16 tot 31 januari buikjes 2014

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door annet1985, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annanasje25

17 jul 2013
    49
    0
    0
    Justitieel kader
    Gelderland
    Hallo allemaal! Lees dat het over het algemeen redelijk rustig is bij iedereen! Hier ook eigenlijk wel. Afgelopen vrijdag weer voor de groei echo geweest (26 weken) en de baby was netjes 3 weekjes gegroeid. Loopt nog steeds 7-9 dagen achter op schema, maar niet meer of minder dan 3 weken geleden en in verhouding nog steeds.

Het enige waar ik me zorgen om maak, ik moet nu toch over 4 weken terugkomen voor een groei echo, omdat het volgens de Gyn "in aanleg" zo'n kleintje is willen ze hem in het zkh mee in de gaten houden, want als hij stopt of verminderd groeit kan dit bij zo'n kleintje complicaties opleveren.

Ik maak me nu toch wat zorgen, want dan denk ik, ik vind 7-9 dagen wel meevallen eigenlijk en hij groeit goed door volgens zijn eigen lijntje.... dan is het toch niet ZO'N kleintje denk ik dan.... Zouden ze iets vermoeden vraag ik mij dan toch af of moeten ze het me dan wel zeggen?! Wat denken jullie?
    Daarbij gaf ze ook aan dat ik extra alert moet zijn op minder bewegingen en dan meteen naar het zkh mag komen voor controle. Prima allemaal, maar toch voelt het een beetje vreemd, alsof ze het niet helemaal vertrouwen.....

In elk geval qua groei baby voorlopig geen zorgen, goed gegroeid, maar nu zit dit me weer niet lekker!! Aaaaah de hormonen misschien ook wel. Merk dat ik vreselijk aanhankelijk ben de laatste paar dagen en ook vreselijk beschermend ben. schoonmoeder bemoeit zich voor mijn gevoel teveel met ons, is zelfs baby kleertjes van mijn vriend van vroeger aan het wassen voor ons, allemaal prima, vriend en ik lachen erom, maar zij heeft meer nesteldrang dan ik heb ik soms het vermoeden, wat me dan weer stierlijk irriteert en dan krijg ik een soort gevoel over me heen dat ik m'n kind tegen haar moet beschermen ofzo, heel vervelend!!

Herkennen jullie die emoties/stemmingswisselingen ook?

oh ja! Vrijdag moet ik weer op controle bij de VK, dan ook bloedprikken voor suiker en Rhesus bloed, ivm dat ik A negatieve bloedgroep heb en natuurlijk hartje luisteren... altijd leuk!!

2. Anique2008

Anique2008 Bekend lid

27 mei 2013
    514
    0
    0
    Dordrecht
    Hi ananasje, fijn dat je kleintje gewoon keurig doorgroeit in z'n eigen tempo. Ik denk dat je blij moet zijn dat ze zo extra alert zijn, als het wel ZO'N kleintje gaat zijn is het toch fijn dat je weet wat je te wachten staat. Ik kan me voorstellen dat een extra kleintje andere zorg nodig heeft dan een grote/dikke baby?
    Komen je zorgen pas op als je weer thuis bent of al terwijl ze bezig zijn met het onderzoek?
    Ik heb soms als ik thuis kom ook opeens vragen, dan bel ik gewoon en dan kunnen ze vaak een en ander verduidelijken.

Vervelend zeg van je schoonmoeder, probeer haar gewoon d'r eigen ding te laten doen. En er inderdaad om te lachen...
    Nesteldrang... Ik heb het ook niet echt.
    Wie weet komt het nog en misschien blijft het wel weg.
    Net zoals "de Roze wolk"

Bespreek je onrustigheid en zorgen met de vk bij de komende afspraak, vaak hebben zij een duidelijke uitleg en kunnen je weer wat geruststellen. Misschien hebben ze ook wel tips om met je schoonmoeder om te gaan, zij zien tenslotte dagelijks bemoeizuchtige schoonmoeders.

3. Anique2008

Anique2008 Bekend lid

27 mei 2013
    514
    0
    0
    Dordrecht
    Heb onze baby aankondiging ook in mijn foto album gezet, dan kunnen jullie ook zien wie ik ben...

4. annanasje25

17 jul 2013
    49
    0
    0
    Justitieel kader
    Gelderland
    Dankjewel Anique, je hebt ook zeker gelijk! Ik ben ook vooral bezorgd of ze het wel echt vertrouwen of niet.... vaak komen de zorgen pas als ik weer thuis ben, ik ga het vrijdag idd eens bespreken met de vk, zij kan me vaak wel weer vertrouwen geven.

Ja van mn schoonmoeder is zeker vervelend, ene kant heel lief dat ze zo betrokken is, maar aan de andere kant denk ik soms van "back off" haha.

5. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Leuk gedaan..:)

6. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Limburg
    In het Album Janne, staat ook een foto van mij met Janne. Kunnen jullie ook zien wie ik ben:)

7. Anique2008

Anique2008 Bekend lid

27 mei 2013
    514
    0
    0
    Dordrecht
    Super leuk zeg om zo steeds meer gezichten bij de namen te krijgen.

8. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Inderdaad erg leuk om gezichten bij de namen te hebben.

@ Annanasje Zo herkenbaar je zorgen om je schoonmoeder. Die van mij is misschien nog wel tikje erger. Die heeft de ouderlijke slaapkamer van me vriend om getoverd tot kinderkamer. Mijn vriend zijn tante had een ledikant voor hun klein kinderen alleen passen die er nu niet meer in dus kregen me schoonouders hem. natuurlijk geen probleem maar nu is het al een kinderkamer en de kast is al vol gepakt met kleertjes van me vriend vroeger, van de kinderen van me vriend zijn nicht en kleertjes die ze van een kennis had gekregen:( Geen idee wat de bedoeling er allemaal mee is maar mijn kleine krijgt niet zo maar van iedereen alle kleren aan. Wel heb ik samen met haar "de doos" met hun oude baby spullen uit gezocht en omdat me schoonmoeder echt een poetser is zaten er wel wat nette dingen bij die ik kan gebruiken. Maar spulletjes die ik dan niet wil zegt ze o die houd ik wel kan ik wel gebruiken. Volgens mij denkt ze echt dat onze kleine minimaal 2 x in de week bij hun slaapt. Nou heb afgelopen weekend voor het eerst onze hond een nacht bij hun gelaten. Met wat regels achter gelaten omdat ik niet wil dan onze hond boven komt. ( hun hond mag dat wel) Heb dus de bench meegenomen zodat onze hond daar s`nachts in kan. Maar je raad het nooit. Hond heeft bij hun in bed onder de deken geslapen:x

Me vriend zegt dat ik het allemaal niet zo zwaar moet nemen. Maar gaat moeilijk met hormonen:cool:

9. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Ik ben aan het rondkijken naar babykleertjes, en in het begin lijkt mme boxpakjes erg handig en lekker liggen voor de baby. Maar ik zie het verschil niet tussen boxpakjes en pyjamaatjes. Kan iemand mij dat uitleggen? Misschien een super stomme vraag.. Maar please help me Hihihi..

10. Anique2008

Anique2008 Bekend lid

27 mei 2013
    514
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb naar mijn idee boxpakjes gekocht op Women zijn ook te zien in mijn foto album baby garderobe.
    Zo'n kleintje kleed je ook niet om voor elk slaapje toch?

11. besjes

besjes Fanatiek lid

3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    vervelend van die schoonmoeder die, als ik het zo lees, denken dat ze zelf moeder worden. Leuk die foto's van iedereen :D

12. abi

abi Bekend lid

12 mrt 2013
    886
    0
    0
    schiedam
    Haha ik heb 2 boxpakjes die ik gekocht heb toen ik nog niet wist dat ze een meisje werd. Voor de rest wil het oog ook wat bij mij dus rokjes en jurkjes in overvloed haha. En als ik geen zin heb om der aan te kleden doet een rompertje met lange mouwen en een broekje of legging het ook prima.

Denk dat er weinig verschil zit tussen een boxpakje en pyjama. Voor de echte kleintjes heb je ook niet echt pyjama's volgens mij. Ik ben ze iniedergeval niet tegen gekomen

13. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Bij de H&M hebben ze babypyjama's, maar je kunt de pakjes voor in het begin gewoon in de nacht aan laten en met alle slaapjes, als je ze toch telkens om zou moeten kleden. Maar ze zijn er wel ;)

14. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat veel te lezen!

Ananasje kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt, als ze zulke dingen zeggen over groei, beweging etc. Gewoon goed je eigen gevoel volgen.

Papa wat irritant zo'n schoonmoeder! Die verwacht heel veel denk ik haha. Zul je zien dat je kleine straks telkens andere outfits aankrijgt ;)
    Mijn moeder en schoonmoeder houden zich erg rustig, moet zeggen in het begin wilden ze heel lief m'n hele huis onder handen nemen voor m'n gevoel, toen heb ik knarsetandend aangegeven dat mijn huis niet vies is en ik het graag zelf doe allemaal. Sindsdien zijn ze erg rustig. Voel me daar soms best een bitch over :)

Mijn moeder heeft onze kleine voor het eerst gevoeld, zo leuk! Daarna m'n zusje ook. Helemaal blij waren ze!
    Het is dan ook wel een erg beweeglijk mannetje!

Ik verlies trouwens echt al veel melk met name snachts, hebben jullie dat ook?

15. Hyacintje

Hyacintje Bekend lid

11 apr 2013
    968
    253
    63
    Vrouw
    Zoetermeer
    annanasje snap heel goed dat je je zorgen maakt hoor... maar het is goed om je zorgen te delen met je verloskundige, zij kan je dan misschien gerust stellen. Als je zo'n bericht krijgt schrik je toch waardoor je misschien niet alles meer helemaal mee krijgt!

En vervelend van de schoonmoeders, kan me voorstellen dat het jullie irriteert! Maar misschien gaat het vanzelf weer over... (hoop het)

Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster en zij zegt gewoon als je tips wilt, dan geef ik die, maar je moet er wel om vragen want iedereen doet het op zn eigen manier. Nou daar ben ik dan wel heel blij mee.

Ik heb hele leuke boxpakjes/pyamas bij Next besteld! gratis bezorging en de kwaliteit lijkt me ook erg goed. Kwam er laatst achter dat ik niks in maat 56 had! haha

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    heb net een paar foto's in mijn mapje gezet... kamertje en buik... :)

bij next heb ik trouwens ook het een en ander besteld al... leuke prijs en leuke spulletjes vind ik! :)

17. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Limburg
    fiona1983: leuke foto's. En wat een leuk kamertje hebben jullie zeg:).

@box pakjes: ik heb eigenlijk nog niet gekeken wat ik nog heb van mijn dochtertje. Weet dat ik hele kleine maatjes heb, maat 50, mijn dochtertje is met 37 weken gehaald. En volgens mij is het een redelijk neutrale kleur. Ga er binnenkort maar eens naar kijken:).

Morgen hebben we pretecho heb er zin in, weer even naar ons mannetje kijken.:D

18. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    @hyacintje van harte met je verjaardag, dat was toch gister? Heb je een gezellige dag gehad? Ik was gister even niet op internet. Doe jij de kraamzorg dan ook via je schoonmoeder?

@fiona wat een mooie trouwfoto! Je buikfotos zijn ook mooi geworden :)

Verzekering, de meeste zijn eind januari uitgerekend. Je kunt einde van het jaar nog overstappen. Even uitrekenen wat het beste uitkomt, hangt ook van ziekenhuisbevalling af. Ik betaal geloof ik 10€ per maand extra bij mijn verzekering en wil een zkh bevalling zonder medische indicatie, dus ben goedkoper af met een aanvullende verzekering. Die zet ik nog even snel om voor volgend jaar ;). Mocht ik eerder bevallen wordt het vanzelf medische indicatie.
    Maar dat is pp verschillend, wat je het liefste wilt.

Kraamzorg en temperaturen, heb een oorthermometer dus komt goed. En anders maar in de achteruitgang, na die bevalling is de gene wel weg :D

Hebben jullie je bed al verhoogd?die moet 70cm zijn toch? Die van mij is al hoog maar dus 65.. Als die op klossen komt heb ik een hoogslaper. Twijfel nog of ik dat wel doe.

19. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Bed verhoogd? Verlaagd.. Door de verbouwing alleen een matras op de grond die elke dag opgeruimd moet worden.
    Hopelijk morgen bed weer opzetten en als alles meezit over 3 weken komt onze nieuwe boxspring. Met 36 weken moet toch pas het bed verhoogd worden?

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    lotte en pip dank je :)

bed verhogen gaan wij in elk geval ook niet doen.. we hebben een behoorlijk hoge boxspring... dus die moet maar hoog genoeg zijn, de exacte hoogte weet ik eigenlijk niet, maar denk dat het wel goed is.

pip, welke verzekering heb jij of wil je gaan afsluiten? bij mij wordt waarschijnlijk toch ook een ziekenhuisbevalling het advies van de vk en dat wil ik wel graag opvolgen, alleen waarschijnlijk geven zij ook geen medische indicatie... dus zelf betalen... wil me binnenkort een beetje gaan orienteren...

Deel Deze Pagina