Net bestelde winterjas van de hm binnen gekregen! Ziet er best hip uit en mijn buik kan er nog lekker in groeien. Blij mee
Anique, foto van je jas? Ben benieuwd , Bed.. Tja ben vast te vroeg, maar ga er inderdaad niet eens aan beginnen . Fiona, ik zit bij PNO Zorg. Ben daar via de website van Independer.nl terecht gekomen. Daar kun je uitrekenen welke verzekering het beste aansluit bij je wensen. Je moet wel opletten,want bij sommige verzekeringen staat dat zij bepalen welk ziekenhuis je behandelt wordt..
Pip de mijne komt niet op klossen, ook mijn bed is 65cm hoog en ik kom nu met mijn buik al amper uit bed. Ik moet dus met een krukje uit bed met klossen en dan zal ik nog niet halen om goed op dat krukje te komen, ga dat risico dus niet nemen. Als ze klagen, mag je ook een eenpersoons matras los op jou kant van het bed leggen is mij verteld. Verzekering, ik heb net bij de verzekering waar ik heen wil om advies gevraagd en kan mijn aanvullende verzekering meteen in laten gaan, dus ik stap over in januari.
haha, papa nee zo erg is het gelukkig nog niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen!! Niet leuk he! maar ja, gewoon negeren is het beste, doe ik nu ook! Vriendlief wordt ondertussen dagelijks bestookt met telefoontjes en mails, ik wordt "even" met rust gelaten! Oh ja, over boxpakjes en kleding gesproken. Quote van mijn schoonmoeder: "Ga je de baby meteen al echt aankleden?!" bij het zien van een (in mijn ogen te schattig broekje...) Ga ook eens even bij NEXT kijken, website ziet er leuk uit!! Ik ben goed verzekerd heb ik gister uitgevogeld, via interpolis zorgactief 2 sterren of zoiets... niet hele dure verzekering, maar kan wel veel vergoed krijgen: o.a. 50% van de bevallingscursus vergoed, kan een nannycare matje gratis aanvragen, een geboorteTENS en als ik zelf wil bevallen in het ziekenhuis is dat ook 100% vergoed.... Spulletjes snel besteld, voordat de polis volgend jaar weer veranderd!! Misschien voor diegenen die willen overstappen interessant om naar te kijken.... Momenteel mijn mutsy evo aan het vervloeken. Kreeg adapters voor de Maxi Cosi vandaag nageleverd, maar krijg ze er met geen mogelijkheid op!!! iemand ook al ervaring hiermee toevallig??
trouwens, welke maat pakjes kopen jullie voornamelijk? Heb paar maatje 50 (2 of 3), 56 (ook 2 of 3) maar vind het wel lastig... Schoonmoeder denkt dat ik minimaaaaaal 62 moet kopen.... maar ja aangezien mijn kindje als een kleintje wordt gezien is het een beetje tricky met leuke boxpakjes kopen qua maten!!
Je hoort toch dat de kleintjes het meest in het begin maat 56 passen. dus 2 van 50 voor de zekerheid en paar van 56? Je hebt ook pakjes maat 50/56. Erg moeilijk inschatten wat je nodig hebt. Maar het is zo bij gehaald.
Ik kreeg het advies om maar 2 a 3 dingen 50 te pakken en de rest 56 omdat je de mouwen en de pijpjes om kan slaan. Heb nu wel wat meer 2 broekjes 50 en 2 truitjes 50 en heb 3 boxpakjes 50, daarnaast 3 truitjes mt 56 besteld en ook heb ik 3 broekjes mt 56 en wil nog 3 boxpakjes mt 56, daarna kan ik samen met manlief wel nieuwe kleertjes halen. Weten ook pas na de geboorte wat het word, dus dan kan ik verder kijken. Maar zou niet te veel 50 halen, je kunt altijd als hij echt zo klein is bij halen en anders stuurt de kraamhulp je man wel op pad.
@fiona leuk kamertje, leuk die tekst op de muur aankleedkussen van babypark? volgens mij hebben wij precies dezelfde . @woelmuisje hier nog helemaal geen melkverlies Het bed moet hier nog wel verhoogd maar voorlopig nog niet...hoeft idd volgens mij pas rond 36 weken echt gebeurd zijn. kleertjes hebben wij nog niet zoveel, paar gekregen rompers en 1 zelf gekocht, voor de rest nog een boxpakje gekocht, mt 50/56. Voor de rest hebben we nog niets...Gelukkig hebben we nog even . Als de kamer klaar is eerst maar es wat we hebben in de kast en dan nog even kijken. Volgens mij krijg je vooral de eerste dagen ook best veel in kleine maatjes ik weet het niet, gelukkig is alles snel gehaald hihi
Dank je wel pip! Heb een leuke dag gehad! Ons bed is ook veel te laag en moet ook nog verhoogd worden. @ annanasje ik heb de mutsy evo en de adapterset ging er bij mij heel makkelijk in. Waar loop je op vast? De andere adapterset moet er wel eerst uit he? Ik heb trouwens maar 1 pakje maat 50.... en 3 pakjes 56 en heeel veel 62. Ik moet dus nog zeker nog een extra pakje 50 en nog wat 56 kopen. Ik vind het wel lastig omdat het kindje voorloopt en het een grote baby zal worden volgens de vk. Ook ik heb een foto van mezelf in mijn foto album gezet. Vind het wel leuk om bij iedereen zo langzamerhand een gezicht erbij te hebben!
Hyacintje, hier loopt kindje ook wat voor, dus dat was van de kraamhulp na gesprek het advies. Ze zegt als we echt te kort komen dan stuur ik je man op pad Zou eventueel 1 mt 50 bij halen en verder zit je wel goed hoor. Oh voor degene die nog hydrofiel luiers nodig hebben. Bij kruidvat van bambino, zijn super en nu 2.49 ipv 3.99 Ik had nog meer voordeel omdat ik een actie kon activeren op mijn kaart, dus heb ze voor 2.12 gehaald. Vandaag UWV aan de telefoon gehad, hoef niet meer te solliciteren, vanaf ergens 25 november gaat dat op papier in, maar ze zegt het heeft nu geen zin om te solliciteren met zo'n buik (beetje uitgelegd hoe groot hij is nu). Heb wel afgesproken om mijn verlof met 34 weken in te laten gaan, maar dat is niet zo erg. Krijg dan na mijn verlof nog 6 weken WW door betaald. Dus over 8,5 week al verlof, klinkt heel raar!! Donderdag naar de vk, maar manlief kan gaan werken, vind ik wel erg belangrijk nu en mijn mama voelt zich bezwaard te vragen of ze keer mee mag, vind ze leuk. Dus nu gaat hij werken en gaat mijn mama mee Ze is dol gelukkig
Thnx voor de tip Parel Het is soms nog een beetje uitzoeken hoe en wat... dus alle tips zijn mooi meegenomen. Dat klinkt heerlijk Parel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel erg uitkijk naar mijn verlof... heb express niet zoveel verlof opgenomen zodat ik mijn verlofuren van dit jaar er aan vast kan plakken volgend jaar. Heb dan een half jaar verlof ongeveer. Fijn dat je moeder mee kan! Hoef je in elk geval niet alleen en je moeder wordt er gelukkig van. 2 vliegen in 1 klap
Ik zit sowieso in de WW, maar hoef nu niet meer te stressen om te solliciteren Dat is wel heerlijk een half jaar. Nou ja mijn man heeft een eigen bedrijf. Ik hoef dus eigenlijk niet meer te werken na mijn WW, want dat ik thuis blijf zit ingecalculeerd in zijn kosten Ja ik wil echt niet alleen, weet niet waarom is maar een formaliteit maar toch haha. En ze vind het leuk
Hyacintje leuke foto van jou, leuk om zo iedereen even gezien te hebben . Parel, zo dat is fijn over 8,5 week verlof. Weet jij of tijdens je zwangerschapsverlof je WW wordt stopgezet en je dan doorbetaald wordt door het UVW? Helaas krijg ik deze maand geen salaris meer van mn pa, bedrijf gaat failliet en dan kom ik deels in de WW want heb 2 banen. Auto ook inleveren, dus financieel en prive (familiebedrijf) is het even slikken. Zal vast wel even duren voor die uitkering gaat lopen denk ik?
Hoi pip..hè bah wat naar voor het familiebedrijf!! Hier hetzelfde schuitje... Laatste maand loon van de baas... Dus nov ww, maar je zwangerschapsuitkering wordt berekend over je jaarinkomen dus dat moet hoger liggen dan ww.... Hier vandaag weer een check gehad...over twee weekjes een.groei echo, dat vind ik weer spannend...
Uitkering loopt normaal wel vrij snel. Ik heb mij 5 juli aangemeld en 12 juli had ik mijn eerste WW al. Iedereen krijgt uit de zelfde pot zwangerschapsverlof, dan word dus idd je WW stop gezet en krijg je zwangerschapsWW, de weken/maanden die je dan dus geen WW maar zwangerschapsWW krijgt worden na je verlof uitgekeerd, die heb je dan tegoed, voor mij is dat dus nog 6 weken na mijn verlof. Je krijgt gewoon 16 weken uitbetaald aan zwangerschapsverlof. En wat KL*TE van je vader zijn bedrijf Haha ja ik zit al thuis he, dus op zich verlof, maar dan krijg ik wel even wat meer, want word idd niet gelijk getrokken met je WW. En ik hoef niet meer te solliciteren dat scheelt enorm voor stress. Want in de zorg zeggen ze rot maar op met je buik, dan kunnen we die 16 weken weer een andere in huren, dan kiezen we die wel meteen!!
@parel dan heb ik ook over 8,5 week al verlof. Klinkt echt gek, ik zit dan nu al in de ziektewet en moet daarom ook 6 weken voor data met verlof. Wel grappig had ik nog niet echt over nagedacht. Ben benieuwd of mijn baas nog wat laat horen, dan weet ze ook wat ik wil na mijn verlof... @pip wat rot zeg van het familiebedrijf. Dat zal inderdaad wel even slikken zijn geweest @ mamenzo ook vervelend laatste loon. pfff rot hoor Vandaag hebben wij een aantal proefkaartjes ontvangen en we hebben een kaartje gekozen jee En een kleed besteld voor in de babykamer komt als het goed is morgen al
Hey meiden, Even kort ego berichtje.... Sinds maandagavond een onwijs onrustige buik en heel veel harde buiken... Gisterochtend begon het weer, om 1 uur naar m'n werk gegaan maar bleef maar aanhouden en ben naar huis 'gestuurd'. Vk gebeld en zij zei ook dat ik gelijk naar huis moest en gaan rusten. Werd daarna wel wat beter, maar heb sindsdien een heel zeurend gevoel, menstruatie achtig. Deze week verder ziekgemeld en moet veel rust nemen.... Maarja, met 2 kids die ook verzorgd moeten worden etc is dat wel lastig! Hopelijk wordt t gauw beter.... heb bij m'n vorige zwangerschap met 26 weken in t zkh gelegen met weeën en weeënremmers gekregen... Rest van zwangerschap bleef ik voorweeen houden en was gewoon echt niet leuk!
@ Besjes, nee dat lijkt me een hel! Hoefde bij de vorige zwangerschap gelukkig niet hoor. Net ook 2 hele flinke slijmproppen verloren?! Zal morgen de vk maar weer ff bellen..