sterkte allebei!!

@anique, fijn dat de echo goed was!

@babykamer, as we speak is manlief aan het werken in de babykamer. Bij ons moest hier echt nog alles aan gebeuren, van nieuwe plinten tot alles schilderen, nieuw behang, nieuwe vloerbedekking en dan nog gewoon de spulletjes van het kamertje zelf haha... daar zijn we nu dus druk mee bezig... hopen het over een week of 6-8 zo ver klaar te hebben. Alleen helaas hadden we behang besteld, erg leuk, heb ik volgens mij ook een keer een link van op het forum gezet, 1 wand met een afbeelding van een zebra en de andere wanden gewoon wit.
    Maar helaas bleek gisteren toen we het behang openmaakten, dat de achtergrond kleur van de zebra een andere tint wit was dan de effen rollen (terwijl het van dezelfde serie en hetzelfde merk was...) daarnaast bleken ook de rollen van de zebra afbeelding maar 1.20 meter lang te zijn per strook zeg maar, wat betekent dat we boven en/of onder dit behang ook nog ander behang moeten hangen... beetje lastig! Zijn nu aan het kijken of we het nog terug kunnen sturen, maar aangezien we komend weekend wilden beginnen met het behangen, lopen we waarschijnlijk wel wat vertraging op.. :S

19. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje Ananas wat een onzeker bericht! Hopelijk kunnen ze bij de gynaecoloog meer zien en kunnen ze je geruststellen. Veel sterkte!

20. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Jeetje ananas dat voelt even onzeker! Ik hoop dat je snel terecht kunt en goed bericht krijgt!

Anique: gefeliciteerd met de goede echo!

Babykamer: behang aan het krabben en nieuw behang aan het uitzoeken. Spulletjrs (tweedehands) komen zaterdag. Verder marktplaats aan het afstruinen naar kinderwagen en maxi cosi.

Deel Deze Pagina